Strona 1 z 1

Skrzynia automatyczna w M6 GH?

PostNapisane: 14 wrz 2015, 20:10
przez tutusik
Witam,
Chciałbym się zapytać o skrzynię AT w GH. Zakładając, że kupujemy używane auto z przebiegiem 150-180k przebiegu. Czy spodziewać się czegoś groźnego w skrzyni? Nie mogłem nic konkretnego na forum i google znaleźć na temat AT w Mazdach.
Chciałbym usłyszeć opinie. Czy warto brać AT czy tylko manuale. Czy automat z silnikiem 2.0 pociągnie czy za mało mocy trochę?

Pozdrawiam

Re: Skrzynia automatyczna w M6 GH?

PostNapisane: 14 wrz 2015, 20:33
przez smile
Skrzynie AT w Mazdach poprzedniej generacji GG/GY dawały radę, w GH też są OK. Wiadomo, regularna wymiana oleju / filtra na sprawdzony i polecany, oczywiście u fachowców od mazd a nie vw i będzie jeździć.

PostNapisane: 15 wrz 2015, 09:15
przez buczos
Pytanie do znawców :)
Automaty w GH są 5-cio biegowe? Pytanie do posiadaczy takiej skrzyni, jak wygląda jazda autostradowa z taką skrzynią ? Ile obrotów ma około 140 i 160km/h? Czy w porównaniu do 6stki manualnej jest różnica? Mówię tutaj o poziome głośności.

PostNapisane: 1 paź 2015, 19:13
przez zelka
@buczos, zerknij sobie u chłopaków na forum tylko od "szóstek". Jest tam ciekawy wątek "Manual vs automat GH".
Rzekomo w automacie, kiedy zapięty jest 5 bieg przy 120km/h na obrotomierzu widnieje ~2500 obr/min. Natomiast w skrzyni manualnej, zapięty 6 bieg, ta sama prędkość i ~3000 obr/min.
Strasznie licho zestopniowanie są skrzynie manualne. To samo w przypadku silnika 2.5. Podobno na 6 biegu (wg. artykułu tego TUTAJ) przy 80 km/h mamy ~2200 obr/min – SZOK!!

PS. Rozglądasz się za "szóstką" GH po swojej "trójeczce" kiedy sprzedasz (bądź już sprzedałeś ??) :)

Re: Skrzynia automatyczna w M6 GH?

PostNapisane: 29 paź 2018, 13:34
przez Tustapio
Skrzynia automatyczna występująca w generacji GH to, to samo co w polifcie generacji GG. Jest to 5 biegowy automat o oznaczeniu Fs5a-el (FNR5 w Ford Fusion – USA)

Skrzynia trudna w naprawach z racji braku doświadczenia firm w Polsce bo rzadko występują.
Używane od 3000-5000PLN

Dwie najczęstsze usterki to:

1. Chłodnica oleju skrzyni która jest sprzężona z chłodnicą silnika – płyny potrafią się wymieszać ze względu na nieszczelność jednego z "modułów" – tragedia ! Należy więc wcześniej, profilaktycznie wymienić chłodnicę silnika co uchroni przed kłopotami w przyszłości.

2. Szarpanie przy przerzucaniu z 3 na 4 – wyrabia się tuleja w obudowie – naprawa polega na rozwierceniu obudowy i nabicia tulei – są gotowe zestawy regeneracyjne jak i filmik na YT. Do tej operacji nie trzeba wyciągać skrzyni, wystarczy zdjąć miskę.

Najwięcej na temat ich napraw wiedzą Rosjanie i Ukraińcy -trzeba szukać na ich forach.

Obowiązkowo wymiany oleju co max 60 tys.km

Poza tym piękna sprawa na trasie jak i w mieście
Przy 140 km/h silnik ma 3000 obrotów.
Co sprawia że pali około 8 litrów na 100km
W mieście..tzn zakorkowanej Łodzi 14l.

Re: Skrzynia automatyczna w M6 GH?

PostNapisane: 29 paź 2018, 15:52
przez KrzyzakMitsu
Tu ciężko o dobre opinie o automatach – więc może zapytam – a co ze skrzynią automatyczną w silniku 2.3Pb. To chyba silnik L3 (jeszcze się uczę oznaczeń).
Jak często wymieniać, jaki olej zalać i jak przeprowadzić zmianę dynamiczną? – w Mitsubishi się rozłącza wężyki chłodnicy a tu jest osobna chłodniczka, taka okrągła.
Jest jakaś procedura do tej wymiany?
Filtr widziałem śmiesznie tani, 18zł...

Re: Skrzynia automatyczna w M6 GH?

PostNapisane: 30 paź 2018, 09:05
przez oscar2008
Koledzy czy wymiana chlodnicy skrzyni biegow to skomplikowany i drogi proces?

Ja rowniez mam automat w tym roku wymienialem olej w skrzyni biegow (dynamicznie) salon mazdy oferowal mi wymiane oleju w sposob zwykly w tej samej cenie co wymaiana oleju dynamicznie.U mnie przy wymianie oleju przebieg byl przebieg 165tys i olej nigdy wczesniej nie byl wymieniany mimo to skrzynia dawala rade i nic sie z nia nie dzialo zlego a jakosc oleju w skrzyni biegow byla juz bardzo kiepska.
Przy jezdzie autostrada 140km/h obroty okolo 3000 spalanie 8,5 litra.W miescie 10 litrow bynajmniej u mnie tak jest.
Skrzynia w mazdzie GH pracuje super w GG jest tylko 4-biegowka i przy predkosci 140km/h jest juz glosno.
Ja jak narazie nie mam zadnych problemow poza tym ze w trakcie zimy pozniej jesieni kiedy jest chlod na dworze czuc roznice w pracy skrzyni,polecam zawsze odpalic autko na 2-3 minutki rozgrzac i mozna smigac az miło.

PostNapisane: 14 sty 2019, 14:04
przez jaskul
Tustapio napisał(a):Skrzynia automatyczna występująca w generacji GH to, to samo co w polifcie generacji GG. Jest to 5 biegowy automat o oznaczeniu Fs5a-el (FNR5 w Ford Fusion – USA)

Skrzynia trudna w naprawach z racji braku doświadczenia firm w Polsce bo rzadko występują.
Używane od 3000-5000PLN

Dwie najczęstsze usterki to:

1. Chłodnica oleju skrzyni która jest sprzężona z chłodnicą silnika – płyny potrafią się wymieszać ze względu na nieszczelność jednego z "modułów" – tragedia ! Należy więc wcześniej, profilaktycznie wymienić chłodnicę silnika co uchroni przed kłopotami w przyszłości.

2. Szarpanie przy przerzucaniu z 3 na 4 – wyrabia się tuleja w obudowie – naprawa polega na rozwierceniu obudowy i nabicia tulei – są gotowe zestawy regeneracyjne jak i filmik na YT. Do tej operacji nie trzeba wyciągać skrzyni, wystarczy zdjąć miskę.

Najwięcej na temat ich napraw wiedzą Rosjanie i Ukraińcy -trzeba szukać na ich forach.

Obowiązkowo wymiany oleju co max 60 tys.km

Poza tym piękna sprawa na trasie jak i w mieście
Przy 140 km/h silnik ma 3000 obrotów.
Co sprawia że pali około 8 litrów na 100km
W mieście..tzn zakorkowanej Łodzi 14l.


Ja jeszcze dodam ze ta sama skrzynia jest w maździe cx-7 z silnikiem 2,5 z rynku amerykańskiego. Mam jakieś 120 tys km przebiegu, raz wymieniałem olej z filtrem – problemów nie sprawia