Czujniki cisnienia w kołach – pytania, problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez glowasiek » 8 maja 2011, 23:57

nie mialem zadnych problemow z czujnikami jeszcze ale czytalem kiedys, ze wystarczy kilkukrotne przekrecenie/wyl. stacyjki i czujniki sie "zgraja" z centralka – czy to prawda ?! – nie mam pojecia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez LordSeir » 8 maja 2011, 23:59

Z tego co się orientuje to muszą to zrobić w ASO. Proces polega na tym ze trzeba zaprogramować czujniki. Trwa to kolo 15min, nadal będzie się świeciło. Potem trzeba się przejechać i zrobić parę kilometrów i powinny się ustawić (kontrolka zgaśnie).
Z moimi jak wymienili czujniki na nowe to walczyli dość długo. Oddali mi samochód i stwierdzili ze nie mogą ich ustawić. Jak przejechałem parę kilometrów wszystko się samo ostawiło i kontrolka zgasła. Taki miałem przypadek, może coś ci to rozświetli.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 00:34
Posty: 65 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GH, MZR-CD 2.2 Sport

Postprzez MrScary » 10 maja 2011, 21:22

No tak, pojade jeszcze raz i poprosze o sprawdzenie czy sa te czujniki wczytane do systemu. Może tak jak piszecie i pomyslalem, poprostu przy odłączeniu zasilania znikneły. Dzięki za Wasze posty.
Usterkę zgłosiłem mając auto jeszcze na gwarancji to niech się meczą. Tylko straconego czasu szkoda.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2010, 00:26
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez chmooreck » 11 maja 2011, 07:12

Procedura programowania czujników jest opisana w instrukcji obsługi – próbowałeś zrobić to samemu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez MrScary » 11 maja 2011, 22:03

Czy mozesz mi wysłac ta procedure?? Mam ksiazke w jezyku niemieckim i czytalem cos o tym, ze trzeba 2 razy przekrecic kluczykiem, a pozniej przejechac ale nie wiem czy do konca dobrze robie.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2010, 00:26
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez glowasiek » 6 cze 2011, 08:56

NO i mnie kopnal ten zaszczyt.

Jechalem sobie nad morze w weekendzik a tu mi sie zapla kontrolka od cisnienia, od razu sie zatrzymalem sprawdzilem cisnienie oraz wizualnie kola niby bylo ok ruszylem dalej. Za doslownie 50m zaczelo sciagac mnie mocno na prawo wiec mowie cos jest jednak nei tak, zjechalem na parking a tam kapec z tylu. NIe byla to jednak wina opony, zauwazylem ze brakuje tej metalowej obwodki na okolo wentyla przez co wentyl byl luzny w czasie jazdy i spierdylalo nim powietrze :(

Wezwalem pomoc drogowa , no i napompowalismy kolo do 2,5 bara zeby cisnienie wypychalo wentyl na zewnatrz. Podjechalismy do najblizszej wulkanizacji, tam tez wstawili mi normalny wentyl no i dzisiaj bede dzwonil do servisu w tej sprawie i zobaczymy czy mi dadza nowy za frikola czy nie bo takie cos nie powinno sie dziac.

Teraz nie wiem czy ktos chcial mi to uszkodzic w nocy czy jak bo watpie zeby samo odpadlo (skorodowanego zadnego nie mam).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Wojtek » 6 cze 2011, 09:24

glowasiek napisał(a):Teraz nie wiem czy ktos chcial mi to uszkodzic w nocy czy jak bo watpie zeby samo odpadlo (skorodowanego zadnego nie mam).

raczej malo prawdopodobne, aby samo odpadlo....
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez glowasiek » 6 cze 2011, 09:28

moze bylo skorodowane od wewnatrz – widze ze koledze LordSeir odpadl dokladnie ten sam element.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Wojtek » 6 cze 2011, 10:10

glowasiek napisał(a):moze bylo skorodowane od wewnatrz – widze ze koledze LordSeir odpadl dokladnie ten sam element.


czyli nie pozostaje nic innego jak jechac do ASO i zarzadac zdjecia tych "nakretek" i sprawdzenie jak wygladaja od spodu...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez glowasiek » 21 cze 2011, 14:03

do ASO jade 18tego bo mam servis wiec postaram sie zalatwic wszystko wtedy ale dzisiaj zadzwonie, zeby sie dowiedziec co i jak i czy to obejmuje gwarancja (wg mnie powinna) ale wiadomo, roznie to moze byc chociaz znajac to ASO to nie powinni robic problemu.

update: czujnik zmieniony na nowy bez jakichkolwiek problemow i dodatkowych pytan.

Edit:

dzisiaj dzwonili do mnie z mazdy i powiedzieli, ze podjeli decyzje o wymianie pozostalych 3 wentyli z czujnikami cisnienia na gwarancji (dziwne bo z nimi nie mam problemow ani sam nic nie zglaszalem :) ale to swiadczy o tym, ze moze znaja przypadki korodowania czy pekania tych czujnikow i wymienia na jakies zmodernizowane bo troche dziwne zeby sami tak chetnie to wymieniali biorac pod uwage cene tych czujniczkow.

Wiec moze chlopaki warto podjechac i sie podpytac, bo moze i wam mimo ze wentyle sa ok wymienia na nowe bez powodu albo w obawie ze cos sie stanie pozniej :)


Update: wszystkie czujniki wymienione – powiedziano mi rowniez, ze nie mozna miec metalowych nakretek na wentylach bo moga one wchodzic w reakcje chemiczna z wentylami i w ten sposob je niszczyc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez MrScary » 15 lip 2011, 00:03

Panowie,
Byłem już 4 razy w ASO z tym problemem nie wygasającej kontrolki ciśnienia. Może ktoś z Was wie jak rozwiązać ten problem. Po uruchomieniu silnika kontrolka miga a pozniej zostaje na stałe zapalona. Panowie w ASO twierdzą, że nie ma połączenia pomiędzy czujnikami a centralką. Przyczyny szukają w instalacji i nie mogą sobie poradzić, kazałem im zamienić koła na inne z czujnikami to nie mają kół. Masakra!!! Twierdzą, że przeprogramowali, ale to nic nie daje. Pomóżcie, może ktoś z Was podsunie jakąś myśl.
Pozdrawiam
Mirek
Początkujący
 
Od: 16 mar 2010, 00:26
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez glowasiek » 15 lip 2011, 08:23

a nie moga wymienic samych czujnikow !?!? Ja calkiem niedawno mialem wymieniane wszystkie czujniki przez ASO na nowe i nie bylo zadnych problemow. Moze poprostu ktorys z czujnikow jest uszkodzony albo nieprawidlowo czyta wartosci – sam nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Wojtek » 15 lip 2011, 16:57

co to za ASO... :|
nalezy sie wymiana czujnikow... bez zadnego gadania...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ketome » 1 wrz 2011, 15:48

MrScary napisał(a):Witam,
Od zmiany kół z zimowych na letnie mam problemy z kontrolką ciśnienia w oponach. Byłem już 2 razy w serwisie i panowie nie mogą sobie poradzić. Podobno pokazuje błąd komunikacji z centralką. Przybliżę może trochę temat. Otóż zimowe koła mama na 16" i bez czujników. Oczywiście całą zimę świeciła mi się kontrolka ciśnienia, ale to normalne. Przed zimą z felg oryginalnych zdjąłem opony, ponieważ były już zdarte i w takim stanie moje felgi z czujnikami przezimowały tę porę roku. Po założeniu nowych opon i kół na samochód kontrolka już nie gaśnie. Panowie w serwisie podmienili nawet centralkę, ale nic to nie dało, tzn kontrola nie świeci do momentu kiedy załączony jest komputer i wpięty w samochód, gdy go się odłączy natychmiast zapala się kontrolka. Czy ktoś z Was miał takie problemy, a może wiecie jak poradzić sobie z tym problemem? Nie wiem ostatnio pomyślałem, że trzeba od nowa zaprogramować te czujniki, czy dobrze myślę??
Pozdrawiam
Mirek

Ten post jest na moje zapytanie – na które nikt nie potrafił odpowiedzieć – ani ASO ani Forum.Paląca się kontrolka sygnalizuje błąd w komputerze – i komputer w końcu głupieje.Na przyszłość należy kupować samochód bez komputera.
Te czujniki się nie programuje ani komputera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 14:24
Posty: 103
Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0

Postprzez Wru » 1 wrz 2011, 22:41

Coś musi być uszkodzone. Ja na zimę założyłem koła bez czujników, na wiosnę znowu te z czujnikami i po zmianie po paru km kontrolka zgasła. Nic nie trzeba było przeprogramowywać.
2 Fast 4 U ;]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2010, 11:06
Posty: 10
Skąd: Ząbki k. W-wy
Auto: M6 GH 2.5 Top '09

Postprzez glowasiek » 2 wrz 2011, 07:55

bierzcie tez poprawke na Polskie ASO, bo sorki ale z tego co czytam to na nic nie maja odpowiedzi albo mowia, ze tak ma byc :(

Co do czujnikow to wg mnie jest to super sprawa !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez MrScary » 4 wrz 2011, 10:59

witam,
kolejna wizyta i nic :((( jadac samochodem z wlaczonym komputerem serwisowym nie zaczytuje zadnego cisnienia w zadnym kole. wszystko jest na 0. wyskakuje blad komunikacji centrali. serwis teraz bedzie badal instalacje.
prosilem ich jeszcze o zamiane kol z innego auta, ale niestety nie maja na placu auta z czujnikami :(((
dam znac jak juz naprawia.
Mirek
Początkujący
 
Od: 16 mar 2010, 00:26
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez glowasiek » 4 wrz 2011, 12:11

wg mnie sprawa prosta, skoro czujniki nie moga sie "zgrac" to powinni zalozyc nowe albo zmienic centralke. Tak czy inaczej nie maja wyjscia i musza to zrobic !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez polak900 » 4 wrz 2011, 15:48

kiedyś jeździliśmy bez czujników, teraz są i są problemy
masz gwarancję, to się nie martw muszę wymienić, ma to działać, nie ważne jak to zrobią
postaw sprawę jasno, z ASO tylko tak trzeba postępować, zawsze tak robiłem i źle na tym nie wyszłem
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez momik1 » 3 lis 2011, 21:05

Ja kupiłem drugi komplet felg (na szrocie) też z czujnikami ciśnienia, i po założeniu ich na auto nie było problemów, kontrolka po ruszeniu auta zgasła. Wiec na pewno nie trzeba programować centralki ani czujników.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 08:18
Posty: 9
Skąd: SZPROTAWA
Auto: MAZDA6 2.0GH KOMBI 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6