Hamulce – Tarcze i klocki – pytania i problemy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez polak900 » 24 wrz 2012, 08:47

Ze swojego doświadczenia wiem, że możesz mieć dobre klocki i tarcze, ale to nic nie daje jak masz beznadziejną oponę
Co o testów AŚ nie będę się wypowiadał
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 19:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez maxi_kaz » 24 wrz 2012, 10:05

Wojtek napisał(a):Oj... chyba kolega nie czytal tego watku... a z Auto Swiatem nam tu wyjezdza...
Pomyslmy przez chwlke... gdyby nie bylo roznicy, to by nie powstal ten watek... I nikt by nie slyszal o wybitych tarczach czy nadmierym pyleniu z klockow...
Celowo nie wspominam tu o drodze hamowania...


Oj Wojtek, Wojtek ;) Czy klocki EBC niszczą tarczę albo nadmiernie pylą? Kwestie AŚ przywołałem jedynie po to żeby nie sugerować się wyłącznie ceną.

Choć moim zdaniem kwestia bijących tarcz zdecydowanie bardziej zależy od ich jakości i sposobu jazdy niż samych klocków.

@ damianko
uważam że testy AŚ często pozostawiają wiele do życzenia, ale tutaj procedura testowa była bardzo dobrze opisana, a przyjęte kryteria oceny były obiektywne – droga hamowania i już. Pozostałe kryteria również istotne przy użytkowaniu takie jak np pylenie, szybkość zużycia, piszczenie nie były brane pod uwagę. Więc moim zdaniem nie ma co się na ten temat rozwodzić i przyjąć przedstawione przez wyniki jako dobrze zbadane.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2012, 20:02
Posty: 18
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0D 2008

Postprzez sebtel » 22 paź 2012, 18:26

Witam!
mam pytanie do fachowców, moja szóstka ma 34 tys. przebiegu, bije mi lewa przednia tarcza, na gwarancyjnym serwisie po 2 latach, serwisant ocenił, że tarcza jest do toczenia. Jaka minimalna musi być grubość tarczy po takim toczeniu, aby nadawały się do użytku. A kiedy zażądać wymiany tarczy na nowa w ramach gwarancji?
sebtel
 

Postprzez Wojtek » 22 paź 2012, 18:56

sebtel napisał(a): bije mi lewa przednia tarcza, na gwarancyjnym serwisie po 2 latach, serwisant ocenił, że tarcza jest do toczenia.

to dziwne, ze tylko jedna strona... i to po tak malym przebiegu... <oczy>

sebtel napisał(a):aka minimalna musi być grubość tarczy po takim toczeniu, aby nadawały się do użytku.

grubosc nowych to 25mm, a minimalna to 23mm
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez damianko » 22 paź 2012, 19:04

Wojtek napisał(a):to dziwne, ze tylko jedna strona... i to po tak malym przebiegu...


Mnie bicie pokazało się przy 8 tys a przy 12 było już mało fajnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 20:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez superjachu » 6 lis 2012, 17:00

Dziś robiłem serwis przy 79tys, Serwis orzekł że klocki z przodu są do wymiany – 880PLN wraz z wymianą. Podziękowałem,
Generalnie moje auto jeździ trasy poniedziałek i piątek po 300km ( z tego 70% niemiecką autostradą) resztę tygodnia prawie stoi. Z hamulców jestem mało zadowolony, porównoje z Golfem V żony i jest nieco gorzej, porównuje z passatem z 2007 i jest odczuwalnie gorzej.
Szukam klocków na przód które po pierwsze, jeśli to możliwe będą bardziej skuteczne niż oryginalne, po drugie nie zniszczą mi tarcz.
Czy EBC czerwone lub zielone bedą ok, w sensie nie zniszczą mi przedwcześnie tarcz?
p.s nie wiem co to za cena 880zł, kilka postów wyżej Kolega pisał 460zł
pozdrawiam jachu
mazda 6 GH 2.0 MZR-CD przedliftowa 2010
Początkujący
 
Od: 6 lis 2012, 14:50
Posty: 8
Skąd: Zielona Góra
Auto: mazda 6 GH 2010 2.0MZR-CD klekot 140km

Postprzez zielony110 » 6 lis 2012, 17:03

superjachu napisał(a):Czy EBC czerwone lub zielone bedą ok, w sensie nie zniszczą mi przedwcześnie tarcz?

wyczynowe klocki (czerwone) do ORI tarcz – slabo to widze.
Jak juz chcesz isc w EBC to do ORI tarcz bierz czarne EBC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 19:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez superjachu » 6 lis 2012, 17:50

czyli rozumiem że tarcze mi się stosunkowo szybko zużyją, czy może pofalują lub jakiś inny problem się pojawi, wcześniejsze zużycie przeboleje jakoś a później zainwestuje w porządne tarcze
może rzeczywiste ograniczę się do oryginalnych ( czy da się je kupić poza ASO).
Kurcze chciałem nieco poprawić działanie hamulców, czy czarne EBC BLACK STUFF będą hamowały skuteczniej od oryginalnych?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2012, 14:50
Posty: 8
Skąd: Zielona Góra
Auto: mazda 6 GH 2010 2.0MZR-CD klekot 140km

Postprzez Paweł » 6 lis 2012, 18:46

Czarne EBC będą porównywalne do klocków oryginalnych, podobnie jak Ferodo Premier i Textary. Niestety nie poprawisz w prosty sposób "wrażenia" skuteczności hamulców – imho uczucie "drewnianego" pedału w ostatnio produkowanych Mazdach, to w dużej mierze kwestia doboru serwa i pompy. Ewentualnie jeśli dokucza Ci fading, który bez wątpienia występuje w GH, to możesz zainwestować w tarcze EBC Turbo Groove i Green Stuff-y. Osobiście do jazdy w mieście wstawiłbym jednak klocki Ferodo Premier (ponieważ są miękkie), ewentualnie TRW (też miękkie, ale niedostępne) i przyzwyczaił się do działania pedału... Oczywiście miękki klocek jest bardziej podatny na fading.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11059 (565/888)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Wojtek » 6 lis 2012, 19:15

superjachu napisał(a):czarne EBC BLACK STUFF będą hamowały skuteczniej od oryginalnych?

nie... bo jest to zamiennik...
Paweł napisał(a):porównywalne do klocków oryginalnych


superjachu napisał(a):chciałem nieco poprawić działanie hamulców

a prosze:
EBC Brakes MAZDA 6 GH EBC Ultimax Front Brake Discs – USR7310

ebc_ultimax_brake_discs.jpg


i greenstuff lub redstuff... ;) calosc... okolo 280GBP (230GBP tarcze i 50GBP klocki green)

(do MPS-a takie tarcze so tylko 20GBP drozsze) :|
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zielony110 » 6 lis 2012, 19:22

Wojtek napisał(a):calosc... okolo 280GBP (230GBP tarcze i 50GBP klocki green)

mozna takze wstawic cos takiego:
http://www.ebay.co.uk/itm/170654515989? ... 1423.l2649
kosztuja polowe tego co EBC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 19:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez superjachu » 6 lis 2012, 21:34

Panowie na razie nie chciałbym wymieniać tarcz bo ich stan jest bdb, żadnego bicia, rant ledwie wyczuwalny, przy moim stylu jazdy pewnie wytrzymały by jeszcze jedne oryginalne klocki ( w moim przypadku to ~80tys).
Nie narzekam na fading (pewnie dlatego że nie jeżdżę dynamicznie, raczej płynnie i 95% na trasie, z tego 70%autostrady, wiec stosunkowo rzadko hamuje, a nie jak w górach co zakręt), tylko na to że jak już hamuje, nawet nieszczególnie mocno to mam wrażenie że auto słabo hamuje...
Resumując nie chce zmieniać teraz tarcz, bo są w dobrym stanie stosunkowo mało zużyte, chce wymienić klocki i jeśli to możliwe poprawić "moc" ich działania. Mogę zrobić to kosztem trwałości tarcz, ale jeśli różnicą skuteczności ma być niewyczuwalna a klocki mogą wykończyć mi tarcze dużo szybciej to wole pozostać przy skuteczności zbliżonej do oryginalnych (tzn nie gorszych)
Czyli jeszcze raz wyjaśnijcie mi proszę:
1. czy EBC BLACKSTUFF będą podobnie hamowały i podobnie zużywały tarcze do oryginalnych?
2. czy jeśli zakupie EBC REDSTUFF lub zielone (greenstuff) to tarcze zniszczą się, pofalują czy po prostu szybciej zużyją? (jeśli tak to ile szybciej? o 50% ?)
3.co sądzicie o klockach firmy ATE CERAMIC i standardowych ATE ORGINAL (czy jakoś tak)
Z góry dzięki za pomoc Jachu
Początkujący
 
Od: 6 lis 2012, 14:50
Posty: 8
Skąd: Zielona Góra
Auto: mazda 6 GH 2010 2.0MZR-CD klekot 140km

Postprzez zielony110 » 6 lis 2012, 21:51

superjachu napisał(a):czy EBC BLACKSTUFF będą podobnie hamowały i podobnie zużywały tarcze do oryginalnych?

mozliwe ze lekko lepiej ale wielkich zmian nie oczekuj :)
superjachu napisał(a):czy jeśli zakupie EBC REDSTUFF lub zielone (greenstuff) to tarcze zniszczą się, pofalują czy po prostu szybciej zużyją? (jeśli tak to ile szybciej? o 50% ?)

tarcze beda wygladaly jak "fale dunaju". U mnie w GG green stuffy zalatwily tarcze po 3tys km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 19:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez robi31 » 11 lis 2012, 01:32

witam a ja mam taki problemik odnosnie tarcz i klockow ostatnim razem podczas jazd dochodzil uciazliwy pisk gdy naciskalem lekko na hamulec to przestawalo wizyta u mechanika wymienil tarcze kloski ok to bylo na koniec sierpnia dzisiaj jadac zas zaczelo sie to samo przeciesz nie bede wymienial non stop co 2 miesiace klockow ma ktos jakis pomysl sugestie co to moze byc dzieki za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 11:29
Posty: 88 (15/3)
Skąd: uk
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzynka 2018

Postprzez przem0 » 22 lis 2012, 14:57

Moze nie masz ktorej z blaszek / drucikow dociskajacych klocki? Swoja droga, to inzynierom Mazdy nalezy sie 'nagroda' za wymyslenie takiego sposobu mocowania klockow.... Wlasnie jestem po samodzielnej wymianie kompletu tarcz i klockow i w zyciu nie spotkalem sie z taka iloscia blaszek.... po co to komu?

Przy okazji, jakie macie sposoby na odkrecenie 2 srub mocujacych tarcze do piasty?
Początkujący
 
Od: 7 lut 2012, 18:09
Posty: 13
Skąd: UK
Auto: M6 GH 2.0 MZR-CD
MX5 NA 1.8

Postprzez zielony110 » 22 lis 2012, 15:32

przem0 napisał(a):jakie macie sposoby na odkrecenie 2 srub mocujacych tarcze do piasty?

wkretak udarowy, lub jak to nie pomaga to szlifierka ;)
udcinam glowke sruby, zdejmuje stara tarcze i szczypcami wykredam pozostalosc sruby :)
Tarcza i tak juz nie bedzie potrzebna – wiec po co sie meczyc <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 19:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez przem0 » 22 lis 2012, 15:49

zrobilem podobnie, jedynie nie mialem zadnych srob na zastepstwo.... Nie spodziewalem sie, ze te oryginalne sa zrobione z 'plasteliny' :D
Początkujący
 
Od: 7 lut 2012, 18:09
Posty: 13
Skąd: UK
Auto: M6 GH 2.0 MZR-CD
MX5 NA 1.8

Postprzez zielony110 » 22 lis 2012, 16:03

ja kupilem z ebay-a zapasowe ale na imbus.
Mam nadzieje, ze beda lepsze do odkrecenia niz ORI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 19:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez przem0 » 22 lis 2012, 17:26

a mozesz podrzucic linka?
Początkujący
 
Od: 7 lut 2012, 18:09
Posty: 13
Skąd: UK
Auto: M6 GH 2.0 MZR-CD
MX5 NA 1.8

Postprzez mar as » 30 lis 2012, 20:07

Problem tarcz powrócił... jak ktoś nie czyta od początku to niech zerknie na moje wcześniejsze posty. Zestaw Ebc turbo groove i klocki green stuff. Tarcze właśnie zostały zareklamowane ponieważ zaczęły bić... Lewa 0,5 prawa 0,6. Reklamacja odrzucona z powodu przegrzania tarcz <glupek2> W poprzednim aucie miałem zestaw ate który hamował niewiele gorzej i nie było z nim żadnego problemu. Zastanawiam się czy to może z madzią jest coś nie halo, może tam jakoś chłodzenia nie ma ? nie znam się na tych sprawach kompletnie. Bicie tarcz zaczęło się po dosyć gwałtownym hamowniu z prędkości 180 do ponad 100 km/h na autostradzie. Warunki zewnetrze: sucho, +15 stopni. Nie było to hamowanie awaryjne więc moim zdaniem tarcze "sportowe" powinny takie coś wytrzymać a tu zonk. Reklamacja w toku-napisze jak będzie coś nowego
A przez 5 tys km było tak fajnie
<płacze>
BEST ET @ 15,91 Kąkolewo 2014
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2015 miejsce 2
 
Od: 30 paź 2010, 23:39
Posty: 109 (35/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Skoda Superb
Renault Megane RS
Mazda 6 2,2 MZR-CD R2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6