Strona 1 z 1

Czy to EGR czy DPF??

PostNapisane: 28 lip 2019, 16:23
przez gangi
Witam.Pod koniec marca kupiłem auto z ''pierwszym DPF'' Mazda 6 2.2 129KM 2011r. 137000km z Danii.Oleje,filtry wymienione orginały.Raz na dwa tygodnie robię trasą 260km ,reszta po mieście ok 50 km.Obroty na trasie 2500-3000.Przy 18500 zapalił mi się znaczek DPF,po 5 minutach zgasiłem auto.Przy 190000km zapaliła się ponownie lampka DPF,po minucie zaczęła mrugać i na dodatek pojawił się CHECK.Auto weszło w tryb awaryjny mała moc.Znajomy odczytał parametr 3,9g na litr???sSkasował tryb awaryjny i kazał jeczać na trasę,tak zrobiłem z 40km z 4000 obrotami .Po tym zabiegu auto odzyskało moc i parametr w kompie pokazał 0,9g na litr.Trzy dni temu czuję spadek mocy ,ale jeszcze nic się nie zapaliło.Od dnia zakupu czasami słyszę szumy przy obrotach 1600-2000 przy lekkim dodawaniu gazu,raczej to nie turbina.Pytanie czy to jest usterka DPF czy EGR.Komputer znajomego nie seriwisu MAZDA nie pokazał żadnych błędów oprócz przerwanego wypalania DPF,co przerwałem.Dodam tylko że po zakupie zastosowałem środki FORTE do wtysków,DPF.A co drugie tankowanie na BP ULTIMATE dodaję polepszacze Liqid Moly.Czy warto wydać ok 600 na profesjonalne czyszczenie DPF w raz z kalibracją filtra.

Re: Czy to EGR czy DPF??

PostNapisane: 2 sie 2019, 14:41
przez gangi
Filtr wyczyszczony chemicznie.Mazda odzyskała moc.

Re: Czy to EGR czy DPF??

PostNapisane: 13 sie 2019, 15:44
przez gangi
Ale po tygodniu znowu słabnie.Przy obrotach ok 1700-2000 słyszę delikatny gwizd.Przy puszczaniu gazu z 2000 obrotów raczej słychać syczenie.Poleci ktoś serwis w Łodzi,który ma doświadczenie z Mazdami?

Re: Czy to EGR czy DPF??

PostNapisane: 19 sie 2019, 19:14
przez gangi
Kalibracja wtrysków=30% poprawy
Rozruszanie gruszki od turbo i auto jezdzi jak powinno.

PostNapisane: 1 paź 2019, 19:36
przez gangi
Gwizd powrócił,oraz spadły osiągi.Czy turbina może gwizdać przez uszkodzoną gruszkę?Trzpień gruszki rusza się bardzo anemicznie.