Wibracje na 6. biegu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez standrej » 7 paź 2012, 19:50

Witam !
Mam problem z moją Mazdą 6 2,0 Diesel z 2009 roku, przebieg 182tys. oryginalny
Mianowicie bez względu z jaka prędkością jadę mam wibracje na karoserie na 6 biegu gdy odpuszczam gaz wibracje ustają .
Zaznaczam 6 wbijam powyżej 120,130 km/h.
Na wszystkich innych biegach jest ok.
Czy to przyczyna skrzyni moze koło dwumasowe?
Czy ktoś spotkał się z taka sytuacja ?
Czekam na porady i pomoc
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 19:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez Paweł » 7 paź 2012, 21:09

Był na forum przypadek pękniętej piasty synchronizatora. Może to powtarzalny problem?
viewtopic.php?f=124&t=131021
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09 | VAG
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | bought not built. | ...ultimate solution for those with a distrust of birth control.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 10969 (547/577)
Skąd: Warszawa
Auto: CM0M F4Rt '05
JK0E P9X SU4 '09
VAG

Postprzez standrej » 7 paź 2012, 21:37

Nie sadze ze jest ten problem pękniętej piasty synchronizatora
Czy ktoś miał podobny przypadek6 biegu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 19:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez Paweł » 7 paź 2012, 21:56

Sprawdzałeś, czy są wibracje przy tych samych obrotach silnika, ale na niższych biegach i pod podobnym obciążeniem, żeby wykluczyć przeguby, koło zamachowe, silnik i jego poduszki?

Skoro wibracja jest tylko na "szóstce", to w grę wchodzi pewnie któryś z elementów skrzyni. Koła zębate szóstego biegu, ich łożyskowanie, synchronizator 5-6, ewentualnie końcowe łożyska wałków, bo ciężej pracują przy najwyższym przełożeniu.

P.S. Przenoszę do działu GH.
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09 | VAG
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | bought not built. | ...ultimate solution for those with a distrust of birth control.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 10969 (547/577)
Skąd: Warszawa
Auto: CM0M F4Rt '05
JK0E P9X SU4 '09
VAG

Postprzez kwl87pr » 8 paź 2012, 06:38

U mnie też takie wibracje występują.
W moim przypadku 100% koło dwu masowe.
Jak wciśniesz sprzęgło to powinieneś słyszeć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2012, 15:34
Posty: 43
Skąd: Mrągowo/UK Belfast
Auto: Mazda 6 GH TS2 2.0 mzr-cd 178KM 371NM

Postprzez standrej » 8 paź 2012, 07:05

Jakie odgłosy występowały jak wciśniesz sprzęgło?
Czy wymieniłeś dwu masę, czy dzieje się tylko na 6 biegu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 19:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez kwl87pr » 8 paź 2012, 14:45

U mnie najbardziej odczuwalne jest na 6tym biegu.
Ciężko mi opisać ten dźwięk, ale jak wciśniesz sprzęgło to silnik wydaje inny dźwięk, tak jak by pracował ciężej. Inną objawą zużywającego się koła dwu masowego, które występuje u mnie to przy wyłączeniu silnika lekko nim trzęsie.
Koła dwu masowego jeszcze nie wymieniałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2012, 15:34
Posty: 43
Skąd: Mrągowo/UK Belfast
Auto: Mazda 6 GH TS2 2.0 mzr-cd 178KM 371NM

Postprzez standrej » 8 paź 2012, 18:04

U mnie na biegu jałowym i puszczeniu sprzęgła silnik nieco na wyższe obroty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 19:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez kwl87pr » 10 paź 2012, 04:06

U mnie to samo po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu obroty na chwilę zafalują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2012, 15:34
Posty: 43
Skąd: Mrągowo/UK Belfast
Auto: Mazda 6 GH TS2 2.0 mzr-cd 178KM 371NM

Postprzez glowasiek » 11 paź 2012, 07:33

To, ze silnik nieco inaczej pracuje po wcisnieciu sprzegla jest rzecza normalna.
A swoja droga, wrzucanie 6ki przy 120-130 to moim zdaniem troche zbyt wczesnie.
Jakie masz wtedy obroty , 2000 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 21:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez standrej » 11 paź 2012, 08:16

Przy 170-180 na 6biegu wibracje nadal są to wg/ Ciebie mało dalej jest.
Wibracje są niezależnie od szybkości czy obroty 2000 czy 4000
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 19:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez glowasiek » 11 paź 2012, 09:03

standrej napisał(a):Przy 170-180 na 6biegu wibracje nadal są to wg/ Ciebie mało dalej jest.
Wibracje są niezależnie od szybkości czy obroty 2000 czy 4000

Tego nie pisales a wrozka nie jestem !!
Jedz do mechanika niech sprawdzi bo takie gdybanie to jest prawie jak wrozenie z fusow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 21:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez adamb » 11 paź 2012, 09:10

a jak gasisz, bez wciskania sprzegla to tez telepie lub klekocze?

jesli wibracje wystepuja tylko na 6 biegu, to wiesz gdzie szukac :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 21:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez standrej » 11 paź 2012, 17:39

Gaszenie tylko ze sprzęgłem a co mi mechanik powie jak sam mechanikiem jestem.
Podejrzewam ze albo skrzynia lub sprzęgło ale pewności nie ma.
Pytanie padło na forum bo może są tu Ci co spotkali się z ty faktem.
A mądrych zawsze dobrze posłuchać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 19:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez Marianek » 11 paź 2012, 18:11

Specjalista nie jestem tym bardziej mechanikiem ale problemu bym szukał w skrzyni.
Jeśli by coś było ze sprzęgłem to nie tylko 6 by wykazywała problem ale inne biegi tez,
tak biorąc na logikę trochę.
Jesteś mechanikiem wiec będziesz wiedział jak się zabrać i koszt tylko oleju,może rozbierz skrzynie i zobacz czy wszystko ok z nią.
"Życie jest jak gówno na kole – raz jesteś na górze a raz na dole."Sprzedam Mazda 6GH 2.0 PB2011 klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6885 (209/260)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez standrej » 11 paź 2012, 19:39

Wg/mnie.Przy tych cenach skrzyń do GH widać ze jest to bardzo mocny element.
Widać ze to nie psuje się
Naprawa będzie dużo droższa . Skrzynie do tego modelu można kupić już od 1000zł.
Co dziwne na innych biegach oraz biegu jałowym jest super chodzi jak nowa.

Ja raczej będę stawiał na sprzęgło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 19:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez Marianek » 11 paź 2012, 20:34

standrej napisał(a):Wg/mnie.Przy tych cenach skrzyń do GH widać ze jest to bardzo mocny element.

Czytałeś mój temat? jak nie to poczytaj :) Kliknij w obrazek.
"Życie jest jak gówno na kole – raz jesteś na górze a raz na dole."Sprzedam Mazda 6GH 2.0 PB2011 klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6885 (209/260)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez glowasiek » 12 paź 2012, 07:15

To, ze jestes mechanikiem nie swiadczy o tym, ze ktos nie moze sie znac lepiej na samochodzie niz ty bo nie ma osob znajacych sie na wszystkim i w kazdej dziedzinie.
Ja osobiscie wykluczylbym sprzeglo, jezeli byla by to 2M to wibracje wystepowaly by na kazdym biegu, a do tego sam drazek zmiany biegow powinien drzec- to moja opinia-zaznaczam NIE mechanika i ja sie na tym kompletnie nie znam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 21:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez standrej » 12 paź 2012, 15:59

Za dwa- trzy tygodnie spróbuje zabrać się za to .
Jeździć można poza 6 biegiem wszystko jak w książce pisze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 19:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez kwl87pr » 12 paź 2012, 17:17

glowasiek napisał(a):To, ze silnik nieco inaczej pracuje po wcisnieciu sprzegla jest rzecza normalna.

chodzi o to że wydaje dziwny tak jak by metaliczny dźwięk jak napisałem wcześniej wiec u mnie dwumas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2012, 15:34
Posty: 43
Skąd: Mrągowo/UK Belfast
Auto: Mazda 6 GH TS2 2.0 mzr-cd 178KM 371NM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6