Samoistne skręcanie się kierownicy w jedną stronę. Inicjacja czujnika skrętu kierownicy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gelek21 » 19 lut 2012, 13:53

Witam. Mam duży problem z mazda 6 z 2009 r. Z tego co już dowiedziałem się z internetu, to prawdopodobnie została uszkodzona maglownica i kierownica samoczynnie przekręca się w jedna stronę a w drugą kręci się bardzo opornie. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś zna problem i czy wie jak go rozwiązać?
gelek21
 

Postprzez polak900 » 19 lut 2012, 18:36

a jakie oprócz tego miałeś objawy
jakieś stuki np?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez damianko » 20 lut 2012, 13:45

Miałem dokładnie taki sam objaw ale w innym aucie. Winny temu jest niewłaściwie działający rozdzielacz. Więc regeneracja lub wymiana przekładni cię czeka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez Majek666 » 8 mar 2012, 23:53

Najpier przeprowadz nauke polozenia neutralnego przekladni i napisz jaki byl efekt.

damianko napisał(a):niewłaściwie działający rozdzielacz


Jaki rozdzielacz ? w GH uklad wspomagania sklada sie z dwoch elementow – przekladnia i modul.No i Jeszcze jest wiazka.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2011, 18:11
Posty: 33
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 GY

Postprzez damianko » 9 mar 2012, 08:33

nie będę pisał tego co już jest napisane

http://jesiolowski.pl/przekladnie/dzialanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez Majek666 » 9 mar 2012, 18:46

damianko napisał(a):nie będę pisał tego co już jest napisane

http://jesiolowski.pl/przekladnie/dzialanie


To teraz odpowiedz sobie na pytanie jakie wspomaganie jest w mazdzie GH ? Elektryczne czy hydrauliczne ?
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2011, 18:11
Posty: 33
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 GY

Postprzez damianko » 9 mar 2012, 20:15

Przepraszam bardzo za wprowadzanie w błąd. Po prostu nie wiedziałem że taki straszny wynalazek kupiłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez Wojtek » 10 mar 2012, 00:07

no juz nie przepraszaj <głaszcze> ...
tylko zainicjuj ten czujnik polozenia kierownicy... i napisz czy pomoglo ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez pabloniusz » 28 cze 2012, 21:22

Witam
Mam oto taki problem ze wspomaganiem:
Przy kręceniu w lewo na postoju kierownica stawia duży opór i słychać dosyć głośne buczenie po lewej stronie, auto także wpada w wibracje. Przy kręceniu w drugą stronę nie ma takiego efektu. W czasie jazdy wibracje nie występują ale kierownica ciężko się obraca w lewo , tak jakby nie było wspomagania albo działało słabo. Dźwignąłem auto u znajomego mechanika na podnośniku, na zapalonym silniku przy maksymalnym skręcie w lewo i puszczeniu kierownicy, wracała on sama aż do maksymalnego skrętu w prawo. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ?
Początkujący
 
Od: 28 cze 2012, 20:13
Posty: 6
Auto: Mazda 6 TS 2.0 Diesel Kombi 2008

Postprzez zielony110 » 28 cze 2012, 23:25

Jak na moje masz problem z pompa wspomagania.
gdzies bylo o zacinajacych sie pompach na postoju w trakcie krecenia do oporu.
Wiem, ze mazda znala problem i byla akcja serwisowa na 5-tki i 3-ki (o ile sie nie myle).
Jezeli tak, to czeka Cie wymiana.
Podjedz do ASO i powiedz co i jak, mozliwe ze zrobia w gescie dobrej woli jako, ze jest to kwestia bezpieczenstwa klienta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Tomek6 » 28 cze 2012, 23:33

zielony110 napisał(a):jest to kwestia bezpieczenstwa klienta.


To jest bardzo dobry argument. Słuchać Bartka i domagać się rozwiązania problemu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Wojtek » 29 cze 2012, 00:50

...ale najpierw prosze nauczyc auto polozenia kierownicy ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Majek666 » 1 lip 2012, 19:53

pabloniusz napisał(a):Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ?


Przekladnia do wymiany. Podjechac do kogos kto ma MMdSa i ladnie wszystko widac na PIDach.

zielony110 napisał(a):Jak na moje masz problem z pompa wspomagania.


Jaka pompa ? GH MA ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE NIE MA POMPY

zielony110 napisał(a):mozliwe ze zrobia w gescie dobrej woli
......

Jesli aso wystapi do mmpol o gest dobrej woli dostanie co najwyzej 30% dofinansowania. Dobre i to.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2011, 18:11
Posty: 33
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 GY

Postprzez zielony110 » 1 lip 2012, 22:23

Majek666 napisał(a):Jaka pompa ? GH MA ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE NIE MA POMPY

Kolego spokojnie. Nie krzyczymy ( to oznaczaja duze litery ;) )
Masz racje, W GH nie ma typowej pompy. Jest cos na ksztalt przekladni sterowanej elektrycznie, a calosc wyglada tak
ObtenerImagenProducto.jpg


A jak by ktos chcial to oto numer czesci: GS1D32960
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Majek666 » 2 lip 2012, 07:03

zielony110 napisał(a):Nie krzyczymy ( to oznaczaja duze litery ;) )


Gdyby ktos czytal co sie pisze wyzej to by nie bylo wypisywanych bzdur a potem sie smietnik robi.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2011, 18:11
Posty: 33
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 GY

Postprzez pabloniusz » 5 lip 2012, 15:40

A jak by ktos chcial to oto numer czesci: GS1D32960


A może ktoś wie jaki jest numer części przekładni do aut z kierownica po prawej stronie ?
Początkujący
 
Od: 28 cze 2012, 20:13
Posty: 6
Auto: Mazda 6 TS 2.0 Diesel Kombi 2008

Postprzez TomaszM » 21 sie 2012, 10:16

Panowie,

Miałem dokładnie takie objawy, które zostały opisane na początku tego tematu. Kierownica ciężko się kręciła w lewo a normalnie w prawo. Dodam że jakieś półtora roku temu wymieniałem magiel w ramach gwarancji (podobno stukał).
Po ww diagnozie w ASO wyrok: wymiana maglownicy 6 tyś. Oczywiście gwarancja zdążyła się już skończyć... W związku z takim obrotem sprawy zacząłem nawet rozważać sprzedaż auta.

Nie dając jednak za wygraną odwiedziłem paru "specjalistów", którzy albo przez telefon wydawali diagnozy, albo siedząc za kierownicą uważali że to przekładnia hydrauliczna i jakiś zawór padł... Koniec końcem wylądowałem w swoim zaprzyjaźnionym warsztacie i okazało się że jest to przypadłość znana również z Hond, ponieważ maglownice są podobne, a mianowicie winny jest tylko i wyłącznie moduł, który należy otworzyć, zreperować i zaprogramować... Oczywiście trzeba wiedzieć jak się podpiąć do tego układu...
Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami zapraszam na PW.

Koledzy auto z powyższego powodu sprzedałem już parę lat temu...
Ostatnio edytowano 20 lis 2016, 23:00 przez TomaszM, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 11 paź 2010, 14:30
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: GH 2,2 185KM
2008/2009

Postprzez Majek666 » 21 sie 2012, 17:59

TomaszM napisał(a):a mianowicie winny jest tylko i wyłącznie moduł,


Diagnostyka tego ukladu jest bardzo prosta. Jesli jest wykonywana poprawnie sciezka diagostyczna przewidziana przez producenta mozna dojsc czy jest przekladnia do wymiany czy modul. W mazdzie 90% tego problemu to przekladnie. Wymienili ci przekladnie bo maja przypadlosc do stukow z prawej strony wyrabia sie tulejka w obudowie i jest luz na listwie.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2011, 18:11
Posty: 33
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 GY

Postprzez sotrebor » 5 sty 2013, 11:06

Wojtek napisał(a):...ale najpierw prosze nauczyc auto polozenia kierownicy ;)




może ktoś by to rozwinął <płacze> bo nie wiem o co chodzi <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 19:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez Marianek » 5 sty 2013, 11:41

Kierownica na maxa w lewo, potem na prawo i jeszcze raz w lewo , przestanie się tez palić kontrolka poślizgu jeśli się pali.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6