Stuki przy kręceniu kierownicą
Witajcie
U mnie problem rozwiązany- moje skrzypienie znikło po wymianie przednich dolnych wahaczy nareszcie jest cisza
Tylko teraz chyba muszę pojechać na zbieżność bo przy wyższych prędkościach po paru metrach delikatnie ściąga mnie w lewo ale tak mi powiedział mechanik,żeby lepiej pojechać i sprawdzić gdyż była ingerencja w zawieszenie.
Także tak jak napisał Janusz626
U mnie problem rozwiązany- moje skrzypienie znikło po wymianie przednich dolnych wahaczy nareszcie jest cisza
Tylko teraz chyba muszę pojechać na zbieżność bo przy wyższych prędkościach po paru metrach delikatnie ściąga mnie w lewo ale tak mi powiedział mechanik,żeby lepiej pojechać i sprawdzić gdyż była ingerencja w zawieszenie.
Także tak jak napisał Janusz626
ma rację.Janusz626 napisał(a):A srzypienia nie dochodzą przykładowo z zawieszenia? Sworzeń kuliste wahacza, sworzeń kulisy w końcówce drążka kierowniczego?
Podobne skrzypienianja miałem kiedyś w swojej GH.
Szkoda że nie dotarłeś do informacji odnośnie zalania sworzni olejem przekkadniowym
Już pisałem, strzykawka, 5ml oliwy z At, do każdego sworznia przez gumowy mieszek, po kilku dniach cisza jak makiem zasial, po 70 zy 80kkm nadal cisza
Więc rozebrałem i śruba do likwidacji luzu jest tak jak w przekładni hydraulicznej, bardzo ciężko z dostępem ale ja zrobiłem bez rozbierania( tylko koło strona lewa), strzałka wskazuje miejsce docelowe


Odkręcamy kontre i w środku jest na kwadrat, dokręcamy do momentu braku stukania i kontrujemy,można sobie ułatwić odkręcając gumę drążka stabilizatora, u mnie w końcu cisza, brak grzechotki metalicznej.
Tak jak pisałem wcześniej rozebrałem przekładnie i tuleja prawa jest wymienna do zrobienia na samochodzie
Strona lewa nie posiada tulei , wyciera się obudowa
( rozwiercić i wstawić tuleję).
Jeszcze jest tulejka na wejściu wałka od kierownicy w głębi ją widać

To tuleja ślizgowa która dociska w miejscu regulacji luzu o którym mówiłem wcześniej

UWAGA: miejsce do smarowania przekładni, nawet serwis tego nie robi, ja zapodałem smar w spreju, śrubka jest tuż obok blaszanego uchwyty na przewody na części górnej przekładni, zaznaczona na żółto przez fabrykę,smaryje się bezpośrednio zęby drążka poprzecznego.
url=https://naforum.zapodaj.net/4cef7859604a.jpg.html]
[/url]
Kilka fotek dla zainteresowanych.

url=https://naforum.zapodaj.net/3f72e9121547.jpg.html]
[/url]
Czujnik skrętu kierownicy – w tym przypadku uszkodzony



Wszystko jest rozbieralne na części pierwsze, silnik też łatwy do ewentualnego przewinięcia uzwojenia.


Odkręcamy kontre i w środku jest na kwadrat, dokręcamy do momentu braku stukania i kontrujemy,można sobie ułatwić odkręcając gumę drążka stabilizatora, u mnie w końcu cisza, brak grzechotki metalicznej.
Tak jak pisałem wcześniej rozebrałem przekładnie i tuleja prawa jest wymienna do zrobienia na samochodzie

Strona lewa nie posiada tulei , wyciera się obudowa

Jeszcze jest tulejka na wejściu wałka od kierownicy w głębi ją widać

To tuleja ślizgowa która dociska w miejscu regulacji luzu o którym mówiłem wcześniej

UWAGA: miejsce do smarowania przekładni, nawet serwis tego nie robi, ja zapodałem smar w spreju, śrubka jest tuż obok blaszanego uchwyty na przewody na części górnej przekładni, zaznaczona na żółto przez fabrykę,smaryje się bezpośrednio zęby drążka poprzecznego.
url=https://naforum.zapodaj.net/4cef7859604a.jpg.html]

Kilka fotek dla zainteresowanych.

url=https://naforum.zapodaj.net/3f72e9121547.jpg.html]

Czujnik skrętu kierownicy – w tym przypadku uszkodzony



Wszystko jest rozbieralne na części pierwsze, silnik też łatwy do ewentualnego przewinięcia uzwojenia.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6