Skrzynia biegów. Chrobotanie i kłopoty z włączeniem biegu (z 1 na 2) – Rozwiązanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gene_Hunt » 12 wrz 2012, 15:52

Oglasza je producent nie importer,importer (lokalny przedstawiciel) wykonuje je na zlecenie centrali.
Problem Mazdzie znany dlatego zamówili od razu części,ale nie występuje we wszystkich autach dlatego nie ma na to akcji.


Oczywiście musiało to mnie spotkać... A jak u Ciebie, nowa skrzynia działa ok? Ile już przejechałeś po wymianie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2012, 11:00
Posty: 10
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda6 hatchback GH Sport, 2,5 benzyna, 2010

Postprzez Marianek » 12 wrz 2012, 16:05

Póki co skrzynia działa bez zarzutu,przejechane 10000km.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Gene_Hunt » 12 wrz 2012, 16:17

Póki co skrzynia działa bez zarzutu,przejechane 10000km.


Ok, dzięki. Good news.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2012, 11:00
Posty: 10
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda6 hatchback GH Sport, 2,5 benzyna, 2010

Postprzez polak900 » 12 wrz 2012, 21:44

Dzisiaj pojeździłem trochę bacznie zwracając uwagę na wrzucanie dwójki, zrobiłem 340 km głównie po miastach, jakieś 140 km było w trasie.
Nie zauważyłem u siebie jakiegoś problemu ze skrzynią. Zobaczymy jak dalej będzie <faja>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Tomek6 » 12 wrz 2012, 22:38

Jeśli w grę nie wchodzi usterka fabryczna to Mazdy są samochodami idiotoodpornymi. Niczego nadzwyczajnego więc się nie doczekasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez rabinos » 9 lip 2013, 13:39

Mam dokładnie ten sam problem. Użytkuję M6 od ok. miesiąca. Kupiłem sprowadzoną i od początku wydawało mi się, że przy zmianie z 1 na 2 trochę "haczy", próbowałem wduszać głębiej sprzęgło ale nie zawsze to pomagało. Teraz tylko rozkminiam czy jechać do ASO czy do swojego zaufanego mechanika a muszę to zrobić bo za 2 tygodnie wyjazd do Włoch...
rabinos
 

Postprzez Marianek » 9 lip 2013, 18:50

Radze nie czekać bo jak będzie to co ja miałem i pęknie zębatka to masz po skrzyni.
Jeśli ASO koszty spore, mechanik- musi mieć pojecie bo tak samo, koszty spore a może i gorzej.
Jeśli nie ASO to szukaj mechaników którzy mazdy znają od podszewki, na forum znajdziesz paru.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez polak900 » 9 lip 2013, 21:14

Marianek napisał(a):Radze nie czekać bo jak będzie to co ja miałem i pęknie zębatka to masz po skrzyni.
Jeśli ASO koszty spore, mechanik- musi mieć pojecie bo tak samo, koszty spore a może i gorzej.
Jeśli nie ASO to szukaj mechaników którzy mazdy znają od podszewki, na forum znajdziesz paru.


Posłuchaj się kolegi, on dobrze prawi.
Dawaj znać co i jak.
Niezłego masz idola pozazdrościć:)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez zielony110 » 9 lip 2013, 21:37

rabinos napisał(a):muszę to zrobić bo za 2 tygodnie wyjazd do Włoch...

a ja w cuda nie wierze.
Jezeli samochod jest na gwarancji, to nie ma szans aby sie w dwa tygodnie wyrobili (o ile pozytywnie to rozpatrza).
Bedzie odwlekanie – zmiana oleju, konsultacje i inne takie, a jak problem nadal bedzie to moze sie za to wezma.

A jak masz auto po gwarancji – to ASO nawet nie spojrzy na auto (chyba ze masz "gruby portfel")
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez polak900 » 24 lip 2013, 18:36

Masz coś do forda:) miałem trzy i zero problemów.
Mam mazdę i gwarancja się nie skończyła , a mi już się zaczęły.
Szkoda pisać
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez pszyman » 24 lip 2013, 18:47

A jakie to problemy?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 21:12
Posty: 21
Auto: GH 2.0 l MZR DISI 2012 Kombi

Postprzez polak900 » 24 lip 2013, 20:20

pszyman napisał(a):A jakie to problemy?


Problem ze skrzynią biegów, okresowo słychać chrobot przy przerzucaniu z 1 na 2:(
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez maselek » 24 lip 2013, 20:30

polak900 napisał(a):Problem ze skrzynią biegów, okresowo słychać chrobot przy przerzucaniu z 1 na 2


Na jakim oleju pracuje skrzynia?
Ostatnio edytowano 24 lip 2013, 20:42 przez maselek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez polak900 » 24 lip 2013, 20:31

Na oleju mazdy od nowości
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez pszyman » 24 lip 2013, 20:42

polak900 napisał(a):
pszyman napisał(a):A jakie to problemy?


Problem ze skrzynią biegów, okresowo słychać chrobot przy przerzucaniu z 1 na 2:(


Faktycznie przejście z 1 na 2 jest "dziwne" (moja GH 2012 9k km) przy zimnej skrzyni. Z tego co wiem ten typ tak ma. U mnie nie ma absolutnie żadnego chrobotania. Jest gdzieś watek na forum. Któryś z kolegów miał podobne przygody, skończyło się wymiana skrzyni.

Co serwis na to?

Edit:
tutaj ten watek
viewtopic.php?f=422&t=131021
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 21:12
Posty: 21
Auto: GH 2.0 l MZR DISI 2012 Kombi

Postprzez Sebal » 24 lip 2013, 21:57

pszyman napisał(a):Faktycznie przejście z 1 na 2 jest "dziwne"

U mnie działa wszystko jak należy i przy zimnym i przy rozgrzanym silniku.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez polak900 » 24 lip 2013, 21:59

Samochód oddany i czekam na opinię, nie mam zamiaru ustąpić
Z tego co wiem to ciekawą wydadzą opinie jak nawet skrzyni nie otwierali:)
Skąd będą wiedzieli co i jak, ale tu jest Polska przecież i mają pewnie rtg w oczach
Sorry, że tak pisze ale ręce mi opadają bo samochód już długo stoi.
Podejrzewam że jest uszkodzona zębatka, tak jak koledze z postu
Najciekawsze, że sytuacja ma miejsce tylko z 1 na 2 -ójkę, inne biegi wchodzą ok
Nie ma też chrobotania przy zmienianiu przełożeń z wyższych na niższe.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez pszyman » 24 lip 2013, 22:05

Sebal napisał(a):
pszyman napisał(a):Faktycznie przejście z 1 na 2 jest "dziwne"

U mnie działa wszystko jak należy i przy zimnym i przy rozgrzanym silniku.


I nigdy nie czujesz różnicy pomiędzy 2 a 3,4,5,6?

Faktycznie, w taką pogodę jak mamy dzisiaj tej różnicy nie ma. W zimę, przy zimnej skrzyni, pierwsze kilka kilometrów, włożenie 2 jest odczuwalnie inne niż pozostałych biegów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 21:12
Posty: 21
Auto: GH 2.0 l MZR DISI 2012 Kombi

Postprzez Sebal » 24 lip 2013, 22:36

polak900 napisał(a):Podejrzewam że jest uszkodzona zębatka, tak jak koledze z postu
A ja bym raczej stawiał na synchronizator drugiego biegu. Co do jakości ASO w Polsce to bym aż tak nie demonizował ich umiejętności. Owszem nie wszystkie znają się na rzeczy ale wierz mi , że w porównaniu z niektórymi krajami to są super fachowcami. Jak czytam na forum o wizytach mazdowiczów np. w GB to wlos mi się jeży na głowie. Tam to dopiero powinni zakazać dotykania się do samochodów.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez polak900 » 25 lip 2013, 20:34

Kolega dobrze prawi, mam chyba ten sam problem co Marianek
Mnie nawet nie rozebrali samochodu jak zgłosiłem usterkę, potrzymali prawie 14 dni i kazali zabierać auto, twierdząc że jest sprawne.
A i jeszcze jak chce dalej diagnozować auto to na własny koszt hahaha. Mam rozebrać skrzynię w ASO i jak znajdą usterkę to może ;P naprawią jak nie, ja płacę za rozebranie skrzyni
Gwarancja Mazdy to ściema
Ale się wkopałem z tym samochodem, najgorsze że mi bardzo pasuje, tylko nasze ASO, skutecznie obrzydzają mi tę markę
Żenada i tyle.

Jak odbiorę auto zobaczę co i jak, najwyżej zgłoszę jeszcze raz
Ostatnio edytowano 26 lip 2013, 19:53 przez polak900, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6