Stukające i skrzypiące zawieszenie
U mnie po 20k km sprawa skrzypienia się zakończyła. Zero skrzypienia po stronie prawej przy normalnej jeździe.
Czasami na większych wybojach coś się odezwie ( jest słyszalne obustronnie).
Według mnie jest ok, ale przebieg jeszcze mały. Tak czy siak wszystko się ułożyło.
Czasami na większych wybojach coś się odezwie ( jest słyszalne obustronnie).
Według mnie jest ok, ale przebieg jeszcze mały. Tak czy siak wszystko się ułożyło.
Witam,
W mojej 6-stce od kiedy pojawily sie upaly zaczelo skrzypiec jak " stara kanapa" i to nie tylko na progach zwalniających ale jak i przy normalniej jedzie na naszych przecudownych drogach...czy smarowanie tu pomoze ? i czym ?
W mojej 6-stce od kiedy pojawily sie upaly zaczelo skrzypiec jak " stara kanapa" i to nie tylko na progach zwalniających ale jak i przy normalniej jedzie na naszych przecudownych drogach...czy smarowanie tu pomoze ? i czym ?
- Od: 18 lut 2012, 23:55
- Posty: 51
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda 6 Sport 2.0 141KM Exclusive
2005r.
kkaczor napisał(a):Ja smarowałem silikonem w spraju i pomagało lepiej niż wizyta w ASO i wymiana różnych elementów...
a co smarowałeś? poradziłeś sobie ze stukaniem zawieszenia?
-
Kamil
Nie wiem, się nie znam ale...
k
k
Ostatnio edytowano 12 wrz 2012, 01:35 przez Kamil, łącznie edytowano 1 raz
-
Kamil
Kamil napisał(a):kkaczor napisał(a):Ja smarowałem silikonem w spraju i pomagało lepiej niż wizyta w ASO i wymiana różnych elementów...
a co smarowałeś? poradziłeś sobie ze stukaniem zawieszenia?
Stuków, które mnie nabardziej denerwowały się pozbyłem po dwukrotnej wymianie magla. Trochę niestety jeszcze poklikuje na małych dołkach, ale wydaje mi się, że to wielowypust i się do tego przyzwyczaiłem (z resztą wszyscy znajomi twierdzą, że przesadzam, nie jestem normalny i że oni nic nie słyszą) .
Jeżeli chodzi o smarowanie to psikałem na wszystkie gumki, silentblocki. Wszystko co wyglądało jakby mogło się ruszać i skrzypieć zostało wypsikane Operacja pomaga na miesiąc, a więc w ziemie ze dwa razy trzeba psiknąć
Witam
No coś jest, kupiłem sobie anglika 2009 ,jak testowałem tam to wszystko ok, ale jak wjechałem do polski to zauważyłem ten nieszczęsny stukot przy małej prędkości na kostce czy poprzecznych nierównościach.Byłem dzisiaj to sprawdzić w nowo wybudowanym warsztacie samochodowym ,i tak sprawdzali i sprawdzali ,i nie doszukali się żadnych luzów w układzie kierowniczym.Powiedzieli że może kolumna kierownicza.Tam na zachodzie to tego nie odczuję ale mimo to to trochę wkurzające no bo to jednak coś nie tak.
pozdro
No coś jest, kupiłem sobie anglika 2009 ,jak testowałem tam to wszystko ok, ale jak wjechałem do polski to zauważyłem ten nieszczęsny stukot przy małej prędkości na kostce czy poprzecznych nierównościach.Byłem dzisiaj to sprawdzić w nowo wybudowanym warsztacie samochodowym ,i tak sprawdzali i sprawdzali ,i nie doszukali się żadnych luzów w układzie kierowniczym.Powiedzieli że może kolumna kierownicza.Tam na zachodzie to tego nie odczuję ale mimo to to trochę wkurzające no bo to jednak coś nie tak.
pozdro
- Od: 6 sie 2012, 22:33
- Posty: 6
- Auto: mazda 6 salon 2009
Przypadkiem znalazłem takie coś:
Wygląda na to, że w Rosji mają te same problemy ze stukaniem kolumny kierowniczej, a importer się wycwanił i nie chce wymieniać na gwarancji wadliwych elementów. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale serwisy dokładnie wiedzą co jest przyczyną stukania, ale naprawiać nie chcą.
Od razu zaznaczę, że rosyjskiego nie było w szkole, więc ten film dla mnie jak nieme kino – zrozumiałem tyle co z obrazków . Może ktoś biegły w rosyjskim coś więc się wypowie o czym dokładnie w tym filmiku mówią.
Wygląda na to, że w Rosji mają te same problemy ze stukaniem kolumny kierowniczej, a importer się wycwanił i nie chce wymieniać na gwarancji wadliwych elementów. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale serwisy dokładnie wiedzą co jest przyczyną stukania, ale naprawiać nie chcą.
Od razu zaznaczę, że rosyjskiego nie było w szkole, więc ten film dla mnie jak nieme kino – zrozumiałem tyle co z obrazków . Może ktoś biegły w rosyjskim coś więc się wypowie o czym dokładnie w tym filmiku mówią.
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
Ja gdzies na jakims forum zagranicznych czytalem info, ze moze to byc spowodowane celowym nadpompowywaniem cisnienia w kolach przez serwisy. Zamiast standardowych 2,2 atmosfery laduja wiecej, ok. 2,7-2,8 i przez to zawieszenie ma wiecej roboty i po jakims czasie pojawiaja sie stuki i skrzypienia. Sam raz zauwazylem cos takiego po wizycie w serwise, moze zbieg okolicznosci, ale po wymianie opon mialem dopompowane na 2,6 atmosfery i czuc bylo, ze auto jest twarde. Jeszcze nigdy nie dostalem auta ze wzorcowym cisnieniem 2,2, zawsze jest wiecej. Dlatego teraz po kazdej wizycie spuszczam powietrze do 2,2 atmosfery i poki co problemow nie mam.
Ostatnio edytowano 15 lis 2012, 00:40 przez misiektoja, łącznie edytowano 1 raz
misiektoja napisał(a):Zamiast standardowych 2,2 atmosfery laduja wiecej, ok. 2,7-2,8 i przez to zawieszenie ma wiecej roboty.
przy takich wartosciach, to juz musi stukac...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
misiektoja napisał(a):Ja gdzies na jakims forum zagranicznych czytalem info, ze moze to byc spowodowane celowym nadpompowywaniem cisnienia w kolach przez serwisy. Zamiast standardowych 2,2 atmosfery laduja wiecej, ok. 2,7-2,8 i przez to zawieszenie ma wiecej roboty i po jakims czasie pojawiaja sie stuki i skrzypienia. Sam raz zauwazylem cos takiego po wizycie w serwise, moze zbieg okolicznosci, ale po wymianie opon mialem dopompowane na 2,6 atmosfery i czuc bylo, ze auto jest twarde. Jeszcze nigdy nie dostalem auta ze wzorcowym cisnieniem 2,2, zawsze jest wiecej. Dlatego teraz po kazdej wizycie spuszczam powietrze do 2,2 atmosfery i poki co problemow nie mam.
Tylko pamiętaj, żeby sprawdzać ciśnienia na zimnych oponach
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
Nie no zawsze sprawdzam na zimnych Przy nagrzanych oponach mam ok. 2,4-2,5 atmosfery. Dodatkowo w mrozy pompuje do ok. 2,3 atmosfery.
Sent using Tapatalk 2
Sent using Tapatalk 2
Witam wszystkich.
Od niedawna jezdżę Mazdą6 w dieslu ,2008 z solidnym przebiegiem 200 tyś .Od kilku dni zaobserwowałem skrzypienie z przodu ,ciężko mi powiedzieć czy to z lewej czy z prawej czy oba koła.Skrzypi jak stara szafa i zaczyna być słyszalne po ok 5 minutach jazdy.Podejrzewam że to coś z zawieszeniem ale co??
Ma ktoś pomysł??Oczywiście podjade do jakiegoś mechanika ale chciałbym wiedzieć na czym stoję...
Od niedawna jezdżę Mazdą6 w dieslu ,2008 z solidnym przebiegiem 200 tyś .Od kilku dni zaobserwowałem skrzypienie z przodu ,ciężko mi powiedzieć czy to z lewej czy z prawej czy oba koła.Skrzypi jak stara szafa i zaczyna być słyszalne po ok 5 minutach jazdy.Podejrzewam że to coś z zawieszeniem ale co??
Ma ktoś pomysł??Oczywiście podjade do jakiegoś mechanika ale chciałbym wiedzieć na czym stoję...
-
Marienwerder
Miałem to samo. Na forum przeczytałem, że może się tak zdarzyć z powodu źle zamocowanej przedniej szyby (sprawdź czy masz oryginalną). Ja miałem nieoryginalną i najwidoczniej fachowcy wymieniający szybę nie przyłożyli się do roboty.
Teraz mam drugą GH i problem skrzypienia o dziwo zniknął (oryginalna szyba).
Poza tym jest pewnie mnóstwo innych możliwych powodów skrzypienia. Jeszcze bym poradził sprawdzić radio, czyli konsolę środkową. Tam większość rzeczy to są plastiki na zatrzaskach, więc przy jakimś obluzowaniu pewnie będą skrzypieć.
Teraz mam drugą GH i problem skrzypienia o dziwo zniknął (oryginalna szyba).
Poza tym jest pewnie mnóstwo innych możliwych powodów skrzypienia. Jeszcze bym poradził sprawdzić radio, czyli konsolę środkową. Tam większość rzeczy to są plastiki na zatrzaskach, więc przy jakimś obluzowaniu pewnie będą skrzypieć.
- Od: 11 lut 2013, 12:40
- Posty: 9
- Auto: M6 GH 2.0 D Hatchback – 2009
Witam, w mojej GH również skrzypi niemiłosiernie.
Skrzypienie jak stare zawiasy w szafie dochodzą z zawieszenia przedniego lewego koła, słychać idealnie podczas jazdy z otwartą szybą kierowcy, już wcześniej podejrzewałem że coś jest nie tak ponieważ przechodnie na wąskich osiedlowych uliczkach coś tak patrzą dziwnie jak przejeżdżałem przez progi zwalniające.
Nie jest to podczas skrętu kierownicą, chyba że przód auta się unosi się i opada, pewnikiem będzie jakaś tuleja w zawieszeniu, jak będę coś więcej wiedzieć to napiszę co i jak, raczej nie będzie to spowodowane szybą czołową, pozdrawiam.
Skrzypienie jak stare zawiasy w szafie dochodzą z zawieszenia przedniego lewego koła, słychać idealnie podczas jazdy z otwartą szybą kierowcy, już wcześniej podejrzewałem że coś jest nie tak ponieważ przechodnie na wąskich osiedlowych uliczkach coś tak patrzą dziwnie jak przejeżdżałem przez progi zwalniające.
Nie jest to podczas skrętu kierownicą, chyba że przód auta się unosi się i opada, pewnikiem będzie jakaś tuleja w zawieszeniu, jak będę coś więcej wiedzieć to napiszę co i jak, raczej nie będzie to spowodowane szybą czołową, pozdrawiam.
Longmart napisał(a):Miałem to samo. Na forum przeczytałem, że może się tak zdarzyć z powodu źle zamocowanej przedniej szyby (sprawdź czy masz oryginalną). Ja miałem nieoryginalną i najwidoczniej fachowcy wymieniający szybę nie przyłożyli się do roboty.
Teraz mam drugą GH i problem skrzypienia o dziwo zniknął (oryginalna szyba).
U mnie też szyba była winna, więc może zacznijcie od tego...
- Od: 17 maja 2012, 00:05
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2003
Longmart napisał(a):Ja miałem nieoryginalną i najwidoczniej fachowcy wymieniający szybę nie przyłożyli się do roboty
...sory ale nie wydaje mi się że szyba ma jakiekolwiek oddziaływanie na skrzypienie w przednim zawieszeniu, no bo niby jak (pomijam potężny dzwon z wymianą wszystkiego co trzeba i to w dodatku z szybą czołową)
Longmart napisał(a):Jeszcze bym poradził sprawdzić radio, czyli konsolę środkową. Tam większość rzeczy to są plastiki na zatrzaskach, więc przy jakimś obluzowaniu pewnie będą skrzypieć.
...mnie chodzi o skrzypienie dochodzące z przedniego zawieszenia a nie z wewnątrz kabiny, skrzypienie dochodzi z przedniego lewego koła, patrząc z pozycji kierowcy...
goryl34 napisał(a):U mnie też szyba była winna, więc może zacznijcie od tego
...tzn że wymieniłeś szybę na oryginał i skrzypienie ustąpiło, czy może u Ciebie skrzypi bo również masz szybę wymienianą
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6