Hamulce – Tarcze i klocki – pytania i problemy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wojtek » 30 lis 2012, 23:33

Pierri napisał(a):Nie było to hamowanie awaryjne więc moim zdaniem tarcze "sportowe" powinny takie coś wytrzymać a tu zonk.

uwazam, ze dla turbo groove powinienes zalozyc klocki zołte lub czerwone...

ps. dziwne, ze tarcze przy takim hamowaniu sie skrzywily... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mar as » 1 gru 2012, 05:04

Czerwonych właśnie ponoć nie proponują bo mieli przypadki gdzie się "szkliły i pękały klocki", a żółtych nie produkują już do 6. Poza tym chyba czerwone i żółte byłyby chyba twardsze ? Wtedy to już fale dunaju z tarcz...
BEST ET @ 15,91 Kąkolewo 2014
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2015 miejsce 2
 
Od: 31 paź 2010, 00:39
Posty: 109 (35/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Skoda Superb
Renault Megane RS
Mazda 6 2,2 MZR-CD R2

Postprzez Wojtek » 1 gru 2012, 07:12

Przy tarczach sportowych nastepuje zwiekszone zuzycie klockow, a winne sa temu naciecia powierzchni tarczy...

ps. teraz to mozna juz tylko gdybac...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ru35 » 6 gru 2012, 00:23

Nie wiem dla czego na forum odnośnie tarcz i klocków dominuje EBC , ATE ,FERRODO a i tak sporo osób jest nizadowolonych . Wiem że to najpopularniejsze marki co nie znaczy najlepsze bo takich nie ma ,prosze luknąć na TAROX-a ,DBA o BREMBO zapomnieć , ja osobiście kupiłem w USA w firmie http://www.r1concepts.com/ Tarcze +klocki i można się zabić o przednią szybę . Wiem że Tarox i inni kosztują majątek ale jeżeli mam kupić tarcze ATE za połowe ceny tegoTaroxa to coś jest nie tak , swego czsu latałem na tarczach Zimmermana i uważam je za lepsze od ATE tylko trzeba je umijejętnie docierać.Jeszcze jedna ważna rzecz płyn , jeszcze raz płyn należy bezwzględnie wymieniać na pożądny nie jakiś mazdowski a najlepiej założyć przewody w oplocie . Ja mam założone pożądne tarcze pożądne klocki , zmienione przewody i płyn i dzięki temu że mam zapięte pasy nie wypadam z fotela , nie uznaje półśrodków. Jak czytam na forum o chip tuningu to aż mi sę nóż otwiera , wszyscy chcą większą moc za jak najmniejsze pieniądze zamiast najpierw inwestować w swoje bezpieczwństwo HAMULCE .
Dodam że jest jeszcze conajmniej 20 firm o bardzo dużej renomie jeśli chodzi o hamulce a mało znanych w Polsce polecam google
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez polak900 » 6 gru 2012, 23:35

A najlepiej stosować mazdowskie tylko noga z gazu tam gdzie się powinno jeździć wolniej
A tak na poważnie
Jeżdżę na salonowych już drugi rok, nie ma większych zastrzeżeń do tych hamulców
Oczywiście nie zdarza mi się gwałtownie hamować z 200km/h, więc pewnie dlatego mi wystarczą
Jak będę zmieniał to zamierzam założyć tarcze Zimmermanna, a o klockach do nich pomyślę bo mam jeszcze dużo czasu
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez zielony110 » 6 gru 2012, 23:46

polak900 napisał(a):nie ma większych zastrzeżeń do tych hamulców

a ja powiem tylko, ze jest roznica miedzy tym co mialem (ORI) w GG a tym co mam (ORI) w GH
Hamulec jest jakby bardziej "gumowaty".
Chyba Pawel pisal na wczesniejszych stronach, ze to moze byc kwestia serwo, ale tego sie nie dowiemy, chyba, ze ktos sobie swapa zrobi <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez ru35 » 7 gru 2012, 00:00

polak900 napisał(a):A najlepiej stosować mazdowskie


Tak tylko że za cenę zestawu klocków + tarcz ori Mazdy kupisz naprawdę lepszy komplet . Ja kupiłem w USA zestaw tarcze+ klocki kozackie ! i zapłaciłem bez przesyłki 550 pln
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez mar as » 30 gru 2012, 14:34

Problem tarcz powrócił... jak ktoś nie czyta od początku to niech zerknie na moje wcześniejsze posty. Zestaw Ebc turbo groove i klocki green stuff. Tarcze właśnie zostały zareklamowane ponieważ zaczęły bić... Lewa 0,5 prawa 0,6. Reklamacja odrzucona z powodu przegrzania tarcz <glupek2> W poprzednim aucie miałem zestaw ate który hamował niewiele gorzej i nie było z nim żadnego problemu. Zastanawiam się czy to może z madzią jest coś nie halo, może tam jakoś chłodzenia nie ma ? nie znam się na tych sprawach kompletnie. Bicie tarcz zaczęło się po dosyć gwałtownym hamowniu z prędkości 180 do ponad 100 km/h na autostradzie. Warunki zewnetrze: sucho, +15 stopni. Nie było to hamowanie awaryjne więc moim zdaniem tarcze "sportowe" powinny takie coś wytrzymać a tu zonk. Reklamacja w toku-napisze jak będzie coś nowego
A przez 5 tys km było tak fajnie
<płacze>


EBC wysłało mnie do zaprzyjaźnionej firmy na przetoczenie tarcz (na ich koszt) i sprawdzenie układu hamulcowego (niestety na mój koszt). Okazało się , że poprawne wyczyszczenie piasty już bardzo zredukowało bicie ale, aby było idealnie jeszcze je minimalnie przetoczyli. Mam dostać od EBC pisemko z info co konkretnie było źle zrobione. Gość który robił te zabiegi powiedział, że nie była dobrze wyczyszczona piasta, oraz, że użyli tego smaru miedziowego (czy jak to się nazywa,) a powinni czegoś innego, czyli ogólnie wg nich podsumowując ASO dało ciała. Co więcej ASO które montowało zestaw EBC który wymaga zmierzenia bicia po montażu, aby gwarancja była ważna, wpisała wg EBC nierealnie niskie wartości bicia. EBC powiedziało, że tak niskich wartości nie da się uzyskać...

No ale najważniejsze, że po przejechaniu ponad 3 tys km również autostradami nie zauważyłem nic złego a kilka "grubszych" hamowań było. Także EBC wybroniło się z sytuacji a jak dostanę pisemko to wybiorę się do ASO <faja>
BEST ET @ 15,91 Kąkolewo 2014
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2015 miejsce 2
 
Od: 31 paź 2010, 00:39
Posty: 109 (35/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Skoda Superb
Renault Megane RS
Mazda 6 2,2 MZR-CD R2

Postprzez polak900 » 30 gru 2012, 18:34

Być może masz racje, ale ja na ostatnim przeglądzie miałem zdejmowane koła i przed nałożeniem potraktowali mi smarem miedzianym tak jak tobie i zrobiłem do dzisiaj 5k km i nie ma żadnego bicia
Ale klocki to ori mazdy
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez dumdum » 1 sty 2013, 14:32

@Pierri – dobra historia. Warto wiedzieć na co zwrócić uwagę przy montażu tarcz. Jeśli to nie tajemnica to mógłbyś zamieścić skan tego pisemka od EBC. Ciekaw jestem jakie rzeczy wypunktują. Może się ASO zawstydzi i zwróci kasę za wykonane poprawki :)

@polak900 u Pierriego chyba chodziło o wyczyszczenie i smarowanie powierzchni pomiędzy piastą a tarczą, a nie między tarczą a felgą. Natomiast to czy przy zmienianiu kół powinno się smarować jakimś smarem miedziowym to nie wiem, bo mechanikiem nie jestem, ale podchodząc czysto logicznie smar miedziowy ma pewnie lepszą przewodność cieplną niż powietrze, więc lepiej chyba czymś posmarować (byle się nie zapiekło) niż zostawić na sucho – felga lepiej będzie odbierała ciepło i chłodziła tarczę.
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez polak900 » 1 sty 2013, 21:04

Masz racje, trochę nie zrozumiałem
Sorry
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez bartek198022 » 5 sty 2013, 00:59

:D Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 1 gru 2013, 00:49 przez bartek198022, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 19:44
Posty: 20
Skąd: Zoetermeer
Auto: Mazda 6 GH 103KW 140KM Sedan
Diesel 2008
Chip na 170KM

Postprzez Wojtek » 5 sty 2013, 01:02

Masz wszystko opisane w modelu GG – obok w dziale

Tapatalk2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bartek198022 » 5 sty 2013, 01:19

Dobrze rozumiem Wojtek
To poco w takim razie jest dział GH jak wysyłasz mnie na GG
jak szukasz w wyszukiwarce i posiadasz model GH to co wpisujesz GG no wątpię w to.
Druga sprawa filtr kabinowy masz opis na FAQ działu GG i na FAQ działu GH to w takim razie poco to.
Już drugi raz panie Wojtku zbywasz mnie na inny dział nie rozumiem tego
Pierwszy raz było z rozrządem tez zbyłeś mnie na inny dział
Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 19:44
Posty: 20
Skąd: Zoetermeer
Auto: Mazda 6 GH 103KW 140KM Sedan
Diesel 2008
Chip na 170KM

Postprzez Wojtek » 5 sty 2013, 03:19

bartek198022 napisał(a):To poco w takim razie jest dział GH jak wysyłasz mnie na GG

bartek198022 napisał(a):Już drugi raz panie Wojtku zbywasz mnie na inny dział nie rozumiem tego

z tego samego powodu co wczesniej wyslalem ciebie do dzialu diesel...
powinienes sie zapoznac z forum i zasada starania sie nie duplikowac (powielac) watkow...
jezeli wszystko jest to samo, to po co kopiowac?
masz z jednym racje: powinnismy ujac w/w wymiane w watku FAQ...
wtedy bedzie wszystko w jednym miejscu

ps.2. Prosze moderatora o przeniesienie naszej dyskusji do szybkich pytan i uzupelnienie watku FAQ
dziekuje
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Barracuda » 26 lut 2013, 22:18

ru35 napisał(a):(...) Ja mam założone pożądne tarcze pożądne klocki , zmienione przewody i płyn i dzięki temu że mam zapięte pasy nie wypadam z fotela , nie uznaje półśrodków. (...)
Dodam że jest jeszcze conajmniej 20 firm o bardzo dużej renomie jeśli chodzi o hamulce a mało znanych w Polsce polecam google


zwróć uwagę, że bardziej kompleksowe przeróbki układu hamulcowego (jak zmiana średnicy tarcz, zacisków, czy oplotów przewodów) dadzą Maździe super argument do anulowania gwarancji, a większość z opisywanych realnych powtarzających się problemów z ^ GH po FL z hamulcami jest w autach które jeszcze są na gwarancji.

Pomijam tu już kwestię, że skoro Mazda wypuściła bubel i źle zaprojektowała układ hamulcowy do tego samochodu (podobnie jak do CX7) to oni powinni to naprawić a nie ja się bujać po serwisach i googlach i zastanawiać się jakie tarcze i klocki będą wystarczające aby pozbyć się problemów z przegrzewaniem się układu.

Dopisano 26 lut 2013, 21:30:

Pierri napisał(a):
Problem tarcz powrócił... jak ktoś nie czyta od początku to niech zerknie na moje wcześniejsze posty. Zestaw Ebc turbo groove i klocki green stuff. Tarcze właśnie zostały zareklamowane ponieważ zaczęły bić... Lewa 0,5 prawa 0,6. Reklamacja odrzucona z powodu przegrzania tarcz <glupek2> (...)


EBC wysłało mnie do zaprzyjaźnionej firmy na przetoczenie tarcz (...) Gość który robił te zabiegi powiedział, że nie była dobrze wyczyszczona piasta, (...) Także EBC wybroniło się z sytuacji a jak dostanę pisemko to wybiorę się do ASO <faja>


U mnie EBC Ultimax-y + RED Stuffy wytrzymały 3.000km – wycieczkę na urlop w Alpy i z powrotem.
Reklamacji nie uznali, chcieli przetaczać – powiedziałem żeby się wypchali – utopiłem 1500zł.
U mnie piasty i tarcze (każde które zakładam – bo było tego sporo (poniżej w moim updacie)) są oczyszczone do zera, aż jest gładko i się świeci + pomiar po założeniu a przed użytkowaniem a i tak się przegrzewają i biją.

UPDATE mojej sytuacji:
mam już chyba 7 tarcze (a na pewno 6-te – straciłem rachubę) wymienione na gwarancji przez ASO, w tym jeden opisany wcześniej zestaw EBC.
Generalnie nie rozmawiam już ASO tylko bezpośrednio z Mazdą Motor Poland w Warszawie a i tak nic nie wiedzą "problem jest znany, pracujemy nad rozwiązaniem ble ble ble". Od 2 lat nic nie wypracowali i prędzej ja się tego auta pozbędę niż oni coś wymyślą.

Poddałem się.
Pozbywam się tego złomu (choć mającego duszę i pięknego) ale za delikatnego jak dla mnie (i paru moich znajomych którzy mają podobne problemy).
Kupię nudnego Schmelcwagena (np nowy passat) i nie będę miał takich problemów.

a Mazdy niestety nigdy więcej. Do tego ASO Mazdy w Gdańsku i w Gdyni... pozostawiają wiele do życzenia, a do tego Mazda nie daje samochodów zastępczych, po przecież Mazdy się nie psują.... ha ha ha hahaha
To raczej mój ostatni post na tym forum. Pozdrawiam Was serdecznie, życzę powodzenia ze swoimi Maździochami, ja już nie mam czasu na walkę o tak podstawowe sprawy jak skuteczne hamulce.
Pozdrawiam,
Michał.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2012, 23:56
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GH MZR-CD 2.2 Sport, '2010/11, K&N Powered

Megane Coupe 1,4 TCe SL Exception 2010

Postprzez polak900 » 26 lut 2013, 23:01

Nie wiem o co kaman, ale hamulce są w mojej M6 wporządku, parę razy to już sprawdziłem
Wyhamowały, więc nie jest źle
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez admiras » 27 lut 2013, 10:20

a Mazdy niestety nigdy więcej. Do tego ASO Mazdy w Gdańsku i w Gdyni... pozostawiają wiele do życzenia, a do tego Mazda nie daje samochodów zastępczych, po przecież Mazdy się nie psują.... ha ha ha hahaha
To raczej mój ostatni post na tym forum. Pozdrawiam Was serdecznie, życzę powodzenia ze swoimi Maździochami, ja już nie mam czasu na walkę o tak podstawowe sprawy jak skuteczne hamulce.


Nie wiem jak serwis w Mazdy w Gdyni ale w Gdańsku jest ok.
Ja tez nie wiem o co kaman, może trafił ci się wyjątkowy egzemplarz. U mnie oryginalne hamulce nie są jak brzytwa ale były ok.
Obecnie mam je zmienione na tarcze DBA i klocki EBC GREEN STUFF.
W sumie bezproblemowych aut praktycznie nie ma i jeśli naprawdę interesuje cię "VW Gruppe" to życzę
powodzenia.
Mazda może nie jest doskonała i perfekcyjna, a nawet powiedziałbym, że jest specyficzna to jednak ma swój charakter i oryginalność.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 22:00
Posty: 68
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD Dynamic

Postprzez WisniaUs » 1 mar 2013, 17:14

Panowie czy słyszał ktoś z was lub zakupił sobie tarcze ROTINGERA nawiercane? Słyszałem dobre opinie o nich ale nie u nas na forum.Czy ktoś coś wie o nich???? Pozdrawiam <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez b2 » 16 kwi 2013, 10:40

Szukuję się na wymianę tarcz i klocków, aktualnie założony jest zestaw EBC Turbo Groove + Green Stuff.
Rozważam przesiadkę na coś innego, może mniej buczącego przy hamowaniu ale równie skutecznego.


ru35 napisał(a):Nie wiem dla czego na forum odnośnie tarcz i klocków dominuje EBC , ATE ,FERRODO a i tak sporo osób jest nizadowolonych . Wiem że to najpopularniejsze marki co nie znaczy najlepsze bo takich nie ma ,prosze luknąć na TAROX-a ,DBA o BREMBO zapomnieć , ja osobiście kupiłem w USA w firmie http://www.r1concepts.com/ Tarcze +klocki i można się zabić o przednią szybę .


o którym konkretnie modelu tarcz i klocków mowa? ceny w sklepie czy na ebay mają przyjemne, ale cały deal zabijają koszty wysyłki do polski. ktoś ma to w polskiej dystrybucji i nie okrada klienta?


Coś na temat tarcz Textar Pro?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6