Czujniki cisnienia w kołach – pytania, problemy
Z tego co się orientuje to muszą to zrobić w ASO. Proces polega na tym ze trzeba zaprogramować czujniki. Trwa to kolo 15min, nadal będzie się świeciło. Potem trzeba się przejechać i zrobić parę kilometrów i powinny się ustawić (kontrolka zgaśnie).
Z moimi jak wymienili czujniki na nowe to walczyli dość długo. Oddali mi samochód i stwierdzili ze nie mogą ich ustawić. Jak przejechałem parę kilometrów wszystko się samo ostawiło i kontrolka zgasła. Taki miałem przypadek, może coś ci to rozświetli.
Z moimi jak wymienili czujniki na nowe to walczyli dość długo. Oddali mi samochód i stwierdzili ze nie mogą ich ustawić. Jak przejechałem parę kilometrów wszystko się samo ostawiło i kontrolka zgasła. Taki miałem przypadek, może coś ci to rozświetli.
No tak, pojade jeszcze raz i poprosze o sprawdzenie czy sa te czujniki wczytane do systemu. Może tak jak piszecie i pomyslalem, poprostu przy odłączeniu zasilania znikneły. Dzięki za Wasze posty.
Usterkę zgłosiłem mając auto jeszcze na gwarancji to niech się meczą. Tylko straconego czasu szkoda.
Usterkę zgłosiłem mając auto jeszcze na gwarancji to niech się meczą. Tylko straconego czasu szkoda.
- Od: 16 mar 2010, 00:26
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 GH
NO i mnie kopnal ten zaszczyt.
Jechalem sobie nad morze w weekendzik a tu mi sie zapla kontrolka od cisnienia, od razu sie zatrzymalem sprawdzilem cisnienie oraz wizualnie kola niby bylo ok ruszylem dalej. Za doslownie 50m zaczelo sciagac mnie mocno na prawo wiec mowie cos jest jednak nei tak, zjechalem na parking a tam kapec z tylu. NIe byla to jednak wina opony, zauwazylem ze brakuje tej metalowej obwodki na okolo wentyla przez co wentyl byl luzny w czasie jazdy i spierdylalo nim powietrze
Wezwalem pomoc drogowa , no i napompowalismy kolo do 2,5 bara zeby cisnienie wypychalo wentyl na zewnatrz. Podjechalismy do najblizszej wulkanizacji, tam tez wstawili mi normalny wentyl no i dzisiaj bede dzwonil do servisu w tej sprawie i zobaczymy czy mi dadza nowy za frikola czy nie bo takie cos nie powinno sie dziac.
Teraz nie wiem czy ktos chcial mi to uszkodzic w nocy czy jak bo watpie zeby samo odpadlo (skorodowanego zadnego nie mam).
Jechalem sobie nad morze w weekendzik a tu mi sie zapla kontrolka od cisnienia, od razu sie zatrzymalem sprawdzilem cisnienie oraz wizualnie kola niby bylo ok ruszylem dalej. Za doslownie 50m zaczelo sciagac mnie mocno na prawo wiec mowie cos jest jednak nei tak, zjechalem na parking a tam kapec z tylu. NIe byla to jednak wina opony, zauwazylem ze brakuje tej metalowej obwodki na okolo wentyla przez co wentyl byl luzny w czasie jazdy i spierdylalo nim powietrze
Wezwalem pomoc drogowa , no i napompowalismy kolo do 2,5 bara zeby cisnienie wypychalo wentyl na zewnatrz. Podjechalismy do najblizszej wulkanizacji, tam tez wstawili mi normalny wentyl no i dzisiaj bede dzwonil do servisu w tej sprawie i zobaczymy czy mi dadza nowy za frikola czy nie bo takie cos nie powinno sie dziac.
Teraz nie wiem czy ktos chcial mi to uszkodzic w nocy czy jak bo watpie zeby samo odpadlo (skorodowanego zadnego nie mam).
glowasiek napisał(a):Teraz nie wiem czy ktos chcial mi to uszkodzic w nocy czy jak bo watpie zeby samo odpadlo (skorodowanego zadnego nie mam).
raczej malo prawdopodobne, aby samo odpadlo....
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
glowasiek napisał(a):moze bylo skorodowane od wewnatrz – widze ze koledze LordSeir odpadl dokladnie ten sam element.
czyli nie pozostaje nic innego jak jechac do ASO i zarzadac zdjecia tych "nakretek" i sprawdzenie jak wygladaja od spodu...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
do ASO jade 18tego bo mam servis wiec postaram sie zalatwic wszystko wtedy ale dzisiaj zadzwonie, zeby sie dowiedziec co i jak i czy to obejmuje gwarancja (wg mnie powinna) ale wiadomo, roznie to moze byc chociaz znajac to ASO to nie powinni robic problemu.
update: czujnik zmieniony na nowy bez jakichkolwiek problemow i dodatkowych pytan.
Edit:
dzisiaj dzwonili do mnie z mazdy i powiedzieli, ze podjeli decyzje o wymianie pozostalych 3 wentyli z czujnikami cisnienia na gwarancji (dziwne bo z nimi nie mam problemow ani sam nic nie zglaszalem
ale to swiadczy o tym, ze moze znaja przypadki korodowania czy pekania tych czujnikow i wymienia na jakies zmodernizowane bo troche dziwne zeby sami tak chetnie to wymieniali biorac pod uwage cene tych czujniczkow.
Wiec moze chlopaki warto podjechac i sie podpytac, bo moze i wam mimo ze wentyle sa ok wymienia na nowe bez powodu albo w obawie ze cos sie stanie pozniej
Update: wszystkie czujniki wymienione – powiedziano mi rowniez, ze nie mozna miec metalowych nakretek na wentylach bo moga one wchodzic w reakcje chemiczna z wentylami i w ten sposob je niszczyc.
update: czujnik zmieniony na nowy bez jakichkolwiek problemow i dodatkowych pytan.
Edit:
dzisiaj dzwonili do mnie z mazdy i powiedzieli, ze podjeli decyzje o wymianie pozostalych 3 wentyli z czujnikami cisnienia na gwarancji (dziwne bo z nimi nie mam problemow ani sam nic nie zglaszalem
Wiec moze chlopaki warto podjechac i sie podpytac, bo moze i wam mimo ze wentyle sa ok wymienia na nowe bez powodu albo w obawie ze cos sie stanie pozniej
Update: wszystkie czujniki wymienione – powiedziano mi rowniez, ze nie mozna miec metalowych nakretek na wentylach bo moga one wchodzic w reakcje chemiczna z wentylami i w ten sposob je niszczyc.
Panowie,
Byłem już 4 razy w ASO z tym problemem nie wygasającej kontrolki ciśnienia. Może ktoś z Was wie jak rozwiązać ten problem. Po uruchomieniu silnika kontrolka miga a pozniej zostaje na stałe zapalona. Panowie w ASO twierdzą, że nie ma połączenia pomiędzy czujnikami a centralką. Przyczyny szukają w instalacji i nie mogą sobie poradzić, kazałem im zamienić koła na inne z czujnikami to nie mają kół. Masakra!!! Twierdzą, że przeprogramowali, ale to nic nie daje. Pomóżcie, może ktoś z Was podsunie jakąś myśl.
Pozdrawiam
Mirek
Byłem już 4 razy w ASO z tym problemem nie wygasającej kontrolki ciśnienia. Może ktoś z Was wie jak rozwiązać ten problem. Po uruchomieniu silnika kontrolka miga a pozniej zostaje na stałe zapalona. Panowie w ASO twierdzą, że nie ma połączenia pomiędzy czujnikami a centralką. Przyczyny szukają w instalacji i nie mogą sobie poradzić, kazałem im zamienić koła na inne z czujnikami to nie mają kół. Masakra!!! Twierdzą, że przeprogramowali, ale to nic nie daje. Pomóżcie, może ktoś z Was podsunie jakąś myśl.
Pozdrawiam
Mirek
- Od: 16 mar 2010, 00:26
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 GH
a nie moga wymienic samych czujnikow !?!? Ja calkiem niedawno mialem wymieniane wszystkie czujniki przez ASO na nowe i nie bylo zadnych problemow. Moze poprostu ktorys z czujnikow jest uszkodzony albo nieprawidlowo czyta wartosci – sam nie wiem.
MrScary napisał(a):Witam,
Od zmiany kół z zimowych na letnie mam problemy z kontrolką ciśnienia w oponach. Byłem już 2 razy w serwisie i panowie nie mogą sobie poradzić. Podobno pokazuje błąd komunikacji z centralką. Przybliżę może trochę temat. Otóż zimowe koła mama na 16" i bez czujników. Oczywiście całą zimę świeciła mi się kontrolka ciśnienia, ale to normalne. Przed zimą z felg oryginalnych zdjąłem opony, ponieważ były już zdarte i w takim stanie moje felgi z czujnikami przezimowały tę porę roku. Po założeniu nowych opon i kół na samochód kontrolka już nie gaśnie. Panowie w serwisie podmienili nawet centralkę, ale nic to nie dało, tzn kontrola nie świeci do momentu kiedy załączony jest komputer i wpięty w samochód, gdy go się odłączy natychmiast zapala się kontrolka. Czy ktoś z Was miał takie problemy, a może wiecie jak poradzić sobie z tym problemem? Nie wiem ostatnio pomyślałem, że trzeba od nowa zaprogramować te czujniki, czy dobrze myślę??
Pozdrawiam
Mirek
Ten post jest na moje zapytanie – na które nikt nie potrafił odpowiedzieć – ani ASO ani Forum.Paląca się kontrolka sygnalizuje błąd w komputerze – i komputer w końcu głupieje.Na przyszłość należy kupować samochód bez komputera.
Te czujniki się nie programuje ani komputera.
- Od: 25 cze 2008, 14:24
- Posty: 103
- Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0
witam,
kolejna wizyta i nic
(( jadac samochodem z wlaczonym komputerem serwisowym nie zaczytuje zadnego cisnienia w zadnym kole. wszystko jest na 0. wyskakuje blad komunikacji centrali. serwis teraz bedzie badal instalacje.
prosilem ich jeszcze o zamiane kol z innego auta, ale niestety nie maja na placu auta z czujnikami
((
dam znac jak juz naprawia.
Mirek
kolejna wizyta i nic
prosilem ich jeszcze o zamiane kol z innego auta, ale niestety nie maja na placu auta z czujnikami
dam znac jak juz naprawia.
Mirek
- Od: 16 mar 2010, 00:26
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 GH
kiedyś jeździliśmy bez czujników, teraz są i są problemy
masz gwarancję, to się nie martw muszę wymienić, ma to działać, nie ważne jak to zrobią
postaw sprawę jasno, z ASO tylko tak trzeba postępować, zawsze tak robiłem i źle na tym nie wyszłem
masz gwarancję, to się nie martw muszę wymienić, ma to działać, nie ważne jak to zrobią
postaw sprawę jasno, z ASO tylko tak trzeba postępować, zawsze tak robiłem i źle na tym nie wyszłem

Ja kupiłem drugi komplet felg (na szrocie) też z czujnikami ciśnienia, i po założeniu ich na auto nie było problemów, kontrolka po ruszeniu auta zgasła. Wiec na pewno nie trzeba programować centralki ani czujników.
- Od: 10 kwi 2011, 08:18
- Posty: 9
- Skąd: SZPROTAWA
- Auto: MAZDA6 2.0GH KOMBI 2008r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6