Hamulce – Tarcze i klocki – pytania i problemy.
Wojtek napisał(a):Oj... chyba kolega nie czytal tego watku... a z Auto Swiatem nam tu wyjezdza...
Pomyslmy przez chwlke... gdyby nie bylo roznicy, to by nie powstal ten watek... I nikt by nie slyszal o wybitych tarczach czy nadmierym pyleniu z klockow...
Celowo nie wspominam tu o drodze hamowania...
Oj Wojtek, Wojtek
Choć moim zdaniem kwestia bijących tarcz zdecydowanie bardziej zależy od ich jakości i sposobu jazdy niż samych klocków.
@ damianko
uważam że testy AŚ często pozostawiają wiele do życzenia, ale tutaj procedura testowa była bardzo dobrze opisana, a przyjęte kryteria oceny były obiektywne – droga hamowania i już. Pozostałe kryteria również istotne przy użytkowaniu takie jak np pylenie, szybkość zużycia, piszczenie nie były brane pod uwagę. Więc moim zdaniem nie ma co się na ten temat rozwodzić i przyjąć przedstawione przez wyniki jako dobrze zbadane.
- Od: 6 lip 2012, 21:02
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0D 2008
Witam!
mam pytanie do fachowców, moja szóstka ma 34 tys. przebiegu, bije mi lewa przednia tarcza, na gwarancyjnym serwisie po 2 latach, serwisant ocenił, że tarcza jest do toczenia. Jaka minimalna musi być grubość tarczy po takim toczeniu, aby nadawały się do użytku. A kiedy zażądać wymiany tarczy na nowa w ramach gwarancji?
mam pytanie do fachowców, moja szóstka ma 34 tys. przebiegu, bije mi lewa przednia tarcza, na gwarancyjnym serwisie po 2 latach, serwisant ocenił, że tarcza jest do toczenia. Jaka minimalna musi być grubość tarczy po takim toczeniu, aby nadawały się do użytku. A kiedy zażądać wymiany tarczy na nowa w ramach gwarancji?
-
sebtel
sebtel napisał(a): bije mi lewa przednia tarcza, na gwarancyjnym serwisie po 2 latach, serwisant ocenił, że tarcza jest do toczenia.
to dziwne, ze tylko jedna strona... i to po tak malym przebiegu...

sebtel napisał(a):aka minimalna musi być grubość tarczy po takim toczeniu, aby nadawały się do użytku.
grubosc nowych to 25mm, a minimalna to 23mm
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dziś robiłem serwis przy 79tys, Serwis orzekł że klocki z przodu są do wymiany – 880PLN wraz z wymianą. Podziękowałem,
Generalnie moje auto jeździ trasy poniedziałek i piątek po 300km ( z tego 70% niemiecką autostradą) resztę tygodnia prawie stoi. Z hamulców jestem mało zadowolony, porównoje z Golfem V żony i jest nieco gorzej, porównuje z passatem z 2007 i jest odczuwalnie gorzej.
Szukam klocków na przód które po pierwsze, jeśli to możliwe będą bardziej skuteczne niż oryginalne, po drugie nie zniszczą mi tarcz.
Czy EBC czerwone lub zielone bedą ok, w sensie nie zniszczą mi przedwcześnie tarcz?
p.s nie wiem co to za cena 880zł, kilka postów wyżej Kolega pisał 460zł
pozdrawiam jachu
mazda 6 GH 2.0 MZR-CD przedliftowa 2010
Generalnie moje auto jeździ trasy poniedziałek i piątek po 300km ( z tego 70% niemiecką autostradą) resztę tygodnia prawie stoi. Z hamulców jestem mało zadowolony, porównoje z Golfem V żony i jest nieco gorzej, porównuje z passatem z 2007 i jest odczuwalnie gorzej.
Szukam klocków na przód które po pierwsze, jeśli to możliwe będą bardziej skuteczne niż oryginalne, po drugie nie zniszczą mi tarcz.
Czy EBC czerwone lub zielone bedą ok, w sensie nie zniszczą mi przedwcześnie tarcz?
p.s nie wiem co to za cena 880zł, kilka postów wyżej Kolega pisał 460zł
pozdrawiam jachu
mazda 6 GH 2.0 MZR-CD przedliftowa 2010
- Od: 6 lis 2012, 15:50
- Posty: 8
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: mazda 6 GH 2010 2.0MZR-CD klekot 140km
superjachu napisał(a):Czy EBC czerwone lub zielone bedą ok, w sensie nie zniszczą mi przedwcześnie tarcz?
wyczynowe klocki (czerwone) do ORI tarcz – slabo to widze.
Jak juz chcesz isc w EBC to do ORI tarcz bierz czarne EBC
czyli rozumiem że tarcze mi się stosunkowo szybko zużyją, czy może pofalują lub jakiś inny problem się pojawi, wcześniejsze zużycie przeboleje jakoś a później zainwestuje w porządne tarcze
może rzeczywiste ograniczę się do oryginalnych ( czy da się je kupić poza ASO).
Kurcze chciałem nieco poprawić działanie hamulców, czy czarne EBC BLACK STUFF będą hamowały skuteczniej od oryginalnych?
może rzeczywiste ograniczę się do oryginalnych ( czy da się je kupić poza ASO).
Kurcze chciałem nieco poprawić działanie hamulców, czy czarne EBC BLACK STUFF będą hamowały skuteczniej od oryginalnych?
- Od: 6 lis 2012, 15:50
- Posty: 8
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: mazda 6 GH 2010 2.0MZR-CD klekot 140km
Czarne EBC będą porównywalne do klocków oryginalnych, podobnie jak Ferodo Premier i Textary. Niestety nie poprawisz w prosty sposób "wrażenia" skuteczności hamulców – imho uczucie "drewnianego" pedału w ostatnio produkowanych Mazdach, to w dużej mierze kwestia doboru serwa i pompy. Ewentualnie jeśli dokucza Ci fading, który bez wątpienia występuje w GH, to możesz zainwestować w tarcze EBC Turbo Groove i Green Stuff-y. Osobiście do jazdy w mieście wstawiłbym jednak klocki Ferodo Premier (ponieważ są miękkie), ewentualnie TRW (też miękkie, ale niedostępne) i przyzwyczaił się do działania pedału... Oczywiście miękki klocek jest bardziej podatny na fading.
the right man in the wrong place...
superjachu napisał(a):czarne EBC BLACK STUFF będą hamowały skuteczniej od oryginalnych?
nie... bo jest to zamiennik...
Paweł napisał(a):porównywalne do klocków oryginalnych
superjachu napisał(a):chciałem nieco poprawić działanie hamulców
a prosze:
EBC Brakes MAZDA 6 GH EBC Ultimax Front Brake Discs – USR7310
i greenstuff lub redstuff...
(do MPS-a takie tarcze so tylko 20GBP drozsze)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):calosc... okolo 280GBP (230GBP tarcze i 50GBP klocki green)
mozna takze wstawic cos takiego:
http://www.ebay.co.uk/itm/170654515989? ... 1423.l2649
kosztuja polowe tego co EBC
Panowie na razie nie chciałbym wymieniać tarcz bo ich stan jest bdb, żadnego bicia, rant ledwie wyczuwalny, przy moim stylu jazdy pewnie wytrzymały by jeszcze jedne oryginalne klocki ( w moim przypadku to ~80tys).
Nie narzekam na fading (pewnie dlatego że nie jeżdżę dynamicznie, raczej płynnie i 95% na trasie, z tego 70%autostrady, wiec stosunkowo rzadko hamuje, a nie jak w górach co zakręt), tylko na to że jak już hamuje, nawet nieszczególnie mocno to mam wrażenie że auto słabo hamuje...
Resumując nie chce zmieniać teraz tarcz, bo są w dobrym stanie stosunkowo mało zużyte, chce wymienić klocki i jeśli to możliwe poprawić "moc" ich działania. Mogę zrobić to kosztem trwałości tarcz, ale jeśli różnicą skuteczności ma być niewyczuwalna a klocki mogą wykończyć mi tarcze dużo szybciej to wole pozostać przy skuteczności zbliżonej do oryginalnych (tzn nie gorszych)
Czyli jeszcze raz wyjaśnijcie mi proszę:
1. czy EBC BLACKSTUFF będą podobnie hamowały i podobnie zużywały tarcze do oryginalnych?
2. czy jeśli zakupie EBC REDSTUFF lub zielone (greenstuff) to tarcze zniszczą się, pofalują czy po prostu szybciej zużyją? (jeśli tak to ile szybciej? o 50% ?)
3.co sądzicie o klockach firmy ATE CERAMIC i standardowych ATE ORGINAL (czy jakoś tak)
Z góry dzięki za pomoc Jachu
Nie narzekam na fading (pewnie dlatego że nie jeżdżę dynamicznie, raczej płynnie i 95% na trasie, z tego 70%autostrady, wiec stosunkowo rzadko hamuje, a nie jak w górach co zakręt), tylko na to że jak już hamuje, nawet nieszczególnie mocno to mam wrażenie że auto słabo hamuje...
Resumując nie chce zmieniać teraz tarcz, bo są w dobrym stanie stosunkowo mało zużyte, chce wymienić klocki i jeśli to możliwe poprawić "moc" ich działania. Mogę zrobić to kosztem trwałości tarcz, ale jeśli różnicą skuteczności ma być niewyczuwalna a klocki mogą wykończyć mi tarcze dużo szybciej to wole pozostać przy skuteczności zbliżonej do oryginalnych (tzn nie gorszych)
Czyli jeszcze raz wyjaśnijcie mi proszę:
1. czy EBC BLACKSTUFF będą podobnie hamowały i podobnie zużywały tarcze do oryginalnych?
2. czy jeśli zakupie EBC REDSTUFF lub zielone (greenstuff) to tarcze zniszczą się, pofalują czy po prostu szybciej zużyją? (jeśli tak to ile szybciej? o 50% ?)
3.co sądzicie o klockach firmy ATE CERAMIC i standardowych ATE ORGINAL (czy jakoś tak)
Z góry dzięki za pomoc Jachu
- Od: 6 lis 2012, 15:50
- Posty: 8
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: mazda 6 GH 2010 2.0MZR-CD klekot 140km
superjachu napisał(a):czy EBC BLACKSTUFF będą podobnie hamowały i podobnie zużywały tarcze do oryginalnych?
mozliwe ze lekko lepiej ale wielkich zmian nie oczekuj
superjachu napisał(a):czy jeśli zakupie EBC REDSTUFF lub zielone (greenstuff) to tarcze zniszczą się, pofalują czy po prostu szybciej zużyją? (jeśli tak to ile szybciej? o 50% ?)
tarcze beda wygladaly jak "fale dunaju". U mnie w GG green stuffy zalatwily tarcze po 3tys km
witam a ja mam taki problemik odnosnie tarcz i klockow ostatnim razem podczas jazd dochodzil uciazliwy pisk gdy naciskalem lekko na hamulec to przestawalo wizyta u mechanika wymienil tarcze kloski ok to bylo na koniec sierpnia dzisiaj jadac zas zaczelo sie to samo przeciesz nie bede wymienial non stop co 2 miesiace klockow ma ktos jakis pomysl sugestie co to moze byc dzieki za pomoc
Moze nie masz ktorej z blaszek / drucikow dociskajacych klocki? Swoja droga, to inzynierom Mazdy nalezy sie 'nagroda' za wymyslenie takiego sposobu mocowania klockow.... Wlasnie jestem po samodzielnej wymianie kompletu tarcz i klockow i w zyciu nie spotkalem sie z taka iloscia blaszek.... po co to komu?
Przy okazji, jakie macie sposoby na odkrecenie 2 srub mocujacych tarcze do piasty?
Przy okazji, jakie macie sposoby na odkrecenie 2 srub mocujacych tarcze do piasty?
- Od: 7 lut 2012, 19:09
- Posty: 13
- Skąd: UK
- Auto: M6 GH 2.0 MZR-CD
MX5 NA 1.8
przem0 napisał(a):jakie macie sposoby na odkrecenie 2 srub mocujacych tarcze do piasty?
wkretak udarowy, lub jak to nie pomaga to szlifierka
udcinam glowke sruby, zdejmuje stara tarcze i szczypcami wykredam pozostalosc sruby
Tarcza i tak juz nie bedzie potrzebna – wiec po co sie meczyc

ja kupilem z ebay-a zapasowe ale na imbus.
Mam nadzieje, ze beda lepsze do odkrecenia niz ORI
Mam nadzieje, ze beda lepsze do odkrecenia niz ORI
Problem tarcz powrócił... jak ktoś nie czyta od początku to niech zerknie na moje wcześniejsze posty. Zestaw Ebc turbo groove i klocki green stuff. Tarcze właśnie zostały zareklamowane ponieważ zaczęły bić... Lewa 0,5 prawa 0,6. Reklamacja odrzucona z powodu przegrzania tarcz
W poprzednim aucie miałem zestaw ate który hamował niewiele gorzej i nie było z nim żadnego problemu. Zastanawiam się czy to może z madzią jest coś nie halo, może tam jakoś chłodzenia nie ma ? nie znam się na tych sprawach kompletnie. Bicie tarcz zaczęło się po dosyć gwałtownym hamowniu z prędkości 180 do ponad 100 km/h na autostradzie. Warunki zewnetrze: sucho, +15 stopni. Nie było to hamowanie awaryjne więc moim zdaniem tarcze "sportowe" powinny takie coś wytrzymać a tu zonk. Reklamacja w toku-napisze jak będzie coś nowego
A przez 5 tys km było tak fajnie


A przez 5 tys km było tak fajnie
BEST ET @ 15,91 Kąkolewo 2014
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6