Kola 18 i 19 calowe. Opinie i rozwazania.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kamil » 10 lut 2011, 21:46

polak900 ale będziesz miał niewielkie przekłamanie na liczniku.
Kamil
 

Postprzez polak900 » 10 lut 2011, 21:54

tzn jakie?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 19:00
Posty: 913 (2/1)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Kamil » 10 lut 2011, 22:13

opona jest niższa, licznik pokazuje że jedziesz szybciej niż w rzeczywistości, co za tym idzie, szybciej nabija się ogólny przebieg. nie wiem dokładnie o ile, pewnie o jakieś grosze. też jeździłem poprzednią zimę na 55, w sumie żadna różnica, no ale jak ma być 60 to niech tak będzie ;)
Kamil
 

Postprzez daffer80 » 10 lut 2011, 22:19

No tak ale w zasadzie mi zależy żeby dojechać od dealera do domu i ew do końca tej zimy. Ważne, że felgi będą pasowały z M3 do M6.

Pozdr. <faja>
Początkujący
 
Od: 12 cze 2009, 21:19
Posty: 23
Skąd: Jelenia Góra
Auto: MAZDA 3 TOP SPORT

Postprzez polak900 » 10 lut 2011, 22:37

żaden problem dla mnie, myślałem że to co innego
pozdro i dzięki za info
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 19:00
Posty: 913 (2/1)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez dut » 11 lut 2011, 09:26

Dla ciekawych podaje kalkulator za pomocą którego sam dobrałem sobie felgi i opony bez problemu:
http://www.rimsntires.com/specs.jsp
ponad to można sobie porównać wiele parametrów, chociażby wpływ profilu opony czy też rozmiar felg na prędkość itp.
...rozchodzi się jednak o to, żeby te plusy nie przysłoniły Wam minusów...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2009, 11:34
Posty: 6
Skąd: Quedlinburg
Auto: M6 Sport Kombi 2.2 Dynamic (136kW / 185PS)

Postprzez rjg66 » 11 lut 2011, 20:18

Producent samochodu dokladnie specyfikuje, jakie felgi i opony pasuja do danego modelu. W Niemczech te dane wpisane sa do dowodu rejestracyjnego i nie wolno uzywac 'wydumanych' rozmiarow. Ja sie moze nie znam, ale gdzies czytalem, ze wynalazki typu ABS moga przestac dzialac prawidlowo z niewlasciwym rozmiarem felg czy opon, a to juz dosc powazna sprawa.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2011, 23:33
Posty: 5
Skąd: Düsseldorf
Auto: Mazda 6, kombi, 2.5 Sport

Postprzez polak900 » 12 lut 2011, 11:34

mnie w ASO przy kupnie powiedzieli że mogą być opony 205\55\16R
i 205\60\16R
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 19:00
Posty: 913 (2/1)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez maciek.wilczak » 14 lut 2011, 00:02

Hej,

Zamowilem w styczniu Madzie 6. Chodza mi po glowie 19-stki, wg. mnie fajnie wygladaja auta na takim profilu. Jezdzilem niedawno Isnignia OPC na takich kolkach i nie bylo tragedii, a wyglad powalajacy. Ktos rozpoznawal temat czy mozna wrzucic cos takiego do naszych 6-stek ?

Pozdr,

MW
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 20:45
Posty: 46
Auto: Mazda 6 2,2D 180KM

Postprzez glowasiek » 14 lut 2011, 09:51

hmmm.... nie wiem czy mozna wrzucic ale mi sie po polsce z 18calowymi dosc fatalnie jezdzilo.
Na ladnych nowych drogach bylo ok ale jak juz byly wieksze koleiny to tak fajnie nie bylo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 21:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Tomek6 » 14 lut 2011, 21:07

Powiem tak, założyć 19stki, żaden problem. Wyglądać będą na pewno fantastycznie, bo mazda ze swoją stylizacją wręcz prosi się o piękne, duże koła, aczkolwiek podzielam obawy glowaśka co do komfortu jazdy. Latem latam na 17stkach 215/50 i czasem na koleinach nosi i tłucze się. Na zimę mam wariant ekonomiczny – 16calowe stalówki i przy nich jest święty spokój.

Weź pod uwagę również cenę 19stek + cenę kompletu dobrych opon w tym rozmiarze.

Jakie koła będziesz miał w zamówionej 6stce?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:42
Posty: 1297

Postprzez polak900 » 14 lut 2011, 21:21

dokładnie na warunki polskie te 19 to jest niepotrzebny wydatek,jedna większa dziura i po feldze
komfort jazdy też jest do bani
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 19:00
Posty: 913 (2/1)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez maciek.wilczak » 14 lut 2011, 22:58

Kola bede mial fabrycznie 18-stki. Myslalem, zeby te felgi zostawic sobie na zime, a na lato kupic felgi + opony 19. Ale chyba rzeczywiscie wstrzymam sie i zobacze jak wyglada ta jazda na tych 18stkach, bo moze sie tez tak skonczyc, ze na zime kupie 17-stki. Z drugiej strony tak jak pisalem jezdzilem troche (kilka dni) Oplem Insignia z 19 cali i jakos nie odczuwalem strasznego dyskomfortu. Przy dziurach i koleinach bylo to czuc, ale myslalem, ze bedzie zdecydowanie gorzej. Kurcze, ale Madzia 6 na takich oponkach musi oblednie wygladac :)

Pozdr,

MW
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 20:45
Posty: 46
Auto: Mazda 6 2,2D 180KM

Postprzez Tomek6 » 14 lut 2011, 23:03

Oglądałem na którymś z forum zza oceanu tamtejszą nową 6stkę właśnie na 19stkach i wyglądała powalająco, ale u nas to naprawdę mija się chyba z celem. Pojeździłbyś miesiąc, obył się z wyglądem, zaczęłaby się irytacja i nerwy :D ;) 18stki moim zdaniem wyglądają już męsko <spoko> Jak odbierzesz wóz podziel się z kolegami wrażeniami i przyznaj jaką wersję i silnik wybrałeś ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:42
Posty: 1297

Postprzez Wru » 26 lut 2011, 11:44

rjg66 napisał(a):Producent samochodu dokladnie specyfikuje, jakie felgi i opony pasuja do danego modelu. W Niemczech te dane wpisane sa do dowodu rejestracyjnego i nie wolno uzywac 'wydumanych' rozmiarow. Ja sie moze nie znam, ale gdzies czytalem, ze wynalazki typu ABS moga przestac dzialac prawidlowo z niewlasciwym rozmiarem felg czy opon, a to juz dosc powazna sprawa.


Producent wydaje homologację na rozmiar felg i opon, jak używasz innych niż w homologacji to ryzykujesz, że w razie "dzwona" jak się ubezpieczalnia dopatrzy to Ci odmówi wypłaty odszkodowania. Jest to bardzo mało prawdopodobne ale możliwe – jak ubezpieczyciel ma wypłacić 100k to szuka dziury w całym.

Ogólnie do wątku (bo mnie dawno tu nie było) kupiłem na zimę 16'' oryginalne alu Mazdy używki w stanie idealnym za 1400 PLN + Nokiany WR G2 205/60 za 1300 PLN i jestem zadowolony. Wygląda znośnie, opona cena do jakości nie do przebicia a mogę zakładać łańcuchy (na 17'' producent nie zezwala). Ale fajnie że już wiosna za pasem i 18'' wrzucę :)
2 Fast 4 U ;]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2010, 10:06
Posty: 10
Skąd: Ząbki k. W-wy
Auto: M6 GH 2.5 Top '09

Postprzez maciek.wilczak » 23 mar 2011, 23:49

Tomek6 napisał(a):Oglądałem na którymś z forum zza oceanu tamtejszą nową 6stkę właśnie na 19stkach i wyglądała powalająco, ale u nas to naprawdę mija się chyba z celem. Pojeździłbyś miesiąc, obył się z wyglądem, zaczęłaby się irytacja i nerwy :D ;) 18stki moim zdaniem wyglądają już męsko <spoko> Jak odbierzesz wóz podziel się z kolegami wrażeniami i przyznaj jaką wersję i silnik wybrałeś ;)

Hejka,

Woz powinienem odebrac w kwietniu, a zamowilem wersje 2.2D Sport 180KM. W koncu stwierdzilem, ze kupie nowy komplet felg 18-stek – z 19-stkami dalem sobie jednak spokoj. I teraz mam kilka pytan do Was:

1) Czy felga Brock o takich parametrach bedzie pasowala:

Rozmiar – 8,0x18
ET – 48
Rozstaw – 5x114,3

Wszystkie konfiguratory mowia, ze bedzie pasowala, ale wole sie upewnic, moze ktos tez zmienial. Na zagranicznym forum Mazda6Club w dziale Wheels / Tyres ludzie opisuja, ze bez problemow wrzucili felgi z offsetem (po naszemu ET) nawet do 42. Nie wspominajac juz, ze tam 19-stki to standard, duzo osob 20-stki nawet pomontowalo i dziala (sa zdjecia na forum, wyglada to oblednie). No ale wracajac do tematu. Czy taka felga bedzie pasowala wg. waszej wiedzy ? Felga 18-stka fabryczna ma:

Rozmiar – 7,5x18
ET – 60
Rozstaw – 5x114,3

2) Jak juz zakupie felge chce przerzucic fabryczne opony na nowe felgi. Z kolei felgi z fabryki chce zostawic na zime i zakupic pozniej opony zimowe. Na razie nie chce jednak wchodzic w koszty i kupowac czujnikow TPMS (koszt ok. 1000 PLN). Czy wg. Was mozna te czujniki przelozyc ze starych felg do nowych ? W serwisie Mazdy powiedzieli mi, ze lepiej nie ryzykowac, bo cos moze sie zwalic, poza tym za 200 zeta trzeba kupic jakis zestaw jakis zaworow czy cos.

3) Do felgi nowej pasuja czarne sruby i nakretki. Ktos z Was mial jakies doswiadczenia czy mozna kupic sruby antykradziezowe i jakies nakretki w kolorze czarnym ?

4) Czy ktos z Was moze polecic jakis sensowny i sprawdzony zaklad wulkanizatorski w Warszawie i okolicach, ktory poradzi sobie z tym wszystkim bez wyrzadzania szkod, zwlaszcza jesli chodzi o te czujniki TPMS (gdzies indziej czytalem, ze czesto rozwalaja to podczas zdejmowania opon)

Pozdr,

Maciek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 20:45
Posty: 46
Auto: Mazda 6 2,2D 180KM

Postprzez kkaczor » 24 mar 2011, 10:34

Polecić mogę Ci serwis autoryzowany (nie jest tam tak drogo jakby się wydawało, jeżeli chodzi o wymianę opon). Nie polecam natomiast serwisu Feuvert na Górczewskiej – jak ostatnio tam wyważyłem koła to się nie dało jeździć, a z jednego inna firma zdjęła 7 (siedem) odważników. Ostrzegam też przed 24 godzinnym serwisem na stadionie Skra –> też partacze. I do tego zgubili mi pierścień centrujący.

Wymieniałem też w Duo-Car na Połczyńskiej 17. Warunki mają siermiężne i strasznie ciasno... ale przyznaję, że nigdy nie miałem problemów z wyważeniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 09:14
Posty: 188 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez beagle2 » 26 mar 2011, 16:30

Zaczalem watek, wiec czuje sie zobowiazany opisac, co sie dzieje dalej etc

A wiec jestem po sezonie zimowym na 18-tkach. Kupilem Micheliny Alpine 3 XL, wiec wzmocnione.
Bilans zimy jest taki, ze musialem wymienic/kupic 2 razy opone z powodu kapcia i uszkodzenia :–(
Dziury w drogach, ktory wyszly, kiedy puscila zima dokonaly tego zniszczenia

Dodatkowo rozbraja jeszcz fakt, ze M6 w wersji Sport na 18-tkach jest sprzedawany w Polsce bez zapasu/dojazdowki tylko z zestawem naprawczym. Okazal sie on bezuzyteczny, musialem wzywac lawete.

Zaczynajac ten watek obawialem sie o komfort jazdy na 18 i Polskich dziurach, okazalo sie, ze jest ok i nie nalezy sie tego obawiac.
Natomiast problem niszczenia opon przez dziury jest duzooo gorszy no i slono kosztuje....:–(

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 17:23
Posty: 12
Skąd: Gdansk
Auto: M6 KOMBI 2.2 MZR-CD 180KM

Postprzez polak900 » 26 mar 2011, 17:30

właśnie dlatego mam 16 na zimę, dojazdówkę w bagażniku, którą sobie sam zakupiłem
zestaw naprawczy jest nieporozumieniem
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 19:00
Posty: 913 (2/1)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez maciek.wilczak » 26 mar 2011, 19:10

Hej beagle2,

Poszla ci sama opona, czy tez felga ? Wlasnie tych dziur po zimie najbardziej sie boje – tragedia ... Ja mam plan taki, ze bede wozil opone letnia jako zapas (bo chce kupic dedykowane felgi na lato). Nie wyobrazam sobie jazdy bez zapasu ...

Pozdr,

Maciek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 20:45
Posty: 46
Auto: Mazda 6 2,2D 180KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6