Stuki przy kręceniu kierownicą

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Janusz626 » 25 cze 2018, 19:31

Na filmie ewidentnie słychać skrzypienie jak w starej szafie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1867 (51/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez eric81 » 25 cze 2018, 20:00

Witajcie

U mnie problem rozwiązany- moje skrzypienie znikło po wymianie przednich dolnych wahaczy nareszcie jest cisza :)
Tylko teraz chyba muszę pojechać na zbieżność bo przy wyższych prędkościach po paru metrach delikatnie ściąga mnie w lewo ale tak mi powiedział mechanik,żeby lepiej pojechać i sprawdzić gdyż była ingerencja w zawieszenie.

Także tak jak napisał Janusz626
Janusz626 napisał(a):A srzypienia nie dochodzą przykładowo z zawieszenia? Sworzeń kuliste wahacza, sworzeń kulisy w końcówce drążka kierowniczego?

Podobne skrzypienianja miałem kiedyś w swojej GH.
ma rację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 20:41
Posty: 104 (0/2)
Skąd: Kołobrzeg/Kingston Upon Hull (UK)
Auto: MAZDA 6 GH 1.8 TS 2008

Postprzez Janusz626 » 25 cze 2018, 20:09

:)
Szkoda że nie dotarłeś do informacji odnośnie zalania sworzni olejem przekkadniowym ;)

Już pisałem, strzykawka, 5ml oliwy z At, do każdego sworznia przez gumowy mieszek, po kilku dniach cisza jak makiem zasial, po 70 zy 80kkm nadal cisza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1867 (51/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez zięba » 6 lip 2018, 18:53

Więc rozebrałem i śruba do likwidacji luzu jest tak jak w przekładni hydraulicznej, bardzo ciężko z dostępem ale ja zrobiłem bez rozbierania( tylko koło strona lewa), strzałka wskazuje miejsce docelowe
Obrazek
Obrazek
Odkręcamy kontre i w środku jest na kwadrat, dokręcamy do momentu braku stukania i kontrujemy,można sobie ułatwić odkręcając gumę drążka stabilizatora, u mnie w końcu cisza, brak grzechotki metalicznej.
Tak jak pisałem wcześniej rozebrałem przekładnie i tuleja prawa jest wymienna do zrobienia na samochodzie Obrazek
Strona lewa nie posiada tulei , wyciera się obudowa <glupek2> ( rozwiercić i wstawić tuleję).
Jeszcze jest tulejka na wejściu wałka od kierownicy w głębi ją widać
Obrazek
To tuleja ślizgowa która dociska w miejscu regulacji luzu o którym mówiłem wcześniej
Obrazek
UWAGA: miejsce do smarowania przekładni, nawet serwis tego nie robi, ja zapodałem smar w spreju, śrubka jest tuż obok blaszanego uchwyty na przewody na części górnej przekładni, zaznaczona na żółto przez fabrykę,smaryje się bezpośrednio zęby drążka poprzecznego.
url=https://naforum.zapodaj.net/4cef7859604a.jpg.html]Obrazek[/url]
Kilka fotek dla zainteresowanych.
Obrazek
url=https://naforum.zapodaj.net/3f72e9121547.jpg.html]Obrazek[/url]
Czujnik skrętu kierownicy – w tym przypadku uszkodzony
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wszystko jest rozbieralne na części pierwsze, silnik też łatwy do ewentualnego przewinięcia uzwojenia.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 18:05
Posty: 22 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 192km skayaktiw ASB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6