Stuki przy kręceniu kierownicą
Nie to ze się upieram na ta tulejke przecież...
Wczoraj wymienialem oliwę filtry etc, kola byly w powietrzu, zlapalem rękoma kolo lewe i prawe. Szarpalem na lewo i prawo no i nic nie wysluchalem no kompletnie nic, przez otwarta szybę zlapalem kierownice no i stukniecie jest.... o so chosi...?
Szarpane auto niejednokrotnie na stacjach, niejednokrotnie u szpecow od zawieszeń, niejednokrotnie u szpecow od geometrii kół, no nic a nic nie pomogli, sam również z łomem w kanale podważając elementy przednkego zawieszenia, auto na luzie z kołkami pod opona lewą później prawa i toczenie auta przod tyl po 20cm.... nic nie znalazlem do czego można się przyczepic... i co? zostaje mi ta turlejka w maglu, do niczego innego nie mogę się przyczepic niestety...
ps: siedząc za kierownica i wjechać w dolek to prawe kolo to kolo od srtony pasażera? tam stuka? no to analogicznie jak w filmiku...
...z 4X HD i Tap4
Wczoraj wymienialem oliwę filtry etc, kola byly w powietrzu, zlapalem rękoma kolo lewe i prawe. Szarpalem na lewo i prawo no i nic nie wysluchalem no kompletnie nic, przez otwarta szybę zlapalem kierownice no i stukniecie jest.... o so chosi...?
Szarpane auto niejednokrotnie na stacjach, niejednokrotnie u szpecow od zawieszeń, niejednokrotnie u szpecow od geometrii kół, no nic a nic nie pomogli, sam również z łomem w kanale podważając elementy przednkego zawieszenia, auto na luzie z kołkami pod opona lewą później prawa i toczenie auta przod tyl po 20cm.... nic nie znalazlem do czego można się przyczepic... i co? zostaje mi ta turlejka w maglu, do niczego innego nie mogę się przyczepic niestety...
ps: siedząc za kierownica i wjechać w dolek to prawe kolo to kolo od srtony pasażera? tam stuka? no to analogicznie jak w filmiku...
...z 4X HD i Tap4
widze że dyskusja dalej sie toczy. Ja też w sobote wymieniam olej w swojej to pooglądam trochę. A swoja drogą to ciekawe czy jezeli to wina tej magicznej tulei, to czy w punktach regeneracji poradziliby cos na to, jakby ich ukierunkowac, że w tym jest wina.
Ja jak sprawdze u siebie że to na pewno w przekladni. TO pewnie oddam szpecowi. Jak sie orientowałem to pełna regeneracja niecałe 500zł. Wiec może jak jest sprawna tylko niektóre elementy to powinno być mniej. Wiec nie takie duze pieniądze. A może kamień z serca spadnie 
Witam,
nie to zdecydowanie u mnie inny typ hałasu.
Na 100% moim zdaniem coś jest nie tak z prawym amortyzatorem, sprężyna, lub ich mocowaniem, ewentualnie jakąś częścią wachacza
Ciężko mi sprecyzować typ dźwięku. Jest to jedno puknięcie (w momencie w którym prawe poło wpada w dziurę) – i przypomina taki głuchy dźwięk, jak się uderzy w duży karton – przykładowo po telewizorze
Nie ma to w ogóle związku z kręceniem kierownicą
nie to zdecydowanie u mnie inny typ hałasu.
Na 100% moim zdaniem coś jest nie tak z prawym amortyzatorem, sprężyna, lub ich mocowaniem, ewentualnie jakąś częścią wachacza
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ciężko mi sprecyzować typ dźwięku. Jest to jedno puknięcie (w momencie w którym prawe poło wpada w dziurę) – i przypomina taki głuchy dźwięk, jak się uderzy w duży karton – przykładowo po telewizorze
Nie ma to w ogóle związku z kręceniem kierownicą
- Od: 1 maja 2013, 13:55
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)
Cyruś napisał(a):Ciężko mi sprecyzować typ dźwięku. Jest to jedno puknięcie (w momencie w którym prawe poło wpada w dziurę) – i przypomina taki głuchy dźwięk, jak się uderzy w duży karton – przykładowo po telewizorze
..sprawdź gumy na drążku stabilizatora, jeden kładzie dłoń na drążek i gumie (z kanału oczywiście) a drugi buja auto na lewo/prawo.. z pomocą kolegi będzie lżej bude rozbujać...
po moim ostatnim poście czyli ponad rok temu zdecydowałem się na regeneracje i luz został usunięty, jedynie stukot pozostał, ale u mnie nie jest to aż tak drażniące jak drażnił mnie ten luz, Koszt regeneracji wyniósł 250 zł + demontaż i montaż.
Witam wymieniłem wczoraj power sterring rack w mazdzie 6 GH PO lifcie. I nadal mam problem z tym [cenzura] układem kierowniczym jak ruszam lewo prawo szybko to jakieś dziwne stuki i wyczuwalny dziwny luz. Trochę jadąc wydaje mi się że ciężej mi kiera skręca w lewo i czasami jakieś dziwne przeskakiwania. Nie wiem co to może być i co jeszcze wymienić pomocy
!!!!!!

- Od: 12 gru 2015, 21:23
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 takuya
silnik 2.2
Rocznik 2010
Siemamo. . Mam problem mianowicie dzisiaj tak nagle zaczęła mi prawdopodobnie skrzypiec maglownica. . Jak to najprościej zdiagnozować?
Dopisano piątek, 2 czerwca 2017, 20:51:
Juz wszystko działa .. brak luzów i tarcia ... w kierownicy. Co może być przyczyną ?

Dopisano piątek, 2 czerwca 2017, 20:51:
Juz wszystko działa .. brak luzów i tarcia ... w kierownicy. Co może być przyczyną ?


tzn co samo się naprawiło???
- Od: 27 kwi 2017, 13:45
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 Diesel
exclusive+
Cześć Wszystkim, znalazłem ten dość stary już wątek i chciałbym podzielić się swoim problemem i poprosić o poradę (ewentualną diagnozę). Zaznaczam, że pierwszy raz korzystam z jakiegokolwiek forum.
Moje auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 140 KM 2009 rok.
Ogólnie pojawił mi się roblem z układem kierowniczym (może to maglownica??? – tak mówią w warsztacie, ale wiadomo, że każdy warsztat chce zarobić). Otóż przy skręcaniu kierownicą w prawo oraz w lewo słyszalny jest dzwięk jakby zamka błyskawicznego w nowej kurtce (nie są to stuki), dźwięk jest regularny, tym głośniejszy im szybciej kręcę kierownicą, Problem jest niezależnie czy stoję czy jadę.
Dodam, że w auto wpakowałem masę monet, wartość rynkowa spada i chciałbym rozwiązać problem rozsądnie (bez bycia naciąganym na nowe maglownice jeśli wystarczy coś np. nasmarować, albo wymienić drobną część).
W jednym z warsztatów powiedzieli mi, że może to być silniczek el. od wspomagania kierownicy, w innym z kolei, że maglownica jest do regeneracji lub wymiany.
I tu pytanie, gdzie, jak i na co patrzeć wymieniając maglownicę (jeśli jest taka potrzeba). Gdzie kupię, jaka cena jest rozsądna i czy to na pewno maglownica???? Dodam, że auto ma prawie 250 tys. przebiegu.
Serdecznie proszę o pomoc.
Moje auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 140 KM 2009 rok.
Ogólnie pojawił mi się roblem z układem kierowniczym (może to maglownica??? – tak mówią w warsztacie, ale wiadomo, że każdy warsztat chce zarobić). Otóż przy skręcaniu kierownicą w prawo oraz w lewo słyszalny jest dzwięk jakby zamka błyskawicznego w nowej kurtce (nie są to stuki), dźwięk jest regularny, tym głośniejszy im szybciej kręcę kierownicą, Problem jest niezależnie czy stoję czy jadę.
Dodam, że w auto wpakowałem masę monet, wartość rynkowa spada i chciałbym rozwiązać problem rozsądnie (bez bycia naciąganym na nowe maglownice jeśli wystarczy coś np. nasmarować, albo wymienić drobną część).
W jednym z warsztatów powiedzieli mi, że może to być silniczek el. od wspomagania kierownicy, w innym z kolei, że maglownica jest do regeneracji lub wymiany.
I tu pytanie, gdzie, jak i na co patrzeć wymieniając maglownicę (jeśli jest taka potrzeba). Gdzie kupię, jaka cena jest rozsądna i czy to na pewno maglownica???? Dodam, że auto ma prawie 250 tys. przebiegu.
Serdecznie proszę o pomoc.
-
BobiKonrad
Witam
Odświeżę trochę temat.
Swoją mazdę kupiłem w sierpniu 2017r i wszystko było ok do teraz-od jakiegoś miesiąca słyszę stuki przy powolnym ruszaniu kierownicą lewo i prawo oraz jak zaczynam ruszać.
Te stuki to mnie już dobijają. byłem u 2 mechaników i obydwaj stwierdzili,że zawieszenie jest ok-zero luzów.
Tydzień temu smarowałem wielopust smarem molibdenowym i dalej to samo,spryskałem silikonem w sprayu wszystkie gumy w podwoziu i dalej to samo.
Problem się zaczął gdy zrobiło sie ciepło.
Czy może ktoś rozwiązał problem ?
Moje auto:
Mazda 6 GH 1,8 2008r. anglik
Wrzucam filmik
https://youtu.be/3eM5MdWOdGI
Odświeżę trochę temat.
Swoją mazdę kupiłem w sierpniu 2017r i wszystko było ok do teraz-od jakiegoś miesiąca słyszę stuki przy powolnym ruszaniu kierownicą lewo i prawo oraz jak zaczynam ruszać.
Te stuki to mnie już dobijają. byłem u 2 mechaników i obydwaj stwierdzili,że zawieszenie jest ok-zero luzów.
Tydzień temu smarowałem wielopust smarem molibdenowym i dalej to samo,spryskałem silikonem w sprayu wszystkie gumy w podwoziu i dalej to samo.
Problem się zaczął gdy zrobiło sie ciepło.
Czy może ktoś rozwiązał problem ?
Moje auto:
Mazda 6 GH 1,8 2008r. anglik
Wrzucam filmik
https://youtu.be/3eM5MdWOdGI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6