Pomocy!-Okresowy głośny warkot z okolic wydechu i duży wzrost spalania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez JaceekK » 1 lis 2013, 01:52

Witam!
W mojej GH 2,2 D 163 KM r 2010 po przejechaniu 20 tys od czasu do czasu pojawia się niski warkot z okolic wydechu jak w sportowym tłumiku, lub dziurawym( słychać go tylko na pewnym zakresie obrotów- zwłaszcza przy ich opadaniu z 2 tyś do 1 tyś) ,któremu towarzyszy wzrost zużycia ropy- wskaźnik komputera pokazuje chwilowe spalania rzędu 20-50l/100 na 2,3, 4 biegu a na jałowym biegu 2-5 l/100, trwa to około 10 – 50 km przebiegu po czym znika na różny czas, nieraz wraca po 500 km a nieraz po 3 tysiącach (latem go nie było pojawia się gdy na zewnątrz jest zimno a auto stało na wolnym powietrzu, po garażu tak nie ma). Poza tym po zatrzymaniu auta w garażu i wyłączeniu silnika w takim okresie głośnego wydechu spod auta słychać głośne metaliczne trzaski. Zgłaszałem sprawę w ASO ale tylko raz udało mi się pokazać tej objaw,który zniknął po wjechaniu na podnośnik. Ile razy chcę go pokazać to go akurat już nie słychać. Serwis mętnie tłumaczy,że to okresowe wypalanie DPF-u ale coś mi to nie bardzo pasuje- mam do pracy 22 km i raczej jadę szybko . Mam teraz 40 tys przebiegu – 2 lata gwarancji minęły i zaczynam się bać co będzie za rok jak coś poważnego padnie? Czy mogę jakoś na Maździe wymóc podanie przyczyny i ewentualna naprawę. Czy ktoś ma podobne objawy?
JaceekK
 

Postprzez polak900 » 1 lis 2013, 13:45

22 km :) na diesla, robisz jakieś dłuższe trasy w miesiącu poza dojazdami do pracy.
Sprawdź olej czy nie jest go za dużo.

Jakie trzymasz obroty?, w wypalaniu ważniejsze są obroty niż prędkość
Postaraj się trzymać je na poziomie 3 tys i jeździć bieg niżej niż w lecie.
Oczywiście jeżeli to jest DPF, to ta rada powinna Ci pomóc
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez JaceekK » 1 lis 2013, 15:59

Dzięki za odp.
Olej jest ok! Jeżdżę rzeczywiście w granicach 1800 – 2400 bo jej tyle wystarcza do dynamicznej jazdy. Trasy zdarzają się niestety rzadko ( rocznie robię 20 tys)
Tylko czy to są objawy wypalania DPF-u??????
JaceekK
 

Postprzez polak900 » 1 lis 2013, 17:24

JaceekK napisał(a):Dzięki za odp.
Olej jest ok! Jeżdżę rzeczywiście w granicach 1800 – 2400 bo jej tyle wystarcza do dynamicznej jazdy. Trasy zdarzają się niestety rzadko ( rocznie robię 20 tys)
Tylko czy to są objawy wypalania DPF-u??????


Obroty za niskie według mnie, tu nie chodzi o dynamikę tylko zdrowie silnika
Z DPF nie ma oszczędzania, jak nie będzie dawał w d to problemy są tylko kwestią czasu.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez dunci » 1 lis 2013, 18:24

Kolego,zwykły proces wypalania DPF:) nic strasznego. U mnie jest tak samo,co 200km.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 00:09
Posty: 56
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport

PostTen post został usunięty przez bieski 12 maja 2014, 11:03.

Postprzez Wilomek » 4 gru 2013, 23:25

A każda Madzia ma dogrzewanie silnika jak temp spada poniżej 7 ? u mnie po zgaszeniu silnika (jak jeszcze zimny) słychać jakby mały silniczek odrzutowy pracował (wiatraczek) <co?>
Początkujący
 
Od: 5 paź 2013, 20:47
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2006 2.0 (143 KM)

Postprzez Marianek » 5 gru 2013, 07:49

Nie każda ma, jak ma to można znaleźć pod maska z lewej strony silnika dogrzewasz (piec) Webasto.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6