Stukające i skrzypiące zawieszenie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kkaczor » 19 kwi 2010, 19:50

Witam, we wrześniu ur zakupiłem w salonie Mazdę 6 z benzyniakiem 2.0. Od początku nie było różowo:
– spinka w tylnej półce,
– wymiana sprężynek w fotelu kierowcy, potem całego stelaża (bo stukał i trzeszczał),
– wymiana sprężarki klimatyzacji (przy 15tyś), bo szlag ją trafił :|
– skrzypienie przedniego zawieszenia na policjantach w zimie (wkurzyłem się, bo serwis mnie olał i załatwiłem sprawę sam, silikonem w sprayu). Pomogło,
i w końcu
– stuki w przednim zawieszeniu. Wymieniono już maglownicę, łączniki stabilizatora oraz smarowano wielowypust. I NIC. Do tego przejechałem się "6" salonową i tam było jeszcze gorzej. W końcu uraczono mnie wiecznym "ten typ tak ma" i zgłoszono problem do Mazdy Motor Poland. Od tej pory słuch zaginął i nikt nic nie wie. Zawieszenie jak stukało tak stuka. Objawy są dwa: na kocich łbach, przy wolnej jeździe (przy szybkiej jest cisza) stuka jak dla mnie z wewnątrz, z układu kierowniczego (i nie jest to wielowypust, bo został posmarowany i było trochę ciszej). Często też się odzywa po prostu na dziurawych warszawskich ulicach. Drugi dźwięk daje o sobie znać przy przejeżdżaniu np. przez nierówne tory ze skręconymi kołami (szczególnie w lewo). Na przykład przy zawracaniu przez torowisko... albo podjeżdżaniu pod malutkie nierówności, podjazdy na skręconych kołach... zaczynam mieć tego dosyć i postanowiłem zapytać się jak jest u Was. Bo moje zawieszenie wydaje dźwięki, jakby miały koła poodpadać.

A zatem, czy ktoś jeszcze ma podobne objawy w swojej maździe??! Właśnie oglądałem Turbo Kamerę – i tam ludzie załatwili gremialnie swój problem z Citroenami Berlingo. Może nam też się uda coś z tym zrobić...

Proszę o opinie na ten temat. Ja znam już 3 "6" z tym problemem (moją i dwie salonowe). Jedną jeździłem, druga salonowa podobno ma tak samo. DO tego serwis twierdzi, że problem jest znany MMP.
Ostatnio edytowano 25 cze 2010, 16:32 przez kkaczor, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez lopa » 19 kwi 2010, 22:12

U mnie jest podobna sytuacja. Głownie dotyczy stuków podczas jazdy na kostce lub podobnych nierównościach. Wrażenie jest takie że słychać głuche stukanie przy kierownicy. Jak pojechałem do ASO to zdiagnozowali problem. Podobno jest coś nie tak z kolumna kierownicy (dokładnie nie wnikałem) – podobno nie wpływa to negatywnie na parametry jazdy, jedynie strasznie irytuje. Na nowa nie chcieli mi wymienić bo podobno opracowują nowa kolumnę bo ta stara ma jakaś wadę. Panowie z ASO zrobili regulacje (miało niby pomoc). Po zabiegu było dobrze przez kilka dni ale problem dalej wrócił. Jak na razie czekam cierpliwie na nowa przekładnie. Mam nadzieje ze problem zostanie usunięty.
Co do innych stuków to nie zaobserwowałem.

Pzdr !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 21:18
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GH; 2,0 MZR-CD;

Postprzez kkaczor » 19 kwi 2010, 22:19

Nową przekładnię... w takim razie i ja nie mogę się doczekać. W którym ASO Ci to powiedzieli, może bym sobie zadzwonił i porozmawiał... bo w moim nic takiego nie słyszałem :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez lopa » 19 kwi 2010, 22:31

Chodziło o kolumnę kierownicza. Z tego co mi kierownik serwisu tłumaczył to jest to problem mocowania rur które odpowiadają za regulację kierownicy (jedna wchodzi w drugą przy regulacji). Jedna z nich jest podparta tylko jakimś jednym wspornikiem i teflonowy pierścień (jest on w miejscu w którym jedna rura wchodzi w drugą) który jest po to żeby drgania tłumić się wybija – podobno w tym jest problem.
Niestety nie jestem sam w stanie tego sprawdzić dlatego nie jestem w stanie ręczyć za to w 100%, ale brzmi to w miarę logicznie.
Ja serwisuje auto w Autoart Jaremko we Wrocławiu – ogólnie bardzo ich polecam bo starają się pomóc i załatwić temat. Mam porównanie z wcześniejszym ASO Forda, brrr.

pzdr !
lopa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 21:18
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GH; 2,0 MZR-CD;

Postprzez kkaczor » 19 kwi 2010, 22:40

czyli wielowypust. Też na to stawiam. Dzięki za namiar, jutro tam zadzwonię...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez paolo1973 » 25 kwi 2010, 14:58

Witam, mam niestety to samo. Drobne nierówności i od razu stuka w kierownicy. Poza tym z zawieszenia przedniego dobiegają dziwne dźwięki, szczególnie na poprzecznych nierównościach z przedniego koła (od strony pasażera). Serwis wymienił maglownicę ale nic to nie dało. Również zauważyłem, że na drążku kierowniczym jest wyczuwalny luz i stukanie (sprawdzane ręką na przednim kole od strony pasażera na połączeniu gumowym). Jednak serwis twierdzi,, że tak ma być. Hmmm.
Początkujący
 
Od: 10 cze 2009, 12:19
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 165KM

Postprzez kkaczor » 26 kwi 2010, 02:39

paolo1973 napisał(a):Witam, mam niestety to samo. Drobne nierówności i od razu stuka w kierownicy. Poza tym z zawieszenia przedniego dobiegają dziwne dźwięki, szczególnie na poprzecznych nierównościach z przedniego koła (od strony pasażera).

Dokładnie tak jak u mnie. I do tego to samo koło :(
paolo1973 napisał(a):Serwis wymienił maglownicę ale nic to nie dało.

Też mam nową :( I też mi się wydaje, że operacja była niepotrzebna!
paolo1973 napisał(a):Również zauważyłem, że na drążku kierowniczym jest wyczuwalny luz i stukanie (sprawdzane ręką na przednim kole od strony pasażera na połączeniu gumowym). Jednak serwis twierdzi,, że tak ma być. Hmmm.

Ostatnio mistrz serwisu mówił, że to w prawym kole to nawet jakby tuleje wahaczy... ale sprawdzali na 10 różnych sposobów – i zawieszenie jest wg nich OK.

Byłem kilka dni temu w serwisie i czekają na odpowiedź mazdy (bo już mają kolejnego klienta z tym problemem). Dowiedziałem się już, że kiedyś podobny problem był w 3kach (tylko z alarmem). Sprawę rozwiązano szybko dopiero jak się nazbierało więcej właściceli, którzy mają tego dość.

Dlatego moja propozycja jest, żeby może zrobić listę ludzi, którym wali zawieszenie w GH i zobaczyć ile nas wyjdzie. Napiszemy pismo do Mazdy Motor Poland i zrobimy w nim listę aut. Jeżeli to nie poskutkuje trzeba będzie może zadzwonić do TVN Turbo – ostatnio widziałem turbo kamerę z citroenami berlingo. Ludzie się zebrali i poszli na spotkanie z Citroenem... i w końcu ktoś ruszył cztery litery, żeby w końcu problem rozwiązać:

ja znam już XXX aut:
– moje,
– 2 x serwisowe,
– kogoś z Mazdy Odyssey, kto to zgłaszał,
– lopa
– paolo1973
– gregor1
– Piter M6 (?)

czyli mamy już 8, o których wiem/czytałem ostatnimi czasy na forum. Nie twierdzę, że będzie nas 50 osób (po pierwsze rocznie sprzedaje się 1600 takich aut, po drugie nie wiem czy w dieslach to występuje (a tych jest więęęęększość), a po trzecie tylko mały odsetek jest na forum.

co Wy na to? Może ktoś ma jakiś lepszy pomysł? Jakiś układ z dealerem, który mógłby nam pomóc? Ja mam powoli dość marketingowego bełkotu: pamiętamy o Panu, oczywiście jak tylko będziemy coś wiedzieć, zadzownimy, bo chcemy, żeby Pan był zadowolony z naszych usług :/

Chętnie też poznałbym opinię jaksy... może wie coś na ten temat??!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez jimi27 » 26 kwi 2010, 07:46

witam
u mnie tez stuka choc ja rzadko jeżdżę po tych nierównosciach lub kostce,
bardzie j drażni mnie to zwalone sprzęgło które podaczas zmianu biegów niemiłosiernie brzęczy

a co do oddyssea to unikaj ich jak mozesz tam Panowie sa tylko nastwieni aby Cię zbyć i opowiadać bajki że ten typ tak ma
Początkujący
 
Od: 9 lut 2010, 21:42
Posty: 13

Postprzez kkaczor » 26 kwi 2010, 09:23

czyli jesteś dziewiąty. A znasz jakieś miejsce, gdzie nie opowiadają bajek o mchu i paproci?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez jimi27 » 26 kwi 2010, 09:46

kkaczor napisał(a):czyli jesteś dziewiąty. A znasz jakieś miejsce, gdzie nie opowiadają bajek o mchu i paproci?


tak znam takie miejsce jest to nasze forum- dział- Mazda Motor Corporation / MMP mozesz tam zadać bezposrednio pytanie co z tym stukaniem zamierza gwarant MMP zrobić
Początkujący
 
Od: 9 lut 2010, 21:42
Posty: 13

Postprzez miro81 » 26 kwi 2010, 11:38

Witam,
u mnie rowniez stuka pod kierownica zawsze jak ruszam lub chamuje. Mam wersje amerykanska i nie mieszkam w Polsce wiec chyba sie nie przydam ;/ Staram sie sluchac muzy na tyle glosno zeby mnie to nie wnerwialo ;)

Pozdro!
mazda 6 ultra
2.5L full option
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 18:18
Posty: 59
Skąd: UAE
Auto: mazda 6 Ultra 2.5L

Postprzez kkaczor » 26 kwi 2010, 11:38

Witam,

od samego początku, czyli od września ubiegłego roku po zakupie nowej Mazdy 6 2.0 borykam się z uporczywym problemem stukającego zawieszenia i układu kierowniczego. Sprawę zgłosiłem dealerowi, wymieniona została maglownica, łączniki stabilizatora i dwa razy smarowano wielowypust. Zawieszenie jak stukało tak stuka – objawy są dwa: na "kocich łbach" słychać i czuć walenie na kierownicy (jakby z wnętrza) oraz przy przejeżdżaniu przez nierówności na skręconych kołach – efekt jakby któraś z tulei wahacza (ale może to też być wynikiem tego pierwszego).

Sprawa staje się interesująca, gdy weźmiemy pod uwagę, że samochód testowy z salonu Odyssey ma tak samo (a rzekłbym jeszcze gorzej). W salonie Panowie twierdzą, że problem zgłoszono do MMC – i ponoć jest jakaś wada fabryczna układu kierowniczego i MMC zajmuje się tą sprawą. Od właściciela M6 z Wrocławia dowiedziałem się, że jest coś nie tak z wielowypustem i układ kierowniczy nie jest wymieniany, bo projektowana jest nowa część. Jeżdżę już z tym problemem kilka dobrych miesięcy, od kilku tygodni w Odysseyu słyszę tylko nic nie wiadomo.

Chciałbym zapytać jaki jest status tej sprawy i kiedy można się spodziewać jakichś decyzji i działań? I czy jest coś, co moglibyśmy zrobić, żeby sprawę przyspieszyć, pchnąć na dobre tory.

Jak na razie naliczyłem około 10ciu aut z tą "usterką akustyczną" (na forum + u mojego dealera). Jest w tej sprawie wątek: "Stukające zawieszenie z przodu – jak jest u Was?". Czy ktoś, kto wie cokolwiek na ten temat mógłby się wypowiedzieć? Trochę jest to nieprzyjemne uczucie z tym waleniem, mam o tyle gorzej, że codziennie w drodze do pracy jadę ulicą, która ukazuje cały zakres dźwięków z przedniego zawieszenia.

Na zakończenie dodam, że korespondowałem już z Panem z MMC majlowo (Pan Artur Bralewski), ale oprócz tego, że Pan dzwonił do salonu i ustalił, że usunięte zostaną usterki w moim samochodzie, zostałem po prostu zlany i Pan Artur nie odpisuje na żadne emajle :(

Mam zatem ogromną prośbę do kogoś z MMC (o ile to czyta w ogóle). Czy mógłby zająć jakieś stanowisko w tej sprawie? Nie chciałbym od razu pisać pism i wysyłać ich do siedziby...

pozdrawiam
Ostatnio edytowano 26 kwi 2010, 13:33 przez kkaczor, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez kkaczor » 26 kwi 2010, 11:45

Przesmaruj sobie wielowypust (miejsce, gdzie łączą się dwie rurki od układu kierowniczego w kabinie). Na jakiś czas będzie błoga cisza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez miro81 » 26 kwi 2010, 11:49

No wlasnie mialem pisac ze to stukanie to tak jakby w jakis tulejkach czy rurkach.

Dzieki!
mazda 6 ultra
2.5L full option
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 18:18
Posty: 59
Skąd: UAE
Auto: mazda 6 Ultra 2.5L

Postprzez kkaczor » 26 kwi 2010, 11:59

Witam, stworzyłem nowy wątek w dziale MMC. Zobaczymy co z tego będzie. Czekam na jakiś odzew.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez paolo1973 » 26 kwi 2010, 13:19

Proponuję również napisać do Mazda Europe oraz do Mazda Japan o naszych problemach i podejściu MMP do klijentów.
Początkujący
 
Od: 10 cze 2009, 12:19
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 165KM

Postprzez Jaksa » 27 kwi 2010, 22:05

Chętnie też poznałbym opinię jaksy... może wie coś na ten temat??!

Ja tez jestem po wymianie magla – wynik zadawalajacy, aczkolwiek cos jeszcze postukuje przy pełnym skrecie w prawo na nierownosciach , oblukam to dokładnie na przegladzie po 40 tys.( a to juz za 2 tysiaczki .... jak ten licznik szybko sie kreci <lol> chyba wroce do ropy :) i tu mysle o motorku 2,2 )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez kkaczor » 27 kwi 2010, 23:17

I przepraszam na kostce brukowej jest cisza z wielowypustu? Tak po prostu? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez Maro Mazda » 15 maja 2010, 22:52

Witam,
Jestem kolejną osobą, która ma problem z zawieszeniem. Swoją mazdę 6 (benzyna 2.0) kupiłem w marcu br. i już po tygodniu użytkowania usłyszałem stuki dobiegające z prawego przedniego koła. Objawy oraz okoliczności ich powstawania są te same, tj. w momencie podjeżdżania na krawężnik lub przejeżdżania przez poprzeczne nierówności słychać stuki z prawej strony. Ponadto wrażenie jest takie jakby koło nie było dokręcone.

Uważam, że dobrym pomysłem jest zebranie się większą grupą osób i przedstawienie całej sytuacji np. w TVN Turbo Kamera.

M.
Maro Mazda
 

Postprzez Globy » 18 maja 2010, 00:08

Spróbujcie jeszcze "Auto Świat" Interwencje, powodzenia.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6