Jakie tarcze hamulcowe wybrać do Mazdy6?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez waski87-87 » 10 wrz 2018, 20:43

Witam! mam problem z hamulcami mianowicie ,co 10tys. regularnie jeżdzę do ASO na przetoczenie tarcz hamulcowych.Miałem założone oryginalne tarcze mazdowskie ,komplet przód i tył Brembo,ATE,Zimmermann.Wszystkie te tarcze są do pupy!. Potrzebuję wiekszą tarczę z innym zaciskiem .Co najlepiej kupić? cena nie gra roli.Samochodem jeżdzę regularnie za granice, ma już duży przebieg. 290tyś Mazda 6 r.2011 2.2 MZR-CD 179KM. Dobre auto,jedyna wada- hamulce.
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2018, 19:53
Posty: 2

Postprzez Mandey » 15 wrz 2018, 19:39

Zimmermann'y miałeś gładkie?
Jak nie, to spróbowałbym Zimmermann'y nawiercane, ewentualnie nawiercane i nacinane. Do tego klocki Black Diamond. Oczywiście przód i tył. Nie jest łatwo zagotować taki zestaw seryjną M6.
A jeżeli cena nie gra roli, a wymagania są wysokie, to może ceramika?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez waski87-87 » 20 wrz 2018, 10:44

Ziimmermann'y mam teraz gładkie. Biją i pewnie znowu będą toczone. Nawiercanych i nacinanych w ASO mi odradzili ponieważ nie są wstanie ich później przetoczyć. Kolega miał w swojej tarcze i klocki firmy EBC nacinane i nawiercane i również były problemy z biciem.Bicie następuje przy hamowaniu z większych prędkości 200km/h do 150km/h jazda po niemieckich autostradach oczywiście :) Teraz chciałbym mianowicie założyć większa tarcze inny większy zacisk! Proszę o podanie konkretniej firmy albo link z takim zestawem hamulców! Dziękuję
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2018, 19:53
Posty: 2

Postprzez Mandey » 20 wrz 2018, 23:08

Polecam Zimmermann'y bo u siebie założyłem jakiś czas temu i nie narzekam. Hamują gładziutko. Jedynie klocki wymieniłem na standardowe ATE, bo cena tylnych Black Diamond'ów jest przerażająca.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez T_OMASZ » 6 paź 2018, 08:33

waski87-87 napisał(a):Teraz chciałbym mianowicie założyć większa tarcze inny większy zacisk!

Przedni zestaw od mazdy 6 GG MPS (zaciski, tarcze, klocki) wyleczy twój problem. Tylko w tym wypadku felga min 17".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2013, 23:58
Posty: 43 (0/6)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM Exlusive

Postprzez oscar2008 » 18 paź 2018, 14:14

Kolego rozwiazales problem z biciem tarcz hamulcowych?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2018, 13:55
Posty: 48 (1/0)
Auto: Mazda 6GH,automat

Postprzez KrzyzakMitsu » 18 paź 2018, 21:17

a ja zimmermann nie polecam – były to tarcze, które najszybciej mi się pogięły w Galancie...
no może nie licząc jakichś no-name w pudełku BluePrint
ale generalnie wg mnie bardzo niska jakość – za to śmiało mogę polecić polskie TRW albo ATE a szczególnie brembo
ze sprzedawcą tarcz zimmermann walczyłem kilka tygodni – dostałem w końcu zwrot pieniędzy, ale sprawa niemal otarła się o sąd – koszt pozwu cywilnego to 30zł i dopiero gdy zacząłem go przygotowywać to zrezygnował z odbijania piłki
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez oscar2008 » 20 paź 2018, 13:16

Koledzy a jak z biciem przy hamowaniu z wyzszych predkosci? Bije wam kierownica?Zastanawiam sie czy kupic zwykly zestaw ATE czy sprobowac tarcz nawiercanych?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2018, 13:55
Posty: 48 (1/0)
Auto: Mazda 6GH,automat

Postprzez Mandey » 20 paź 2018, 16:48

U siebie wymieniałem przód i tył pól roku temu na niepolecane tutaj Zimmermanny (gładkie) :P z klockami ATE. Jak na razie po 8 tysiącach przy hamowaniu ze 150 km/h jak po stole.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez oscar2008 » 20 paź 2018, 21:00

i badz tu madry!!!A probowales tak ze wyhamowales z wysokiej predkosci i za minute dwie znowu hamulec?Najczesciej po tym drugim trzecim hamowaniu w nie duzej odleglosci czasu tarcze przegrzewaja sie i czuc bicie na kierownicy.Na autostradzie czasami sa takie sytuacje ze musisz czesto hamowac
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2018, 13:55
Posty: 48 (1/0)
Auto: Mazda 6GH,automat

Postprzez Mandey » 21 paź 2018, 14:16

Nie nie, tak nie próbowałem. Staram się też unikać częstych hamowań z wysokich prędkości. Najczęściej jest to po prostu wyhamowanie do zjazdu np., więc tam ze 160, do 50/60 km/h. Chyba, że jest konieczne jakieś awaryjne hamowanie czy coś, ale to wtedy staram się je nieco schłodzić.
Jak mówisz, że takie rzeczy się dzieją, to niezbyt jestem chętny na różne testy <lol>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez oscar2008 » 23 paź 2018, 18:51

Powaznie to co teraz polecaja producenci tarcz to jest szajs przekonalem sie na trzech roznych samochodach w moim poprzednim Grandise w przeciagu roku wymienilem cztery komplety w tym jeden oryginalny pieniadze wyrzucone w bloto.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2018, 13:55
Posty: 48 (1/0)
Auto: Mazda 6GH,automat

Postprzez KrzyzakMitsu » 24 paź 2018, 17:11

Ale wiesz, chodzi o to, że to Mitsu... tu poza Evo nie ma sensownego rozwiązania hamulców i piszę to jako posiadacz łącznie z 5 różnych Mitsubishi. W najstarszym miałem dziwne rozwiązanie z tarczami przykręcanymi do piasty, potem za małe tarcze 256mm, potem już 2 tłoczki były z tarczą 276mm a w innym założyłem system z outlandera, żeby jakoś hamowało – przód był 294mm a tył 282 wentylowane tarcze z modelu VR4 E88.
Rdza i hamulce to jedyne wady Mitsu jakie znam, z tym drugim da się walczyć...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez oscar2008 » 30 paź 2018, 10:09

Poniewaz temat nie wyczerpany pytanie jakie tarcze i klocki aby uniknac problemow z biciem przy hamowaniu???
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2018, 13:55
Posty: 48 (1/0)
Auto: Mazda 6GH,automat

Postprzez kamil1001 » 6 lis 2018, 11:31

Jeśli chodzi o tarcze hamulcowe to nie warto kupować też byle czego bo tańsze. Tarcze hamulcowe to podstawa jeśli chodzi o bezpieczeństwo swoje jak i swoich najbliższych, także jeśli o mnie chodzi to wybieram tylko te sprawdzone i posiadające odpowiednie atesty bezpieczeństwa. Dużo dobrych modeli można znaleźć na https://brakestock.pl/tarcze-hamulcowe/
Początkujący
 
Od: 6 lis 2018, 11:25
Posty: 1
Auto: opel Insignia

Postprzez oscar2008 » 6 lis 2018, 14:21

Dzis kontaktowalem sie z EBC Polska zaproponowano mi tarcze ultimax i klocki zolte calosc okolo 1300 zloty.
W salonie mazda natomiast proponowano mi EBC ale turbo groove i kolcki zolte.
Co wazne po rozmowie z przedstawicielem EBC przed zalozeniem tarcz nalezy sprawdzic bicie piast max 0,01 takie bicie piast gwarantuje nam to ze tarcza nie bedzie wibrowala podczas hamownia powyzej 0,02 tarcze mozna zalozyc ale nalezy przetoczyc je na pojezdzie wszytsko powyzej 0,03 do wymainy piasty.
W naszych mazdach podobno juz przy 50tys km potrafily krzywic sie piasty sprawdze to w grudniu nim zaloze tarcze na pewno przysle fotki po montazu.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2018, 13:55
Posty: 48 (1/0)
Auto: Mazda 6GH,automat

Postprzez X-RAY » 7 lis 2018, 10:08

ja mam brembo przód i tył tarcze + klocki, zmieniane w zeszłym roku i trzymaja się bardzo ładnie, żadnego bicia :)
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2009, 15:52
Posty: 33
Auto: M6 GH 2.2 MZR-CD 163KM

Postprzez KrzyzakMitsu » 7 lis 2018, 12:03

Bo Brembo to świetny zestaw – chyba najlepszy z tych tanich.
Potem już właśnie EBC, ale będzie 2-3x droższy od Brembo.
Raz stosowałem czerwone klocki EBC z tarczami Black Diamond – polecam, zestaw hamował bajecznie.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez magaw2810 » 13 lis 2018, 13:51

Ważne aby wybrać tarcze z sprawdzone i rzetelnego źródła, wkoncu chodzi tu o bezpieczeństwo ;) ostatnio widziałam fajna ofertę na tej stronie( link poniżej) ,warto zajrzeć. Pozdrawiam

https://brakestock.pl/tarcze-hamulcowe/
Początkujący
 
Od: 13 lis 2018, 13:48
Posty: 1
Auto: Mazda RX 8 silnik 1.3 rok samochodu 2004.

Postprzez MIRAS M6 » 27 gru 2018, 02:01

oscar2008 napisał(a):Dzis kontaktowalem sie z EBC Polska zaproponowano mi tarcze ultimax i klocki zolte calosc okolo 1300 zloty.
W salonie mazda natomiast proponowano mi EBC ale turbo groove i kolcki zolte.
Co wazne po rozmowie z przedstawicielem EBC przed zalozeniem tarcz nalezy sprawdzic bicie piast max 0,01 takie bicie piast gwarantuje nam to ze tarcza nie bedzie wibrowala podczas hamownia powyzej 0,02 tarcze mozna zalozyc ale nalezy przetoczyc je na pojezdzie wszytsko powyzej 0,03 do wymainy piasty.
W naszych mazdach podobno juz przy 50tys km potrafily krzywic sie piasty sprawdze to w grudniu nim zaloze tarcze na pewno przysle fotki po montazu.

Po raz czwarty wymieniam tarcze hamulcowe przód. 2 komplety rotinger uważam za najgorszy wybór z możliwych (wytrzymują Max 15kkm i po tarczach a po 30kkm progi na rantach jakich OEM nie ma po 120kkm) Ale nie dziwię się skoro na wadze w DPD jak odsyłałem na reklamację waga przesyłki to 15,5kg a OEM ważone w domu 19,7kg. I nawet nie przyjmuję do wiadomości że tyle ważą wióry po otworach i frezach u Rotingera że są o tyle lżejsze. Jest szajse material z którego są robione i na tym koniec. Tak naprawdę to po jednym hamowaniu z 220km/h do 80km/h było już po tarczach. Następne hamowanie po tym było już z takimi drganiami że rwalo kierownicę z rąk a pedał hamulca podnosił się i opadał około 1cm przy hamowaniu. Na reklamacji u Rotingera stwierdzili że mam brudne piasty na płaszczyźnie przylegajacej do tarczy (w maju wymienialem obydwa łożyska przód w DE i ta płaszczyzna wyglądała jak zdjęta ze stołu operacyjnego bo obydwie piasty leżały na stole do wyciskania łożysk ) A łożyska się posypały tylko dzięki pierwszemu kompletowi tarcz Rotingera z którym działo się dokładnie to samo co z drugim.
Po długich problemach z heblami w końcu zapadła decyzja zakupu już chyba czegoś konkretnego i w skład wchodzi komplet przednich tarcz firmy EBC TURBO GROOVE wraz z klockami EBC YELLOW STUFF. Zrobiłem na tym zestawie obecnie 2,5kkm więc jest już dotarty i ułożony jak trzeba zgodnie z zaleceniami producenta.Ja pierwszy raz spotykam tak obszerną i szczegółową instrukcję montażu i sposobu eksploatacji tych tarcz i klocków.
Teraz jest brzytwa. Delikatne nacisk na pedał hamulca już da się odczuć na kołach. Decyzja zapadła właśnie na EBC bo mają bardzo wysokie noty co do wytrzymałości na wysokie temperatury wręcz im wyższa temperatura tym mocniej klocek gryzie tarczę czyli zupełne przeciwieństwo Rotingerów i tarcz OEM Mazda.Są typowo dopasowane pod moje jazdy – długie autostradowe dystanse z dużymi prędkościami.Myślałem jeszcze nad GREEN STUFF ale po 40 minutowej konsultacji z doradcą EBC BRAKE ostatecznie stanęło na YELLOW STUFF.W ASO Mazda Opole było dość sporo reklamacji na tarcze OEM i po założeniu EBC żadne z tych aut nie powróciło na reklamację.
Załączniki
IMG-20181203-WA0018.jpg
IMG-20181203-WA0020.jpg
IMG-20181203-WA0022.jpg
IMG-20181203-WA0024.jpg
IMG-20181203-WA0026.jpg
IMG-20181203-WA0028.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6