Wibracje na 6. biegu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wojtek » 13 paź 2012, 18:54

kwl87pr napisał(a):
glowasiek napisał(a):To, ze silnik nieco inaczej pracuje po wcisnieciu sprzegla jest rzecza normalna.

chodzi o to że wydaje dziwny tak jakby metaliczny dźwięk jak napisałem wcześniej wiec u mnie dwumas.

po wcisnieciu sprzegla... hm... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kwl87pr » 14 paź 2012, 15:36

Wojtek napisał(a): po wcisnieciu sprzegla... hm... <oczy>

Właśnie tak po wciśnięciu sprzęgła.
Tak jak by ''metaliczny'' nie wiem jak to dokładnie określić, w każdym bądź razie w styczniu zmieniam koło dwumasowe i sprzęgło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2012, 15:34
Posty: 42
Skąd: Mrągowo/UK Belfast
Auto: Mazda 6 GH TS2 2.0 mzr-cd 178KM 371NM

Postprzez Wojtek » 15 paź 2012, 05:30

kwl87pr napisał(a):Właśnie tak po wciśnięciu sprzęgła.

zapraszam kolege do poczytania watkow w dziale diesel o kole dwumasowym (jest tam wiele opisow odglosow 2masy) jak i do dzialu poprzedniczki – obok tzn. GG/GY, poniewaz nie bedziemy nieszac drgan na 6-tym biegu z obrotami i odglosami silnika po wcisnieciu pedalu sprzegla...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kwl87pr » 15 paź 2012, 07:09

Wojtek napisał(a):
kwl87pr napisał(a):Właśnie tak po wciśnięciu sprzęgła.

zapraszam kolege do poczytania watkow w dziale diesel o kole dwumasowym (jest tam wiele opisow odglosow 2masy) jak i do dzialu poprzedniczki – obok tzn. GG/GY, poniewaz nie bedziemy nieszac drgan na 6-tym biegu z obrotami i odglosami silnika po wcisnieciu pedalu sprzegla...

po prostu odpowiadałem koledze co założył ten temat na jego pytania.
a wątki o kole dwumasowym już dawno przeczytane :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2012, 15:34
Posty: 42
Skąd: Mrągowo/UK Belfast
Auto: Mazda 6 GH TS2 2.0 mzr-cd 178KM 371NM

Postprzez Wojtek » 15 paź 2012, 07:47

spoko... ;)

Tapatalk2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pabllo » 28 sty 2016, 19:43

Witam.

Mam ten sam problem,

Podejrzenia padły na dwumas i został wymieniony.

Nadal są drgania na 6 biegu.

Jutro do serwisu bryka mazda.

Zobaczymy co stwierdzą, jeśli to będzie skrzynia to pójdzie do mechanika autko i tam zostanie ściągnięta i rozebrana.

Będę informował jak coś nowego będę wiedział. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 15:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez majkicx7 » 13 lut 2016, 18:24

Witam
Mam podobny problem z drganiami na 6 biegu, połączone z cykaniem na wolnych obrotach. Jak słuchałem z kanału wyraźne cykaniem dobiega z lewej strony czyli na końcu skrzyni biegów, bliżej koła. Podejrzewalem dwumase ale nie do końca pasują mi objawy.
Pabllo może coś już wiesz.?
Pozdrawiam majkicx7
majkicx7
 

Postprzez Pabllo » 16 lut 2016, 00:39

Dokładnie w mazdzie stwierdzili, że winny jest synchronizator 6 biegu.
Dodatkowo, że minimalny luz mają gumy na stabilizatorze przód
I, że wibracje na wolnych obrotach są od nieszczelnej podkładki pod wtryskiem.


Zakupiłem skrzynię używaną z 3 miesięczną gwarancją za 400zł z przesyłką już i autko śmiga bez wibracji :D

Przed wymianą też miałem takie cykanie od strony lewego przodu, ale już nie ma bo skrzynia wymieniona.
Gumy na stabilizatorze wymieniłem i już na nierównościach nie czuć stukania w zawieszeniu.

Podkładki zrobię do soboty ponieważ muszę poprawki zrobić po mechaniku bo wszystkie śrubki
są z innej parafii, kostki pourywane i ogólnie muszę mechanika zmienić,

Dodatkowo po wymianie słyszę turbo w środku i winny chyba jest przewód co idzie
od filtra do turbo ponieważ źle był założony i ma dziurę od spodu przy turbie.

Starą skrzynię do weekendu myślę rozkopię i popatrzę co tam się posypało to owe zdjęcia i relację zdam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 15:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez majkicx7 » 16 lut 2016, 06:05

Witam
Pabllo a gdzie zakupiles skrzynie?
majkicx7
 

Postprzez Pabllo » 17 lut 2016, 01:25

majkicx7 napisał(a):Witam
Pabllo a gdzie zakupiles skrzynie?


Z ciekawości zerkałem na allegro bo chciałem w sumie starą
zregenerować, ale się trafiła dobra na allegro i postanowiłem ją kupić bo regeneracja to koszt z 1500zł jak się pytałem, ale jest pewność, że ma się dobrze zrobione niby :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 15:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez MIRAS M6 » 28 lip 2018, 02:24

Odgrzeję kotleta po 2.5 roku ciszy w tym wątku.
Mój problem dotyczy dokładnie tego co jest w tytule tego wątku. Uświadomiłem sobie to dopiero podczas pokonania odcinka z Opola nad morze i z powrotem gdzie jazda z prędkościami powyżej 140 km/h z boxem na dachu jest już na pograniczu bezpieczeństwa na odcinku Poznań – Koszalin. A co za tym idzie to rozpoczyna się jazda na 6 biegu w przedziale 2200-2600 rpm. I właśnie w tym przedziale obrotow najbardziej są wyczuwalne drgania jednostki napędowej które stopniowo zmniejszają się od 2600 do 3000rpm ale nie do tego stopnia że przestają być wyczuwalne. Dodam że zmiana biegu na niższy (5) w opisanym zakresie obrotów silnika gdzie są najbardziej wyczuwalne drgania niweluje całkowicie wszelkie drgania przy tej samej prędkości ale wyższych obrotach silnika. Również spadek prędkości i utrzymywanie silnika w zakresie 2200-2600rpm na 5 biegu również nie powoduje żadnych drgań. Pozostałe biegi rowniez. Problem dotyczy wyłącznie 6 biegu. Czy ktoś miał lub ma podobne objawy? Czy skrzynie 6-biegowe w GH są takie same we wszystkich modelach? (logika temu przeczy ale nie wiem jak jest w praktyce).
Z góry dziękuję za wszystkie pomocne posty które usprawnią i pomogą diagnozie mojej usterki.
Dodam tylko że w moim przypadku problem zmiany biegów z 1 na 2 opisywany w dziale GH nie ma nic wspólnego z tą usterka i nie występuje u mnie ani też nie występował wcześniej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez sotrebor » 1 gru 2018, 09:24

Witam u mnie to samo było ,jeden mechanik powiedział ze to dwumasa.Po wymianie nowego zestawu luka dalej drgania,potem wymiana mechanika.A kolejny mechanik postawił na skrzynie,wiec kupiłem używkę wymienił i jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 18:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez MIRAS M6 » 27 gru 2018, 00:26

sotrebor napisał(a):Witam u mnie to samo było ,jeden mechanik powiedział ze to dwumasa.Po wymianie nowego zestawu luka dalej drgania,potem wymiana mechanika.A kolejny mechanik postawił na skrzynie,wiec kupiłem używkę wymienił i jest ok.

Zrobiłem dokładnie to samo.Skrzynia wymieniona na używaną i problem 6 biegu został zażegnany. Na jak długo to okaże się w praktyce bo widzę że to nie jest bardzo rzadki problem.Naprawa skrzyni z tą usterką jest nieopłacalna w stosunku do kosztów używanej skrzyni biegów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez Pabllo » 7 wrz 2021, 20:23

Witam,

Jeśli to miało więcej użytkowników to zapewne coś się spuje w skrzyni, moja stara dalej leży i czeka na rozebranie żeby sprawdzić co się zepsuło i powodował drgania 6 biegu. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 15:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6