Stukające i skrzypiące zawieszenie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez adamb » 24 maja 2012, 21:26

mi zaczelo chrupac/stukac w przednim prawym kole ale jak krece w miejscu, wyglada mi toi na lozysko gorne w mcpersonie, cos z jakoscia w tej GH na bakier. <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez polak900 » 26 maja 2012, 17:04

U mnie po 20k km sprawa skrzypienia się zakończyła. Zero skrzypienia po stronie prawej przy normalnej jeździe.
Czasami na większych wybojach coś się odezwie ( jest słyszalne obustronnie).
Według mnie jest ok, ale przebieg jeszcze mały. Tak czy siak wszystko się ułożyło.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez marti24 » 29 lip 2012, 00:32

Witam,

W mojej 6-stce od kiedy pojawily sie upaly zaczelo skrzypiec jak " stara kanapa" i to nie tylko na progach zwalniających ale jak i przy normalniej jedzie na naszych przecudownych drogach...czy smarowanie tu pomoze ? i czym ?
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2012, 23:55
Posty: 51
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 141KM Exclusive
2005r.

Postprzez kkaczor » 29 lip 2012, 10:33

Ja smarowałem silikonem w spraju i pomagało lepiej niż wizyta w ASO i wymiana różnych elementów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez Kamil » 29 lip 2012, 10:58

kkaczor napisał(a):Ja smarowałem silikonem w spraju i pomagało lepiej niż wizyta w ASO i wymiana różnych elementów...

a co smarowałeś? :> poradziłeś sobie ze stukaniem zawieszenia?
Kamil
 

Postprzez Waldek91 » 29 lip 2012, 11:12

Ale czy to smarowanie nie przyspieszy zużycia elementów zawieszenia, bo brud, piasek będą się "lepiej" kleiły do elementów <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2011, 20:18
Posty: 506 (0/1)
Skąd: Bielsk Podlaski/Białystok/Belgia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147KM PB 2008r. kolor 35J

Postprzez Kamil » 29 lip 2012, 11:23

Nie wiem, się nie znam :) ale...
k
Ostatnio edytowano 12 wrz 2012, 01:35 przez Kamil, łącznie edytowano 1 raz
Kamil
 

Postprzez kkaczor » 29 lip 2012, 22:37

Kamil napisał(a):
kkaczor napisał(a):Ja smarowałem silikonem w spraju i pomagało lepiej niż wizyta w ASO i wymiana różnych elementów...

a co smarowałeś? :> poradziłeś sobie ze stukaniem zawieszenia?

Stuków, które mnie nabardziej denerwowały się pozbyłem po dwukrotnej wymianie magla. Trochę niestety jeszcze poklikuje na małych dołkach, ale wydaje mi się, że to wielowypust i się do tego przyzwyczaiłem (z resztą wszyscy znajomi twierdzą, że przesadzam, nie jestem normalny i że oni nic nie słyszą) :).

Jeżeli chodzi o smarowanie to psikałem na wszystkie gumki, silentblocki. Wszystko co wyglądało jakby mogło się ruszać i skrzypieć zostało wypsikane :) Operacja pomaga na miesiąc, a więc w ziemie ze dwa razy trzeba psiknąć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez Kamil » 30 lip 2012, 01:27

hać.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2012, 01:36 przez Kamil, łącznie edytowano 1 raz
Kamil
 

Postprzez niesiol84 » 20 sie 2012, 17:26

Witam
No coś jest, kupiłem sobie anglika 2009 ,jak testowałem tam to wszystko ok, ale jak wjechałem do polski to zauważyłem ten nieszczęsny stukot przy małej prędkości na kostce czy poprzecznych nierównościach.Byłem dzisiaj to sprawdzić w nowo wybudowanym warsztacie samochodowym ,i tak sprawdzali i sprawdzali ,i nie doszukali się żadnych luzów w układzie kierowniczym.Powiedzieli że może kolumna kierownicza.Tam na zachodzie to tego nie odczuję ale mimo to to trochę wkurzające no bo to jednak coś nie tak.
pozdro
Początkujący
 
Od: 6 sie 2012, 22:33
Posty: 6
Auto: mazda 6 salon 2009

Postprzez dumdum » 13 lis 2012, 01:04

Przypadkiem znalazłem takie coś:



Wygląda na to, że w Rosji mają te same problemy ze stukaniem kolumny kierowniczej, a importer się wycwanił i nie chce wymieniać na gwarancji wadliwych elementów. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale serwisy dokładnie wiedzą co jest przyczyną stukania, ale naprawiać nie chcą.
Od razu zaznaczę, że rosyjskiego nie było w szkole, więc ten film dla mnie jak nieme kino – zrozumiałem tyle co z obrazków :). Może ktoś biegły w rosyjskim coś więc się wypowie o czym dokładnie w tym filmiku mówią.
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez misiektoja » 15 lis 2012, 00:38

Ja gdzies na jakims forum zagranicznych czytalem info, ze moze to byc spowodowane celowym nadpompowywaniem cisnienia w kolach przez serwisy. Zamiast standardowych 2,2 atmosfery laduja wiecej, ok. 2,7-2,8 i przez to zawieszenie ma wiecej roboty i po jakims czasie pojawiaja sie stuki i skrzypienia. Sam raz zauwazylem cos takiego po wizycie w serwise, moze zbieg okolicznosci, ale po wymianie opon mialem dopompowane na 2,6 atmosfery i czuc bylo, ze auto jest twarde. Jeszcze nigdy nie dostalem auta ze wzorcowym cisnieniem 2,2, zawsze jest wiecej. Dlatego teraz po kazdej wizycie spuszczam powietrze do 2,2 atmosfery i poki co problemow nie mam.
Ostatnio edytowano 15 lis 2012, 00:40 przez misiektoja, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 02:06
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Infiniti Q50S 3.5L V6 364KM Hybrid AWD

Postprzez Wojtek » 15 lis 2012, 00:39

misiektoja napisał(a):Zamiast standardowych 2,2 atmosfery laduja wiecej, ok. 2,7-2,8 i przez to zawieszenie ma wiecej roboty.

przy takich wartosciach, to juz musi stukac... :|
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez JohnyS » 15 lis 2012, 01:15

misiektoja napisał(a):Ja gdzies na jakims forum zagranicznych czytalem info, ze moze to byc spowodowane celowym nadpompowywaniem cisnienia w kolach przez serwisy. Zamiast standardowych 2,2 atmosfery laduja wiecej, ok. 2,7-2,8 i przez to zawieszenie ma wiecej roboty i po jakims czasie pojawiaja sie stuki i skrzypienia. Sam raz zauwazylem cos takiego po wizycie w serwise, moze zbieg okolicznosci, ale po wymianie opon mialem dopompowane na 2,6 atmosfery i czuc bylo, ze auto jest twarde. Jeszcze nigdy nie dostalem auta ze wzorcowym cisnieniem 2,2, zawsze jest wiecej. Dlatego teraz po kazdej wizycie spuszczam powietrze do 2,2 atmosfery i poki co problemow nie mam.

Tylko pamiętaj, żeby sprawdzać ciśnienia na zimnych oponach :)
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez misiektoja » 15 lis 2012, 01:33

Nie no zawsze sprawdzam na zimnych :) Przy nagrzanych oponach mam ok. 2,4-2,5 atmosfery. Dodatkowo w mrozy pompuje do ok. 2,3 atmosfery.

Sent using Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 02:06
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Infiniti Q50S 3.5L V6 364KM Hybrid AWD

Postprzez Marienwerder » 22 lut 2013, 15:50

Witam wszystkich.
Od niedawna jezdżę Mazdą6 w dieslu ,2008 z solidnym przebiegiem 200 tyś .Od kilku dni zaobserwowałem skrzypienie z przodu ,ciężko mi powiedzieć czy to z lewej czy z prawej czy oba koła.Skrzypi jak stara szafa i zaczyna być słyszalne po ok 5 minutach jazdy.Podejrzewam że to coś z zawieszeniem ale co??
Ma ktoś pomysł??Oczywiście podjade do jakiegoś mechanika ale chciałbym wiedzieć na czym stoję...
Marienwerder
 

Postprzez Longmart » 24 lut 2013, 16:57

Miałem to samo. Na forum przeczytałem, że może się tak zdarzyć z powodu źle zamocowanej przedniej szyby (sprawdź czy masz oryginalną). Ja miałem nieoryginalną i najwidoczniej fachowcy wymieniający szybę nie przyłożyli się do roboty.
Teraz mam drugą GH i problem skrzypienia o dziwo zniknął (oryginalna szyba).

Poza tym jest pewnie mnóstwo innych możliwych powodów skrzypienia. Jeszcze bym poradził sprawdzić radio, czyli konsolę środkową. Tam większość rzeczy to są plastiki na zatrzaskach, więc przy jakimś obluzowaniu pewnie będą skrzypieć.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2013, 12:40
Posty: 9
Auto: M6 GH 2.0 D Hatchback – 2009

Postprzez Janusz626 » 28 kwi 2013, 21:37

Witam, w mojej GH również skrzypi niemiłosiernie.

Skrzypienie jak stare zawiasy w szafie dochodzą z zawieszenia przedniego lewego koła, słychać idealnie podczas jazdy z otwartą szybą kierowcy, już wcześniej podejrzewałem że coś jest nie tak ponieważ przechodnie na wąskich osiedlowych uliczkach coś tak patrzą dziwnie jak przejeżdżałem przez progi zwalniające.

Nie jest to podczas skrętu kierownicą, chyba że przód auta się unosi się i opada, pewnikiem będzie jakaś tuleja w zawieszeniu, jak będę coś więcej wiedzieć to napiszę co i jak, raczej nie będzie to spowodowane szybą czołową, pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez goryl34 » 5 maja 2013, 20:01

Longmart napisał(a):Miałem to samo. Na forum przeczytałem, że może się tak zdarzyć z powodu źle zamocowanej przedniej szyby (sprawdź czy masz oryginalną). Ja miałem nieoryginalną i najwidoczniej fachowcy wymieniający szybę nie przyłożyli się do roboty.
Teraz mam drugą GH i problem skrzypienia o dziwo zniknął (oryginalna szyba).


U mnie też szyba była winna, więc może zacznijcie od tego...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2012, 00:05
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2003

Postprzez Janusz626 » 8 maja 2013, 09:31

Longmart napisał(a):Ja miałem nieoryginalną i najwidoczniej fachowcy wymieniający szybę nie przyłożyli się do roboty

...sory ale nie wydaje mi się że szyba ma jakiekolwiek oddziaływanie na skrzypienie w przednim zawieszeniu, no bo niby jak ?? (pomijam potężny dzwon z wymianą wszystkiego co trzeba i to w dodatku z szybą czołową)
Longmart napisał(a):Jeszcze bym poradził sprawdzić radio, czyli konsolę środkową. Tam większość rzeczy to są plastiki na zatrzaskach, więc przy jakimś obluzowaniu pewnie będą skrzypieć.

...mnie chodzi o skrzypienie dochodzące z przedniego zawieszenia a nie z wewnątrz kabiny, skrzypienie dochodzi z przedniego lewego koła, patrząc z pozycji kierowcy...
goryl34 napisał(a):U mnie też szyba była winna, więc może zacznijcie od tego

...tzn że wymieniłeś szybę na oryginał ?? i skrzypienie ustąpiło, czy może u Ciebie skrzypi bo również masz szybę wymienianą ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6