Miałem luz na kole +– 0.5 cm nie pamiętam czy góra dół ale chyba na calosci
-Wymienione łożysko niby średnia półka (optimal)
-po 700km bicie tarczy przy chamowaniu (kierownica i pedał chamulca) 70km/h
Rozkręciłem faktycznie ociera o klocki tarcza,
Luz góra dół koło jakies 2mm
Szarpaki niby górny swozen ma luz
Sam już nie wiem co robić co kupić znowu łożysko? [waaaco?] nty ? Tarcze i klocki to już się robi ponad 1000zl z wymianą
Bicie tarczy po wymianie łożyska
Strona 1 z 1
sworzeń nie ma nic do ocierania tarczy o klocek.
Zdejmij koło, zdejmij tarczę hamulcową, dokładnie wyczyść miejsce przylegania tarczy do piasty, to samo od strony felgi.
Złożyć bez śladu- na sucho ale NA CZYSTO .
Jeśli tarcza krzywa, to przetoczyć "zabielić na tokarni" ...
Pojeździć trochę i dopiero decydować o wymianie tarczy lub łożyska...
Masz zaufanie do swojego mechanika?
Jeśli nie, to sam zrób to co ja proponuję..
Przede wszystkim najpierw wrócić do mechanika na poprawkę... skoro spier .... olił a pieniądze brał , to niech poprawia.
Tłumaczenie, że łożysko ze średniej półki jest słabe też mi nie pasuje, bo dużo zależy od jakości i sposobu montażu oraz świadomości technicznej montującego..
Pół centymetra luzu... Jak w wozie drabiniastym na sztywnej ośce..
Zdejmij koło, zdejmij tarczę hamulcową, dokładnie wyczyść miejsce przylegania tarczy do piasty, to samo od strony felgi.
Złożyć bez śladu- na sucho ale NA CZYSTO .
Jeśli tarcza krzywa, to przetoczyć "zabielić na tokarni" ...
Pojeździć trochę i dopiero decydować o wymianie tarczy lub łożyska...
Masz zaufanie do swojego mechanika?
Jeśli nie, to sam zrób to co ja proponuję..
Przede wszystkim najpierw wrócić do mechanika na poprawkę... skoro spier .... olił a pieniądze brał , to niech poprawia.
Tłumaczenie, że łożysko ze średniej półki jest słabe też mi nie pasuje, bo dużo zależy od jakości i sposobu montażu oraz świadomości technicznej montującego..
Pół centymetra luzu... Jak w wozie drabiniastym na sztywnej ośce..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kurde no może się zwichrowała od temperatury ale wydaje mi się, że one są nowe znaczy ta jedna prawy przód tarcza i zacisk, jak i prowadnice zacisku.
Nie wiem jak działa układ hamulcowy ale lewa strona prowadnice całe zardzewiałe tak samo tył lewy, że ledwo co kombinerkami wyciągnąłem prowadnice klocki strasznie piszczały ale nie zapiekany się.
Mechanik hmm no robił innym remont silnika wymiany skrzyń i nikt nie narzekał,
Może zapomniał o czyszczeniu piasty no wydawać teraz 400zl na tarcze a jak zaraz znowu się uszkodzą
Nie wiem jak działa układ hamulcowy ale lewa strona prowadnice całe zardzewiałe tak samo tył lewy, że ledwo co kombinerkami wyciągnąłem prowadnice klocki strasznie piszczały ale nie zapiekany się.
Mechanik hmm no robił innym remont silnika wymiany skrzyń i nikt nie narzekał,
Może zapomniał o czyszczeniu piasty no wydawać teraz 400zl na tarcze a jak zaraz znowu się uszkodzą
@Kornel, przyjacielu..
Dobrym zwyczajem jest zakładanie parami elementów na danej osi...
Wymiana amortyzatorów – lewy i prawy.
Wymiana drążków – lewy i prawy.
Wymiana klocków – lewa strona i prawa strona...
Wymiana opon... również 2szt..
To samo dotyczy tarcz hamulcowych..
Jeśli na prawym przodzie masz nową tarczę, to powinno być podobnie na stronie lewej..
Jesli masz inaczej, to powinieneś się martwić, bo przyjdzie czas, że ta nowa będzie dobra, a "stara" narobi problemów.
Zaciski jak czytam to również nie do końca sprawne skoro prowadnice się zapiekają i trzeba je na siłę wyrywać..
To są poważne sprawy i od nich zależy sprawność całego auta.
Zablokowany zacisk wyłączy samochód z użytkowania a może doprowadzić również do poważniejszych problemów gdy przyblokuje się w czasie jazdy..
Kilka razy widziałem płonące auta przy drodze, ciężarówki co prawda, ale właśnie poprzez zablokowanie się układów hamulcowych (wiem, że to żadna analogia bo tam jest układ sprężonego powietrza , ale może taki przykład podziała na świadomość.. )
Bież się za swoje auto aby było bezpieczne..
Dobrym zwyczajem jest zakładanie parami elementów na danej osi...
Wymiana amortyzatorów – lewy i prawy.
Wymiana drążków – lewy i prawy.
Wymiana klocków – lewa strona i prawa strona...
Wymiana opon... również 2szt..
To samo dotyczy tarcz hamulcowych..
Jeśli na prawym przodzie masz nową tarczę, to powinno być podobnie na stronie lewej..
Jesli masz inaczej, to powinieneś się martwić, bo przyjdzie czas, że ta nowa będzie dobra, a "stara" narobi problemów.
Zaciski jak czytam to również nie do końca sprawne skoro prowadnice się zapiekają i trzeba je na siłę wyrywać..
To są poważne sprawy i od nich zależy sprawność całego auta.
Zablokowany zacisk wyłączy samochód z użytkowania a może doprowadzić również do poważniejszych problemów gdy przyblokuje się w czasie jazdy..
Kilka razy widziałem płonące auta przy drodze, ciężarówki co prawda, ale właśnie poprzez zablokowanie się układów hamulcowych (wiem, że to żadna analogia bo tam jest układ sprężonego powietrza , ale może taki przykład podziała na świadomość.. )
Bież się za swoje auto aby było bezpieczne..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Tłoczki ok płyn zmieniony prowadnice tak samo gumki były popękane i woda się dostawała (wszystkie prowadnice są wymienione) posmarowane jakimś smarem co dodali do prowadnic, obstawiam 3 tarcze słabo hamowaly a jedną musiała to nadrabiać ta która jest powyginana, no tak zmienię 1 tarcze z innej stali będzie niż ta 2 i nie równomierne chamowaniu będzie,
Dzięki za rady
Dzięki za rady
Słuchaj...
Przyznaj się no mi tu zaraz, co robiłeś osobiście, a co było wykonane w warsztacie, bo ja się powoli gubię..
Po co dodatkowy temat, skoro już w jednym grzebiesz przy hamulcach?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=422&t=216123&p=3458692#p3458692
Obstawiam, że jednak Twoje problemy się szybko nie skończą...
Przyznaj się no mi tu zaraz, co robiłeś osobiście, a co było wykonane w warsztacie, bo ja się powoli gubię..
Po co dodatkowy temat, skoro już w jednym grzebiesz przy hamulcach?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=422&t=216123&p=3458692#p3458692
Obstawiam, że jednak Twoje problemy się szybko nie skończą...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Miałem stara almere 2003r musiałem dodać gazu by ruszyła blokowały ja prowadnice, był dym na czerwonych posmarowałem prowadnice i było ok.
A teraz mazda.
Po kupnie i zrobieniu 20tys km strasznie piszczały hamulce normalnie wstyd, przy hamowaniu, myślę sobie no tak złe klocki i tarcze.
Jakiś badziew no nie TRW.
Patrzę 1.2.3 koło no brak smaru na prowadnicach,
Ledwo co wyszły.
4 to co bije jest Ok świeży smar nowe prowadnice nowa tarcza nic nie dotykam to napewno jest ok.
Resztę przesmarowalem wymieniłem klocki. A to co bije zostawiłem bo była brawurowa robota mechanika (nie znam)
Kolejne 3-4 tys szumi na zakrętach i jest luz.
Wymieniłem łożysko. Prawy przód.
Po 2 tyg 1000km czuje bicie tarczy, pedal -kierownica hamowanie 80km/h w dół.
Moje ręczne sprawdzanie luz góra dół lekki ale wyczuwalny
Szarpaki niby swożen górny.
I na tym się zatrzymałem wczoraj wymieniłem prowadnice tył i mniej bije WTF?
A teraz mazda.
Po kupnie i zrobieniu 20tys km strasznie piszczały hamulce normalnie wstyd, przy hamowaniu, myślę sobie no tak złe klocki i tarcze.
Jakiś badziew no nie TRW.
Patrzę 1.2.3 koło no brak smaru na prowadnicach,
Ledwo co wyszły.
4 to co bije jest Ok świeży smar nowe prowadnice nowa tarcza nic nie dotykam to napewno jest ok.
Resztę przesmarowalem wymieniłem klocki. A to co bije zostawiłem bo była brawurowa robota mechanika (nie znam)
Kolejne 3-4 tys szumi na zakrętach i jest luz.
Wymieniłem łożysko. Prawy przód.
Po 2 tyg 1000km czuje bicie tarczy, pedal -kierownica hamowanie 80km/h w dół.
Moje ręczne sprawdzanie luz góra dół lekki ale wyczuwalny
Szarpaki niby swożen górny.
I na tym się zatrzymałem wczoraj wymieniłem prowadnice tył i mniej bije WTF?
Kornel628 napisał(a):wczoraj wymieniłem prowadnice tył
Jedno zdjęcie to jak tysiąc słów...
Rób zdjęcia, bo ja tak z opisu, to już coraz mniej rozumiem, a koła to policzyć mozna w 8 (osiem) różnych sposobów, więc które to pierwsze a które to trzecie..
Prosisz o pomoc to troszkę wysil się, aby na forum sprawnie opisać i obfocić...
Wszystkim to ułatwi sprawę..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Nie wiem czy się dodały zdjęcia, prawy przód
Wracając do tematu mam nowe tarcze na przód i klocki.Ale dalej nie wiem co może powodować wyczuwalny luz na tarczy góra dół.
Audi A4 niby po przejechaniu się paru km luz ustaje bo pod wpływem temperatury łożyska się rozszerzają. Ale tu jest mazda.
To jest podejrzane jak kupiłem ją 1 rok temu to była wymieniana tarcza i prowadnice w prawym przodzie tylko tam.
Ja wymieniłem łożysko prawy przód bo wyło na zakrętach i koło było całe luźne,
Po wymianie odnowa jest luźne ale tylko troszkę
Dopisano 3 lut 2022, 13:29:
Jeśli to łożysko poddaje się biorę używana zwrotnice ale czy z 2.2 CDI będzie pasować do 1.8 benzyna?
Wracając do tematu mam nowe tarcze na przód i klocki.Ale dalej nie wiem co może powodować wyczuwalny luz na tarczy góra dół.
Audi A4 niby po przejechaniu się paru km luz ustaje bo pod wpływem temperatury łożyska się rozszerzają. Ale tu jest mazda.
To jest podejrzane jak kupiłem ją 1 rok temu to była wymieniana tarcza i prowadnice w prawym przodzie tylko tam.
Ja wymieniłem łożysko prawy przód bo wyło na zakrętach i koło było całe luźne,
Po wymianie odnowa jest luźne ale tylko troszkę
Dopisano 3 lut 2022, 13:29:
Jeśli to łożysko poddaje się biorę używana zwrotnice ale czy z 2.2 CDI będzie pasować do 1.8 benzyna?
Kornel628 napisał(a):co może powodować wyczuwalny luz na tarczy góra dół.
nie znam przypadku, w którym tarcza miałaby jakiś "prawidłowy" wyczuwalny luz po zamocowaniu do piasty.
Tarcza do piasty (na zdjęciu) opiera się na progu zewnętrznej tulei oraz dodakowo przykręcona jest 2 śrubkami – nie ma prawa się ruszać i się nie rusza.
Jeśli faktycznie masz jakiś luz, to albo na końcówkach drążka/wahaczu/mocowaniu amortyzatora/sworzniu/przegubie...
Możliwe również, że masz zużytą piastę w miejscu montażu łożyska.
Trzeba odkręcić wewnętrzną nakrętkę i sprawdzić.
Po prawidłowym montażu łożyska nie ma żadnego luzu poprzecznego a prawidłowa praca i to, czy się grzeje piasta, czy nie to zależy od tego jak mocno skręcisz tę nakrętkę którą na zdjęciu widać.
Skąd te informacje, że może być luz na łożysku, który "po rozgrzaniu" się skasuje?
Zmień mechanika, bo sprowadzi na Ciebie nieszczęście..
Możliwe, że masz tłoczek zacisku i uszczelnienia uszkodzone- tłumaczyłoby to problemy z zaciskiem, skoro prowadnice już wiele razy sprawdzałeś..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kornel628 napisał(a):dla mnie to łożysko
Wymieniaj jeśli uważasz że trzeba.
Sugeruję jeszcze dla pewności podjechać do innego warsztatu albo jakiejś stacji i niech ktoś inny się wypowie.
Już raczej tu na forum zbyt wiele podpowiedzieć się nie da.
Poszukaj dobry, polecany warsztat któremu warto zaufać i niech Ci ktoś doradzi, naprawi tak, żeby w końcu jeździć bez strachu..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
No dobra jak wymieniać to całość, postanowienie wymieniam całą zwrotnice mam nadzieję, że ok łożysko, i ciekawe czy pasuje z ON do BP nowe tarcze i klocki na 2 strony przód, i [waaaco?] górny prawa strona. Po wszystkim zbieżnosc. I to chyba na tyle. Tarcze TRW klocki textar, bo ATE strasznie piszczały.
Tak, sworzeń do wymiany był, ale to nic nie dało, prawie nowe łożysko firmy optimal padło po 5tys.
Teraz jest nowa piasta NTY za 70zl i łożysko SKF za 170zl zobaczymy za 10tys km.
Jeśli nie to zwrotnica uszkodzona, czy z diesla będzie pasować do benzyny?
Teraz jest nowa piasta NTY za 70zl i łożysko SKF za 170zl zobaczymy za 10tys km.
Jeśli nie to zwrotnica uszkodzona, czy z diesla będzie pasować do benzyny?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6