Hamulce – Tarcze i klocki – pytania i problemy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tomek6 » 9 sie 2012, 15:10

Tak z ciekawości – kto wymieniał klocki z tyłu i po jakim przebiegu? Ciekaw jestem ile mniej więcej wytrzymują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez zielony110 » 9 sie 2012, 15:15

Tomek6 napisał(a):kto wymieniał klocki z tyłu i po jakim przebiegu?

u mnie wymiana byla na 62tys mil (ASO,) a ja zmienialem przy 101tys mil (160 tys km)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez mar as » 19 sie 2012, 13:59

Mój poprzedni post z opisem problemu jest na trzeciej stronie tematu.
A teraz małe uaktualnienie. Przy 12 tys zrobione zostało toczenie tarcz – problem zniknął. Przy 20 tys wymieniłem przednie klocki (przy mojej jeździe standardowy przebieg patrząc po poprzednich autach).
Przy 40 tys zaczął problem bicia wracać a przy przeglądzie dostałem info że nie tylko klocki ale też tarcze są do wymiany :| A w poprzednich autach tarcze mi wytrzymywały 60-70 tys. Cena gratów 1100 zł. Przewertowałem forum i zakupiłem ebc turbo groove + ebc green stuff za 950 zł na http://sklep.poturbowani.pl. Mamy tam kilka procent zniżki ;) Dowiedziałem się również że turbo groove czyli nawiercane niezbyt dobrze funkcjonują z czerwonymi klockami ebc (info od głównego dystrybutora oraz od poturbowanych), ponoć się mogą rozpaść, szklić i ogólnie <dupa>
Polecają więc albo zielone albo żółte, przy czym żółtych na razie nie ma do gh i chyba skończyli ich produkcje <glupek2>

Jutro jadę na montaż – napiszę za kilka tys km jak się zestaw sprawuje :]
BEST ET @ 15,91 Kąkolewo 2014
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2015 miejsce 2
 
Od: 31 paź 2010, 00:39
Posty: 109 (35/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Skoda Superb
Renault Megane RS
Mazda 6 2,2 MZR-CD R2

Postprzez zielony110 » 19 sie 2012, 14:05

Pierri napisał(a):Jutro jadę na montaż

to zdjecia poprosze jak to po montazu wyglada :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Tomek6 » 19 sie 2012, 21:09

Pierri napisał(a):Jutro jadę na montaż – napiszę za kilka tys km jak się zestaw sprawuje :]


Koniecznie napisz obszerniejszą opinię, bo fabryczny zestaw jest trochę bezpłciowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez polak900 » 19 sie 2012, 21:36

Tomek chodzi ci wygląd czy sam efekt hamowania
Ja na hamowanie nie narzekam.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez zielony110 » 19 sie 2012, 21:43

polak900 napisał(a):Ja na hamowanie nie narzekam.

a z ciekawosci na jakim aucie masz taki zestaw ??
Mozesz wstawic zdjecie jak to sie prezentuje ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Tomek6 » 19 sie 2012, 21:45

polak900, żeby wyglądały to muszą być wiercone lub nacinane także to już pomijam, bo 6stka nie jest klasą auta, gdzie w standardzie są takie gadżety. W tym tygodniu zrobiłem natomiast prawie 2 tys. km z czego połowę po Niemieckich autobahnach, gdzie trzymałem się prędkości mniej więcej 160-180km/h i hamowanie z tego pułapu jest średnie. Był to w moim odczuciu najsłabszy punkt Mazdy, jeśli chodzi o tą podróż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez polak900 » 19 sie 2012, 21:47

zielony110 napisał(a):
polak900 napisał(a):Ja na hamowanie nie narzekam.

a z ciekawosci na jakim aucie masz taki zestaw ??
Mozesz wstawic zdjecie jak to sie prezentuje ??


Chyba się nie zrozumieliśmy, mam fabryczny zestaw założony i jestem z niego zadowolony
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez zielony110 » 19 sie 2012, 21:59

polak900 napisał(a):Chyba się nie zrozumieliśmy, mam fabryczny zestaw założony

masz racje nie zrozumielismy sie <glupek2>
Myslalem, ze masz u siebie EBC :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez mar as » 20 sie 2012, 21:57

No więc wygląda to tak:
20082012154.jpg


Za jakiś czas napiszę jak się sprawuję bo na razie przez 100 km ma być delikatnie. Bicie lewej 0,01; prawej 0,015 (max 0,05) więc jest git i nawet jakoś tak wygląda porządniej <faja>
BEST ET @ 15,91 Kąkolewo 2014
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2015 miejsce 2
 
Od: 31 paź 2010, 00:39
Posty: 109 (35/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Skoda Superb
Renault Megane RS
Mazda 6 2,2 MZR-CD R2

Postprzez Tomek6 » 20 sie 2012, 22:07

Pierri napisał(a):Za jakiś czas napiszę jak się sprawuję bo na razie przez 100 km ma być delikatnie


Ja bym dla czystego sumienia trochę dłużej je oszczędzał ;) A wyglądają męsko – tak jak się spodziewałem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez zielony110 » 21 sie 2012, 10:49

wyglada super :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Waldek91 » 21 sie 2012, 12:16

Cudnie <serduszka> Gdybym nie miał tarcz w BDB stanie to już bym wymienił :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2011, 20:18
Posty: 506 (0/1)
Skąd: Bielsk Podlaski/Białystok/Belgia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147KM PB 2008r. kolor 35J

Postprzez TomaszM » 21 sie 2012, 16:29

To ja dołączę swoją opinię na temat zestawu EBC (nawiercane tracze, czerwone klocki).

Jeśli chodzi o hamowanie to jest zdecydowana różnica. Taki zestaw hamuje dużo bardziej miękko. Siłę hamowania można w dużo większym zakresie dozować, bardzo fajne uczucie. Jest wrażenie większej "plastyczności" materiałów. Dużo ciężej zerwać przyczepność wciskając hamulec głęboko. Same zalety.

Komfort akustyczny jest gorszy. Słychać "pulsowanie" klocka pracującego z tarczą. Dodam że również że czuć, że tarcze są wiercone. Przy różnych prędkościach podczas hamowania na różny sposób odczuwana jest praca tarczy z klockiem. Czuć to u mnie na kierownicy, ale nie są to wibracje ani podobne odgłosy jak przy problemach z tarczami. To coś innego. Mam również wrażenie że temperatura pracy również ma znacznie w ww odczuciach.

Kolejna zaleta to w zasadzie całkowity brak pylenia...! Jakie było moje zdziwienie gdy po wielogodzinnej jeździe tylne koła były brudne (zapylone) a przednie nie:)!

No i na koniec cena. Mając dylemat czy nowe fabryczne, czy EBC ja nie mam już wątpliwości...

pozdrawiam wszystkich niezdecydowanych
tomek
Początkujący
 
Od: 11 paź 2010, 14:30
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: GH 2,2 185KM
2008/2009

Postprzez hevonen » 23 wrz 2012, 22:21

Poczytałem i nie znalazłem odpowiedzi, wiec poproszę o pomoc...
Wymieniłem własnie przednie klocki w ASO na oryginalne i zbiła mnie cena – ponad 460 zł za komplet...
Wiem już że czeka mnie wymiana tylnych, za jakieś 10 tys. km...
No i nie uśmiecha mi się płacenie podobnej kwoty, wiec chce poszukać zamienników – widziałem TRW i Brembo....
Prosze o radę, jakie klocki dobrać do oryginalnych tarcz, żeby nie zniszczyć tarcz...
przebieg ok. 90 tys.
Początkujący
 
Od: 8 lis 2010, 00:21
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 Kombi Sport 2.2 MZR-CD

Postprzez Tomek6 » 23 wrz 2012, 22:46

hevonen napisał(a):Wiem już że czeka mnie wymiana tylnych, za jakieś 10 tys. km...
No i nie uśmiecha mi się płacenie podobnej kwoty, wiec chce poszukać zamienników – widziałem TRW i Brembo....
Prosze o radę, jakie klocki dobrać do oryginalnych tarcz, żeby nie zniszczyć tarcz...
przebieg ok. 90 tys.


Kolega glowasiek jeździ na EBC i jest zadowolony. Na tył potrzebujesz EBC DP729 http://allegro.pl/dp729-ebc-klocki-tyl-mazda-323-6-626-rx7-rx-7-i2591347785.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez maxi_kaz » 23 wrz 2012, 23:38

hevonen napisał(a):Wiem już że czeka mnie wymiana tylnych, za jakieś 10 tys. km...
No i nie uśmiecha mi się płacenie podobnej kwoty, wiec chce poszukać zamienników – widziałem TRW i Brembo....
Prosze o radę, jakie klocki dobrać do oryginalnych tarcz, żeby nie zniszczyć tarcz...
przebieg ok. 90 tys.


Niedawno wymieniłem na TRW i jestem zadowolony (cena 120 zł) ale czuję że te EBC za 78 zł nie powinny być dużo gorsze, poza tym to tył.

BTW W Auto Świecie jakiś miesiąc temu był test różnych klocków hamulcowych, okazało się że różnice pomiędzy zwykłymi klockami i super wypasionymi była tak niewielka że doszli do wniosku że lepiej kasę na drogie klocki przeznaczyć na lepsze opony ;)
Początkujący
 
Od: 6 lip 2012, 21:02
Posty: 18
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0D 2008

Postprzez Wojtek » 24 wrz 2012, 00:03

Oj... chyba kolega nie czytal tego watku... a z Auto Swiatem nam tu wyjezdza...
Pomyslmy przez chwlke... gdyby nie bylo roznicy, to by nie powstal ten watek... I nikt by nie slyszal o wybitych tarczach czy nadmierym pyleniu z klockow...
Celowo nie wspominam tu o drodze hamowania...

Tapatalk2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez damianko » 24 wrz 2012, 09:36

maxi_kaz napisał(a):BTW W Auto Świecie jakiś miesiąc temu był test różnych klocków hamulcowych, okazało się że różnice pomiędzy zwykłymi klockami i super wypasionymi była tak niewielka że doszli do wniosku że lepiej kasę na drogie klocki przeznaczyć na lepsze opony


Kolejna sprawa to to że autoświat i testy dziennikarzy to ostatnia rzecz na którą bym się powoływał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6