Strona 1 z 1

Wibracje kierownicy

PostNapisane: 29 sty 2012, 17:21
przez T_W
Mam ciagle problemy z wibracjami kierownicy. Zaczynaja sie od predkosci okolo 80 km/h.
Kola wywazane kilkakrotnie (raz w ciagu 10 dni wywazalem w 3 roznych firmach – kazda twierdzila ze kola nie byly wywazone poprawnie) – problem ciagle wystepuje (w wiekszym lub w mniejszym stopniu).
Wymieniane byla tarcze i klocki – bez wplywu na drgania.
Na felgach z oponami letnimi czy na innym zestawie (felgi + opony zimowe) – to samo.

Co innego oprocz niewywazonych kol moze byc powodem?

Dodam jeszcze ze od niedawna slysze cos jakby rytmiczne dudnienie ktore towarzyszy drganiom przy wiekszych predkosciach.

Bede wdzieczny za pomoc.

Tomek.

PostNapisane: 29 sty 2012, 20:05
przez polak900
może maglownica <faja>

Re: Wibracje kierownicy

PostNapisane: 29 sty 2012, 20:31
przez damianko
Ja w starym pasacie wyważałem UWAGA – półosie :)

PostNapisane: 30 sty 2012, 09:14
przez glowasiek
Na twoim miejscu sprawdzilbym rowniez wahacze i amory.

Re: Wibracje kierownicy

PostNapisane: 30 sty 2012, 12:43
przez kkaczor
Wybita końcówka drążka kierowniczego?

Re: Wibracje kierownicy

PostNapisane: 11 lut 2012, 15:55
przez Enduro
dla wyeliminowania kól i opon polecam przemienic przednie kola z tylnymi,
jesli te wibracje pozostaną, to będzie wiadomo, że nie one je powodują
E.

Re: Wibracje kierownicy

PostNapisane: 13 lut 2012, 12:14
przez kkaczor
Chyba, że tylne też nie są wyważone...

PostNapisane: 13 lut 2012, 12:20
przez smile
damianko napisał(a):Ja w starym pasacie wyważałem UWAGA – półosie :)

W jaki sposób to robiłeś?

PostNapisane: 13 lut 2012, 13:35
przez damianko
smile napisał(a):W jaki sposób to robiłeś?


Zadzwoniłem do gościa który wyważa wały samochodowe bez wyjmowania z auta, spytałem czy ogranie wyważenie półosi. Powiedział że wyważał już takie rzeczy i ogarnął temat.

Re: Wibracje kierownicy

PostNapisane: 13 lut 2012, 21:39
przez aron
wywazanie plus geometria i powinno pomoc

Re: Wibracje kierownicy

PostNapisane: 13 lut 2012, 22:35
przez flippero
Cześć
Jest kilka możliwości. Jeżeli koła i tarcze wykluczyłeś, to pozostają półosie, łozyska w piastach i skrzyni (dyferencjał), końcówki zawieszenia, przekładnia kierownicza.
Diagnoza niełatwa ale możliwa.
Myślę że najlepiej wjechać na hamownię, i zerknąć od spodu pod obciążeniem co jest źródłem drgań.
Sukcesów życzę.
Pozdro