Kornel628 napisał(a):co może powodować wyczuwalny luz na tarczy góra dół.
nie znam przypadku, w którym tarcza miałaby jakiś "prawidłowy" wyczuwalny luz po zamocowaniu do piasty.
Tarcza do piasty (na zdjęciu) opiera się na progu zewnętrznej tulei oraz dodakowo przykręcona jest 2 śrubkami – nie ma prawa się ruszać i się nie rusza.
Jeśli faktycznie masz jakiś luz, to albo na końcówkach drążka/wahaczu/mocowaniu amortyzatora/sworzniu/przegubie...
Możliwe również, że masz zużytą piastę w miejscu montażu łożyska.
Trzeba odkręcić wewnętrzną nakrętkę i sprawdzić.
Po prawidłowym montażu łożyska nie ma żadnego luzu poprzecznego a prawidłowa praca i to, czy się grzeje piasta, czy nie to zależy od tego jak mocno skręcisz tę nakrętkę którą na zdjęciu widać.
Skąd te informacje, że może być luz na łożysku, który "po rozgrzaniu" się skasuje?
Zmień mechanika, bo sprowadzi na Ciebie nieszczęście..
Możliwe, że masz tłoczek zacisku i uszczelnienia uszkodzone- tłumaczyłoby to problemy z zaciskiem, skoro prowadnice już wiele razy sprawdzałeś..