Regulacja hamulca ręcznego / demontaż pojemnika na kubki

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ajsmeno » 10 wrz 2013, 21:55

Jutro się za to zabiorę, mam nadzieję, że trzeszczenie zniknie. <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 19:32
Posty: 98 (0/1)
Skąd: Wellingborough
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM hatchback 2008r, wersja UK

Postprzez Marianek » 11 wrz 2013, 07:02

Nic nie rób śrubokrętem bo poniszczysz plastiki.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez ajsmeno » 11 wrz 2013, 19:51

No i dziś znowu się do tego zabrałem, jednak nie skutecznie, nie mogę tego wypiąć, od strony podłokietnika... Normlanie nerwicy dostaje już z tym.. Pozwoliłem sobie nagrać filmik, może coś źle robię, nie wiem zobaczcie sami. :|

http://www.youtube.com/watch?v=n1cD1hT3 ... e=youtu.be
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 19:32
Posty: 98 (0/1)
Skąd: Wellingborough
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM hatchback 2008r, wersja UK

Postprzez Marianek » 11 wrz 2013, 20:01

Za słabo ciągniesz :) musisz zwolnic tez trochę ręczny. Nie trzęś tym tylko złap z lewej i prawej strony i ciągnij. Możesz tez złapać tak jak w 1.03 filmu i ciągnij, nie boj się nic nie złamiesz :) Oby jak najbliżej podłokietnika łapać żeby były jak najmniejsze naprężenia plastiku.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez ajsmeno » 11 wrz 2013, 20:05

Oki ide na doł jeszcze raz próbować..

Dopisano 11 wrz 2013, 20:27:

No wydarłem to w końcu. Efektem jest to, że złamałem plastik po prawej stronie i odechciało mi się już dochodzić skąd skrzypi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 19:32
Posty: 98 (0/1)
Skąd: Wellingborough
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM hatchback 2008r, wersja UK

Postprzez ajsmeno » 16 wrz 2014, 17:26

Panowie, od kąd mam Mazdę, już dwa razy podciągałem ręczny, i zawsze po kilku dniach z powrotem łapie na ostatnim ząbku, i to słabo trzyma. Jakiś pomysł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 19:32
Posty: 98 (0/1)
Skąd: Wellingborough
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM hatchback 2008r, wersja UK

Postprzez CudownyBocianek » 20 wrz 2014, 02:37

ajsmeno napisał(a):Panowie, od kąd mam Mazdę, już dwa razy podciągałem ręczny, i zawsze po kilku dniach z powrotem łapie na ostatnim ząbku, i to słabo trzyma. Jakiś pomysł?

Brzmi jak obsuwający się gdzieś w kołnierzu pancerz linki albo za często jeździsz na ręcznym :D .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez krystian77 » 20 wrz 2014, 09:19

Już kiedyś pisałem że śruba pod pojemnikiem na kubki nie jest do regulacji ręcznego. Służy ona jedynie do zredukowania luzu linki. Do prawidłowego działania ręcznego i redukowania jego luzu służy mechanizm samoregulacji znajdujący się w zaciskach hamulcowych. Aby mechanizm samoregulacji działał prawidłowo dźwignie znajdujące się przy zaciskach powinny opierać o ograniczniki. Ja tak ustawiłem i nic nie reguluje od 25000km. Nawet wymiana klocków z tyłu w żaden sposób nie wpłynęła mi na działanie ręcznego.

Moja rada jest taka:
1. Sprawdź czy linki czy się nie zrywają lub nie mają uszkodzeń pancerza.
2. Poluzuj śrubę pod pojemnikiem aby linka miała około 0,1mm luzu.
3. Sprawdź czy dźwignie przy zaciskach cofnęły się do tyłu i oparły o ograniczniki.
4. Uruchom silnik i wciśnij klika razy do końca pedał hamulca.
5. Sprawdź działanie ręcznego.

Jeśli ręczny będzie źle działał lub któreś z kół będzie słabiej hamowało to może oznaczać że mechanizm samoregulacji się "zapiekł" właśnie z powodu braku odpowiedniego luzu i nie cofania się do końca dźwigienek.

PS. Należy jednak pamiętać że nie da się ciągle podciągać linki bo dźwignia przy zacisku ma ograniczony zakres działania. Oczywiście jeśli ktoś ma ochotę albo uważa że ręczny "musi działać * na 3 ząbku" to może sobie sam regulować ciągle działanie ręcznego, to jego sprawa. Ale proponuje to robić tak:
1. Poluzuj śrubę pod pojemnikiem tak aby dźwignie przy zaciskach cofnęły się do tyłu i oparły o ograniczniki.
2. Uruchom silnik i wciśnij klika razy do końca pedał hamulca aby mechanizm samoregulacji zredukował luz.
3. Reguluj śrubką wedle uznania dbając oto aby koła z tyłu się obracały bez oporów.

*musi działać =/= musi łapać
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Janusz626 » 20 wrz 2014, 17:33

Zgadzam się absulotutnoe kolego Krystian.
Dodam że mechanizm samoregulacji umieszczony jest dokładnie w samym tloczku.
Ale żeby to wszystko działało trzeba najpierw zluzowac linkę, wkręcić tloczek do końca na maksa w zacisku, założyć jarzmo, założyć kola, wyjechać, użyć kilka razy hamulec nożny, a dopiero na końcu dźwignię ręcznego wyregulowac.
inaczej samkregulator nie będzie działać na dźwignię ręcznego a konsekwencje są widoczne jako słaby ręczny.
I jeszcze jedno, przy każdej wymianie klocków również musimy wkręcić tloczek, nie wciskamy go bo wszystko pójdzie na złom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6