Hamulce – Tarcze i klocki – pytania i problemy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mar as » 5 lip 2013, 23:43

Wrzucam całą moją opowieść o historii hamulców w mojej Madzi. Wklejam poprzednie posty żeby była ciągłość bo mam nadzieję że zakończyłem moje problemy z układem hamulcowym.

9 sie 2011, 14:17
U mnie przy 12 tys km pojawił się problem z tarczami. Falują co czuć na kierownicy podczas hamowania przy wyższych prędkościach oraz hamowaniu do 0 – niekoniecznie gwałtownie. Nadmienię że nie miałem przyjemności po ostrej jeździe spotkać się z kałużą, a problem narasta od przebiegu około 10 tys. Moim zdaniem przy zbyt dynamicznej jeździe te tarcze się zbyt mocno nagrzewają i nie dają rady. W poprzednim aucie, a też był to mocny diesel, miałem tarcze i klocki ate, które nie miały takiego problemu – tym bardziej przy takim przebiegu !! Byłem w Aso Oddesey, który pomierzył, foty popstrykał i wysłał relacje do producenta. Mazda proponuje wyrównanie tarcz na swój koszt.

19 sie 2012, 13:59

Przy 12 tys zrobione zostało toczenie tarcz – problem zniknął. Przy 20 tys wymieniłem przednie klocki (przy mojej jeździe standardowy przebieg patrząc po poprzednich autach).
Przy 40 tys zaczął problem bicia wracać a przy przeglądzie dostałem info że nie tylko klocki ale też tarcze są do wymiany :| A w poprzednich autach tarcze mi wytrzymywały 60-70 tys. Cena gratów 1100 zł. Przewertowałem forum i zakupiłem ebc turbo groove + ebc green stuff za 950 zł na http://sklep.poturbowani.pl. Mamy tam kilka procent zniżki ;) Dowiedziałem się również że turbo groove czyli nawiercane niezbyt dobrze funkcjonują z czerwonymi klockami ebc (info od głównego dystrybutora oraz od poturbowanych), ponoć się mogą rozpaść, szklić i ogólnie <dupa>
Polecają więc albo zielone albo żółte, przy czym żółtych na razie nie ma do gh i chyba skończyli ich produkcje <glupek2>

30 lis 2012, 21:07
Problem tarcz powrócił... Zestaw Ebc turbo groove i klocki green stuff. Tarcze właśnie zostały zareklamowane ponieważ zaczęły bić... Lewa 0,5 prawa 0,6. Reklamacja odrzucona z powodu przegrzania tarcz <glupek2> Reklamacja w toku-napisze jak będzie coś nowego

30 gru 2012, 14:34
EBC wysłało mnie do zaprzyjaźnionej firmy na przetoczenie tarcz (na ich koszt) i sprawdzenie układu hamulcowego (niestety na mój koszt). Okazało się , że poprawne wyczyszczenie piasty już bardzo zredukowało bicie ale, aby było idealnie jeszcze je minimalnie przetoczyli. Co więcej ASO które montowało zestaw EBC który wymaga zmierzenia bicia po montażu, aby gwarancja była ważna, wpisała wg EBC nierealnie niskie wartości bicia. EBC powiedziało, że tak niskich wartości nie da się uzyskać...

No ale najważniejsze, że po przejechaniu ponad 3 tys km również autostradami nie zauważyłem nic złego a kilka "grubszych" hamowań było.

5 Lipca 2012
Jak się tylko zaczęło robić ciepło czyli +20 tarcze ebc tg i green stuffy przestały się wyrabiać. Zestaw zaczął się grzać straszliwie, do tego stopnia, że kierownica biła po kilku hamowaniach w trasie ze 140 do 80, jak się schłodziły było ok. Natomiast zauważyłem że po każdym kolejnym przegrzaniu zaczynają dostawać temperatury coraz szybciej i po pewnym czasie nawet w mieście był problem. Rozmawiałem z EBC – reklamować można ale marne szanse żeby angole cokolwiek uznali. Zacząłem więc szukać jakiegoś lepszego rozwiązania. Przekopując dalej internet znalazłem info że chłopaki z mazvagtech znaleźli rozwiązanie – zaciski z mazdy 6 gg 2,3 turbo mps pasują plug and play do mojej Madzi. Przekładka zacisków pozwala na włożenie 320 mm tarczy (standard 299mm) i dużo większego klocka. Felga przy takim zestawie to minimum 17".
Koszty:
– zaciski – 700 zł (komplet z 2008 roku)
– tarcze ebc tg + żółte klocki + płyn ebc 1900 zł
– wymiana 250 zł

Można oczywiście poszukać czegoś tańszego bo ebc ostatnio bardzo ceny podniosło ale to było dostępne na już :)
Nowy zestaw z przodu przeleciał 6 tys km, w tym trasa na mazury, 28 stopni, 4 osoby, pełny bagażnik, trasa Ostrołęka-Giżycko, kto jechał wie o co chodzi ;) Zestaw dał radę :) Ja jeszcze zmieniłem z tyłu klocki na ebc green na razie do oryginalnych tarcz. Przód został troszkę odciążony i teraz po ostrzejszym przelocie, z przodu fele mam bardzo ciepłe a z tyłu ciepłe. Wcześniej tył był zawsze zimny, więc teraz widać, że bardziej pomaga. Docelowo na tył pójdą jeszcze jakieś wydajniejsze tarcze jak te się skończą i wtedy będzie już idealnie :)
Załączniki
zdjęcie.JPG
A teraz wygląda to tak :)
BEST ET @ 15,91 Kąkolewo 2014
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2015 miejsce 2
 
Od: 30 paź 2010, 23:39
Posty: 109 (38/10)
Skąd: Warszawa
Auto: Skoda Superb
Renault Megane RS
Mazda 6 2,2 MZR-CD R2

Postprzez b2 » 22 lip 2013, 10:58

wymieniłem EBC turbo groove + green stuff (p/t) na tarcze i klocki ATE (p/t),
hamulce są ciche, delikatne, znakomicie dozowalne, nie biją, czego niestety nie było przy EBC. jeszcze nie miałem okazji testować przy hamowaniu awaryjnym, ale na dzisiaj jestem bardzo zadowolony ze zmiany.

chciałem załozyć tarcze r1 concepts, ale niestety nie znalazłem ich nigdzie w Polsce, a sklep w usa życzył sobie prawie 1000 usd za przesyłkę hahaha <glupek2>
Ostatnio edytowano 29 wrz 2013, 11:06 przez b2, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 16:33
Posty: 1098 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez corrado1980 » 30 lip 2013, 21:31

orientuje sie ktoś ile kosztują klocki Brembo – na przód i tył – w PL ?
w uk , to koszt około 62 funtów...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2012, 20:22
Posty: 43
Skąd: Birmingham
Auto: Aurora Blue

Postprzez Janusz626 » 17 wrz 2013, 13:33

Witajcie, zmienilem klocki hamulcowe na tylnej osi, stare byly firmy GALFER-199.
Pytanie gdzie mogę wlasnie takie klocki kupić?

EDIT: 19.09.2013

Ok, klocki które miałem założone na tyle firmy GALFER nie są dostępne na naszym Polskim rynku.
Założyłem same klocki firmy ATE (tarcza stara jeszcze prawie idealna), i teraz jest OK.

Z GALFER założyłem na DOKUJI... o zgrozo.. ! tylne tarcze fioletowe, bicie podczas miejskiego hamowania, skuteczność hamowania bardzo słaba, ponad 200km i nie było poprawy.

Po zmianie po DOKUJI na nowe klocki ATE kolor tarczy wrócił do koloru metalicznego, żadnego bicia, skuteczność hamowania ogromna (przód nie nurkuje jak na DOKUJI ), żadnego bicia nawet na trasie, faktem jest że pylą strasznie jak te stare GALFER ale to jest pyłek i na zwykłej myjni schodzi w 100% .. polecam.
Na przód planuje założyć komplet tarcze+klocki również firmy ATE, polecam.


...z LG 4X HD i Tap II
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1876 (52/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez sotrebor » 29 wrz 2013, 09:46

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 18:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez CudownyBocianek » 30 wrz 2013, 14:00

Mysle, ze nie warto pchac sie w nieznane firmy "krzak". Lepiej zalozyc zestaw polecany przez kolegow z forum. Nie mowie tu o jakims za kosmiczna cene ale chocby cos ze znanych firm. Ja w poprzednim aucie mialem zestaw ate i nie narzekalem. Osobiscie uwazam, ze lepiej troche doplacic i miec spokoj. To sa w koncu hamulce i nie wskazane jest kupowanie "taniego miesa, ktorego nawet psy nie chca jesc". Pozdrawiam.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 21:29
Posty: 314 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez sotrebor » 30 wrz 2013, 16:17

Więc zdecydowałem sie na zestaw zimmermann na obie osie zobaczymy jak bedzie sie spisywać.tylko jedno mnie jeszcze zastanawia bo na tylnej osi pomiedzy tłoczkiem a klockiem nic tam nie mam a wydaje mi sie ze powinna byc tam blaszka lub podkładka ,czy mozna to dokupic czy bedzie to w zestawie,jesli tak jest to prosze o linka lub nr.tej czesci
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 18:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez b2 » 30 wrz 2013, 16:58

400 zł to ja za samą wymianę tarcz i klocków dałem, a Ty chcesz kompletny zestaw na przednią oś za tyle kupić? szkoda czasu, kasy i zdrowia. może ten chińczyk nie będzie taki zły, ale chyba nie warto się o tym przekonywać na własnej skórze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 16:33
Posty: 1098 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez chmooreck » 1 paź 2013, 06:34

b2 napisał(a):400 zł to ja za samą wymianę tarcz i klocków dałem

To troszkę chyba przepłaciłeś...
GHObrazek
BJObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1115 (0/4)
Skąd: Jaworzno
Auto: M6'08 MZR-CD 2.0 TOP
323f BJ DITD

Postprzez b2 » 1 paź 2013, 07:54

nie sądzę, a nawet jeśli, to raczej nie dużo. cena za obie osie, w tym zbijanie tarcz ebc turbo groove, bo tak siadły na piaście, że palnik był potrzebny i się chłopaki naszarpali z tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 16:33
Posty: 1098 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez chmooreck » 1 paź 2013, 09:09

Chyba, że były takie problemy...
GHObrazek
BJObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1115 (0/4)
Skąd: Jaworzno
Auto: M6'08 MZR-CD 2.0 TOP
323f BJ DITD

Postprzez michal6272 » 2 paź 2013, 20:56

Ja też jestem dopiero co po zmianie hebli w mojej madzi. Napaliłem się i najpierw kupilem słynne EBC TG + Green Stuff na obie osie. Gdy zacząłem zgłębiać temat hamulców w naszych M6, dodatkowo zadzwonił do mnie znajomy, który powiedział że przerobił juz 2 powyższe zestawy i żebym czym prędzej oddał to, doszedłem do wniosku że nie chce mieć problemów, bawić się w zwroty, przetoczenia i nie wiadomo co jeszcze – wymieniłem to na zimmermann Sport + klocki ATE. Z tyłu te zimmmermanny nie sa przewiercane. Na razie przejechałem ok 200 km po mieście, z tego co zauważyłem w porównaniu do poprzednich seryjnych to o wiele lepsza skuteczność, hamulec łapie o wiele szybciej.
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2011, 20:52
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147 KM
FSM Polski Fiat 126p 1983r.

Postprzez kkaczor » 3 paź 2013, 11:16

U mnie łapie szybciej po każdej wymianie, przez pierwsze 5-10tys :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 09:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez twr » 30 wrz 2014, 18:50

Witam!
Pomóżcie bo nie wiem jako laik co mam zrobic.
W serwisie zgłosiłem bicie w kołach przy hamowaniu z większych prędkości. Stwierdzono, że tarcze do wymiany, ale to nie wystarczy, bo bicie jest za duże nawet na ich dobrych tarczach i że są krzywe piasty – też do wymiany.

Zadzwoniłem dziś do dwóch znajomych mechaników, i obaj powiedzieli, że im to nie pasuje, bo jakby piasty były krzywe, to by biło tak samo bez żadnego hamowania, czego ja nie czuję.

Możecie coś poradzić?
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2014, 17:43
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163 KM kombi, 2011

Postprzez b2 » 1 paź 2014, 10:49

twr napisał(a):Możecie coś poradzić?

zmień mechaników.
ja miałem trafione piasty w xedosie i biły jak pojebane, wyrywało kierownicę z rąk ale czuć to było tylko przy hamowaniu, kiedy się na kierownicę przenosiło. w normalnej jeździe bicie było niezauważalne.
niech w jakimś innym serwisie potwierdzą/zmierzą bicie samych piast i już będziesz wiedział co dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 16:33
Posty: 1098 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Wojtek » 1 paź 2014, 11:02

Dobry warsztat ma przyrządy do zierzenia bicia... Podjedź do takiego i niech sprawdzą co bije...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Forum
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17330 (116/432)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Wojtek » 26 kwi 2015, 08:35

Dobra wiadomość dla użytkowników GH <jupi>
Firma Brembo uzupełniła swoją ofertę dla Was i można już kupić tarcze przednie... <diabełek>

Brembo_M6_GH.jpg


Poniżej podaję zrzut ekranu dla różnych wersji M6 GH:

Brembo_M6_GH1.jpg
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Forum
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17330 (116/432)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kryystian » 4 cze 2015, 18:14

Ktos juz probowal brembo?
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 18:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez matthies » 4 cze 2015, 19:05

wielu próbowało w innych modelach i dzisiejsze brembo to już nie to samo co kiedyś, zdarzają się wadliwe egzemplarze. Chyba że położysz kasę na jakieś topowe modele, to pewnie trzymają poziom.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6360 (63/122)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Janusz626 » 10 cze 2015, 08:57

A ja mam cały komplet ATE, nic już nie trzęsie nie telepie, skuteczność hamowania rewelacyjna. Pokonałem juz jakieś 10kkm i jestem strasznie zadowolony, i nie przeszkadza mi ze troszkę pylą ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1876 (52/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6