Strona 1 z 2

Brak reakcji na dodanie gazu

PostNapisane: 12 mar 2009, 00:01
przez RODDY
witam mam pewien problem,otoz od 2 tygodni zauwazylem,ze czasami po dodaniu gazu moja Mazda nie reaguje od razu?tak jak by sie dlawila,po jakis 2 sekundach dopiero przyspiesza normalnie!!samochodem nie szarpie,wszystko ok!czy to moze byc wina zlego diesla,bo ostatnio zalalem shell vi power,moze dlatego?dzieki za pomoc!pozdrawiam

PostNapisane: 12 mar 2009, 09:17
przez Blaster7
hmmmm raczej nie...ale zależy w jakim zakresie obrotów dodasz gazu.... powyżej 2 tyś powinna iść od razu poniżej bedzie zdychać zanim pójdzie...

PostNapisane: 12 mar 2009, 17:33
przez RODDY
ponizej 2tys,ale wczesniej bylo ok nie bylo czuc tak jak teraz...dzieki

PostNapisane: 13 mar 2009, 19:44
przez wzorektom
Hej wszystkim mam podobny problem dzisiaj go odkrylem – autko na 3 – 4 biegu ponad 2000 obrotow gdy nacisne gaz widac nawet po wskazowce predkosciomierza ze jakos tak dziwnie przyspiesza w pierwszym momencie idzie dobrze za chwile nagle przestaje ciagnac i wskazowka zwalnia (powinno byc rownomierne przyspieszanie) potem znowu wciska w fotel, nie wiem co jest grane ale mnie to martwi. Przy normalnej wolnej jezdzie nic sie nie dzieje jest super dopiero jak chce gwaltownie przyspieszyc, na jalowym biegu nic silnik chodzi rowno i plynnie. Jesli znacie jakas przyczyne cos mozecie podpowiedziec bylbym wdzieczny.
Mazda 6 Sport 2005 136 2.0 TD
wzorektom@o2.co.uk albo gg 2731409 Dzieki !!

PostNapisane: 13 mar 2009, 20:02
przez Sebal
Są dwie możliwości: zapchany intercooler lub nieszczelny układ doładowania

PostNapisane: 13 mar 2009, 21:04
przez wzorektom
A mozecie cos wiecej powiedziec albo jak to sprawdzic samemu i czy wogole darady samemu posprawdzac?
Dzieki

PostNapisane: 13 mar 2009, 21:05
przez RODDY
hej u mnie to tylko w pierwszym momencie nie przyspiesza,powyzej 2tys ciagnie!najbardziej czuc po zmianie z2 na 3 wtedy sie zamula...moze trzeba jej dac dobrze w kosc zeby przepalilo mazde,bo moze ja ja sam tak zamukilem???ogolnie krece ja tak do 3tys obr.i zmieniam bieg...moze to moja wina!macie jakas mysl??

PostNapisane: 14 mar 2009, 01:00
przez Sebal
Silnik MZR-CD zaczyna ciągnąć dopiero od 1500 obr/min a prawdziwego kopa dostaje od 2000 obr/min. Poniżej może sprawiać wrażenie muła bo taką ma charakterystykę. Nie ma znaczenia pomiędzy którymi biegami to jest. Ważne są obroty a nie bieg.
Zawalony intercooler można sprawdzić dwojako. Po pierwsze czy nie jest zabity z zewnątrz np. błotem (powoduje zmniejszenie powierzchni chłodzenia intercoolera) lub czy nie jest zawalony olejem ale to świadczy o rozwalonej turbinie (troche w intercoolerze zawsze będzie oleju). Jak odepniesz rure za intercoolerem i zacznie cieknąć olej to jest źle z turbiną a intercooler do czyszczenia. powoduje to również zmniejszenie możliwości ochłodzenia powietrza doładowującego a w konsekwencji "dziury" w doładowaniu.
Nieszczelny układ doładowania trzeba sprawdzić organoleptyczne. Dać w rurę na postoju i posłuchać czy nie ucieka powietrze z któregoś miejsca z układu doładowującego. Powoduje to zmniejszenia ciśnienia doładowania i "dziury" w mocy. Innym sposobem jest odpięcie rury przed i za turbiną zaślepienie końca przed turbiną i pompowanie powietrza za turbiną ( nie pamiętam do jakiego ciśnienia) i osłuchanie czy gdzieś nie ucieka powietrze.

PostNapisane: 14 mar 2009, 10:59
przez mcbeth
Jak się ostatnio przekonałem, warto sprawdzić układ podciśnienia – źle działające sterowanie geometrią turbiny daje też nieciekawe efekty.

PostNapisane: 14 mar 2009, 12:02
przez wzorektom
Dzieki wielkie dzisiaj jade na diagnostyke komputerowa moze to cos wykaze, nie chce sam grzebac bo nie mam o tym pojecia a i tak musze pojechac bo od kupna jej nie srawdzalem.
No coz zobaczymy jak cos to dam odpowiedz moze raport z diagnostyki zeskanuje to wrzuce.
pozdrawiam Tomek

PostNapisane: 14 mar 2009, 16:58
przez pfirlej
Sebal napisał(a):Są dwie możliwości: zapchany intercooler lub nieszczelny układ doładowania


doklaczam sie do tego wniosku, u mnie byl pekniety przewod dolotowy intercoolera i chodzilo tak samo, potem bylo coraz gorzej, bo sie pekniecie powiekszalo, po wymianie wszystko ok. Sama Mazdzia powinna Ci idealnie przyspieszac od obrotow 1,8k/min.

PostNapisane: 23 mar 2009, 18:21
przez wzorektom
Ok dzisiaj bylem u mechanika, przejechal sie jeszcze za nim podlaczylismy komputer i co sie okazalo, odrazu powiedzial ze to tarcza sprzegla sie wytarla, dlatego sa takie dziwne obroty wzgledem pretkosci. Jutro jade wymienic troche to kosztuje – robocizna i czesci 400 funtow. Nie wiem ile w Polsce. Aha po podlaczeniu pod kompa tylko to czego sie spodziewalem czyli te DSC – samochodzik ze szlaczkami takimi – wykrylo mi blad nr C1956 Czujnik Kata Skretu kierownicy, przerwa w obwodzie. Przypomne ze juz o tym pisalem, kontrolka swieci mi sie czasami na stale, to moze tez odrazu jutro zrobie.
Dam znac jak wymienie jak smiga.

Do DSC – rozwiazanie i naprawa – http://www.mazda6wiki.com/wiki/Technica ... azdaspeed6)

PostNapisane: 15 maja 2009, 20:55
przez kixi4
Odnośnie nieszczelnego intercoolera to lepiej kupić nowy np coś takiego http://moto.allegro.pl/item623247596_no ... _citd.html czy używany, ale tak mysle ze jesli mazda 6 ma problem z tymi intecoolerami to kazdy uzywany po pewnym czasie sie rozszczelni.... proszę o radę..

Całkowity brak reakcji na pedal gazu

PostNapisane: 1 sty 2013, 16:51
przez siarus
Witam,
Wczoraj podczas jazdy wystąpił w mojej madzi niepokojący problem. Otóż jadę sobie elegancko, a tu nagle autko gaśnie przy dojeżdżaniu do świateł – ok, to już się powtarzało, prawdopodobnie SCV – ale zaczęły się także problemy z dodawaniem gazu. Przyspieszenie bardzo się pogorszyło, przy maksymalnym przyciśnięciu gazu madzia zaczęła się dławić (bez jakiegokolwiek przyśpieszania), a w pewnym momencie po prostu przestała całkowicie reagować na gaz (na każdnym biegu) i w końcu stanęła mi na środku drogi... Oczywiście przy okazji silnik zgasł gdy prędkość zmalała. Postałem chwilę, każda kolejna próba odpalenia kończyła się ponownym zgaśnięciem autka (musiałem dodawać dużo gazu żeby nie padł), ujechałem 20 km i znowu nagle przestała reagować na gaz i znowu postój. I tak przez 300km, koszmar... Żadna kontrolka nie świeci, nie ma innych słyszalnych/widocznych oznak że coś jest nie tak. Po prostu nagle przestaje reagować na gaz. Proszę o ewentualną poradę.
Mazda 6
2.0 MZR-CD 136 KM
2003r.

Re: Całkowity brak reakcji na pedal gazu

PostNapisane: 1 sty 2013, 18:24
przez Guiliano
nie kupiłeś czasem jakiegoś trupa? Ile dałeś za auto?

PostNapisane: 1 sty 2013, 18:26
przez Bartek1986
Wiele nie pomogę, ale na przyszłość to proponuje jednak lawetę.. tak to więcej szkód można narobić..

Re: Całkowity brak reakcji na pedal gazu

PostNapisane: 1 sty 2013, 19:33
przez siarus
kupiłem go 4 miechy temu za 21 tys. Przez ten czas przejechałem z 4 tys km i wszystko było w porządku (no może poza sporadycznym gaśnięciem na wolnych obrotach). Nie wiem co o tym myśleć, takie jaja pierwszy raz mi się przydarzyły :( Jutro odpale znowu i zobaczymy...

Re: Całkowity brak reakcji na pedal gazu

PostNapisane: 2 sty 2013, 21:36
przez sojerus
U mnie podobne objawy. Brak mocy i dławienie przy wciskaniu gazu. Pomogła wymiana filtra paliwa. Może będzie pomocne.

Re: Całkowity brak reakcji na pedal gazu

PostNapisane: 2 sty 2013, 23:49
przez dobrzyn22
może podłaczenie pod kompa w celu zczytania błędów??

PS. przenosze do działu diesel celem połączenia z istniejącym wątkiem...a na przyszłosć:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

Re: Brak reakcji na dodanie gazu

PostNapisane: 10 wrz 2015, 22:12
przez blow
Mam ten sam problem co RODDY.
Generalnie to dławienie pojawia się przy wciśnięciu pedału gazu z pozycji neutralnej przy dobrze nagrzanym silniku ( po kilkudziesięciu kilometrach)
Najbardziej odczuwam to przy zmianie biegów.
Na trasie , gdy gwałtownie wcisne z neutralnej pozycji problem tez się pojawia i auto się dlawi na 1-2 sek.
Po wciśnięciu gazu czuć lekkie przyhamowanie silnikiem.
Przepływomierz wyczyszczony.
Wyczyszczony egr , przepustnica i ......nadal to samo
Być moze jakieś elementy pod wpływem temperatury mają problem z właściwym działaniem. Też nie wiem jak dokładnie mechanik wyczyścił egr i przepustnicę,
Moźe gdy coś się rozgrzeje to przyciera...
Zastanawia mnie fakt ,że wiele osób opisuje ten problem, lecz nikt nie pisze o rozwiązaniu (poza sytuacją o zaślepieniu egr-ale to mogłoby świadczyć o uszkodzeniu u mnie tego elementu)