Skrzynia automatyczna – Mazda 6 2.0 GH
Strona 1 z 1
Mam pytanie odnośnie żywotności i przy okazji wrażeń z użytkowania Mazdy 6 2.0 GH z automatyczną skrzynią biegów. Szukam Mazdy jak w opisie, jednak wcześniej zdecydowany byłem na skrzynie manualną. Jak to zwykle bywa, pojawiła się opcja na auto w automacie i chciałbym poznać wasze opinie o takim zestawieniu. Brać czy jednak unikać?
- Od: 17 kwi 2017, 13:09
- Posty: 2
- Auto: Toyota Corolla E12
piotrekmor napisał(a):Mam pytanie odnośnie żywotności i przy okazji wrażeń z użytkowania Mazdy 6 2.0 GH z automatyczną skrzynią biegów. Szukam Mazdy jak w opisie, jednak wcześniej zdecydowany byłem na skrzynie manualną. Jak to zwykle bywa, pojawiła się opcja na auto w automacie i chciałbym poznać wasze opinie o takim zestawieniu. Brać czy jednak unikać?
Mam takie auto, użytkuję intensywnie. Kupiłem w lipcu 2016 i do dzisiaj zrobiłem 40 tys. km. Usilnie szukałem właśnie automatu
Auto kupiłem z przebiegiem 144 tys. km, przy 165 tys. km został wymieniony olej w skrzyni metodą statyczną, wraz z filtrem. Praca skrzyni trochę się poprawiła, ale nawet przed wymianą oleju działała bardzo dobrze.
Odnośnie żywotności – niewiele mogę powiedzieć, auto ma dopiero 184 tys. km. Wrażenia z jazdy są natomiast jak najbardziej pozytywne. Jeśli to ma być Twój pierwszy automat, to na pewno będzie wymagać przyzwyczajenia, ale to następuje bardzo szybko Skrzynia działa dobrze, choć demonem prędkości nie jest i da się zauważyć lekką zwłokę w działaniu. Mi to w ogóle nie przeszkadza, szybko się do tego przyzwyczaiłem. Skrzynia nadrabia to przede wszystkim wygodą jaką oferuje. Dla mnie mega istotnym czynnikiem jest to, że przy 100 km/h mam zaledwie 2050 obr./min. Przy 120 km/h – 2500 Robię głównie trasy więc jest to dla mnie ważne. W mieście skrzynia działa też bardzo dobrze, jak to automat – jedzie się sprawnie i wygodnie. Co do spalania to myślę, że w trasie nie ma ogromnych różnić w stosunku do manuala, w mieście są na pewno większe.
Ja jestem bardzo zadowolony. Gdybym miał drugi raz kupować GH, to na bank nie wróciłbym do manuala.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Pewnie tylko szkoda że nie jest 6 czy 7 biegowa. I nie dodawana do 2,5 benzyna. Bo z takim 7 biegowym automatem to sam bym z chęcią kupił.
jachu36 napisał(a):Pewnie tylko szkoda że nie jest 6 czy 7 biegowa. I nie dodawana do 2,5 benzyna. Bo z takim 7 biegowym automatem to sam bym z chęcią kupił.
IMHO 7 biegów nie jest do niczego potrzebne przy silniku 2.0. Nawet 5 radzi sobie dobrze, nie widzę potrzeby "dokładania" szóstego. Sam widzisz jakie obroty są na 5-tym.
Co do połączenia z silnikiem 2.5 to zgadzam się w pełni, to byłaby genialna konfiguracja. Może wtedy 6-ty bieg by się bardziej przydał. Szkoda, wielka szkoda, że w Europie nie było 2.5 z ASB. Oj, jeździłbym
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Miałem w GG 2,0 z manualem 5 biegów i ewidentnie tego 6 brakowało.
Jeździłem ostatnio 8 biegowym automatem w 2,0 diesel w BMW 5 F10 i powiem że się zakochałem w tym aucie .Inna bajka niż nasze m6 do tego automat, nie wiesz kiedy zmienia biegi taki płynny.
Gdyby nie ogromne koszty jakie mam teraz to z pewnością zmienił bym na właśnie takie auto.
Komfort, wyciszenie i prowadzenie .Poezja. I mimo mojej "łysiny" 184 wzrostu i 105 kg wagi wcale nie uważałbym się z typowego posiadacza bmw....
Jeździłem ostatnio 8 biegowym automatem w 2,0 diesel w BMW 5 F10 i powiem że się zakochałem w tym aucie .Inna bajka niż nasze m6 do tego automat, nie wiesz kiedy zmienia biegi taki płynny.
Gdyby nie ogromne koszty jakie mam teraz to z pewnością zmienił bym na właśnie takie auto.
Komfort, wyciszenie i prowadzenie .Poezja. I mimo mojej "łysiny" 184 wzrostu i 105 kg wagi wcale nie uważałbym się z typowego posiadacza bmw....
jachu36 napisał(a):Miałem w GG 2,0 z manualem 5 biegów i ewidentnie tego 6 brakowało.
Wierzę, ale nie możesz porównywać 5 biegów w manualu i 5 biegów w automacie. Przełożenia robią swoje, to zupełnie inna bajka.
Widać to po obrotach. Przy wspomnianych przeze mnie 100 km/h w GH 2.0 z manualem masz 2500 obr./min. na 6. biegu. Wyraźnie więcej, niż u mnie na 5.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6