Czujniki cisnienia w kołach – pytania, problemy
Oto zdjecie starego czujnika, druga polowa wentyla kilka postow wczesniej
Te nowsze sa troche wezsze (krotsze). I nie maja juz tez srubki na torxa, niestety nie moge zaladowac zdjecia bo czujnik juz w kole.
Ale wyglada to tak:
http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-6-02-20 ... 27d1fb0aab
Teraz sprawdzam powietrze w kolach dwa razy rzadziej i ciagle sprawdzam czy sie wentyl nie ulamal po pompowaniu. Trzeba bedzie wymienic po kolei kolejne czujniki dla swietego spokoju w koncu...
Te nowsze sa troche wezsze (krotsze). I nie maja juz tez srubki na torxa, niestety nie moge zaladowac zdjecia bo czujnik juz w kole.
Ale wyglada to tak:
http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-6-02-20 ... 27d1fb0aab
Teraz sprawdzam powietrze w kolach dwa razy rzadziej i ciagle sprawdzam czy sie wentyl nie ulamal po pompowaniu. Trzeba bedzie wymienic po kolei kolejne czujniki dla swietego spokoju w koncu...
Zestawy naprawcze sa rowniez na eBay'u tu w Anglii. Za jedno kolo srednio wychodzi od 15 do 20 funa, zalezy od zestawu. Tyle tylko ze moje auto ma juz 4 lata i pewnie za rok moze dwa zaczna padac w czujnikach baterie, ktorych wymienic nie mozna bo sa scalone z czujnikiem. Probowalem nawet wyjac baterie z tego czujnika ale nie chce wyjsc.
Nowy czujnik tu w Angli to ok. 50 funtow, a ma i nowa baterie i gwint z innego stopu.
Gdyby udalo mi sie wyjac ta baterie z tego starego czujnika dam znac. hehe
Nowy czujnik tu w Angli to ok. 50 funtow, a ma i nowa baterie i gwint z innego stopu.
Gdyby udalo mi sie wyjac ta baterie z tego starego czujnika dam znac. hehe
Witam,
sory merytorycznie nie pomogę w pytaniu.
Napisze tylko – unikać czujników jak ognia więcej z nimi mam problemu niż pożytku.
Teraz kupiłem komplet czujników do felg zimowych, oczywiście komputer nie może sparować czujników z odbiornikiem. I musiałbym jechać specjalnie do ASO (200km) – zapłacić 150zł, żeby to działało.
A przy zmianie wiosną na letnie gumy znów historię powtórzyć. Jakieś to japońskie rozwiązanie słabe :/
Mam wersje z USA i nie ma guzika odpowiedzialnego za "parowanie" czujników – nie wiem, czy taki występuje w wersji z rynku EU, ale na YT widziałem filmiki, więc chyba jest taki przycisk.
W ojca audi A6 po wymianie kół, dusisz 1 guzik i czujniki same się z komputerem parują – po 10s wszystko śmiga :/
sory merytorycznie nie pomogę w pytaniu.
Napisze tylko – unikać czujników jak ognia więcej z nimi mam problemu niż pożytku.
Teraz kupiłem komplet czujników do felg zimowych, oczywiście komputer nie może sparować czujników z odbiornikiem. I musiałbym jechać specjalnie do ASO (200km) – zapłacić 150zł, żeby to działało.
A przy zmianie wiosną na letnie gumy znów historię powtórzyć. Jakieś to japońskie rozwiązanie słabe :/
Mam wersje z USA i nie ma guzika odpowiedzialnego za "parowanie" czujników – nie wiem, czy taki występuje w wersji z rynku EU, ale na YT widziałem filmiki, więc chyba jest taki przycisk.
W ojca audi A6 po wymianie kół, dusisz 1 guzik i czujniki same się z komputerem parują – po 10s wszystko śmiga :/
- Od: 1 maja 2013, 12:55
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)
saha napisał(a):W jakich wersjach i rocznikach występują czujniki ciśnienia w oponach
Różnie bywa i nie ma od tego jakiejś reguły, czasem i full opcje nie posiadają a czasem i te w niskich opcjach posiadają.
Cyrus europejska da się zaprogramować, gdzieś na forum był pokazany sposób jak. Ja osobiście czujników nie przekładam i mam zimówki bez czujników.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 13:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Cyruś nie kupiłeś czasem czujników do wersji europejskiej ? Coś mi się kojarzy, że działają na innej częstotliwości.
Ja mam inne doświadczenia. Kupiłem nowy komplet czujników i same załapały – nic nie musiałem parować.
Procedura parowania czujników jest opisana w instrukcji obsługi (jeśli same nie załapią).
Ja mam inne doświadczenia. Kupiłem nowy komplet czujników i same załapały – nic nie musiałem parować.
Procedura parowania czujników jest opisana w instrukcji obsługi (jeśli same nie załapią).
A gdzie tam, właśnie specjalnie ściągałem ze stanów nowe czujnik – oryginały. Dedykowane do tej wersji (nawet po VIN mi sprawdzili)
Tak procedurę znam, przeprowadzałem kilkukrotnie. Jeździłem 15/30/60 minut i za każdym razem kontrolka w końcu przestaje migać i świeci nieustannie :/ – doszedłem do wniosku, że widocznie hamburgery nawet to w tym samochodzie przestawili i działa to inaczej (później zajrzałem do manuala) i faktycznie ta procedura jest, tylko co zrobić nie działa.
Zastanawiałem się może, że coś nie właściwie robię, za krótko jeżdżę, etc. Ale tam właściwie nie ma co źle zrobić
Także mam komplet czujników zimowe/letnie – sprawne/nowe/ oryginalne i pozostaje mi raz na pół roku jechać do ASO na programowanie :/
Tak procedurę znam, przeprowadzałem kilkukrotnie. Jeździłem 15/30/60 minut i za każdym razem kontrolka w końcu przestaje migać i świeci nieustannie :/ – doszedłem do wniosku, że widocznie hamburgery nawet to w tym samochodzie przestawili i działa to inaczej (później zajrzałem do manuala) i faktycznie ta procedura jest, tylko co zrobić nie działa.
Zastanawiałem się może, że coś nie właściwie robię, za krótko jeżdżę, etc. Ale tam właściwie nie ma co źle zrobić
Także mam komplet czujników zimowe/letnie – sprawne/nowe/ oryginalne i pozostaje mi raz na pół roku jechać do ASO na programowanie :/
- Od: 1 maja 2013, 12:55
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)
1. Po zmianie opon/kół z zamontowanymi czujnikami, należy przełączyć
zapłonu w pozycję ON, a następnie
Powrót do ACC lub OFF.
2. Odczekaj około 15 minut.
3. Po tym czasie, rozpocznij jazdę (co najmniej 25km/h)
(16 mph) przez 10 minut, – czujniki w tym czasie automatycznie zostaną wczytane.
I u mnie to nie działa.
1. Przekręcam kluczyk na ON – 2s
2. Przekręcam w o pozycje w dół (ACC)
3. Zostawiam tak samochód na 15 min (kluczyk w stacyjce na pozycji ACC)
4. Po 15 minutach, wsiadam i od razu przekręcam na zapłon
5. Ruszam i jadę – i chociaż nie widmo ile bym jechał, dioda na początku miga, a później zaczyna świecić jednostajnie i tak już zostaje.
– utrzymywanie co najmniej 25 km/h jest trudne, bo nie każdy ma pod nosem autostradę :/ i może tu jest problem.
A tej Uwagi w instrukcji nie bardzo rozumiem
NOTE
If the vehicle is driven within about 15
minutes of changing tyres, the tyre
pressure monitoring system warning
light will flash because the sensor ID
signal code would not have been
registered. If this happens, park the
vehicle for about 15 minutes, after
which the sensor ID signal code will
register upon driving the vehicle for 10
minutes.
zapłonu w pozycję ON, a następnie
Powrót do ACC lub OFF.
2. Odczekaj około 15 minut.
3. Po tym czasie, rozpocznij jazdę (co najmniej 25km/h)
(16 mph) przez 10 minut, – czujniki w tym czasie automatycznie zostaną wczytane.
I u mnie to nie działa.
1. Przekręcam kluczyk na ON – 2s
2. Przekręcam w o pozycje w dół (ACC)
3. Zostawiam tak samochód na 15 min (kluczyk w stacyjce na pozycji ACC)
4. Po 15 minutach, wsiadam i od razu przekręcam na zapłon
5. Ruszam i jadę – i chociaż nie widmo ile bym jechał, dioda na początku miga, a później zaczyna świecić jednostajnie i tak już zostaje.
– utrzymywanie co najmniej 25 km/h jest trudne, bo nie każdy ma pod nosem autostradę :/ i może tu jest problem.
A tej Uwagi w instrukcji nie bardzo rozumiem
NOTE
If the vehicle is driven within about 15
minutes of changing tyres, the tyre
pressure monitoring system warning
light will flash because the sensor ID
signal code would not have been
registered. If this happens, park the
vehicle for about 15 minutes, after
which the sensor ID signal code will
register upon driving the vehicle for 10
minutes.
- Od: 1 maja 2013, 12:55
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)
NOTE
If the vehicle is driven within about 15
minutes of changing tyres, the tyre
pressure monitoring system warning
light will flash because the sensor ID
signal code would not have been
registered. If this happens, park the
vehicle for about 15 minutes, after
which the sensor ID signal code will
register upon driving the vehicle for 10
minutes.
(Jesli samochod bedzie "jezdzony" w ciagu 15 minut od zmiany opon kontrolka od TPMS bedzie migac poniewaz kod identyfikacyjny czujnika nie zostal zarejestrowany. Jesli sie tak zdazy, zaparkuj pojazd na jakies 15 minut po czym kod czujnika zostanie zarejestrowany po jezdzie pojazdem przez 10 minut.)
Pokrotce, jesli pojedziesz gdzies autem przed uplywem 15 minut od zmiany czujnika/czujnikow nie zostana zarejestrowane. Wtedy zostawiasz auto na parkingu na co najmniej 15 minut i dopiero jzdzisz nim przez 10 minut.
If the vehicle is driven within about 15
minutes of changing tyres, the tyre
pressure monitoring system warning
light will flash because the sensor ID
signal code would not have been
registered. If this happens, park the
vehicle for about 15 minutes, after
which the sensor ID signal code will
register upon driving the vehicle for 10
minutes.
(Jesli samochod bedzie "jezdzony" w ciagu 15 minut od zmiany opon kontrolka od TPMS bedzie migac poniewaz kod identyfikacyjny czujnika nie zostal zarejestrowany. Jesli sie tak zdazy, zaparkuj pojazd na jakies 15 minut po czym kod czujnika zostanie zarejestrowany po jezdzie pojazdem przez 10 minut.)
Pokrotce, jesli pojedziesz gdzies autem przed uplywem 15 minut od zmiany czujnika/czujnikow nie zostana zarejestrowane. Wtedy zostawiasz auto na parkingu na co najmniej 15 minut i dopiero jzdzisz nim przez 10 minut.
Zmieniłem kapcie na zimowe i chce kupić czujniki ciśnienia opon.
Jak jest z częstotliwością i producentem (siemens)??
Znalazłem kilka czujników i oczywiście do Mazdy ceny są powyżej 100zł za szt.
Producent BERU o f=433MHz kosztuje 50zł. Czy komputer odczyta te czujniki??
BERU robi czujniki do VGA jak i do BMW i Renault.
Proszę o podanie dokładnej częstotliwości. Znalazłem kilka czujników o f=433,92MHz
Pozdro600
Jak jest z częstotliwością i producentem (siemens)??
Znalazłem kilka czujników i oczywiście do Mazdy ceny są powyżej 100zł za szt.
Producent BERU o f=433MHz kosztuje 50zł. Czy komputer odczyta te czujniki??
BERU robi czujniki do VGA jak i do BMW i Renault.
Proszę o podanie dokładnej częstotliwości. Znalazłem kilka czujników o f=433,92MHz
Pozdro600
Dyzioo
WItam. Niedawno stałem się posiadaczem felgo 18'' z czujnikami. Jednam w mojej wersji nie ma tego systemu. Więc czujniki są bezużyteczne. Czy istnieje możliwość zastąpienia ich zwykłymi wętylami? Jeżeli tak to mam do sprzedania 4 czujniki po dobrej cenie Tylko nie wiem kompletnie w jakim stanie. i Czy dadzą się wymontować bez uszkodzenia. Jak bylby ktoś zainteresowany to pw z rozsądną ofertą. Dla zainteresowanych prześlę zdjęcia po wymontowaniu.
Możesz zastąpić, można wymontować bez uszkodzenia. NA miejscu kupującego wymieniłbym w nich kominki przed ponownym montażem (na allegro są zestawy "naprawcze" – kominek + nakrętki + uszczelki).
witam czy moze mi ktos powiedziec jakie powinno byc optymalne cisnienie w oponach mazda 5 nie mam czujnikow wiec nie pokazuje mi kiedy jest za male cisnienie bede wdzieczny pozdrawiam i a dokladnie chodzi mi o psi bo jestem za granica
-
marcinz81
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6