Strona 1 z 2

Wibracje na 6. biegu

PostNapisane: 7 paź 2012, 20:50
przez standrej
Witam !
Mam problem z moją Mazdą 6 2,0 Diesel z 2009 roku, przebieg 182tys. oryginalny
Mianowicie bez względu z jaka prędkością jadę mam wibracje na karoserie na 6 biegu gdy odpuszczam gaz wibracje ustają .
Zaznaczam 6 wbijam powyżej 120,130 km/h.
Na wszystkich innych biegach jest ok.
Czy to przyczyna skrzyni moze koło dwumasowe?
Czy ktoś spotkał się z taka sytuacja ?
Czekam na porady i pomoc
pozdrawiam

PostNapisane: 7 paź 2012, 22:09
przez Paweł
Był na forum przypadek pękniętej piasty synchronizatora. Może to powtarzalny problem?
viewtopic.php?f=124&t=131021

PostNapisane: 7 paź 2012, 22:37
przez standrej
Nie sadze ze jest ten problem pękniętej piasty synchronizatora
Czy ktoś miał podobny przypadek6 biegu?

PostNapisane: 7 paź 2012, 22:56
przez Paweł
Sprawdzałeś, czy są wibracje przy tych samych obrotach silnika, ale na niższych biegach i pod podobnym obciążeniem, żeby wykluczyć przeguby, koło zamachowe, silnik i jego poduszki?

Skoro wibracja jest tylko na "szóstce", to w grę wchodzi pewnie któryś z elementów skrzyni. Koła zębate szóstego biegu, ich łożyskowanie, synchronizator 5-6, ewentualnie końcowe łożyska wałków, bo ciężej pracują przy najwyższym przełożeniu.

P.S. Przenoszę do działu GH.

Re: Wibracje na 6. biegu

PostNapisane: 8 paź 2012, 07:38
przez kwl87pr
U mnie też takie wibracje występują.
W moim przypadku 100% koło dwu masowe.
Jak wciśniesz sprzęgło to powinieneś słyszeć.

PostNapisane: 8 paź 2012, 08:05
przez standrej
Jakie odgłosy występowały jak wciśniesz sprzęgło?
Czy wymieniłeś dwu masę, czy dzieje się tylko na 6 biegu ?

Re: Wibracje na 6. biegu

PostNapisane: 8 paź 2012, 15:45
przez kwl87pr
U mnie najbardziej odczuwalne jest na 6tym biegu.
Ciężko mi opisać ten dźwięk, ale jak wciśniesz sprzęgło to silnik wydaje inny dźwięk, tak jak by pracował ciężej. Inną objawą zużywającego się koła dwu masowego, które występuje u mnie to przy wyłączeniu silnika lekko nim trzęsie.
Koła dwu masowego jeszcze nie wymieniałem.

PostNapisane: 8 paź 2012, 19:04
przez standrej
U mnie na biegu jałowym i puszczeniu sprzęgła silnik nieco na wyższe obroty

Re: Wibracje na 6. biegu

PostNapisane: 10 paź 2012, 05:06
przez kwl87pr
U mnie to samo po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu obroty na chwilę zafalują.

PostNapisane: 11 paź 2012, 08:33
przez glowasiek
To, ze silnik nieco inaczej pracuje po wcisnieciu sprzegla jest rzecza normalna.
A swoja droga, wrzucanie 6ki przy 120-130 to moim zdaniem troche zbyt wczesnie.
Jakie masz wtedy obroty , 2000 ?

PostNapisane: 11 paź 2012, 09:16
przez standrej
Przy 170-180 na 6biegu wibracje nadal są to wg/ Ciebie mało dalej jest.
Wibracje są niezależnie od szybkości czy obroty 2000 czy 4000

PostNapisane: 11 paź 2012, 10:03
przez glowasiek
standrej napisał(a):Przy 170-180 na 6biegu wibracje nadal są to wg/ Ciebie mało dalej jest.
Wibracje są niezależnie od szybkości czy obroty 2000 czy 4000

Tego nie pisales a wrozka nie jestem !!
Jedz do mechanika niech sprawdzi bo takie gdybanie to jest prawie jak wrozenie z fusow.

Re: Wibracje na 6. biegu

PostNapisane: 11 paź 2012, 10:10
przez adamb
a jak gasisz, bez wciskania sprzegla to tez telepie lub klekocze?

jesli wibracje wystepuja tylko na 6 biegu, to wiesz gdzie szukac :)

PostNapisane: 11 paź 2012, 18:39
przez standrej
Gaszenie tylko ze sprzęgłem a co mi mechanik powie jak sam mechanikiem jestem.
Podejrzewam ze albo skrzynia lub sprzęgło ale pewności nie ma.
Pytanie padło na forum bo może są tu Ci co spotkali się z ty faktem.
A mądrych zawsze dobrze posłuchać.

Re: Wibracje na 6. biegu

PostNapisane: 11 paź 2012, 19:11
przez Marianek
Specjalista nie jestem tym bardziej mechanikiem ale problemu bym szukał w skrzyni.
Jeśli by coś było ze sprzęgłem to nie tylko 6 by wykazywała problem ale inne biegi tez,
tak biorąc na logikę trochę.
Jesteś mechanikiem wiec będziesz wiedział jak się zabrać i koszt tylko oleju,może rozbierz skrzynie i zobacz czy wszystko ok z nią.

Re: Wibracje na 6. biegu

PostNapisane: 11 paź 2012, 20:39
przez standrej
Wg/mnie.Przy tych cenach skrzyń do GH widać ze jest to bardzo mocny element.
Widać ze to nie psuje się
Naprawa będzie dużo droższa . Skrzynie do tego modelu można kupić już od 1000zł.
Co dziwne na innych biegach oraz biegu jałowym jest super chodzi jak nowa.

Ja raczej będę stawiał na sprzęgło

PostNapisane: 11 paź 2012, 21:34
przez Marianek
standrej napisał(a):Wg/mnie.Przy tych cenach skrzyń do GH widać ze jest to bardzo mocny element.

Czytałeś mój temat? jak nie to poczytaj :) Kliknij w obrazek.

PostNapisane: 12 paź 2012, 08:15
przez glowasiek
To, ze jestes mechanikiem nie swiadczy o tym, ze ktos nie moze sie znac lepiej na samochodzie niz ty bo nie ma osob znajacych sie na wszystkim i w kazdej dziedzinie.
Ja osobiscie wykluczylbym sprzeglo, jezeli byla by to 2M to wibracje wystepowaly by na kazdym biegu, a do tego sam drazek zmiany biegow powinien drzec- to moja opinia-zaznaczam NIE mechanika i ja sie na tym kompletnie nie znam.

Re: Wibracje na 6. biegu

PostNapisane: 12 paź 2012, 16:59
przez standrej
Za dwa- trzy tygodnie spróbuje zabrać się za to .
Jeździć można poza 6 biegiem wszystko jak w książce pisze.

PostNapisane: 12 paź 2012, 18:17
przez kwl87pr
glowasiek napisał(a):To, ze silnik nieco inaczej pracuje po wcisnieciu sprzegla jest rzecza normalna.

chodzi o to że wydaje dziwny tak jak by metaliczny dźwięk jak napisałem wcześniej wiec u mnie dwumas.