Skrzynia biegów. Chrobotanie i kłopoty z włączeniem biegu (z 1 na 2) – Rozwiązanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mario-k » 25 lip 2013, 21:08

Tak panowie nasze serwisy to sciema udaja ze cos robia kase ciagna patrzeć na rece to im nie można.Wiec pytam się czy robia mi to za darmo albo maja cos do ukrycia ze takie praktyki stosuja.Tego nic a nic nie rozumiem.Pozdrawiam mazdowiczow :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez polak900 » 26 lip 2013, 22:27

A tu niespodzianka nie wiem co zrobili ale przejechałem po mieście parenaście km i nie ma tego objawu co zgłaszałem
Zobaczymy co i jak po 1k km
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Marianek » 26 lip 2013, 22:41

Marianek i Zielony110 razem stwierdzili ze Tobie olej w skrzyni zmienili.
Na początku po zmianie było ok ale potem powrót.
Polecam Tobie robić kilometry aż olej się rozjedzie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez polak900 » 26 lip 2013, 23:39

Marianek napisał(a):Marianek i Zielony110 razem stwierdzili ze Tobie olej w skrzyni zmienili.
Na początku po zmianie było ok ale potem powrót.
Polecam Tobie robić kilometry aż olej się rozjedzie.


OK zobaczymy, bo na razie jest dobrze.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez dumdum » 27 lip 2013, 22:05

@polak900 jeśli ASO się nie popisze i nie będą potrafili tego naprawić, a chrobotanie/problemy z wbiciem 2 pojawia się głównie przy zimnym silniku to wymień olej i zadbaj żeby dolali go "od serca" :) – powinno pomóc.
Jeśli jednak problemy z 2 są cały czas bez względu, czy dopiero ruszasz z pod domu, czy solidnie się samochód rozgrzał, to niestety kombinacje z olejem nie pomogą.
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez maselek » 27 lip 2013, 22:14

dumdum, właśnie w ASO dolali oleju KLIK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Marianek » 28 lip 2013, 13:28

maselek napisał(a):dolali oleju

Prawdopodobnie wymienili na gęściejszy <oczko>
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez polak900 » 28 lip 2013, 16:20

Dzisiaj zrobilem kilkanascie km na miescie. Na zimnym silniku zero objawów, na cieplym jest tez ok
Cos musieli robic bo biegi wchodza bardziej precyzyjnie, tak jak powinno być od poczatku.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Cosnek » 17 sie 2013, 04:29

Witam jestem nowy na forum. W grudniu 2012 roku kupilem Madzie 6 z 2009 roku z przebiegiem 100 000 mil ( mieszkm na stale w Angli ). I mam wlasnie problem ze zmiana biegu z 1 na 2. W styczniu bedac w polsce zrobilem przeglad ( olej w silniku, filtr oleju, powietrza, olej w skrzyni – od nowosci niebylo nic w historii na temat zmiany oleju w skrzyni ). Po powrocie do Angli i po wymianie tego oleju problem nie zniknol, Dzwonilem do serwisu z zapytaniem czy jest tylko jeden rodzaj oleju do skrzyni czy kilka? Gosciu odpowiedzial ze sa dwa, gesty i rzadszy, wlali mi ten gestszy. Doradzil mi zmiane na rzadki. Na forum doczytalem o oleju "Motul" i na taki wlasnie zmienilem. Jezdze juz 7 miesiecy i niema zadnej poprawy!!!!!! Obawiam sie jazdy do serwisu w angli bo tu ciezko z dobrymi fachowcami!!!!!! Mysle o przyjezdzie z tym problemem do polski do serwisu lub do jakiegos fachowca od skrzyni biegow, ewentualnie kupnie uzywanej skrzyni z mniejszym przebiegiem( problem ze niema gwarancji na taka skrzynie). Poradzcie co robic!!!!!!!!!!!!!

Dopisano 17 sie 2013, 03:29:

Witam jestem nowy na forum. W grudniu 2012 roku kupilem Madzie 6 z 2009 roku z przebiegiem 100 000 mil ( mieszkm na stale w Angli ). I mam wlasnie problem ze zmiana biegu z 1 na 2. W styczniu bedac w polsce zrobilem przeglad ( olej w silniku, filtr oleju, powietrza, olej w skrzyni – od nowosci niebylo nic w historii na temat zmiany oleju w skrzyni ). Po powrocie do Angli i po wymianie tego oleju problem nie zniknol, Dzwonilem do serwisu z zapytaniem czy jest tylko jeden rodzaj oleju do skrzyni czy kilka? Gosciu odpowiedzial ze sa dwa, gesty i rzadszy, wlali mi ten gestszy. Doradzil mi zmiane na rzadki. Na forum doczytalem o oleju "Motul" i na taki wlasnie zmienilem. Jezdze juz 7 miesiecy i niema zadnej poprawy!!!!!! Obawiam sie jazdy do serwisu w angli bo tu ciezko z dobrymi fachowcami!!!!!! Mysle o przyjezdzie z tym problemem do polski do serwisu lub do jakiegos fachowca od skrzyni biegow, ewentualnie kupnie uzywanej skrzyni z mniejszym przebiegiem( problem ze niema gwarancji na taka skrzynie). Poradzcie co robic!!!!!!!!!!!!!
Cosnek
 

Postprzez bodro » 22 kwi 2015, 13:00

Koledzy.
Mam swoją M6 od niedawna i co mnie zaczyna trochę martwić to zgrzyt skrzyni przy wrzucaniu (tylko) 2 biegu. Nie zawsze się tak dzieje ale jak już ma miejsce to zgrzyt jest dość mocny. Zauważyłem, że trochę pomaga, ale nie zawsze, jeżeli przy zmianie z 1 na 2 przytrzymam trochę dłużej na wysprzęgleniu. Mocniejsze dociskanie nogą pedału sprzęgła nic nie daje. Wnioskuję z Waszej dyskusji, że powody takiego stanu mogą być dwa: uszkodzona zębatka w skrzyni lub za rzadki olej (trochę dziwne bo zgrzyta tylko na 2). Mam zatem pytania:
-czy ktoś naprawiał skrzynię z tym objawem w Polsce i ile to może kosztować?
-czy komuś na stałe pomogła wymiana oleju?
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2008, 18:46
Posty: 49
Skąd: Bytom
Auto: było: Nisan Sunny 1.6 SLX
było: Seat Toledo 1.6
było: Mazda 3 1.6 BK
było: Opel Astra IV 1.6 Enjoy
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR-DISI 2011r.

Postprzez Michu_M6 » 22 kwi 2015, 15:33

Marianek napisał(a):Prawdopodobnie wymienili na gęściejszy

trochę nie kumam... jak jest zimno to olej gęstnieje... jak ciepło to robi się bardziej płynny.... to skoro na zimnym haczy a na ciepłym nie to powinniśmy dążyć do bardziej ciekłego oleju – po co dolewać gęstszego?. W teorii jadąc rozgrzanym wózkiem wszystko działa OK a jak stygnie i gęstnieje to robi się słabiej z pracyzją... może rozwiązaniem jest włąsnie mniej gęsty olej? tak tylko gdybam... pytam... roztrząsam bo mi czasem na zimnym zahaczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Marianek » 22 kwi 2015, 18:41

Podpieram się tym jak to rozwiązano u mnie. Teoria teorią, praktyka praktyka, wiem ze wielu ludziom tez to pomogło. Po wymianie zębatek z gęstszym olejem problem przestał u mnie występować.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Szatanek » 29 maja 2015, 21:24

Mój problem jest trochę inny ponieważ nie mam problemu z zmianą biegu na dwójkę (nic nie zgrzyta) ale z faktem że przy niskich obrotach on mi wyskakuje, podjechałem dziś do serwisu i obejrzałem stan oleju w skrzyni i okazało się, że ma on mętny kolor i widać z w nim złote opiłki, mechanik był święcie przekonany że to pokazuje iż synchronizator 2 biegu jest do wymiany albo cała skrzynia. W jednym serwisie mi proponowali wymianę skrzyni a w drugi by wymienić synchronizator.

Jestem teraz bardzo zmieszany czy zostawić skrzynie w spokoju i przyzwyczaić się do jej zachowania i czekać ewentualnie na pogorszenie czy ją naprawić a w ogóle wymienić.

Wymiana na inna używaną mnie trochę martwi czy nie trafi mi się gorszy egzemplarz lub bardziej wyeksploatowany a ewentualna wymiana synchronizatora będzie pewnie kosztować podobnie jak wymiana skrzyni na używaną.
Szatanek
 

Postprzez bodro » 3 cze 2015, 08:31

Koledzy.
Wydaje mi się, że znalazłem sposób na ograniczenie zgrzytania przy zmianie z 1 na 2 poprzez zmianę trzymania i przesuwania drążka (przynajmniej w moim przypadku to działa). Na zdjęciu 1 widać jak dotychczas trzymałem gałkę przy zmianie z 1 na 2. Chwytałem od góry i lekko przesuwałem do siebie. Dociśnięcie pedału sprzęgła nic nie dawało i czasem zgrzytało. Na drugim widać jak to robię teraz, tj. chwytam całą dłonią i energicznie ciągnę w stronę 2 biegu. Może wydać się to śmieszne, ale prawie od miesiąca skrzynia nie zgrzytła ani razu <jupi> . Przy kolejnych zmianach biegów np. na 4 czy 6 gałkę wciąż trzymam jak na pierwszym zdjęciu (bo tak wygodniej). Spróbujcie tego sposobu, może u was też się sprawdzi.
Załączniki
Zdjęcie 1.JPG
Tak dotychczas trzymałem gałkę przy zmianie z 1 na 2.
Zdjęcie 2.JPG
Tak teraz trzymam gałkę przy zmianie z 1 na 2.
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2008, 18:46
Posty: 49
Skąd: Bytom
Auto: było: Nisan Sunny 1.6 SLX
było: Seat Toledo 1.6
było: Mazda 3 1.6 BK
było: Opel Astra IV 1.6 Enjoy
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR-DISI 2011r.

Postprzez sylvio71 » 21 cze 2015, 10:43

Witam szanownych Forumowiczów , Jestem nowy tutaj na forum i od 2 tygodni posiadam Madzie 6 z silnikiem 2.2 D 163 konną przebieg 130 tys km z 2010 roku. Jak wielu użytkowników jak widzę miało lub ma podobny problem z manualną skrzynią 6 biegową. Może na początek krótko opisze swój problem.... a mianowicie po zakupie miałem problem z ciężko wchodzącymi biegami 2,4 i 6-tką 1,3 i 5-tka natomiast wchodziły idealnie. Naprawdę musiałem użyć sporo siły żeby wbić a co więcej wybić wspomniane biegi, Oczywiście po wizycie u mechaników a mieszkam w anglii, większość radziła naprawę synchronizatorów lub po prostu wymianę skrzyni i co się wiązało z dużymi kosztami oczywiście .Dużo poczytałem o wspomnianym problemie i spróbowałem sam temu zaradzić. Na początek oczywiście wymiana oleju.
Wymieniłem na olej 35 w 90 ( o ile dobrze pamiętam ) ale w każdym razie zalecany do mazdy z oznaczeniem G-4. i problem oczywiście nie ustąpił :(
Ale........... Rozwiązanie problemu okazało się naprawdę banalnie proste !!!!!
A mianowicie polecam każdemu zrobienie tego samemu zajmuje to góra max 1 h i koszty prawie żadne a efekt powalający !!!!!!!! :)
skrzynia działa jak nowa :))))))))))
Do rzeczy :)
Potrzebujemy jedynie klucza 10 -tki i drugiej osoby do pomocy przy ruszaniu lewarkiem skrzyni biegów :)
Oraz smaru w sprayu ja użyłem jakiegoś 3w1 czyli czyści i smaruje kupiłem go w aldiku za 2 funty :)
Następnie zdejmujemy akumulator a następnie na 5 śrubach 10-tkach odkręcamy czarną plastikową podstawkę akumulatora , banalnie proste i łatwo się zdejmuje :)
Po zdjęciu podstawki mamy taki widok, widzimy 2 cięgła które wchodzą do skrzyni
Na kolejnym zdjęciu zaznaczyłem gdzie mamy prysnąć olejem po zdjęciu gumowej osłonki która bardzo łatwo się zdejmuje i tak należy zrobić z dwoma cięgłami zdjąć osłonkę i dokładnie wytrzeć, ja przed smarowaniem miałem tam jakiś biały nalot jakby jakiś stary smar połączony z brudem. potem własnie używamy oliwki w sprayu

Dopisano 21 cze 2015, 10:44:

I następnie cieszymy się idealnie działająca skrzynią biegów :) !!!!!!

Dopisano 21 cze 2015, 10:51:

I radzę samemu to zrobić przed jazdą do mechaników :) a może unikniesz ogromnych kosztów :)
Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów
Sylwek
Załączniki
zdjecie1.jpg
zdjecie2.jpg
sylvio71
 

Postprzez Marianek » 21 cze 2015, 22:13

Sylvio dzieki <spoko> ,przyda sie na pewno.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez CudownyBocianek » 28 cze 2015, 02:59

To ja dodam od siebie, że warto zrobić analogiczną operację przy cięgnach w okolicy lewarka zmiany biegów bo tam też pojawia się podobny problem co przy skrzyni biegów (przycieranie cięgna pod gumowym kołnierzem osłaniającym to cięgno).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Mieczyslaw » 16 wrz 2018, 20:27

Witam, odkopię trochę temat. Kupiłem niedawno 6 GH 2011, skrzynia 6. Chrobotanie czasami przy zmianie 1-2 i tylko wtedy. Są na to jakieś "domowe" sposoby naprawy czy to już grubsza sprawa? Przeczytałem wszystkie posty, ale minęło kilka lat i może pojawiło się jakieś rozwiązanie.
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez bodro » 16 wrz 2018, 21:07

Remont skrzyni. Ale taniej po prostu nauczyć się z tym jeździć.
1. Nie zmieniaj szybko biegu.
2. Nie wrzucaj 2 jednym ruchem tylko 1, rozsprzęglenie i 2. Mam nadzieję, że wiesz co mam na myśli :–).

Powodzenia
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2008, 18:46
Posty: 49
Skąd: Bytom
Auto: było: Nisan Sunny 1.6 SLX
było: Seat Toledo 1.6
było: Mazda 3 1.6 BK
było: Opel Astra IV 1.6 Enjoy
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR-DISI 2011r.

Postprzez Mieczyslaw » 16 wrz 2018, 21:10

W momencie kiedy jeździsz po mieście i stoisz w korkach trochę to uciążliwe. Kilkuletnie auto powinno jednak pracować dobrze. Nikt mądrego nikt nie wymyślił? Remont skrzyni czyli co konkretnie?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6