Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
witam, dzisiaj odlaczyłem aku od swojej madzi i zaczeły sie swiecić dwie kontrolki, DSC miga i od abs taka z autkiem w poslizgu, jakies rady?????? nie za bardzo mam gdzie podłaczyc kompa, a serwis w ASO w UK to nie za fajna opcja , moze jakies przetestowane metody???????? nic nie grzebane w aucie, poza rozłączeniem aku, moze sie samo naprawi??????? jak troszke posmigam
pozdrowionka i dziekiiza jakie kolowiek podpowiedzi.
ps. zna ktos dobrego magika od zegarów kupilem od wersji sport, ale nie działają, auto nie odpala, iswieca sie kontrolki, ponoc te zegary są od wersji palonej na kartę, i nie da sie ich podłaczyć to opinia ASo Uk, ale to matoły, więć chce spróbować w ojczyźnie
pozdrowionka i dziekiiza jakie kolowiek podpowiedzi.
ps. zna ktos dobrego magika od zegarów kupilem od wersji sport, ale nie działają, auto nie odpala, iswieca sie kontrolki, ponoc te zegary są od wersji palonej na kartę, i nie da sie ich podłaczyć to opinia ASo Uk, ale to matoły, więć chce spróbować w ojczyźnie
-
chris46
Twoj post przenioslem tutaj... do poprawnego dzialu...
co do kontrolek... jezeli to bylo wynikiem tylko rozlaczenia aku, to powinienes jeszcze raz to zrobic i przy okazji zresetowac bledy...
jezeli nie tylko to bylo zrobione, to powinienes odczytac kody bledow...
ps. pytanie o zegary: nie ten watek... patrz regulamin...
co do kontrolek... jezeli to bylo wynikiem tylko rozlaczenia aku, to powinienes jeszcze raz to zrobic i przy okazji zresetowac bledy...
jezeli nie tylko to bylo zrobione, to powinienes odczytac kody bledow...
ps. pytanie o zegary: nie ten watek... patrz regulamin...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
chris46 napisał(a):witam, dzisiaj odlaczyłem aku od swojej madzi i zaczeły sie swiecić dwie kontrolki, DSC miga i od abs taka z autkiem w poslizgu, jakies rady??????
Przejechać autem kilkanaście metrów i zgasną. Zawsze tak jest po odłączeniu akumulatora w GH.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
U mnie też świeciła się kontrolka DSC po odłączeniu aku.
W instrukcji napisane:
1. Ustaw włącznik zapłonu w pozycji ON.
2. Obróć kierownicą do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a następnie do oporu w drugą stronę.
3 Lampki powinny zgasnąć.
U mnie zadziałało
W instrukcji napisane:
1. Ustaw włącznik zapłonu w pozycji ON.
2. Obróć kierownicą do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a następnie do oporu w drugą stronę.
3 Lampki powinny zgasnąć.
U mnie zadziałało
- Od: 21 mar 2012, 12:33
- Posty: 7
- Auto: M6 GH 2008 MZR 2.0 kombi
xxmmxx napisał(a):1. Ustaw włącznik zapłonu w pozycji ON.
2. Obróć kierownicą do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a następnie do oporu w drugą stronę.
3 Lampki powinny zgasnąć.
tzw. ustawienie czujnika skretu kierownicy
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam!
Od dłuższego czasu borykam się z problemem zapalających się czasami kontrolek ABS, DSC OFF oraz kontrolki utraty przyczepności(wszystkie świecą na pomarańczowo) . Problem jest dosyć ciekawy, bo na 99% jest to ściśle związany z wilgocią i dzieje się tak tylko w deszczowe dni. Mogłoby to świadczyć o jakichś problemach z elektroniką. Próbowałem kilku rzeczy. Auto było na diagnostyce,ale kasowanie błędu nic nie pomogło. Macie jakiś pomysł co to może być? Komputer nie pokazał żadnych uszkodzonych czujników ABS ani nic z tych rzeczy. Zbliża się zima i nie chciałbym jeździć ze świadomością niedziałającego ABS-u , bo warto dodać , że po zapaleniu kontrolek ABS nie działa. Bardzo serdecznie proszę o pomoc. Bo zima nadchodzi i chciałbym się uporać z tym problemem? Jest to naprawdę bardzo dziwna sytuacja, bo wyjeżdżam z garażu na deszcz i od razu bach kontrolki. Potem samochód stoi cały dzień na deszczu przykładowo na parkingu i zmarźnięty, a mimo to problem znika więc naprawdę nie wiem co mam o tym myśleć. Często gaszę auto na światłach i zapalam ponownie i czasami problem znika na dwa tygodnie , bo akurat pogoda dopisuje
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. Piotrek
Od dłuższego czasu borykam się z problemem zapalających się czasami kontrolek ABS, DSC OFF oraz kontrolki utraty przyczepności(wszystkie świecą na pomarańczowo) . Problem jest dosyć ciekawy, bo na 99% jest to ściśle związany z wilgocią i dzieje się tak tylko w deszczowe dni. Mogłoby to świadczyć o jakichś problemach z elektroniką. Próbowałem kilku rzeczy. Auto było na diagnostyce,ale kasowanie błędu nic nie pomogło. Macie jakiś pomysł co to może być? Komputer nie pokazał żadnych uszkodzonych czujników ABS ani nic z tych rzeczy. Zbliża się zima i nie chciałbym jeździć ze świadomością niedziałającego ABS-u , bo warto dodać , że po zapaleniu kontrolek ABS nie działa. Bardzo serdecznie proszę o pomoc. Bo zima nadchodzi i chciałbym się uporać z tym problemem? Jest to naprawdę bardzo dziwna sytuacja, bo wyjeżdżam z garażu na deszcz i od razu bach kontrolki. Potem samochód stoi cały dzień na deszczu przykładowo na parkingu i zmarźnięty, a mimo to problem znika więc naprawdę nie wiem co mam o tym myśleć. Często gaszę auto na światłach i zapalam ponownie i czasami problem znika na dwa tygodnie , bo akurat pogoda dopisuje
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. Piotrek
- Od: 18 lut 2013, 20:15
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 1.8 MZR 120 KM rocznik 2008.
Orientujesz się może gdzie ta skrzynka bezpieczników jest? BO nigdy jakoś nie potrzebowałem do niej zaglądać, a w necie nie ma żadnych informacji.
- Od: 18 lut 2013, 20:15
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 1.8 MZR 120 KM rocznik 2008.
Witam,
u mnie był dokładnie taki am problem – to jest objawy.
Najpierw kontrolki kontrolki zaczęły się zapalać przy jeździe tylko na wprost, przy skręcaniu na "dłuższych" łukach gasły i po wyjechaniu na prostą znowu się zapalały.
U mnie powodem tego stanu rzeczy był niski poziom płynu hamulcowego – po jego wymianie do optymalnego poziomu problem od razu zniknął.
Co by było nawet logiczne, system stwierdził, że ma mało płynu do sprawnego działania hamulców to odłączał systemy bezpieczeństwa związane z układem hamulcowym.
Może to nie będzie to samo u Cienie, ale objawy miałem identyczne.
u mnie był dokładnie taki am problem – to jest objawy.
Najpierw kontrolki kontrolki zaczęły się zapalać przy jeździe tylko na wprost, przy skręcaniu na "dłuższych" łukach gasły i po wyjechaniu na prostą znowu się zapalały.
U mnie powodem tego stanu rzeczy był niski poziom płynu hamulcowego – po jego wymianie do optymalnego poziomu problem od razu zniknął.
Co by było nawet logiczne, system stwierdził, że ma mało płynu do sprawnego działania hamulców to odłączał systemy bezpieczeństwa związane z układem hamulcowym.
Może to nie będzie to samo u Cienie, ale objawy miałem identyczne.
- Od: 1 maja 2013, 13:55
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)
Witam ! A jeśli chodzi o ten płyn to go wymieniłeś czy dolałeś tylko. Kurczę w książce serwisowej też jest coś wspomniane, że powinno być zawsze płynu hamulcowego nie mniej niż na wysokości kreski MAX, ale czy to może być powodem tej usterki? U mnie rzeczywiście nie jest max, ale jest gdzieś tak więcej jak 3/4 zbiorniczka. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki związana z ABS i DSC i są ok. Przedmuchałem sprężarką obie skrzynki bezpieczników. Znajomy mechanik powiedział, że jeśli komputer na diagnostyce nie pokazuje, uszkodzenia żadnej konkretnej częśi ,że np. jakaś pompa abs albo czujnik abs , to sprawa leży tylko w elektronice. Jakiś zimny lut podobno lubi się robić na pompie ABS i wtedy są problemy z przewodzeniem. Owszem komputer pokazywał błąd systemu ABS, który bez problemu udawało się wykasować i po ponownym skanowaniu nie wykrywał żadnych błędów. Potem człowiek jeździł zadowolony 3 tygodnie , a potem spadał deszcz i wszystko znowu. Kurczę Panowi co to może być ?
- Od: 18 lut 2013, 20:15
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 1.8 MZR 120 KM rocznik 2008.
Witam,
jak raczej nigdy nie dolewam, tylko zawsze wymieniam na nowe – auto kupiłem z USA, także wymieniłem mu ten płyn na nowy, bo nie miałem pojęcia co tam wcześniej było. Mechanik mówił, że nie ma problemu mogą dolać, ale na moją prośbę wymienili cały.
Ale u mnie ubytek tego płynu był dość znaczny – szczerze mówiąc nie wiem jak to możliwe, go tyle "ubyło" ale to jest sprawa na inny wątek aby Twojego nie zaśmiecać.
U mnie na początku też tak było iż kontrolki zapalały się najpierw w "chłodniejsze" dni – przynajmniej takie miałem wrażenie. Później zaczęły wariować przy jeździe na wprost, przy skręcaniu gasły. Na początku pomagało wyłączenie i ponowny start silnika. Ale później to już choinka była non stop.
Klocki/tarcze stan perfekt, nieszczelności układu nie ma, także może wyparował
jak raczej nigdy nie dolewam, tylko zawsze wymieniam na nowe – auto kupiłem z USA, także wymieniłem mu ten płyn na nowy, bo nie miałem pojęcia co tam wcześniej było. Mechanik mówił, że nie ma problemu mogą dolać, ale na moją prośbę wymienili cały.
Ale u mnie ubytek tego płynu był dość znaczny – szczerze mówiąc nie wiem jak to możliwe, go tyle "ubyło" ale to jest sprawa na inny wątek aby Twojego nie zaśmiecać.
U mnie na początku też tak było iż kontrolki zapalały się najpierw w "chłodniejsze" dni – przynajmniej takie miałem wrażenie. Później zaczęły wariować przy jeździe na wprost, przy skręcaniu gasły. Na początku pomagało wyłączenie i ponowny start silnika. Ale później to już choinka była non stop.
Klocki/tarcze stan perfekt, nieszczelności układu nie ma, także może wyparował
- Od: 1 maja 2013, 13:55
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)
Dokładnie po adłączeniu aku pojawiają się kontrolki od trakcji ale po włączeniu silnika i przekręcenia do oporu w prawo a potem w lewo problem znika!!!
-
anuszewski32
anuszewski32 wygrales grudniowy plebiscyt na najlepiej odgrzanego kotleta . Popatrz na date ostatniego posta w tym temacie.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
CudownyBocianek napisał(a):wygrales grudniowy plebiscyt na najlepiej odgrzanego kotleta
...oj tam... czepialstwo świąteczny też smakuje, yyy poświąteczny... ojć tam każdy się stara i zaczyna od pierwszego postu,
Witam wszystkich forumowiczow. Dolacze sie do tematu jako ze, mam bardzo podobny problem a mianowicie ciagle swiecace kontrolki DSC OFF i TSC . Sprawdzilem kody bledow Forscan'em i otrzymalem cala liste bledow zwiazanych z comunikacja. Zalaczam plik pelna lista DTC jezeli ktorys z forumowiczow moglby mi pomoc rozwiazac problem bylbym bardzo wdzieczny.
PS przepraszam za brak pl znakow ale nie posiadam na moim kompie i za bledy ort taka choroba
Dopisano 30 mar 2014, 16:57:
nie moge wrzucic pliku txt...
oto lista;
u0151
u0100
u0214
u0073 plus cala masa innych zwiazanych z DPF ale to juz na inny watek
PS przepraszam za brak pl znakow ale nie posiadam na moim kompie i za bledy ort taka choroba
Dopisano 30 mar 2014, 16:57:
nie moge wrzucic pliku txt...
oto lista;
u0151
u0100
u0214
u0073 plus cala masa innych zwiazanych z DPF ale to juz na inny watek
popiel2008 napisał(a):oto lista;
u0151
u0100
u0214
u0073
masz problemy z szyną CAN... pomiędzy TCM, ECU, SRS i moduem centralnego zamka...
Czy działa Tobie poprawnie centralny zamek?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
hej dzieki za odpowiedz pol dnia spedzilem dzisiaj nad tym problemem az doszedlem do wniosku ze powodem wiekszosci bledow bylo wadliwe dzialanie interfaceu CDP+ ktorego probowalem uzyc wczesniej.
Dobrze ze immo nie zablokowalem bo bym nawet autka nie odpalil....
ale problem palacych sie kontrolek DSC off i TSC pozostal
===DTC U0214:00-8A===
Kod: U0214 – Utrata łączności z układem uruchamiania funkcji zdalnego sterowania
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC U0214:00-8A===
problem z tymi kontrolkami mam odkad kupilem samochod
Dobrze ze immo nie zablokowalem bo bym nawet autka nie odpalil....
ale problem palacych sie kontrolek DSC off i TSC pozostal
===DTC U0214:00-8A===
Kod: U0214 – Utrata łączności z układem uruchamiania funkcji zdalnego sterowania
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC U0214:00-8A===
problem z tymi kontrolkami mam odkad kupilem samochod
hm... dziwne...
U0214 – Lost Communication With Remote Function Actuation.
inaczej...
U0214 – Communication error to keyless control module. Instrument cluster. U0323. Communication error to instrument cluster.
U0214 – Lost Communication With Remote Function Actuation.
inaczej...
U0214 – Communication error to keyless control module. Instrument cluster. U0323. Communication error to instrument cluster.
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6