Strona 3 z 4

PostNapisane: 5 paź 2013, 19:38
przez kkaczor
Słuchaj Janusz, ale to wyraźnie z prawej strony...

Re: Odp: Stuki przy kręceniu kierownicą

PostNapisane: 5 paź 2013, 19:54
przez Janusz626
Nie to ze się upieram na ta tulejke przecież...
Wczoraj wymienialem oliwę filtry etc, kola byly w powietrzu, zlapalem rękoma kolo lewe i prawe. Szarpalem na lewo i prawo no i nic nie wysluchalem no kompletnie nic, przez otwarta szybę zlapalem kierownice no i stukniecie jest.... o so chosi...?
Szarpane auto niejednokrotnie na stacjach, niejednokrotnie u szpecow od zawieszeń, niejednokrotnie u szpecow od geometrii kół, no nic a nic nie pomogli, sam również z łomem w kanale podważając elementy przednkego zawieszenia, auto na luzie z kołkami pod opona lewą później prawa i toczenie auta przod tyl po 20cm.... nic nie znalazlem do czego można się przyczepic... i co? zostaje mi ta turlejka w maglu, do niczego innego nie mogę się przyczepic niestety...

ps: siedząc za kierownica i wjechać w dolek to prawe kolo to kolo od srtony pasażera? tam stuka? no to analogicznie jak w filmiku...

...z 4X HD i Tap4

Re: Stuki przy kręceniu kierownicą

PostNapisane: 9 paź 2013, 19:33
przez dawidcom
widze że dyskusja dalej sie toczy. Ja też w sobote wymieniam olej w swojej to pooglądam trochę. A swoja drogą to ciekawe czy jezeli to wina tej magicznej tulei, to czy w punktach regeneracji poradziliby cos na to, jakby ich ukierunkowac, że w tym jest wina.

Re: Stuki przy kręceniu kierownicą

PostNapisane: 9 paź 2013, 19:35
przez Janusz626
Dawid... taka tulejka to nie nie będzie diamentowy szlif.... specjalista poradzi sobie z pewnością.


...z 4X HD i Tap4 [url='http://tapatalk.com/m?id=10']now Free[/url]

PostNapisane: 9 paź 2013, 20:04
przez dawidcom
Ja jak sprawdze u siebie że to na pewno w przekladni. TO pewnie oddam szpecowi. Jak sie orientowałem to pełna regeneracja niecałe 500zł. Wiec może jak jest sprawna tylko niektóre elementy to powinno być mniej. Wiec nie takie duze pieniądze. A może kamień z serca spadnie :D

Re: Stuki przy kręceniu kierownicą

PostNapisane: 12 paź 2013, 22:35
przez Cyruś
Witam,

nie to zdecydowanie u mnie inny typ hałasu.

Na 100% moim zdaniem coś jest nie tak z prawym amortyzatorem, sprężyna, lub ich mocowaniem, ewentualnie jakąś częścią wachacza :]

Ciężko mi sprecyzować typ dźwięku. Jest to jedno puknięcie (w momencie w którym prawe poło wpada w dziurę) – i przypomina taki głuchy dźwięk, jak się uderzy w duży karton – przykładowo po telewizorze :)

Nie ma to w ogóle związku z kręceniem kierownicą :)

PostNapisane: 18 lis 2013, 10:59
przez Janusz626
Cyruś napisał(a):Ciężko mi sprecyzować typ dźwięku. Jest to jedno puknięcie (w momencie w którym prawe poło wpada w dziurę) – i przypomina taki głuchy dźwięk, jak się uderzy w duży karton – przykładowo po telewizorze

..sprawdź gumy na drążku stabilizatora, jeden kładzie dłoń na drążek i gumie (z kanału oczywiście) a drugi buja auto na lewo/prawo.. z pomocą kolegi będzie lżej bude rozbujać...

Re: Stuki przy kręceniu kierownicą

PostNapisane: 18 mar 2014, 00:10
przez mario-k
Panowie a nie pröbowaliscie wpryskac smaru ceramicznego do maglownicy.Z filmików widze ze to po suchu chodzi wiec mimo woli musi cos się wyrobić.Moze jakies sugestie.POZDRAWIAM :)

Re: Odp: Stuki przy kręceniu kierownicą

PostNapisane: 18 mar 2014, 21:23
przez Janusz626
Na filmiku magiel prądowy jest czysciutki dla lepszego look ;–)

Re: Stuki przy kręceniu kierownicą

PostNapisane: 18 mar 2014, 22:15
przez mario-k
Ja to rozumiem ale wiem ze tam tylko cyknęli smarem wiec jakby ktoś miał pojecie co odkrecic to bym tam zaaplikowal już odpowiednia dawke.A to dlatego ze tez cos mi powoli stuka.Dzieki za checi :)

PostNapisane: 14 sty 2015, 15:15
przez nfrk
Witam. I ktoś sobie poradził z tym stukaniem oraz luzem?? czy komuś regeneracja pomogła?, mam takie same objawy i też zastanawiam się nad regeneracja.

Re: Stuki przy kręceniu kierownicą

PostNapisane: 7 lip 2016, 21:44
przez nfrk
po moim ostatnim poście czyli ponad rok temu zdecydowałem się na regeneracje i luz został usunięty, jedynie stukot pozostał, ale u mnie nie jest to aż tak drażniące jak drażnił mnie ten luz, Koszt regeneracji wyniósł 250 zł + demontaż i montaż.

Re: Stuki przy kręceniu kierownicą

PostNapisane: 6 maja 2017, 19:37
przez Tommy Takuya 2010
Witam wymieniłem wczoraj power sterring rack w mazdzie 6 GH PO lifcie. I nadal mam problem z tym [cenzura] układem kierowniczym jak ruszam lewo prawo szybko to jakieś dziwne stuki i wyczuwalny dziwny luz. Trochę jadąc wydaje mi się że ciężej mi kiera skręca w lewo i czasami jakieś dziwne przeskakiwania. Nie wiem co to może być i co jeszcze wymienić pomocy !!!!!!!!

PostNapisane: 2 cze 2017, 15:58
przez bulianomoreno
Siemamo. . Mam problem mianowicie dzisiaj tak nagle zaczęła mi prawdopodobnie skrzypiec maglownica. . Jak to najprościej zdiagnozować?

Dopisano piątek, 2 czerwca 2017, 20:51:

Juz wszystko działa .. brak luzów i tarcia ... w kierownicy. Co może być przyczyną ? <nauka> <głaszcze>

Re: Stuki przy kręceniu kierownicą

PostNapisane: 14 wrz 2017, 13:20
przez baniahated
tzn co samo się naprawiło???

Re: Stuki przy kręceniu kierownicą

PostNapisane: 30 gru 2017, 21:08
przez BobiKonrad
Cześć Wszystkim, znalazłem ten dość stary już wątek i chciałbym podzielić się swoim problemem i poprosić o poradę (ewentualną diagnozę). Zaznaczam, że pierwszy raz korzystam z jakiegokolwiek forum.

Moje auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 140 KM 2009 rok.
Ogólnie pojawił mi się roblem z układem kierowniczym (może to maglownica??? – tak mówią w warsztacie, ale wiadomo, że każdy warsztat chce zarobić). Otóż przy skręcaniu kierownicą w prawo oraz w lewo słyszalny jest dzwięk jakby zamka błyskawicznego w nowej kurtce (nie są to stuki), dźwięk jest regularny, tym głośniejszy im szybciej kręcę kierownicą, Problem jest niezależnie czy stoję czy jadę.
Dodam, że w auto wpakowałem masę monet, wartość rynkowa spada i chciałbym rozwiązać problem rozsądnie (bez bycia naciąganym na nowe maglownice jeśli wystarczy coś np. nasmarować, albo wymienić drobną część).

W jednym z warsztatów powiedzieli mi, że może to być silniczek el. od wspomagania kierownicy, w innym z kolei, że maglownica jest do regeneracji lub wymiany.
I tu pytanie, gdzie, jak i na co patrzeć wymieniając maglownicę (jeśli jest taka potrzeba). Gdzie kupię, jaka cena jest rozsądna i czy to na pewno maglownica???? Dodam, że auto ma prawie 250 tys. przebiegu.

Serdecznie proszę o pomoc.

Re: Stuki przy kręceniu kierownicą

PostNapisane: 31 maja 2018, 23:04
przez eric81
Witam

Odświeżę trochę temat.
Swoją mazdę kupiłem w sierpniu 2017r i wszystko było ok do teraz-od jakiegoś miesiąca słyszę stuki przy powolnym ruszaniu kierownicą lewo i prawo oraz jak zaczynam ruszać.
Te stuki to mnie już dobijają. byłem u 2 mechaników i obydwaj stwierdzili,że zawieszenie jest ok-zero luzów.
Tydzień temu smarowałem wielopust smarem molibdenowym i dalej to samo,spryskałem silikonem w sprayu wszystkie gumy w podwoziu i dalej to samo.
Problem się zaczął gdy zrobiło sie ciepło.

Czy może ktoś rozwiązał problem ?
Moje auto:
Mazda 6 GH 1,8 2008r. anglik

Wrzucam filmik
https://youtu.be/3eM5MdWOdGI

PostNapisane: 22 cze 2018, 15:17
przez zięba
Witam po niedzielni będę rozbierał na części pierwsze magiel od GH, kupiłem od anglika w celu nauki , a wtedy jak coś się dowiem to rozbiorę swoją .

Re: Stuki przy kręceniu kierownicą

PostNapisane: 22 cze 2018, 16:10
przez Janusz626
A srzypienia nie dochodzą przykładowo z zawieszenia? Sworzeń kuliste wahacza, sworzeń kulisy w końcówce drążka kierowniczego?

Podobne skrzypienianja miałem kiedyś w swojej GH.

Re: Stuki przy kręceniu kierownicą

PostNapisane: 25 cze 2018, 20:24
przez zięba
Panowie tutaj chodzi o grechotkę przy jeździe po bruku lub puknięcie przy wierzdzaniu na krawęrznik , dźwięk. jest metaliczny, identyczny jak. się rusza szybko prawo lewo kiwrownicą przy zgaszonym silniku,