Ciężko chodzi kierownica po kalibracji czujnika skrętu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Shizerowski » 5 maja 2023, 16:08

Witam, mam taki problem z moją Mazdą, postanowiłem przeprowadzić kalibrację czujnika skrętu EPS w FORScanie, gdyż przeczytałem to kiedyś na forum, że to może pomóc ze ściąganiem w prawo oraz z delikatnie skręconą kierownicą cały czas. Przed kalibracją sprawdziłem PIDy i wartości odchodziły od zalecanych, SS_TRQ1 oraz SS_TRQ2 miały wartości około -1.6Nm oraz cały czas pokazywało prąd w wartości MTR_CUR, chociaż kierownica stała w bezruchu. Po przeprowadzeniu kalibracji, kierownica stoi prosto, auto wydaje się mniej ściągać(chociaż ciężko to przetestować na polskich drogach). Problemem jest to, że siła wspomagania kierownicy bardzo zmalała i do tego w prawą stronę jest o wiele ciężej. Sprawdziłem jeszcze raz PIDy w FORScanie i zauważyłem że zmieniła się również wartość CENTER_TRQ z okolicy 0 do -1.6Nm i podejrzewam że ta wartość odpowiada za siłe wspomagania. Jest jakiś sposób żeby wrócić tą wartością do okolic 0?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 23 lut 2023, 12:22
Posty: 1
Auto: Mazda 6 GH Sport
2010 Hatchback
2.0 DISI 155KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6