Zmiana biegu z 1 na 2gi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zool234 » 15 gru 2011, 10:59

Marianek napisał(a):Witam
Czytam ten temat i zacząłem wierzyc zonie ze coś nie halo.
Zona narzekała ze czasem z 1 na 2 przechodzi ciężko i potrafi zachrobotać.
Zacząłem czujniej jeździć i stwierdziłem ze jest nie tak jak trzeba ,nie jest to jakoś
uciążliwe ale jest .
Wizyta w ASO ,jazda z właścicielem(szefem) i stwierdzenie ze jest ale nie jest to takie jakieś uciążliwe.
Konsultacja ASO z Mazda Belgia i jest decyzja a raczej procedura naprawy.
1. Już za tydzień we wtorek (oni porobią ja wypije kawę)wymiana oleju w skrzyni na jakiś inny który lepiej ponoć smaruje.
2.Jeśli się nie poprawi,wymiana 1 i 2 cokolwiek to miało by znaczyć,
3 Jeśli nie podziała wymiana skrzyni.
Całość zajęło mi jedna wizytę,dziś telefon od aso z zaproszeniem na wizytę.
Jakie efekty będę mówił na bieżąco.
Pozdrawiam
Marian

Daj znać jak po tej wymianie oleju bo sam sie zastanawima czy nie da sie wlac jakiego lepszego od zalecanego.
zool234
 

Postprzez bartosz51 » 17 gru 2011, 19:13

U mnie też wszystko zaje. Tyle, że coraz mniej mi się chce. Następny automat.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Kamil » 17 gru 2011, 19:54

bartosz51 napisał(a):Następny automat.

u mnie tez ;) DSG jakieś albo coś w tym kierunku
Kamil
 

Postprzez Tomek6 » 17 gru 2011, 21:31

Kamil napisał(a):
bartosz51 napisał(a):Następny automat.

u mnie tez ;)


x3 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Marianek » 18 gru 2011, 13:50

kamil26 napisał(a):Pany trzeba sobie powiedzieć otwarcie

jedni umią zmieniać biegi drudzy nie hahahaha

Nie jestem dobrym kierowca i nigdy nie powiem ze nim jestem.
Ale jeździłem kilkoma autami i biegi zawsze przechodzą palcami ,nie dłonią.
Toyota corolla,Opel Vectra,Premacy,inna 6 poprzedniej generacji i paroma od żabojadów.
Tu jednak idzie odczuć ze na 2 jest ciężko(nie zrobisz tego palcami niezależnie jak dociśniesz sprząglo i nikt mi nie wmawia ze to normalne tylko szuka czemu i próbuje rozwiązać problem.

Po wtorkowej wizycie dam znać co i jak.
Pozdrawiam
Marian
Edit
Wymiana oleju zrobiona,zobaczymy jak będzie się zachowywać.
Powiedzieli ze na początku póki olej się nie rozłoży dokładnie nie odczuje zbytniej różnicy.
Jeśli przez pierwsze dwa tygodnie będzie tak samo biegi do wymiany.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez mlodyMazda » 20 gru 2011, 21:11

kamil26 napisał(a):Pany trzeba sobie powiedzieć otwarcie

jedni umią zmieniać biegi drudzy nie hahahaha

mam Mazde z 1994 oraz VW LT (dostawczak) z 1996 roku ;D roku z przebiegiem ponad 300 tyś w chwili obecnej jedno i drugie autko,

Skrzynia skrzypi jedynie jak zaczynam świrować i pokazywać jaki to ze mnie rajder co zmienia biegi szybciej niż automat w AMG ;DD <lol>

6 skrzynia w nowej GH ABSOLUTNIE ŻADNYCH PROBLEMÓW

Ludzie odrobinę techniki , delikatności i precyzji ja wiem ze teraz mi się oberwie bo każdy tutaj to kierowca ze 100 letnim stażem na drodze ..... Kubica może po autograf poprosić <dupa>

ale prawda zawsze bolała i będzie boleć ;–)


Drogi kamil26 skoro inni użytkownicy Mazd mieli taki problem ze skrzynią nie wydaję mi się ,że było to spowodowane ich brakiem umiejętności jazdy (czyt. umiejętnością zmiany biegów). Jeżeli samo ASO podjęło się jakichkolwiek działań w tej sprawie to znaczy ,że coś w tym musi być, wątpię że zaczynają jakąkolwiek naprawę czy też wymianę elementów skrzyni i narażają się na poniesione koszty gdyby wszystko było ok.Wady fabryczne się zdarzają i to dość często w nowych autach ,jest to normalne zjawisko i nie ma się czym dziwić tylko działać i jechać z problemem natychmiast do dilera czy też warsztatu.Więc daruj sobie takie komentarze typu "nie umiecie jeździć czy też zmieniać biegów" bo to jest śmieszne i nic nie wnoszące do tematu.

Pozdrawiam
Młody
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez last_mohican » 21 cze 2012, 21:14

Słuchajcie, naprawdę coś jest na rzeczy. Już sporo osób z forum zgłosiło ten problem, a na pewno jest jeszcze sporo spoza forum. U mnie ten problem tez występuje, chociaż nie nazwałbym tego zgrzytem. Przy zmianie z 1 na 2 czasami daje się odczuć wyraźne tarcie/przycieranie prze ułamek sekundy. Po prostu czuje się to w dłoni. Dodam, że sprzęt najechał aż 28 tys. (2.2 D kombi, Made in Japan). Wg mnie nie jest to przypadek ani "ten typ tak ma", po prostu jest to fabryczna usterka. Niestety podziewam się, że usłyszymy o tym nieraz <płacze> , ja w każdym razie zgłaszam to przy następnym przeglądzie <czytaj> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 10:48
Posty: 39
Auto: Mazda 6 Kombi 2.2 MZCD 2010 (przed liftem)

Postprzez Marianek » 21 cze 2012, 21:28

last_mohican napisał(a): Niestety podziewam się, że usłyszymy o tym nieraz <płacze> , ja w każdym razie zgłaszam to przy następnym przeglądzie <czytaj> .

Widziałeś moja zębatkę ? radze nie czekać do przeglądu tylko zgłaszać,tym bardziej ze problem Mazdzie jest znany.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6