Zmiana biegu z 1 na 2gi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez polak900 » 16 lip 2011, 07:58

ja z reguły uważam, żeby dobrze wcisnąć sprzęgło i nie miałem od nowości takiego problemu w samochodzie. Staram się biegi wrzucać wolniej i dociskam gaz tylko po całkowitym wyciśnięciu sprzęgła
Skrzynia w mojej madzi chodzi idealnie
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez ania80 » 16 lip 2011, 12:36

Przy regularnej jeździe i wolnej zmianie biegów tez nigdy mi się to nie przydarzyło i tutaj nie narzekam :) Ale w przypadku szybkiej zmiany biegów zaliczyłam już kilka zgrzytów z niemożnością wrzucenia samego biegu. Teraz zaczynam myśleć, że jednak nie do końca wyczuwam tą skrzynię i w sytuacjach wymagających szybkiego rozpędzenia samochodu (gdzie na domiar złego drugi samochód na sąsiednim pasie próbuje zrobić to szybciej) to popełniam elementarne błędy, tzn.

1. Wchodzę na maksymalne obroty na jedynce, naciskam sprzęgło, wrzucam dwójke i zaraz przed wrzuceniem tej dwójki puszczam delikatnie sprzęgło i kończy się to zgrzytem
ALBO
2. Wchodzę na maksymalne obroty na jedynce, naciskam sprzęgło, wrzucam ten stan pośredni między dwójką i czwórką.
ALBO
3. Może czasami zmieniam biegi za szybko i te synchronizatory się nie wyrabiają (w kilku miejscach przeczytałam o tym)
ALBO
4. Madzia ma jakąś przypadłość uniemożliwiającą zmiane biegów przy maksymalnych obrotach (prawie przy odcięciu)

Korci mnie, żeby dzisiaj to troszkę przetestować, tylko serce boli przy każdym zgrzycie :)
Początkujący
 
Od: 5 lis 2010, 01:02
Posty: 24
Skąd: Warszawa

Postprzez michal6272 » 16 lip 2011, 22:34

No to nie jesteś sama, puki co ja madzią jeżdze ponad 2 mce, ale też mi się to zdarzyło, może nie 8-9 razy bo często tak nie ruszam, ale pamiętam że przy szybkim ruszaniu skrzynia mi zgrzytnęła właśnie pomiędzy 1 a 2. Ogólnie nie miłe doświadczenie. Nie przejmuje sie tym, bo bylo to na początku jazd mazdą, i tak jak napisałem przy normalnej jeździe sie to nie zdarza.
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2011, 21:52
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147 KM
FSM Polski Fiat 126p 1983r.

Postprzez Kamil » 16 lip 2011, 23:23

mi w 6 nie zdarzyło się to zgrzytnięcie, ale w cx-ie już owszem. Tak więc wzorując się moim przypadkiem uważam, iż jest to kwestia przyzwyczajenia (cx-em jezdzę od święta, 6 na co dzień) i nawyków z innego auta dlatego czasem popełniam jakiś błąd podczas szybkiej zmiany biegu. Zgadzam się że ten zgrzyt nie jest przyjemny ;)
Kamil
 

Postprzez misiektoja » 17 lip 2011, 00:52

Mi tez zdarzylo sie to kilka razy przy szybkiej zmianie biegow. A wiec cos jest chyba na rzeczy albo kiepscy z nas kierowcy :P Zgrzytniecie jest rzeczywiscie bardzo nieprzyjemne. Nie znam sie jakos mocno na mechanice w autach, ale wydaje mi sie, ze w obecnych skrzyniach jesli cos takiego sie sporadycznie zdarza nie powinno miec negatywnego wplywu na skrzynie. Poczatkujacym kierowcom zdarza sie to dosc czesto przy wolnej zmianie biegow i inaczej wymiany skrzyn bylby bardzo czeste :) Swoja droga ktos bardziej obeznany moglby powiedziec skad ten zgrzyt – co jest jego powodem ? Domyslam sie, ze jakies zebatki zgrzytaja, ale moze bardziej klarowny opis zrodla tego dzwieku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 02:06
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Infiniti Q50S 3.5L V6 364KM Hybrid AWD

Postprzez Grzyby » 17 lip 2011, 02:59

Normalny objaw – albo za późno wciśniętego, albo (bardziej tego) za wcześnie puszczonego pedału sprzęgła.
Noga Wam za ręką nie nadąża :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 8 wrz 2011, 23:15

Nie jest to normalne , walczyłem w okresie gwarancji w swojej GH , wymieniono mi caly drugi bieg i dupa problem wrocil po 15 tys km ( zapinam jeden ruszam , obroty 4-5 tys wrzucam dwa i ? lewarek bez oporow spada na dwa i w tym czasie wystepuje zgrzyt ) po zgloszeniu u kolegów stwierdzilem ze i tak mi tego nie naprawia bo niby raz juz wymieniali . Kupiłem uzywke skrzynie ( za małe pieniadze z bardzo niskim przebiegiem ) ) zamontowałem i bylo git przez 40 tys km , teraz mam 70 tysi i od 3 tygodni znowu ten sam problem , mysle ze nie jest to wina samych kol /synchronizatorow , mysle ze jest to wina samego wybieraka , wiem ze sa tam sprezynki i kolki i tu jest problem , mam te poprzednia skrzynie jako krolika doswiadczalnego :) czas zrobic sekcję <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez polak900 » 8 wrz 2011, 23:50

u mnie nie ma tego problemu jeszcze:)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Jaksa » 9 wrz 2011, 00:01

Jeszcze <lol> tylko sie cieszyc :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Tomek6 » 9 wrz 2011, 09:23

polak900 napisał(a):u mnie nie ma tego problemu jeszcze:)


polak to ja się ciesze jak na razie z Tobą :D Biegi wchodzą idealnie, nie wyobrażam sobie, że 2jka może się kiedykolwiek sp... zepsuć <oczy> Zresztą przecież ja mam inną skrzynię niż Wy – 5b :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez zool234 » 12 gru 2011, 22:42

Panowie dzisiaj miałem okazje przejechać się taka sama mazdą też rok 2008 tylko przebieg 78 tys. Mój przebieg to 170 tys.Skrzynia chodzi troszeczkę lepiej niż u mnie ale ogólnie jest i tak bardzo kiepsko. Wiec chyba muszę przyznać że ten ty tak ma. Dla mnie to masakra. Chyba będe zmuszony sprzedać samochód bo jak narazie nie wyobrażam sobie że mogę się do tego przyzwyczaić. Pozdro dla wszystkich i dziękuje za chęci pomocy.
zool234
 

Postprzez sylwiaagnieszka » 13 gru 2011, 16:35

Nie zawsze ten typ tak ma, przynajmniej nie nasz TYP, 43 tys.przebiegu i biegi chodzą jak marzenie:) Popo, drugi użytkownik, na pewno to potwierdzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2011, 17:47
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Auto: M6, MZR-CD 2.2 Sport, 2009

Postprzez Tomek6 » 13 gru 2011, 16:41

sylwiaagnieszka napisał(a):Nie zawsze ten typ tak ma, przynajmniej nie nasz TYP, 43 tys.przebiegu i biegi chodzą jak marzenie:) Popo, drugi użytkownik, na pewno to potwierdzi.


U mnie również skrzynia działa bez zastrzeżeń, ale tak jak już kiedyś pisałem choć nie wiem czy robi to większą różnicę mam 5 biegów ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Kamil » 13 gru 2011, 16:45

sześciobiegowa i żadnych zastrzeżeń
Kamil
 

Postprzez Waldek91 » 13 gru 2011, 17:27

Również mam 6-cio biegową skrzynię i nie mam problemów, biegi wchodzą gładko. Czasami, ale to bardzo sporadycznie zdarzy się że nie mogę wrzucić jedynki do końca, ale jak wrzucę dwa, a później jeden to już bez problemu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2011, 20:18
Posty: 506 (0/1)
Skąd: Bielsk Podlaski/Białystok/Belgia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147KM PB 2008r. kolor 35J

Postprzez Marianek » 13 gru 2011, 20:52

Witam
Czytam ten temat i zacząłem wierzyc zonie ze coś nie halo.
Zona narzekała ze czasem z 1 na 2 przechodzi ciężko i potrafi zachrobotać.
Zacząłem czujniej jeździć i stwierdziłem ze jest nie tak jak trzeba ,nie jest to jakoś
uciążliwe ale jest .
Wizyta w ASO ,jazda z właścicielem(szefem) i stwierdzenie ze jest ale nie jest to takie jakieś uciążliwe.
Konsultacja ASO z Mazda Belgia i jest decyzja a raczej procedura naprawy.
1. Już za tydzień we wtorek (oni porobią ja wypije kawę)wymiana oleju w skrzyni na jakiś inny który lepiej ponoć smaruje.
2.Jeśli się nie poprawi,wymiana 1 i 2 cokolwiek to miało by znaczyć,
3 Jeśli nie podziała wymiana skrzyni.
Całość zajęło mi jedna wizytę,dziś telefon od aso z zaproszeniem na wizytę.
Jakie efekty będę mówił na bieżąco.
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez zielony110 » 13 gru 2011, 22:53

Marianek napisał(a):Jeśli nie podziała wymiana skrzyni.

no to ja nie mam co liczyc. Auto juz nie jest na gwarancji wiec za taka przyjemnosc ja bym musial slono zaplacic.
Mimo wszystko ja na skrzynie nie moge narzekac (albo nie jestem tak wyczulony)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez misiektoja » 13 gru 2011, 23:15

U mnie na poczatku dziwnie skrzynia chodzila i potrafilo zachrobotac, ale od jakichs dwoch miesiecy jest spokoj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 02:06
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Infiniti Q50S 3.5L V6 364KM Hybrid AWD

Postprzez polak900 » 13 gru 2011, 23:25

u mnie nieco ciężej do ok 3000 km
po tym przebiegu wszystko się ładnie ułożyło, nie zauważyłem problemów
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez kamil26 » 15 gru 2011, 01:06

Pany trzeba sobie powiedzieć otwarcie

jedni umią zmieniać biegi drudzy nie hahahaha

mam Mazde z 1994 oraz VW LT (dostawczak) z 1996 roku ;D roku z przebiegiem ponad 300 tyś w chwili obecnej jedno i drugie autko,

Skrzynia skrzypi jedynie jak zaczynam świrować i pokazywać jaki to ze mnie rajder co zmienia biegi szybciej niż automat w AMG ;DD <lol>

6 skrzynia w nowej GH ABSOLUTNIE ŻADNYCH PROBLEMÓW

Ludzie odrobinę techniki , delikatności i precyzji ja wiem ze teraz mi się oberwie bo każdy tutaj to kierowca ze 100 letnim stażem na drodze ..... Kubica może po autograf poprosić <dupa>

ale prawda zawsze bolała i będzie boleć ;–)
Początkujący
 
Od: 6 paź 2011, 22:48
Posty: 15
Skąd: z tąd nie widać ;D (Podkarpacie)
Auto: Mazda 323 1994
1,3 16v
&
Mazda 6 GH 2.0 MZR 2011 KIREI
(czarnulka)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6