Re: Hamulce – Tarcze i klocki – pytania i problemy.
Napisane: 6 lip 2013, 00:43
Wrzucam całą moją opowieść o historii hamulców w mojej Madzi. Wklejam poprzednie posty żeby była ciągłość bo mam nadzieję że zakończyłem moje problemy z układem hamulcowym.
9 sie 2011, 14:17
U mnie przy 12 tys km pojawił się problem z tarczami. Falują co czuć na kierownicy podczas hamowania przy wyższych prędkościach oraz hamowaniu do 0 – niekoniecznie gwałtownie. Nadmienię że nie miałem przyjemności po ostrej jeździe spotkać się z kałużą, a problem narasta od przebiegu około 10 tys. Moim zdaniem przy zbyt dynamicznej jeździe te tarcze się zbyt mocno nagrzewają i nie dają rady. W poprzednim aucie, a też był to mocny diesel, miałem tarcze i klocki ate, które nie miały takiego problemu – tym bardziej przy takim przebiegu Byłem w Aso Oddesey, który pomierzył, foty popstrykał i wysłał relacje do producenta. Mazda proponuje wyrównanie tarcz na swój koszt.
19 sie 2012, 13:59
Przy 12 tys zrobione zostało toczenie tarcz – problem zniknął. Przy 20 tys wymieniłem przednie klocki (przy mojej jeździe standardowy przebieg patrząc po poprzednich autach).
Przy 40 tys zaczął problem bicia wracać a przy przeglądzie dostałem info że nie tylko klocki ale też tarcze są do wymiany A w poprzednich autach tarcze mi wytrzymywały 60-70 tys. Cena gratów 1100 zł. Przewertowałem forum i zakupiłem ebc turbo groove + ebc green stuff za 950 zł na http://sklep.poturbowani.pl. Mamy tam kilka procent zniżki Dowiedziałem się również że turbo groove czyli nawiercane niezbyt dobrze funkcjonują z czerwonymi klockami ebc (info od głównego dystrybutora oraz od poturbowanych), ponoć się mogą rozpaść, szklić i ogólnie
Polecają więc albo zielone albo żółte, przy czym żółtych na razie nie ma do gh i chyba skończyli ich produkcje
30 lis 2012, 21:07
Problem tarcz powrócił... Zestaw Ebc turbo groove i klocki green stuff. Tarcze właśnie zostały zareklamowane ponieważ zaczęły bić... Lewa 0,5 prawa 0,6. Reklamacja odrzucona z powodu przegrzania tarcz Reklamacja w toku-napisze jak będzie coś nowego
30 gru 2012, 14:34
EBC wysłało mnie do zaprzyjaźnionej firmy na przetoczenie tarcz (na ich koszt) i sprawdzenie układu hamulcowego (niestety na mój koszt). Okazało się , że poprawne wyczyszczenie piasty już bardzo zredukowało bicie ale, aby było idealnie jeszcze je minimalnie przetoczyli. Co więcej ASO które montowało zestaw EBC który wymaga zmierzenia bicia po montażu, aby gwarancja była ważna, wpisała wg EBC nierealnie niskie wartości bicia. EBC powiedziało, że tak niskich wartości nie da się uzyskać...
No ale najważniejsze, że po przejechaniu ponad 3 tys km również autostradami nie zauważyłem nic złego a kilka "grubszych" hamowań było.
5 Lipca 2012
Jak się tylko zaczęło robić ciepło czyli +20 tarcze ebc tg i green stuffy przestały się wyrabiać. Zestaw zaczął się grzać straszliwie, do tego stopnia, że kierownica biła po kilku hamowaniach w trasie ze 140 do 80, jak się schłodziły było ok. Natomiast zauważyłem że po każdym kolejnym przegrzaniu zaczynają dostawać temperatury coraz szybciej i po pewnym czasie nawet w mieście był problem. Rozmawiałem z EBC – reklamować można ale marne szanse żeby angole cokolwiek uznali. Zacząłem więc szukać jakiegoś lepszego rozwiązania. Przekopując dalej internet znalazłem info że chłopaki z mazvagtech znaleźli rozwiązanie – zaciski z mazdy 6 gg 2,3 turbo mps pasują plug and play do mojej Madzi. Przekładka zacisków pozwala na włożenie 320 mm tarczy (standard 299mm) i dużo większego klocka. Felga przy takim zestawie to minimum 17".
Koszty:
– zaciski – 700 zł (komplet z 2008 roku)
– tarcze ebc tg + żółte klocki + płyn ebc 1900 zł
– wymiana 250 zł
Można oczywiście poszukać czegoś tańszego bo ebc ostatnio bardzo ceny podniosło ale to było dostępne na już
Nowy zestaw z przodu przeleciał 6 tys km, w tym trasa na mazury, 28 stopni, 4 osoby, pełny bagażnik, trasa Ostrołęka-Giżycko, kto jechał wie o co chodzi Zestaw dał radę Ja jeszcze zmieniłem z tyłu klocki na ebc green na razie do oryginalnych tarcz. Przód został troszkę odciążony i teraz po ostrzejszym przelocie, z przodu fele mam bardzo ciepłe a z tyłu ciepłe. Wcześniej tył był zawsze zimny, więc teraz widać, że bardziej pomaga. Docelowo na tył pójdą jeszcze jakieś wydajniejsze tarcze jak te się skończą i wtedy będzie już idealnie
9 sie 2011, 14:17
U mnie przy 12 tys km pojawił się problem z tarczami. Falują co czuć na kierownicy podczas hamowania przy wyższych prędkościach oraz hamowaniu do 0 – niekoniecznie gwałtownie. Nadmienię że nie miałem przyjemności po ostrej jeździe spotkać się z kałużą, a problem narasta od przebiegu około 10 tys. Moim zdaniem przy zbyt dynamicznej jeździe te tarcze się zbyt mocno nagrzewają i nie dają rady. W poprzednim aucie, a też był to mocny diesel, miałem tarcze i klocki ate, które nie miały takiego problemu – tym bardziej przy takim przebiegu Byłem w Aso Oddesey, który pomierzył, foty popstrykał i wysłał relacje do producenta. Mazda proponuje wyrównanie tarcz na swój koszt.
19 sie 2012, 13:59
Przy 12 tys zrobione zostało toczenie tarcz – problem zniknął. Przy 20 tys wymieniłem przednie klocki (przy mojej jeździe standardowy przebieg patrząc po poprzednich autach).
Przy 40 tys zaczął problem bicia wracać a przy przeglądzie dostałem info że nie tylko klocki ale też tarcze są do wymiany A w poprzednich autach tarcze mi wytrzymywały 60-70 tys. Cena gratów 1100 zł. Przewertowałem forum i zakupiłem ebc turbo groove + ebc green stuff za 950 zł na http://sklep.poturbowani.pl. Mamy tam kilka procent zniżki Dowiedziałem się również że turbo groove czyli nawiercane niezbyt dobrze funkcjonują z czerwonymi klockami ebc (info od głównego dystrybutora oraz od poturbowanych), ponoć się mogą rozpaść, szklić i ogólnie
Polecają więc albo zielone albo żółte, przy czym żółtych na razie nie ma do gh i chyba skończyli ich produkcje
30 lis 2012, 21:07
Problem tarcz powrócił... Zestaw Ebc turbo groove i klocki green stuff. Tarcze właśnie zostały zareklamowane ponieważ zaczęły bić... Lewa 0,5 prawa 0,6. Reklamacja odrzucona z powodu przegrzania tarcz Reklamacja w toku-napisze jak będzie coś nowego
30 gru 2012, 14:34
EBC wysłało mnie do zaprzyjaźnionej firmy na przetoczenie tarcz (na ich koszt) i sprawdzenie układu hamulcowego (niestety na mój koszt). Okazało się , że poprawne wyczyszczenie piasty już bardzo zredukowało bicie ale, aby było idealnie jeszcze je minimalnie przetoczyli. Co więcej ASO które montowało zestaw EBC który wymaga zmierzenia bicia po montażu, aby gwarancja była ważna, wpisała wg EBC nierealnie niskie wartości bicia. EBC powiedziało, że tak niskich wartości nie da się uzyskać...
No ale najważniejsze, że po przejechaniu ponad 3 tys km również autostradami nie zauważyłem nic złego a kilka "grubszych" hamowań było.
5 Lipca 2012
Jak się tylko zaczęło robić ciepło czyli +20 tarcze ebc tg i green stuffy przestały się wyrabiać. Zestaw zaczął się grzać straszliwie, do tego stopnia, że kierownica biła po kilku hamowaniach w trasie ze 140 do 80, jak się schłodziły było ok. Natomiast zauważyłem że po każdym kolejnym przegrzaniu zaczynają dostawać temperatury coraz szybciej i po pewnym czasie nawet w mieście był problem. Rozmawiałem z EBC – reklamować można ale marne szanse żeby angole cokolwiek uznali. Zacząłem więc szukać jakiegoś lepszego rozwiązania. Przekopując dalej internet znalazłem info że chłopaki z mazvagtech znaleźli rozwiązanie – zaciski z mazdy 6 gg 2,3 turbo mps pasują plug and play do mojej Madzi. Przekładka zacisków pozwala na włożenie 320 mm tarczy (standard 299mm) i dużo większego klocka. Felga przy takim zestawie to minimum 17".
Koszty:
– zaciski – 700 zł (komplet z 2008 roku)
– tarcze ebc tg + żółte klocki + płyn ebc 1900 zł
– wymiana 250 zł
Można oczywiście poszukać czegoś tańszego bo ebc ostatnio bardzo ceny podniosło ale to było dostępne na już
Nowy zestaw z przodu przeleciał 6 tys km, w tym trasa na mazury, 28 stopni, 4 osoby, pełny bagażnik, trasa Ostrołęka-Giżycko, kto jechał wie o co chodzi Zestaw dał radę Ja jeszcze zmieniłem z tyłu klocki na ebc green na razie do oryginalnych tarcz. Przód został troszkę odciążony i teraz po ostrzejszym przelocie, z przodu fele mam bardzo ciepłe a z tyłu ciepłe. Wcześniej tył był zawsze zimny, więc teraz widać, że bardziej pomaga. Docelowo na tył pójdą jeszcze jakieś wydajniejsze tarcze jak te się skończą i wtedy będzie już idealnie