Poniżej link do instrukcji co trzeba sprawdzić:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 45600.htmlPewnie zaświeciła się kontrolka "check engine" a DPF'a nie mruga?
Jedź do ASO sprawdzić czy auto brało udział w akcji serwisowej związanej z łańcuchem rozrządu. Jeśli jakimś cudem nie, to możesz powalczyć o skorzystanie tej akcji.
Jeśli w systemie będzie widniało, że auto brało już udział w akcji serwisowej to sprawa mocno komplikuje się. Musiałbyś w jakiś sposób udowodnić, że ASO które wcześniej serwisowało auto i wykonywało tę akcję serwisową, nie zrobiło nic (chodzi tutaj o aktualizację softu) tylko odznaczyło w systemie, że auto było i poziom wyciągnięcia łańcuch był w normie. Dyskusyjna jest też kwestia która wersja softu była w danym momencie uznawana za aktualną i jaki stopień wyciągnięcia łańcucha był akceptowany.
Warto zrobić aktualizację softu. Zadbaj i przypilnuj, żeby przed aktualizacją zrobiono zrzut pełnej obecnej konfiguracji łącznie z mapami paliwowymi (wtrysków). Jeśli miałeś dostrajane auto o czym możesz nawet nie wiedzieć to po aktualizacji nagle okaże się że masz auto o innych parametrach. Wtedy wrócisz do starej wersji i przy wymianie oleju będziesz pilnował wartości parametru odpowiedzialnego za wyciągnięcie łańcucha.
Możesz spróbować sprawdzić czujniki. Są dwa: czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia wału korbowego i wartość tego parametru to jest odchylenie jakie jest mierzone pomiędzy tymi wałkami. Jeden z czujników jest łatwo dostępny z góry, do drugiego dostęp jest z dołu. W instrukcji jest ładnie pokazane. Żeby nie iść w koszty najlepiej pożyczyć i przełożyć z innego silnika R2A czy z 6, 3, czy z CX-7. Jednak to raczej nie będzie to, czujniki te psują się niezwykle rzadko i są to raczej uszkodzenia mechaniczne wynikające z niewłaściwego montażu.
Najprawdopodobniej łańcuch jest już faktycznie mocno rozciągnięty. Niestety, żeby to sprawdzić organoleptycznie to trzeba do niego dostać się, więc trochę elementów trzeba wymontować –> patrz instrukcja. Przy takim wyciągnięciu prawdopodobnie tłukł on już dosyć mocno po ślizgach więc i na nich mogą być jakieś uszkodzenia, odpryski. Jeśli tak było to te elementy poleciały w miskę olejową więc też dobrze będzie ją ściągnąć wyczyścić razem ze smokiem olejowym, a ślizgi wymienić.
Co do kosztów to za łańcuch, napinacz i uszczelniacz wału korbowego z tego co pamiętam 1,5k-1,7k PLN
Ślizgi dodatkowo jeśli będzie potrzeba po inspekcji wizualnej. Są 3, zazwyczaj obrywają 2 plastikowe to coś około 300-400zł. Dolicz koszt robocizny, której jest tutaj trochę w warsztacie gdzie znają ten silnik. Całościowo może to wynieść Ciebie 3.0k-3,5k PLN