Zbieżność. Problemy i pytania
Strona 1 z 1
Witam ponownie.
Czy jest ktoś w stanie pomóc mi w takiej sprawie.
Chciałbym pomóc mojemu mechanikowi (złotej rączce), a mianowicie potrzebuję informacji na temat danych potrzebnych do ustawienia geometrii kół.
Gdzieś o tym czytałem, myslałem iż w instrukcji ale po dogłebnym jej przestudjowaniu myliłem się.
Sprawa pilna jutro mam jechać na ten "zabieg" a prawdopodobnie mechanior będzie miał dane ze starszego modelu.
Więc nie wiem czy akurat one będą prawidłowe.
Chciałbym pojechać raz i zrobić toporządnie a nie wracać na poprawki.
A serwis jest tak miły iż nie może podzielić się takimi informacjami. Ech...
Z góry dzięki za info.
P.S. Mazda 6 kombi 2008r. 2.0 MZR-CD
Michał
Czy jest ktoś w stanie pomóc mi w takiej sprawie.
Chciałbym pomóc mojemu mechanikowi (złotej rączce), a mianowicie potrzebuję informacji na temat danych potrzebnych do ustawienia geometrii kół.
Gdzieś o tym czytałem, myslałem iż w instrukcji ale po dogłebnym jej przestudjowaniu myliłem się.
Sprawa pilna jutro mam jechać na ten "zabieg" a prawdopodobnie mechanior będzie miał dane ze starszego modelu.
Więc nie wiem czy akurat one będą prawidłowe.
Chciałbym pojechać raz i zrobić toporządnie a nie wracać na poprawki.
A serwis jest tak miły iż nie może podzielić się takimi informacjami. Ech...
Z góry dzięki za info.
P.S. Mazda 6 kombi 2008r. 2.0 MZR-CD
Michał
- Od: 16 paź 2008, 22:33
- Posty: 47
- Skąd: WML
- Auto: MAZDA 6 GH 2.0 MZR-CD 103kW/140KM TOP '08r.
niestety do tej wersji nie mam,
bo sam jezdze GG, a z doswiadczenia powiem, ze to bardzo wazne ustawienie
dla opon i samego prowadzenia auta !
i tu polecam ustawienie na tzw. "zero", sugerowane ustawienie fabryczne !
i nie daj sie zwiesc opowiesciami, ze jest fabryczna tolerancja "od --do" !
ma byc idealnie na zero, przed i tyl !
a dane powinny byc w aparacie do ustawiania, absolutnie,
no chyba, ze on jest juz troche leciwy....
E.
bo sam jezdze GG, a z doswiadczenia powiem, ze to bardzo wazne ustawienie
dla opon i samego prowadzenia auta !
i tu polecam ustawienie na tzw. "zero", sugerowane ustawienie fabryczne !
i nie daj sie zwiesc opowiesciami, ze jest fabryczna tolerancja "od --do" !
ma byc idealnie na zero, przed i tyl !
a dane powinny byc w aparacie do ustawiania, absolutnie,
no chyba, ze on jest juz troche leciwy....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
Mam maly klopot otóż ostatnio wymienilem opony przednie i okazalo sie ze bralo od srodka( 2.2.1 – 1.2.2). No to wiec kazalem ustawic i teraz bede 3 raz w warsztacie na poprawki bo sciaga w prawo gdy ustawie kierownice poziomo. To co zauwazylem mechanik ustawial na "0" czy to dobre ustawienie? – znajomy powiedzial ze powinno lekko schodzic do srodka, czy tak jest nie mam pojecia. Prosze o pomoc bo mnie wkurza jak biore kierownice rowno a samochod skreca.

Mam maly klopot otóż ostatnio wymienilem opony przednie i okazalo sie ze bralo od srodka( 2.2.1 – 1.2.2). No to wiec kazalem ustawic i teraz bede 3 raz w warsztacie na poprawki bo sciaga w prawo gdy ustawie kierownice poziomo. To co zauwazylem mechanik ustawial na "0" czy to dobre ustawienie? – znajomy powiedzial ze powinno lekko schodzic do srodka, czy tak jest nie mam pojecia. Prosze o pomoc bo mnie wkurza jak biore kierownice rowno a samochod skreca.
Ostatnio edytowano 23 lis 2010, 23:04 przez mazda6, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 31 lip 2007, 09:50
- Posty: 103
- Skąd: Birmingham
- Auto: Mercedes E250
Witam, miałem podobny problem ze ściąganiem w prawą stronę. Najpierw wyważyłem koła, zero poprawy, potem zrobiłem regulacje zbieżności ( była delikatnie przestawiona) również zero poprawy, w końcu zamieniłem prawe przednie koło z tylnym prawem i jak ręką odjął, zero ściągania, prowadzi się świetnie. 
- Od: 19 sie 2009, 22:54
- Posty: 72
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08
Zamień koła jak radzi kolega u mnie też podziałało tylko, że przy zamianie stronami
mazda6 napisał(a):Tez tak myslalem, tylko ze opony mam kierunkowe a tylne sa prawie na wykonczeniu jakies 10tys im zostalo.
To przekręć (załóż odwrotnie) przednie opony na felgach i wtedy zamienisz je stronami bo prawa będzie musiała być na lewej stronie i odwrotnie
A zbieżność robiłeś w ASO, czy nie w ASO? Bo jak nie to ja proponuje pojechać do aso. W zeszłym roku wyważałem koła 3 razy. Za pierwszym miałem na jednej feldze, UWAGA: 8 odważników w różnych miejscach. Za drugim razem się pośmiali z tych odważników, ale zrobili jeszcze gorzej, bo na każdej feldze brakowało 30g :/ W końcu się wk... i pojechałem do ASO – i w końcu samochodem dało się jeździć, a w tej samej cenie jeszcze mi auto i felgi umyli. Od tamtej pory sram na wszelkiego rodzaju wulkanizacje. Dodam, że pierwszy warsztat to był FeuVert (na Górczewskiej – omijajcie szerokim łukiem).
Więc może też masz jednak podobny problem i warto się przejechać do ASO, co by o nich nie mówić, raczej nie powinni mieć cię w d. Stawiam, że u Angoli są nie gorsi specjaliści co u nas
Ja w swoim miałem już dwa razy magiel przekładany i za każdym razem wszystko jest w jak najlepszym porzadku, jedzie prosto jak przyklejony. Polecam Odyssey w Wawie.
ps. a odnośnie poprzedniej wypowiedzi, to faktycznie zgadzam się, że opony mają tu dużo do rzeczy. W poprzednim aucie miałem podobne problemy i przekładanie opon rozwiązało sprawę. Więc jak CI się kończą, to może przed grzebaniem w zawieszeniu warto wymienić, chociaż jedną oś?
Więc może też masz jednak podobny problem i warto się przejechać do ASO, co by o nich nie mówić, raczej nie powinni mieć cię w d. Stawiam, że u Angoli są nie gorsi specjaliści co u nas
ps. a odnośnie poprzedniej wypowiedzi, to faktycznie zgadzam się, że opony mają tu dużo do rzeczy. W poprzednim aucie miałem podobne problemy i przekładanie opon rozwiązało sprawę. Więc jak CI się kończą, to może przed grzebaniem w zawieszeniu warto wymienić, chociaż jedną oś?
Dzieki za odpowiedz,
Jesli chodzi o wymiane opon to wlasnie zmienilem z przodu opony bo byly brane od srodka. Po wymianie robiona byla zbieznosc i od tego momentu bylem 4 razy na poprawce, za kazdym razem byly inne odczyty po korekcji. Czyli ustawienie, probna jazda (znowu sciaga) powrot do warsztatu poprawka i znowu proba, warsztat i tak 4 razy
. Dzwonilem do ASO w szczecinie, odpowiedz mozliwosc zlego ustawienia i zepsute urzadzenie pomiarowe. Czy tak moze byc, nie wiem. Co o tym sadzicie? Pozdrawiam

Jesli chodzi o wymiane opon to wlasnie zmienilem z przodu opony bo byly brane od srodka. Po wymianie robiona byla zbieznosc i od tego momentu bylem 4 razy na poprawce, za kazdym razem byly inne odczyty po korekcji. Czyli ustawienie, probna jazda (znowu sciaga) powrot do warsztatu poprawka i znowu proba, warsztat i tak 4 razy
- Od: 31 lip 2007, 09:50
- Posty: 103
- Skąd: Birmingham
- Auto: Mercedes E250
To zależy jakie urządzenia i czy warsztat dobrze z nich korzysta. Widziałem już w życiu sporo, byłem nawet w takim warsztacie, w którym przed zamocowaniem urządzeń, mechanik mył felgi. Ja też bym postawił na urządzenie (albo brak umiejętności). Jeżeli nie masz luzów w zawieszeniu to zbieżność nie jest ot tak różna w zależności od humoru.
A jeżeli chodzi o urządzenia, to na przykład w przypadku wyważarek do kół, trzeba je "stroić" co jakiś czas, jak ktoś tego nie robi – to nie do końca wiadomo, czy pomiary w ogóle trzymają się kupy. Ponoć nawet jak się ostrzej felgą w nie przywali to potrafią się rozkalibrować (byłem świadkiem sytuacji, w której właściciel serwisu ostro objechał pracownika, który z ułańską fantazją rzucał kołami na oś wyważarki).
Stawiam, że z urządzeniami do pomiaru geometrii jest w miarę podobnie.
A może masz krzywą felgę?
A jeżeli chodzi o urządzenia, to na przykład w przypadku wyważarek do kół, trzeba je "stroić" co jakiś czas, jak ktoś tego nie robi – to nie do końca wiadomo, czy pomiary w ogóle trzymają się kupy. Ponoć nawet jak się ostrzej felgą w nie przywali to potrafią się rozkalibrować (byłem świadkiem sytuacji, w której właściciel serwisu ostro objechał pracownika, który z ułańską fantazją rzucał kołami na oś wyważarki).
Stawiam, że z urządzeniami do pomiaru geometrii jest w miarę podobnie.
A może masz krzywą felgę?
Wojtek napisał(a):...ale najpierw prosze nauczyc auto polozenia kierownicy
To ja jeszcze się narażę na głos o braku umiejętności szukania na forum ale do tej pory nie udało mi się uporać ze ściąganiem auta w prawo. Koła zmieniałem przód na tył, prawo na lewo, letnie na zimowe i dalej mam skręconą kierownicę w lewo aby jechać prosto. W serwisie sprawdzono geometrię – podobno dobra – ale ja nic z tego wykresu nie zrozumiałem a róznice w cyferkach jakieś tam były.
A oto i rzeczone pytanie: jak nauczyć auto położenia kierownicy?
Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
D-fens napisał(a):A oto i rzeczone pytanie: jak nauczyć auto położenia kierownicy?
moze podjedz do Twojego serwisu i zapytaj czy sprawdzali tez sensor polozenia kierownicy...
bo z tego:
D-fens napisał(a):Koła zmieniałem przód na tył, prawo na lewo, letnie na zimowe i dalej mam skręconą kierownicę w lewo aby jechać prosto.
i z tego:
D-fens napisał(a):W serwisie sprawdzono geometrię – podobno dobra
i zakladajac, ze nie scina opon...
to moze sama kierownica jest zle zalozona?
ps. wydzielam do nowego watku
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
O widzisz, nie napisałem o oponach, że ścięte zwłaszcza od wewnątrz.
Kierownica była prosta ale nie wiem czy ją się w serwisie przy okazji przeglądów kiedykolwiek zdejmuje.
Znajdę chwilę czasu to pojadę do serwisu i udzielę wskazówki co chcę sprawdzić/zrobić.
Dzięki za pomoc. Napiszę jaki efekt po powrocie.
Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2
Kierownica była prosta ale nie wiem czy ją się w serwisie przy okazji przeglądów kiedykolwiek zdejmuje.
Znajdę chwilę czasu to pojadę do serwisu i udzielę wskazówki co chcę sprawdzić/zrobić.
Dzięki za pomoc. Napiszę jaki efekt po powrocie.
Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
D-fens napisał(a):O widzisz, nie napisałem o oponach, że ścięte zwłaszcza od wewnątrz.
zly kat nachylenia kol... zbieznosc do poprawy... moze jedz do ASO...
D-fens napisał(a):Kierownica była prosta ale nie wiem czy ją się w serwisie przy okazji przeglądów kiedykolwiek zdejmuje.
nie, nie zdejmuje sie jej...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6