Strona 1 z 1

Dziwne metaliczne obcieranie

PostNapisane: 17 cze 2013, 19:24
przez Deadlew
WItam, szukalem i nic nie znalazlem wiec zalozylem nowy watek :)) od paru dni zauwazylem ze przy szybszym ruszaniu, bardziej agresywnym i przy agresywnym wchodzeniu w zakrety ( nie bokiem) :D po tym wszystkim slychac jakby metal ocieral o metal gdzies z prawej strony przod lub tyl kolo, nie wiem bo jak jade samochodem to nie moge biec obok :), a slychac go wyraznie przy otwartym oknie. a krece gdzies do max 3,5 – 4,0 tys obr/min tak sie zastanawiam czy to mogabyc te metalowe takie oslonki przy tarczach hamulcowych? :)) no ale przy normalnej jezdzie nie? bez sensu a po takiej jezdzie i odstawieniu na jakis moment po nastepnym ruszeniu autem juz nic nie slychac :)) mial ktos cos podobnego? :)

PostNapisane: 19 cze 2013, 18:37
przez Deadlew
Dzieki za wszystkie sugestie :)))

Re: Dziwne metaliczne obcieranie

PostNapisane: 19 cze 2013, 19:05
przez artek77
Ja kiedyś miałem podobne odgłosy przy prawym przednim kole. Jezdziłem tak z tydzień. W końcu zajrzałem pod auto a tam... około metrowej długości drut zawinięty zaraz za kołem na osi przy piaście. Przy skręcaniu ocierał i wydawał metaliczny odgłos. Po usunięciu go wszystko jest ok. Ale u Ciebie to nie wiem co to może byc. Zagladnij moze pod auto.

Re: Dziwne metaliczne obcieranie

PostNapisane: 19 cze 2013, 23:35
przez Cyruś
Witam,

u siebie też mam dziwny metaliczny odgłos -tylko jest on w miarę jednostajny, w ASO, diagnoza:

* luz łożyska przód
*luz półosi
*krzywy stabilizator
*luz drążka kierowniczego

ASO nie bardzo ufam, według nich za takich nieprzyjemne "bicie" odpowiedzialny jest krzywy stabilizator i drążek kierowniczy. Ale pewności nie mają może to być również spowodowane łożyskiem, albo luzem na półosi.

Ceny części zaporowe w ASO, także już zamówiłem co trzeba z USA, wymienię i zobaczę, czy się poprawi :]

Re: Dziwne metaliczne obcieranie

PostNapisane: 30 cze 2013, 08:05
przez mario-k
Panowie jak chodzi o tyl to sprawdzcie sobie tylne klocki bo prawdopodobnie się już koncza a jak macie system ESP to chyba zdajecie sobie sprawę ze dohamowuje tylne kola aby nie wpadliście w poslisk.POZDRAWIAM :)

PostNapisane: 1 lip 2013, 16:57
przez Deadlew
Hej ja to slysze w prawym przednim kole :) to jest cos takiego jak np w rowerze kolo jest z centrowane i przy pelnym obrocie w jednym miejscu obciera o cos metalowego, i tutaj jest podobnie, przy pelnym obrocie w jakims miejscu gdzies obciera, kolo dokrecone wiec nie wiem, wywazali tez chlopaki :) a klocki sa ok bo tez o nich myslalem :) a ta taka metalowa oslona moze ona??

Re: Dziwne metaliczne obcieranie

PostNapisane: 1 lip 2013, 22:30
przez ciempas
a nie masz przypadkiem krzywej tarczy?

Re: Dziwne metaliczne obcieranie

PostNapisane: 6 lip 2013, 08:35
przez Borg
Ja stawiam na 99% klocki do wymiany, ew. tarcze, niedawno wymienialem wszystkie 4 klocki za 400PLN z wymiana:)

PostNapisane: 6 lip 2013, 11:50
przez Deadlew
ja czy mozna sprawdzic jakos na miejscu czy sie ma krzywa tarcze? :)

Re: Dziwne metaliczne obcieranie

PostNapisane: 4 cze 2014, 17:41
przez paja777
Witam, jestem właścicielem Mazdy 6 od tygodnia, mam pytanko odnośnie hamulców, mechanik kazał mi się zainteresować tylnymi klockami i tarczami – wymiana, potrzebuje jakieś nazwy dobrych firm produkujące tarcze i klocki do mazdy – w rozsądnej cenie, pozdrawiam i dziękuje z góry za info <co?>
Znalazłem odpowiedni dział- dziękuje

Re: Dziwne metaliczne obcieranie

PostNapisane: 27 paź 2014, 22:20
przez philomen
Witam.
W moim samochodzie, mazda6gh, jest dziwny dzwięk "metaliczny" przy hamowaniu.
Tutaj załączam nagranie.


https://www.youtube.com/watch?v=cA90ppx ... e=youtu.be

Wyraźnie słychać, że podczas hamowania coś dziwnego się dzieje i wydaje dźwięki.
Nie mam bladego pojęcia co to może być. Wymieniłem łożyska, jeszcze nim nagrałem filmik. Nie potrzebnie, bo jak widać cały czas hałasuje.
Proszę o pomoc co to może być.
Pozdrawiam.

Re: Dziwne metaliczne obcieranie

PostNapisane: 1 lis 2014, 01:43
przez CudownyBocianek
Jak na moje ucho to dźwięk ewidentnie pochodzi od pracy zacisku hamulcowego z tarczą. Ostatnia rzecz jaką bym robił to wymieniał łożysko ale trudno masz teraz nowe. W pierwszej kolejności przyjrzał bym się tarczy hamulcowej (grubość, może mikropęknięcia), klockom hamulcowym (grubość, równomierność zużywania) i zaciskowi hamulcowemu. Zacisk z jarzmem umył bym dokładnie i przesmarował prowadnice. Jeżeli jarzmo i zacisk będą wyglądać dobrze i nie będzie nadmiernego luzu na prowadnicach ani korozji na tłoczku pod uszczelką to pokusił bym się o wymianę kompletu klocki + tarcze gdyż tylko to Ci pozostanie i najprawdopodobniej rozwiąże problem.