Strona 1 z 3

Samoistne skręcanie się kierownicy w jedną stronę. Inicjacja czujnika skrętu kierownicy.

PostNapisane: 19 lut 2012, 13:53
przez gelek21
Witam. Mam duży problem z mazda 6 z 2009 r. Z tego co już dowiedziałem się z internetu, to prawdopodobnie została uszkodzona maglownica i kierownica samoczynnie przekręca się w jedna stronę a w drugą kręci się bardzo opornie. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś zna problem i czy wie jak go rozwiązać?

PostNapisane: 19 lut 2012, 18:36
przez polak900
a jakie oprócz tego miałeś objawy
jakieś stuki np?

Re: Problem z układem kierowniczym mazda 6 2009

PostNapisane: 20 lut 2012, 13:45
przez damianko
Miałem dokładnie taki sam objaw ale w innym aucie. Winny temu jest niewłaściwie działający rozdzielacz. Więc regeneracja lub wymiana przekładni cię czeka.

PostNapisane: 8 mar 2012, 23:53
przez Majek666
Najpier przeprowadz nauke polozenia neutralnego przekladni i napisz jaki byl efekt.

damianko napisał(a):niewłaściwie działający rozdzielacz


Jaki rozdzielacz ? w GH uklad wspomagania sklada sie z dwoch elementow – przekladnia i modul.No i Jeszcze jest wiazka.

Re: Problem z układem kierowniczym mazda 6 2009

PostNapisane: 9 mar 2012, 08:33
przez damianko
nie będę pisał tego co już jest napisane

http://jesiolowski.pl/przekladnie/dzialanie

PostNapisane: 9 mar 2012, 18:46
przez Majek666
damianko napisał(a):nie będę pisał tego co już jest napisane

http://jesiolowski.pl/przekladnie/dzialanie


To teraz odpowiedz sobie na pytanie jakie wspomaganie jest w mazdzie GH ? Elektryczne czy hydrauliczne ?

Re: Problem z układem kierowniczym mazda 6 2009

PostNapisane: 9 mar 2012, 20:15
przez damianko
Przepraszam bardzo za wprowadzanie w błąd. Po prostu nie wiedziałem że taki straszny wynalazek kupiłem.

Re: Problem z układem kierowniczym mazda 6 2009

PostNapisane: 10 mar 2012, 00:07
przez Wojtek
no juz nie przepraszaj <głaszcze> ...
tylko zainicjuj ten czujnik polozenia kierownicy... i napisz czy pomoglo ;)

Awaria układu wspomagania kierownicy (Mazda 6 GH)

PostNapisane: 28 cze 2012, 21:22
przez pabloniusz
Witam
Mam oto taki problem ze wspomaganiem:
Przy kręceniu w lewo na postoju kierownica stawia duży opór i słychać dosyć głośne buczenie po lewej stronie, auto także wpada w wibracje. Przy kręceniu w drugą stronę nie ma takiego efektu. W czasie jazdy wibracje nie występują ale kierownica ciężko się obraca w lewo , tak jakby nie było wspomagania albo działało słabo. Dźwignąłem auto u znajomego mechanika na podnośniku, na zapalonym silniku przy maksymalnym skręcie w lewo i puszczeniu kierownicy, wracała on sama aż do maksymalnego skrętu w prawo. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ?

PostNapisane: 28 cze 2012, 23:25
przez zielony110
Jak na moje masz problem z pompa wspomagania.
gdzies bylo o zacinajacych sie pompach na postoju w trakcie krecenia do oporu.
Wiem, ze mazda znala problem i byla akcja serwisowa na 5-tki i 3-ki (o ile sie nie myle).
Jezeli tak, to czeka Cie wymiana.
Podjedz do ASO i powiedz co i jak, mozliwe ze zrobia w gescie dobrej woli jako, ze jest to kwestia bezpieczenstwa klienta.

PostNapisane: 28 cze 2012, 23:33
przez Tomek6
zielony110 napisał(a):jest to kwestia bezpieczenstwa klienta.


To jest bardzo dobry argument. Słuchać Bartka i domagać się rozwiązania problemu ;)

PostNapisane: 29 cze 2012, 00:50
przez Wojtek
...ale najpierw prosze nauczyc auto polozenia kierownicy ;)

PostNapisane: 1 lip 2012, 19:53
przez Majek666
pabloniusz napisał(a):Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ?


Przekladnia do wymiany. Podjechac do kogos kto ma MMdSa i ladnie wszystko widac na PIDach.

zielony110 napisał(a):Jak na moje masz problem z pompa wspomagania.


Jaka pompa ? GH MA ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE NIE MA POMPY

zielony110 napisał(a):mozliwe ze zrobia w gescie dobrej woli
......

Jesli aso wystapi do mmpol o gest dobrej woli dostanie co najwyzej 30% dofinansowania. Dobre i to.

PostNapisane: 1 lip 2012, 22:23
przez zielony110
Majek666 napisał(a):Jaka pompa ? GH MA ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE NIE MA POMPY

Kolego spokojnie. Nie krzyczymy ( to oznaczaja duze litery ;) )
Masz racje, W GH nie ma typowej pompy. Jest cos na ksztalt przekladni sterowanej elektrycznie, a calosc wyglada tak
ObtenerImagenProducto.jpg


A jak by ktos chcial to oto numer czesci: GS1D32960

PostNapisane: 2 lip 2012, 07:03
przez Majek666
zielony110 napisał(a):Nie krzyczymy ( to oznaczaja duze litery ;) )


Gdyby ktos czytal co sie pisze wyzej to by nie bylo wypisywanych bzdur a potem sie smietnik robi.

PostNapisane: 5 lip 2012, 15:40
przez pabloniusz
A jak by ktos chcial to oto numer czesci: GS1D32960


A może ktoś wie jaki jest numer części przekładni do aut z kierownica po prawej stronie ?

Re: Samoistne skręcanie się kierownicy w jedną stronę. Inicjacja czujnika skrętu kierownicy.

PostNapisane: 21 sie 2012, 10:16
przez TomaszM
Panowie,

Miałem dokładnie takie objawy, które zostały opisane na początku tego tematu. Kierownica ciężko się kręciła w lewo a normalnie w prawo. Dodam że jakieś półtora roku temu wymieniałem magiel w ramach gwarancji (podobno stukał).
Po ww diagnozie w ASO wyrok: wymiana maglownicy 6 tyś. Oczywiście gwarancja zdążyła się już skończyć... W związku z takim obrotem sprawy zacząłem nawet rozważać sprzedaż auta.

Nie dając jednak za wygraną odwiedziłem paru "specjalistów", którzy albo przez telefon wydawali diagnozy, albo siedząc za kierownicą uważali że to przekładnia hydrauliczna i jakiś zawór padł... Koniec końcem wylądowałem w swoim zaprzyjaźnionym warsztacie i okazało się że jest to przypadłość znana również z Hond, ponieważ maglownice są podobne, a mianowicie winny jest tylko i wyłącznie moduł, który należy otworzyć, zreperować i zaprogramować... Oczywiście trzeba wiedzieć jak się podpiąć do tego układu...
Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami zapraszam na PW.

Koledzy auto z powyższego powodu sprzedałem już parę lat temu...

PostNapisane: 21 sie 2012, 17:59
przez Majek666
TomaszM napisał(a):a mianowicie winny jest tylko i wyłącznie moduł,


Diagnostyka tego ukladu jest bardzo prosta. Jesli jest wykonywana poprawnie sciezka diagostyczna przewidziana przez producenta mozna dojsc czy jest przekladnia do wymiany czy modul. W mazdzie 90% tego problemu to przekladnie. Wymienili ci przekladnie bo maja przypadlosc do stukow z prawej strony wyrabia sie tulejka w obudowie i jest luz na listwie.

PostNapisane: 5 sty 2013, 11:06
przez sotrebor
Wojtek napisał(a):...ale najpierw prosze nauczyc auto polozenia kierownicy ;)




może ktoś by to rozwinął <płacze> bo nie wiem o co chodzi <glupek2>

Re: Samoistne skręcanie się kierownicy w jedną stronę. Inicjacja czujnika skrętu kierownicy.

PostNapisane: 5 sty 2013, 11:41
przez Marianek
Kierownica na maxa w lewo, potem na prawo i jeszcze raz w lewo , przestanie się tez palić kontrolka poślizgu jeśli się pali.