Czujniki cisnienia w kołach – pytania, problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zielony110 » 10 lip 2012, 11:48

bieski napisał(a):Jak cos się sprzedaje to warto wiedzieć czy działa :P

bieski napisał(a):No niestety w mojej GY nie ma takieg systemu :)

No to sam sobie odpowiedziales na pytanie :D
Najlepiej przelozyc do GH z takim systemem i wtedy upuscic powietrza ;)
efekt :
chmooreck napisał(a):Spuścić powietrze, nie musi być do 0.
Ja zdążyłem się normalnie zatrzymac przy rowalonej oponie z boku i jeszcze nie zeszło całkiem.

objawy: powinna zaświecić się kontrolnka i głośne piknięcie
Ostatnio edytowano 10 lip 2012, 11:52 przez zielony110, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez bieski » 10 lip 2012, 11:51

Rozumiem że te czujniki działają radiowo. Ciekawe co by było gdyby moje auto stało koło w koło z jakąś GH z tym systemem :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez glowasiek » 10 lip 2012, 11:55

Nie zadzialaja bo musza byc one sparowane z centralka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez bieski » 10 lip 2012, 12:00

No i wszystko jasne. Pewno sparować może tylko serwis.
Heh, więcej zachodu niż korzyści :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez chmooreck » 10 lip 2012, 12:06

bieski napisał(a):No i wszystko jasne. Pewno sparować może tylko serwis.
Heh, więcej zachodu niż korzyści :)

Nie tylko. Procedura parowania jest opisana w instrukcji obsługi – można to przeprowadzić samemu (aczkolwiek mam jeden komplet i nie miałem potrzeby przeprowadzania tej operacji).

Jak chcesz, to możesz mi sprzedać po taniości jako nie-wiadomo-czy-sprawne :D

Ew. zapytaj się w ASO – może maja jakis sposób (chociaz podejrzewam, że wymieniaja dpóki nie zacznie działać ;) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1121 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez bieski » 10 lip 2012, 12:10

chmooreck napisał(a):Jak chcesz, to możesz mi sprzedać po taniości jako nie-wiadomo-czy-sprawne :D

Jak bedę to ściągał koła na zimę to prawdopodobnie wyciągnę te czujniki. Musisz trochę poczekać :P Ale w razie czego jesteś pierwszy na liście :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez chmooreck » 10 lip 2012, 12:32

Mi się nie spieszy. Jakby co, to sie odezwij jak będziesz mieć je na zbyciu. Jeśli czas będzie odpowiedni (w odniesieniu do posiadanych wolnych środków) to się jakoś dogadamy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1121 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez maxi_kaz » 28 lip 2012, 10:56

chmooreck napisał(a):Nie tylko. Procedura parowania jest opisana w instrukcji obsługi – można to przeprowadzić samemu (aczkolwiek mam jeden komplet i nie miałem potrzeby przeprowadzania tej operacji).


chmooreck byłbyś tak miły i opisał jak to się robi bo szykuje komplet na zimę i jestem ciekaw co mnie czeka

Zakładam że do oryginalnych felg 17 cali da się takie czujniki włożyć zgadza się?
Początkujący
 
Od: 6 lip 2012, 21:02
Posty: 18
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0D 2008

Postprzez chmooreck » 28 lip 2012, 12:18

When changing tyres yourself
If you or someone else changes tyres, you
or someone else can also undertake the
steps for the TPMS to complete the ID
signal code registration.

Replacing tyres and wheels

1. After tyres have been changed, switch
the ignition to the ON position, then
back to the ACC or off (LOCK)
position.
2. Wait for about 15 minutes.
3. After about 15 minutes, drive the
vehicle at a speed of at least 25 km/h
(16 mph) for 10 minutes and the tyre
pressure sensor ID signal code will be
registered automatically.
NOTE
If the vehicle is driven within about 15
minutes of changing tyres, the tyre
pressure monitoring system warning
light will flash because the sensor ID
signal code would not have been
registered. If this happens, park the
vehicle for about 15 minutes, after
which the sensor ID signal code will
register upon driving the vehicle for 10
minutes.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1121 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez maxi_kaz » 28 lip 2012, 12:32

chmooreck dziękuję bardzo :)
nie wygląda to zbyt skomplikowanie :)
Początkujący
 
Od: 6 lip 2012, 21:02
Posty: 18
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0D 2008

Postprzez kupis99 » 28 gru 2012, 10:50

Panowie, pozwólcie że odświerzę temat, otóż spotkało mnie to samo co autora pierwszego postu, tzn, uległ mi zniszczeniu sam wentyl, a co za tym idzie, niestety w wulkanizacji byłem zmuszony zdjąć czujnik ciśniania (niszcząc go) i założyć zwykły wentyl gumowy.

Na allegro jest kilka aukcji oferujących czujniki ciśnienia do Mazd 6 (Siemens 433 Mhz) rozumiem, że tego typu czujnik dokupiony pojedynczo powinien działać bezproblemowo z całym systemem ?

Czy samemu można zaprogramować taki czujnik kożystając z opisu kilka postów powyżej ? Czy ktoś to już sprawdził, czy ten opis działa w rzeczywistości ?

W serwisie powiedzieli że programowanie różnicy ciśnień i ustawienie nowego czujnika ciśnienia to 150 zł :|

To za tą cenę mogę sobie kupić dodatkowy czujnik na zapas <oczko>
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez stabullo » 30 gru 2012, 22:18

Witam,
u mnie pękł jeden z czujników a dokładnie tuleja dokręcająca.
Kupiłem zestaw naprawczy na tej aukcji:
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-powierza-w-oponach-mazda-6-2007r-i2766415326.html
aukcja się zakończyła ale sprzedający pewnie wystawi albo można go zapytać.
Bardzo prosta naprawa mając wyjęty czujnik (jedyne co trzeba posiadać to klucz/wkrętak gwiazdkowy T6 aby odkręcić starą śrubkę na czujniku oraz przy montażu na felgę nie zakładać wszystkich podkładek jakie są załączone w zestawie, bo będzie zbyt krótko do pompowania).

Jeśli się zdecydujesz to przed kupnem obejrzyj wszystkie koła u mnie była potrzeba wymiany jeszcze dwóch kolejnych – w sumie kupiłem 4 szt i sądzę, że będę miał spokój do końca przygody z moją szósteczką :)
stabullo
 

Postprzez arass84 » 30 maja 2013, 13:13

Czy da się jakoś wyłączyć czujniki ciśnienia w oponach. Na kołach zimowych nie mam czujników, a na letnich dwa mam uszkodzone. Ze względu na koszty ciężko mi uzupełnić braki, a irytuje mnie kontrolka na pulpicie.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2008, 20:08
Posty: 5
Skąd: Kemi
Auto: Mazda 6; 2,0 benzyna; 2011r.; Kombi

Postprzez sotrebor » 30 maja 2013, 14:59

Dobry pomysł wyłącznie na zimę a na lato włączyć.Przydało by się takie coś i u mnie

Wysłane z mojego LT26i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 19:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez boyazont » 30 maja 2013, 20:53

U mnie peklo dokladnie w miejscu gdzie jest wentyl, tam gdzie konczy sie ta plastikowa nakretka. Stalo sie to jak sprawdzalem cisnienie w oponach na stacji benzynowej, gwint najpierw pekl i powietrze zaczelo uciekac. Momentalnie wlaczyla sie kontrolka od cisnienia i pojedynczy sygnal dzwiekowy (dobrze wiedziec, ze system dziala bez zarzutu). Pozniej, jak tylko tym delikatnie ruszylem odpadlo calowicie.
Dzieki Bogu mialem kolo zapasowe bo gdybym nie mial musial bym dzwonic po lawete bo jak zastosowac zestaw naprawczy, ktory samochod dostal w wyposarzeniu (w miejscu kola zapasowego mam subwoofer) kiedy nie mozesz wpompowac tego badziewia w kolo bo nie masz wentyla!!??
Powiem tylko ze jak juz peklo, automat wyswietlil ERROR i nie chcial dalej pompowac kola, bo powietrze uciekalo.
Jakbym tak jechal do Polski z rodzina i peklo by gdzies na autostradzie w Niemczech w nocy to dopiero by bylo.... lepiej nie myslec.

Niestety nie mam czasu czekac na zestaw naprawczy z eBay'a bo jutro przeglad, a tu w Anglii powiedzieli mi, ze jesli przyjade autem z zapalona kontrolka od cisnienia w kolach to automatycznie nie przejdzie (M.O.T.) przegladu (wiec wstawienie zwyklego gumowego wentyla nie wchodzi w gre), wiec jutro przed przegladem jade do ASO po nowy czujnik, bagatela £59 ale teraz zamowie sobie zestaw naprawczy zeby w razie czego miec na nastepny gwint jak skoroduje...
Załączniki
DSC09736.JPG
DSC09737.JPG
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 20:52
Posty: 84 (1/2)
Skąd: Hampshire UK
Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

Postprzez Janusz626 » 30 maja 2013, 21:52

boyazont napisał(a):Dzieki Bogu mialem kolo zapasowe bo gdybym nie mial musial bym dzwonic po lawete bo jak zastosowac zestaw naprawczy, ktory samochod dostal w wyposarzeniu (w miejscu kola zapasowego mam subwoofer) kiedy nie mozesz wpompowac tego badziewia w kolo bo nie masz wentyla!!??

...takie czasy...

U mnie kontrolka wogóle nie swieci, nawet na zapłonie, nie mam jej na desce.... A od poprzedniego właściciela dostałem w pudełku nowy komplet całych kompletnych czujników do kół...
Na serwisie oponiarskim koles zasapany zdjęciem opony z gwoździem, poinformował mnie że posiadam opony typu RunFlat które niby pozwalają na jazdę z przebita opona ale z ograniczona prędkością bez uszkodzenia obręczy i samych opon, ponoć mają sztywny bok ponieważ maszyna ledwo zdjęła oponę z obręczy, nie wiem ile w tym prawdy....
Jak dotąd woze dojazdowke z GY,

Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez paprykarz » 9 wrz 2013, 07:44

Witam

szykuje się do zakupu zimówek i czytając ten wątek widzę, że warto byłoby się przjżeć kondycji czujników ciśnienia.
Pytanie – jak rozróżnić czujniki przed/po modyfikacji? Na co ewentualnie zwrócic jeszcze uwagę?
Trochę sie wystraszyłem czytając, że czujniki mogą się uszkodzic np. podczas jazdy :( W takim wypadku raczej bezpieczne to nie jest ;)
Początkujący
 
Od: 2 sie 2013, 09:01
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6, 2.0 PB, 2008

Postprzez paprykarz » 22 wrz 2013, 14:23

ktoś da radę coś podpowiedzieć?
Początkujący
 
Od: 2 sie 2013, 09:01
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6, 2.0 PB, 2008

Postprzez Marianek » 22 wrz 2013, 16:16

Paprykarz organoleptycznie, jak nie ma pęknięć na nich żadnych to są OK. Ja na zimówkach nie mam czujników i jeżdżę z zapalona kontrolka. Chyba ze będziesz stosował te same felgi do jednych i drugich opon.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Paweł » 22 wrz 2013, 16:27

Niestety, ale pęknięć najczęściej nie widać, a nalot utlenienia jeszcze o niczym nie świadczy. Po prostu któregoś dnia próbujesz odkręcić koreczek wentyla i pół szyjki zostaje w ręku. Pewność zapewni tylko regularne macanie lub prewencyjna wymiana (samych szyjek) np. przy okazji wizyty u wulkanizatora (trzeba pamiętać o zaopatrzeniu się w bardzo małego torx-a).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6