Witam,
na początek kilka wyjaśnień...
Jest to już moja druga Madzia, którą posiadam od nowości. Pierwsza M6 GG 2.0 MZR. Zaufałem jak poprzedniczce:) Nowa też była z salonu. I jak u kolegów zaczęła ściągać w prawo. Przebieg 118k w różnych warunkach, generalnie cała EU. Zaczęło się od delikatnego ściągania, co nie było uciążliwe (lewa ręka się ćwiczyła:) ). Trwało to dobrych kilka tygodni.
Odwiedziłem zaprzyjaźnionego diagnostę: – zero luzów. Porada – sprawdź kontrolnie zbieżność. Sprawdziłem – wszystko ok. Porada – zamiana kół miejscami może pomóc. Nie pomogło.Nie wspominam tu już o prawidłowym ciśnieniu w oponach itp
W międzyczasie wymieniłem klocki i przetoczyłem przednie tarcze, po 60k przebiegu. Delikatna poprawa prowadzenia na wprost (klocki nie cofały się w gniazdach) , ale ściąganie nie ustąpiło.
Po zmianie opon na letnie był słyszalny delikatny szum z prawej strony, szczególnie przy skręcie w lewo. Domyślam się, że łożysko padło. Miało prawo. Od nowego śmigało
Zamówiłem łożysko. I tu uwaga : na forum wyczytałem , że łożysko na pierwszy montaż to KOYO.
Zestaw FAG, który polecił mi znajomy, zawiera: pierścień, dwie nakrętki i łożysko KOYO – jak na zdjęciach.
Panowie, po wymianie zestawu – ściąganie ustąpiło
Wewnętrzna bieżnia łożyska była uszkodzona, zwiększone tarcie = zwiększone opory toczenia = ściąganie. Ta strona szczególnie narażona jest na uszkodzenia (prawa strona jezdni – błoto pośniegowe, kałuże itd)
Podsumowanie :jeżeli auto ściąga w którąkolwiek stronę, trzeba precyzyjnie diagnozować kolejne elementy zawieszenia. M6 w wersji GG i GH mają czułe układy kierownicze:)
Piszę to z doświadczenia – 5 lat za kółkiem M6 GG i 5 lat M6 GH.
Pozdrawiam