Jako, ze nie bylo odpowiedzi na forum uderzylem do dzialu pomocy w jednym z angielskich czasopism motoryzacyjnych, wyszlo na to ze
CZERWONY to korek do wlewu a
ZOLTY to korek spustowy.
Zielonego lepiej nie ruszac chyba ze rozbiera sie skrzynie!!!
Rozmiar klucza to 24mm a moment dokrecenia to 40Nm, tyle tylko ze do sruby spustowej nie da rady dostac sie kluczem dynanometrycznym, wiec uzylem klucza plaskiego i metody na wyczucie.
Wymienilem tez podkladki, gosciu z mojej lokalnej Mazdy nawet mnie za nie nie skasowal
Olej po 90000mil mial kolor jak nowy.
Zlalem 2,5 litra i wlalem 2,5 litra czyli tak jak mowi moja ksiazka serwisowa.
Do wlewu nowego oleju uzylem lejka i weza ogrodowego ktory pasowal w sam raz do otworu wlewowego jak widac na zdjeciach. W zasadzie lejek nie byl potrzebny bo koncowka butelki od oleju MOTUL pasowala w sam raz do weza.
Mi cala procedura zajela godzine ale tylko dlatego ze robilem to pierwszy raz i nie chcialem niczego spierniczyc.
Po wymianie oleju biegi faktycznie wchodza lepiej ale 2ka dalej troche haczy.
Mam nadzieje ze komus sie to kiedys przyda.
Pozdro
Bartek