Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez chris46 » 17 maja 2012, 22:14

witam, dzisiaj odlaczyłem aku od swojej madzi i zaczeły sie swiecić dwie kontrolki, DSC miga i od abs taka z autkiem w poslizgu, jakies rady?????? nie za bardzo mam gdzie podłaczyc kompa, a serwis w ASO w UK to nie za fajna opcja ;) , moze jakies przetestowane metody???????? nic nie grzebane w aucie, poza rozłączeniem aku, moze sie samo naprawi??????? :) jak troszke posmigam
pozdrowionka i dziekiiza jakie kolowiek podpowiedzi.
ps. zna ktos dobrego magika od zegarów :) kupilem od wersji sport, ale nie działają, auto nie odpala, iswieca sie kontrolki, ponoc te zegary są od wersji palonej na kartę, i nie da sie ich podłaczyć :( to opinia ASo Uk, ale to matoły, więć chce spróbować w ojczyźnie :)
chris46
 

Postprzez Wojtek » 17 maja 2012, 22:32

Twoj post przenioslem tutaj... do poprawnego dzialu...

co do kontrolek... jezeli to bylo wynikiem tylko rozlaczenia aku, to powinienes jeszcze raz to zrobic i przy okazji zresetowac bledy...
jezeli nie tylko to bylo zrobione, to powinienes odczytac kody bledow...

ps. pytanie o zegary: nie ten watek... patrz regulamin...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tomek6 » 18 maja 2012, 08:03

chris46 napisał(a):witam, dzisiaj odlaczyłem aku od swojej madzi i zaczeły sie swiecić dwie kontrolki, DSC miga i od abs taka z autkiem w poslizgu, jakies rady??????


Przejechać autem kilkanaście metrów i zgasną. Zawsze tak jest po odłączeniu akumulatora w GH.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez xxmmxx » 19 maja 2012, 13:55

U mnie też świeciła się kontrolka DSC po odłączeniu aku.
W instrukcji napisane:
1. Ustaw włącznik zapłonu w pozycji ON.
2. Obróć kierownicą do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a następnie do oporu w drugą stronę.
3 Lampki powinny zgasnąć.
U mnie zadziałało :)
Początkujący
 
Od: 21 mar 2012, 12:33
Posty: 7
Auto: M6 GH 2008 MZR 2.0 kombi

Postprzez Wojtek » 19 maja 2012, 21:33

xxmmxx napisał(a):1. Ustaw włącznik zapłonu w pozycji ON.
2. Obróć kierownicą do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a następnie do oporu w drugą stronę.
3 Lampki powinny zgasnąć.

tzw. ustawienie czujnika skretu kierownicy ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Piotrullo141 » 23 lis 2013, 20:33

Witam!

Od dłuższego czasu borykam się z problemem zapalających się czasami kontrolek ABS, DSC OFF oraz kontrolki utraty przyczepności(wszystkie świecą na pomarańczowo) . Problem jest dosyć ciekawy, bo na 99% jest to ściśle związany z wilgocią i dzieje się tak tylko w deszczowe dni. Mogłoby to świadczyć o jakichś problemach z elektroniką. Próbowałem kilku rzeczy. Auto było na diagnostyce,ale kasowanie błędu nic nie pomogło. Macie jakiś pomysł co to może być? Komputer nie pokazał żadnych uszkodzonych czujników ABS ani nic z tych rzeczy. Zbliża się zima i nie chciałbym jeździć ze świadomością niedziałającego ABS-u , bo warto dodać , że po zapaleniu kontrolek ABS nie działa. Bardzo serdecznie proszę o pomoc. Bo zima nadchodzi i chciałbym się uporać z tym problemem? Jest to naprawdę bardzo dziwna sytuacja, bo wyjeżdżam z garażu na deszcz i od razu bach kontrolki. Potem samochód stoi cały dzień na deszczu przykładowo na parkingu i zmarźnięty, a mimo to problem znika więc naprawdę nie wiem co mam o tym myśleć. Często gaszę auto na światłach i zapalam ponownie i czasami problem znika na dwa tygodnie , bo akurat pogoda dopisuje :)

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. Piotrek
Początkujący
 
Od: 18 lut 2013, 20:15
Posty: 11
Auto: Mazda 6 1.8 MZR 120 KM rocznik 2008.

Postprzez Fred.X » 23 lis 2013, 20:36

Zajrzyj do skrzynki bezpieczników co tam sie dzieje , moze zawilgocona i są jakieś zwarcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Piotrullo141 » 23 lis 2013, 21:57

Orientujesz się może gdzie ta skrzynka bezpieczników jest? BO nigdy jakoś nie potrzebowałem do niej zaglądać, a w necie nie ma żadnych informacji.
Początkujący
 
Od: 18 lut 2013, 20:15
Posty: 11
Auto: Mazda 6 1.8 MZR 120 KM rocznik 2008.

Postprzez Fred.X » 24 lis 2013, 10:19

Pod maską , strona kierowcy przed kielichem amortyzatora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Cyruś » 24 lis 2013, 14:16

Witam,

u mnie był dokładnie taki am problem – to jest objawy.

Najpierw kontrolki kontrolki zaczęły się zapalać przy jeździe tylko na wprost, przy skręcaniu na "dłuższych" łukach gasły i po wyjechaniu na prostą znowu się zapalały.

U mnie powodem tego stanu rzeczy był niski poziom płynu hamulcowego – po jego wymianie do optymalnego poziomu problem od razu zniknął.

Co by było nawet logiczne, system stwierdził, że ma mało płynu do sprawnego działania hamulców to odłączał systemy bezpieczeństwa związane z układem hamulcowym.
Może to nie będzie to samo u Cienie, ale objawy miałem identyczne.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 13:55
Posty: 32
Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)

Postprzez Piotrullo141 » 25 lis 2013, 13:19

Witam ! A jeśli chodzi o ten płyn to go wymieniłeś czy dolałeś tylko. Kurczę w książce serwisowej też jest coś wspomniane, że powinno być zawsze płynu hamulcowego nie mniej niż na wysokości kreski MAX, ale czy to może być powodem tej usterki? U mnie rzeczywiście nie jest max, ale jest gdzieś tak więcej jak 3/4 zbiorniczka. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki związana z ABS i DSC i są ok. Przedmuchałem sprężarką obie skrzynki bezpieczników. Znajomy mechanik powiedział, że jeśli komputer na diagnostyce nie pokazuje, uszkodzenia żadnej konkretnej częśi ,że np. jakaś pompa abs albo czujnik abs , to sprawa leży tylko w elektronice. Jakiś zimny lut podobno lubi się robić na pompie ABS i wtedy są problemy z przewodzeniem. Owszem komputer pokazywał błąd systemu ABS, który bez problemu udawało się wykasować i po ponownym skanowaniu nie wykrywał żadnych błędów. Potem człowiek jeździł zadowolony 3 tygodnie , a potem spadał deszcz i wszystko znowu. Kurczę Panowi co to może być ?
Początkujący
 
Od: 18 lut 2013, 20:15
Posty: 11
Auto: Mazda 6 1.8 MZR 120 KM rocznik 2008.

Postprzez Cyruś » 25 lis 2013, 23:12

Witam,

jak raczej nigdy nie dolewam, tylko zawsze wymieniam na nowe – auto kupiłem z USA, także wymieniłem mu ten płyn na nowy, bo nie miałem pojęcia co tam wcześniej było. Mechanik mówił, że nie ma problemu mogą dolać, ale na moją prośbę wymienili cały.
Ale u mnie ubytek tego płynu był dość znaczny – szczerze mówiąc nie wiem jak to możliwe, go tyle "ubyło" ale to jest sprawa na inny wątek aby Twojego nie zaśmiecać.

U mnie na początku też tak było iż kontrolki zapalały się najpierw w "chłodniejsze" dni – przynajmniej takie miałem wrażenie. Później zaczęły wariować przy jeździe na wprost, przy skręcaniu gasły. Na początku pomagało wyłączenie i ponowny start silnika. Ale później to już choinka była non stop.

Klocki/tarcze stan perfekt, nieszczelności układu nie ma, także może wyparował :>
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 13:55
Posty: 32
Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)

Postprzez anuszewski32 » 27 gru 2013, 11:39

Dokładnie po adłączeniu aku pojawiają się kontrolki od trakcji ale po włączeniu silnika i przekręcenia do oporu w prawo a potem w lewo problem znika!!!
anuszewski32
 

Postprzez CudownyBocianek » 27 gru 2013, 22:43

anuszewski32 wygrales grudniowy plebiscyt na najlepiej odgrzanego kotleta <lol> . Popatrz na date ostatniego posta w tym temacie.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez misiu724 » 31 gru 2013, 11:10

:D ;P <lol>
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 19:25
Posty: 28
Skąd: Rokitno,Śląskie
Auto: Mazda 6
hatchback
2.0 140km diesel
2009

Postprzez Janusz626 » 31 gru 2013, 12:24

CudownyBocianek napisał(a):wygrales grudniowy plebiscyt na najlepiej odgrzanego kotleta

...oj tam... czepialstwo :D świąteczny też smakuje, yyy poświąteczny... ojć tam każdy się stara i zaczyna od pierwszego postu, ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez popiel2008 » 30 mar 2014, 16:38

Witam wszystkich forumowiczow. Dolacze sie do tematu jako ze, mam bardzo podobny problem a mianowicie ciagle swiecace kontrolki DSC OFF i TSC . Sprawdzilem kody bledow Forscan'em i otrzymalem cala liste bledow zwiazanych z comunikacja. Zalaczam plik pelna lista DTC jezeli ktorys z forumowiczow moglby mi pomoc rozwiazac problem bylbym bardzo wdzieczny.
PS przepraszam za brak pl znakow ale nie posiadam na moim kompie i za bledy ort taka choroba <glupek2>

Dopisano 30 mar 2014, 16:57:

nie moge wrzucic pliku txt...
oto lista;
u0151
u0100
u0214
u0073 plus cala masa innych zwiazanych z DPF ale to juz na inny watek
Początkujący
 
Od: 30 mar 2014, 15:42
Posty: 13 (0/1)
Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2008rok

Postprzez Wojtek » 30 mar 2014, 17:12

popiel2008 napisał(a):oto lista;
u0151
u0100
u0214
u0073

masz problemy z szyną CAN... pomiędzy TCM, ECU, SRS i moduem centralnego zamka... :|

Czy działa Tobie poprawnie centralny zamek?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez popiel2008 » 30 mar 2014, 18:23

hej dzieki za odpowiedz pol dnia spedzilem dzisiaj nad tym problemem az doszedlem do wniosku ze powodem wiekszosci bledow bylo wadliwe dzialanie interfaceu CDP+ ktorego probowalem uzyc wczesniej.
Dobrze ze immo nie zablokowalem bo bym nawet autka nie odpalil....
ale problem palacych sie kontrolek DSC off i TSC pozostal
===DTC U0214:00-8A===
Kod: U0214 – Utrata łączności z układem uruchamiania funkcji zdalnego sterowania

Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC U0214:00-8A===
problem z tymi kontrolkami mam odkad kupilem samochod
Początkujący
 
Od: 30 mar 2014, 15:42
Posty: 13 (0/1)
Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2008rok

Postprzez Wojtek » 30 mar 2014, 21:11

hm... dziwne...

U0214 – Lost Communication With Remote Function Actuation.
inaczej...

U0214 – Communication error to keyless control module. Instrument cluster. U0323. Communication error to instrument cluster.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6