Strona 1 z 2

Zmiana felg na stalowe (zimówki) a czujniki ciścienia w opon

PostNapisane: 27 sie 2008, 19:59
przez ketome
Jaka opcja w zimie felgi stalowe bez czujników / jeden ok400zł/ i coś z komputerem .Czy też na aluski nowe opony/ ale jakie rozmiar letni 17/215/50 / .

PostNapisane: 27 sie 2008, 22:56
przez newbie
205/60R16
215/55R16

PostNapisane: 28 sie 2008, 09:49
przez chmooreck
Skoro nowa 6, to zdaje się poniżej 16'' nie zejdziesz, ja muszę dać 17'' (chyba zależy to od wersji wyposażenia)
Najlepiej zadzwoń do ASO i podziel się info :–)

PostNapisane: 28 sie 2008, 10:46
przez mr_t
chmooreck napisał(a):(...) ja muszę dać 17'' (chyba zależy to od wersji wyposażenia)

A czemu musisz mieć 17?

PostNapisane: 28 sie 2008, 11:07
przez chmooreck
Bo tak mi powiedziano w ASO, chodzi o wielkość zacisków. Dokładniej 17'' alu. Nie wiem, czy są produkowane tak duże felgi stalowe do samochodów osobowych...

BTW. Jeśli ktoś sprawdzi, że wchodzą 16'' (wersja niemiecka TOP, lub polska A+) to niech da znać – różnica w cenie zestawu jest znacząca.

PostNapisane: 28 sie 2008, 12:13
przez mr_t
chmooreck napisał(a):Bo tak mi powiedziano w ASO, chodzi o wielkość zacisków.

Wg. tego co piszą na niemieckiej stronie dla 2.0 (diesel i benzyna), a nawet 2,5 mogą być 16, 17 i 18. Masz z przodu takie same tarcze jak ja tj. 300mm, nie sądzę żeby nasze zaciski się jakoś strasznie różniły, a mi ASO powiedziało że na zimę muszę kupić 15, bo tak każe Mazda (i tak kupiłem 16).
Tak, czy inaczej kup sobie ALU – stalówki będą minimalnie tańsze, a samochód będzie się znacznie gorzej prezentował.

PostNapisane: 28 sie 2008, 12:43
przez chmooreck
może byś się jeszcze pochwalił jaką masz wersję autka ?
Ja piszę o nowej 6... tak jak zresztą tytuł wątku (a na poważniej intencja zakładającego) wskazuje hahaha

Edit:
No niby mazda też zakłada 16'', z tą samą średnicą tarczy, ale w innym wyposażeniu – nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie. Chyba jeszcze spytam w innym ASO przed zakupem ;–)

PostNapisane: 28 sie 2008, 13:02
przez mr_t
Samochód – mam w profilu. Mam 3 z 2007r., 2.0 diesla, fabrycznie na 205/55R16 (takie same kupiłem na zimę). Dziś będę wymieniał opony z przodu to zmierzę +/– ile u mnie zajmuje zacisk hamulca, tj. odległość od środka tarczy do krawędzi zacisku hamulcowego.
Ale ta sama średnica tarczy hamulcowej sugeruje podobne zaciski. Poza tym (wg. mazda.de) nowa Mazda 6 1.8 Comfort ma tarcze takiej samej średnicy jak Twoja – a jest sprzedawana na laćkach 205/55R16. Nie sądzę żeby miała inaczej skonstruowany zacisk hamulca.

PostNapisane: 28 sie 2008, 22:40
przez chmooreck
Ja to widzę tak:
1. Zacznij od sprawdzenia, czy dostaniesz felgi stalowe pasujące do Twojego auta (i po ile) – tu może ci się przydać info jakie właściwie felgi (rozmiar) wchodzą w grę.
2. Zapytaj się siebie, czy czujniki ciśnienia w cenie 400zł za sztukę są ci niezbędne.
3. Na temat opon chyba widziałem gdzieś tu jakiś temat (i nie widzę sensu powielania informacji).
4. Przelicz na prawo i lewo na co cię stać i ile jesteś w stanie wydać.
5. Kup i ciesz się zimówkami.

Czy do któregoś z tych punktów potrzebujesz pomocy (innej niż informacja z ASO / sklepów) ?

P.S. Prawdę mówiąc nadal trudno jest mi zrozumieć o co dokładnie ci chodzi ( "coś z komputerem"? )... ale to może być wina mojego ograniczonego rozumku <glupek2>
P.S.2 Moderatorzy chyba nie potrzebują pozwolenia na koszowanie ;)

PostNapisane: 29 sie 2008, 12:13
przez mr_t
chmooreck napisał(a):P.S. Prawdę mówiąc nadal trudno jest mi zrozumieć o co dokładnie ci chodzi ( "coś z komputerem"? )

Może chodzi o to że w przypadku niektórych samochodów trzeba komputerowi powiedzieć że jest zima, albo lato – w przeciwnym przypadku komputer myślący że jest lato będzie źle sczytywał ciśnienie zimą (i odwrotnie). Myślę, że jedynym powodem takiego zachowania komputera jest chęć przymuszenia użytkownika do wykonywania wymiany opon w ASO, niektóre za tą usługę biorą 2x tyle co serwisy oponiarskie :D Większość samochodów ma termometry na zewnątrz i komputer mógłby z nich czerpać informację o temperaturze powietrza.

A jeśli chodzi o felgi – to u mnie przy przedniej tarczy 300mm odległość od środka piasty do zewnętrznej krawędzi zacisku wynosi 17-17,5 cm, czyli minimalna średnica wewnętrzna felgi musi być 350mm –> ok. 14 cali. Jeśli w M6 będzie podobnie to nie trzeba 17, można spokojnie założyć 16.

Obrazek

PostNapisane: 29 sie 2008, 15:00
przez ketome
[quote="brii"]ketome – a czujniki są tylko w Maździe 6 i nie wiąrzą się z eksploatacją? Zepsóły Ci się te czujniki? Bo jak nie to to jest właściwy dział.
Powiem bez ogródek – podpadłeś mi – miej się na baczności. Jak temat dzisiaj nie będzie poprawiony to będzie kosz.[/quote
Lubie kosz – to najprościej.
Chce dać zimowe opony do mojego samochodu MAZDA ^ NOWA.Mamczyjniki ciśnienia w kołach.Felgi stalowe nie majączujników ciśnienia i komputer będzie sygnalizować nienapompowane opony.Nik nie chce grzebać w komuterze. Co zrobić – szkoda mi alusi na zime.Wiesz już o co chodzi?

PostNapisane: 29 sie 2008, 16:31
przez Globy
Ja poprawię temat, bo więcej tu wypowiedzi moderatorskich, niż dyskusji ;) Rozumiem i też jestem ciekawy, choć na przyszłość proszę o cierpliwość do pracy Moderatorów oraz uzupełnienie profilu o pełen model auta i rocznik <usmiech>

PostNapisane: 29 sie 2008, 17:52
przez mr_t
ketome muszę przyznać że namieszałeś :D Tak czy inaczej mi w ASO powiedzieli że oryginalne felgi Mazdy nie nadają się na zimę. Nie są malowane i obłażą po soli. Po jednej zimie będą zniszczone. Wczoraj wymieniając przednie opony przyjrzałem się felgą i myślę że mieli rację. Mam cholernie zrysowane felgi – chociaż jeżdżę na nich dopiero pierwszy letni sezon!! Owszem, jak jadę w góry to czasem muszę zjechać z asfaltu żeby gdzieś przed szlakiem zaparkować, nieraz są jakieś trawska itp, to nie jest offroad!. Mimo tego felgi wyglądają gorzej niż zimowe alusy ojca (230tys. km). Więc jeśli nic się w technologii produkcji mazdowatych felg w tym roku nie zmieniło to nie polecałbym oryginalnych alusów na zimę.

Stalowe felgi są produkowane do max 17. Więc jest szansa że kupisz stalowe 16, ale jak wcześniej pisałem – ja bym nie zakładał stalówek do M6, nieoryginalne malowane na zimę alusy będą niewiele droższe, a samochód znacznie lepiej się prezentuje.

Czujki – albo wyskoczysz z kasy na drugi komplet, tylko czy Mazda-komputer to przyjmie? Niektóre samochody mają tak że każda czujka musi być zaprogramowana w kompie, każda ma swój unikalny ID. Więc dokupienie drugiego kompletu i tak wymusi sezonową wizytę w ASO. Albo olejesz to i będziesz przez zimę jeździł bez, ale upominanie się samochodu o ciśnienie może być uciążliwe.
Przez takie uroki czujek ciśnienia w poprzednim samochodzie dopłaciłem żeby ich tylko nie mieć.

PostNapisane: 29 sie 2008, 18:25
przez chmooreck
@ketome
Jeśli chodzi o czujniki, to może warto wypróbować/sprawdzić, czy za pomocą którejś z opcji serwisowych komputera nie można ich wyłączyć. Miałbyś bez wizyty w ASO.
Ja na zimę będę kupować alusy, czy z czujnikami jeszcze nie wiem – zobaczę jak będę stać z kasą.

@mr_t
u mnie z zaciskami jest tak, jak u Ciebie (krawędź ok. 17cm od środka koła). W dodatku zmierzyłem ilość miejsca między moimi felgami (18'') a zaciskiem i wyszło ok 3cm. Czyli 16'' powinny wejść. Teraz czekam na śmiałka, który to wypróbuje, ketome :D ?

PostNapisane: 29 sie 2008, 21:45
przez mr_t
chmooreck napisał(a):zmierzyłem ilość miejsca między moimi felgami (18'') a zaciskiem i wyszło ok 3cm. Czyli 16'' powinny wejść. Teraz czekam na śmiałka, który to wypróbuje, ketome :D ?

U mnie przy oryginalnej feldze jest 1,5-2 cm luzu. W razie czego – do Będzina daleko nie masz, jakbyś był w okolicach to daj znać w znajomym serwisie opon wrzucą Ci na chwilę moje 16 i będziesz widział czy na pewno pasują.

PostNapisane: 29 sie 2008, 21:47
przez ketome
mr_t napisał(a):ketome muszę przyznać że namieszałeś :D Tak czy inaczej mi w ASO powiedzieli że oryginalne felgi Mazdy nie nadają się na zimę. Nie są malowane i obłażą po soli. Po jednej zimie będą zniszczone. Wczoraj wymieniając przednie opony przyjrzałem się felgą i myślę że mieli rację. Mam cholernie zrysowane felgi – chociaż jeżdżę na nich dopiero pierwszy letni sezon!! Owszem, jak jadę w góry to czasem muszę zjechać z asfaltu żeby gdzieś przed szlakiem zaparkować, nieraz są jakieś trawska itp, to nie jest offroad!. Mimo tego felgi wyglądają gorzej niż zimowe alusy ojca (230tys. km). Więc jeśli nic się w technologii produkcji mazdowatych felg w tym roku nie zmieniło to nie polecałbym oryginalnych alusów na zimę.

Stalowe felgi są produkowane do max 17. Więc jest szansa że kupisz stalowe 16, ale jak wcześniej pisałem – ja bym nie zakładał stalówek do M6, nieoryginalne malowane na zimę alusy będą niewiele droższe, a samochód znacznie lepiej się prezentuje.

Czujki – albo wyskoczysz z kasy na drugi komplet, tylko czy Mazda-komputer to
przyjmie? Niektóre samochody mają tak że każda czujka musi być zaprogramowana w kompie, każda ma swój unikalny ID. Więc dokupienie drugiego kompletu i tak wymusi sezonową wizytę w ASO. Albo olejesz to i będziesz przez zimę jeździł bez, ale upominanie się samochodu o ciśnienie może być uciążliwe.
Przez takie uroki czujek ciśnienia w poprzednim samochodzie dopłaciłem żeby ich tylko nie mieć.
Bardzo dziękuje taka odpowiedź to miodzio.Tak wię będe się rozglądał za drygimi aluskam .Pozdrawiami

PostNapisane: 29 sie 2008, 21:58
przez mr_t
Aaaa... z felgami to jeszcze jedno – w duży punktach sprzedaży mają taki fajny katalog gdzie mogą sprawdzić kompatybilność danego modelu felgi do danego samochodu. Jeśli będą mieli nowe katalogi z nową M6 to wtedy będziecie mieli 99% pewności że felga będzie dobra. Mi sprawdzali i facet mówił że np. ta będzie ok, a ta jeśli nie będę zakładał łańcuchów to ok. Przy niektórych było zaznaczone że jest ok, ale tylko z letnimi oponami.

PostNapisane: 23 wrz 2008, 15:38
przez geronimo
Szukam alumów do nowej 6ki i taką odpowiedź dostałem od firmy ALCAR, która sprzedaje min ENZO, AEZ, DOTZ, DEZENT. "MIE MAMY FELG KTÓRE PASOWAŁY BY DO PAŃSKIEGO AUTA BEZ ZADNYCH MODYFIKACJI,16"JAK I 17".

Czy komuś z Was udało się coś kupić do nowej 6 co by pasowało (ja mam wersję z 17" Elegance/Exclusive Kombi)

PostNapisane: 23 wrz 2008, 15:42
przez Grzyby
geronimo napisał(a):taką odpowiedź dostałem od firmy ALCAR, która sprzedaje min ENZO, AEZ, DOTZ, DEZENT. "MIE MAMY FELG KTÓRE PASOWAŁY BY DO PAŃSKIEGO AUTA BEZ ZADNYCH MODYFIKACJI,16"JAK I 17".

średnio mi się chce w to wierzyć żeby żadna 17" z tylu firm nie pasowała ......
Może akurat teraz nie mają?

PostNapisane: 23 wrz 2008, 16:26
przez mr_t
geronimo napisał(a):Szukam alumów do nowej 6ki i taką odpowiedź dostałem od firmy ALCAR, która sprzedaje min ENZO, AEZ, DOTZ, DEZENT. "MIE MAMY FELG KTÓRE PASOWAŁY BY DO PAŃSKIEGO AUTA BEZ ZADNYCH MODYFIKACJI,16"JAK I 17".

Pewnie sprawdzili w katalogu o którym tu już kilka razy pisałem – mają tam możliwość sprawdzenia zamienników do oryginalnych felg z każdego modelu felgi do każdego samochodu. A problemem jest bardzo duże ET w Mazdowatych felgach (inne japończyki chyba też takie mają). Mi właśnie z tego katalogu dobrali pasujące felgi, później kupiłem je niestety w ASO i dali mi z mniejszym ET niż dobrane z katalogu twierdząc że będą dobre, bo na pudełku pisze Mazda.
Średnio im wierze, no ale cóż i tak się ślimaczyli z tymi felgami, a ja nie miałem jak bez nich jeździć więc wziąłem zakładając że jak porozwalam nadkola to będzie ich wina – w końcu kupione do Mady w ASO Mazdy które mi Mazdę sprzedało.

Nawiasem mówiąc to samo ASO twierdziło że do mojej 3 na zimę to tylko i wyłącznie opony 195/65R15 i żadne inne bo tak każde mazda. Nie wiem skąd takie rozkazy mają, bo przekazana mi z samochodem instrukcja wyraźnie pisze że dopuszczone do mojego samochodu rozmiary ogumienia to 205/55R16 lub 205/50R17 (i letnie i zimowe). Tylko w zimówkach z tyłu mam mieć o 0,2 bar większe ciśnienie niż latem. Przy innych wersjach owszem są dopuszczone 195/65R15 (ale można też 16 i 17).