Error kod 299 Turbocharger/Supercharger Underboost

Witam panowie mam pewien problem z moja Mazdą 6 2.2 TD 163KM 2011 rok, auto traci moc na starcie idzie jeszcze jak cię moge ale przy zmianie biegu na 4-ty juz ma problem nie szarpie autem nie dławi się ale rozpedza sie powoli.Póżniej już idzie lepiej po przekroczeniu 60 mph przyspiesza lepiej ale wciąż nie tak jak było przed tym peroblemem. Dodam że poajwił się kod błędu 299 po odczytaniu skanerem treść komunikatu brzmi `Supercharger/Turbocharger Underboost` dodatkowo po jakimś czasie pojawiła się migająca lampka od DPF-a. zaznaczę że lampka miga nie świeci jednolicie. A więc podjechałem do kolegi który posiada skaner profesjonalny wykazało dwa błędy Turbo i DPF-a. Wypalanie DPF-a zrobiliśmy na miejscu w ciagu 30min proces przebiegł pomyślnie po tym zresestowaliśmy wszystkie błędy i zrobilismy jazdę próbną. Auto jechało dobrze ale w moim odczuciu wciąż nie tak jak powinno ale było dużo lepiej niż z tym problemem. Nic nie wyskakiwało przez prawie 5 dni i pierwszy pojawił się znów błąd Turbiny i na drugi dzień pojawił się migający DPF. Kod błedu znów ten sam `299` Jeśli chodzi o DPF-a to zapewne włączony został proces wypalania dlatego miga w przeciwnym razie komunikat byłby ciągły nie migający. A wszystkie problemy zaczeły się po wizycie w warsztacie w celu zrobienia M.O.T-u czyli przeglądu corocznego. Zabrałem auto wróciłem do pracy i w drodze powrotnej do domu zaczeły się problemy. Jeśli ktoś wie coś na ten temat to proszę o pomoc i podpowiedzi. Z ciekawości wpisałem ten komunikat błędu w Google i wyskakuje co pierwsze że to solenoid sensor czy to może rzeczywiście być ten sensor?
Dopisano 22 maja 2016, 21:54:
No i kolejny kod doszedł P2436 treść `DTC definitions not found! Please refer to vehicle service manual! I kolejny P0113 Intake Air Temperature Sensor 1 Circuit High. Próbowałem resetować udało sie tylko jeden ten P0113, drugi wciąż świeci. Chyba jakieś fatum nad tym autem ciąży.
Dopisano 22 maja 2016, 22:45:
P0113 znalazłem odpowiedz-P0113:00 i P2463:00*
Intake air temperature (IAT) sensor No.1 circuit high input- oba kody które podałem odpowiadają za DPF-a If any of the below DTCs are stored in the PCM, manual regeneration will be blocked by the PCM. Carry out the appropriate DTCs inspection procedure first.Then, perform manual regeneration procedure again.
P0045:00, P0093:00, P0097:00, P0098:00, P0101:00, P0102:00, P0103:00, P0106:00, P0107:00, P0108:00, P0112:00, P0113:00, P0117:00, P0118:00, P0131:00, P0132:00, P0151:00, P0152:00, P0154:00, P0191:00, P0192:00, P0193:00, P0201:00, P0202:00, P0203:00, P0204:00, P0299:00, P0301:00, P0302:00, P0303:00, P0304:00, P0313,00, P0337:00, P0406:00, P0500:00, P0545:00, P0546:00, P0548:00, P0549:00, P0605:00, P0606:00, P062A:00, P115A:00, P1378:00, P1379:00, P1589:00, P1675:00, P1676:00, P2002:00, P2105:00, P2146:00, P2147:00, P2148:00, P2149:00, P2150:00, P2151:00, P2228:00, P2229:00, P2454:00, P2455:00, P2456:00, P2459:00, P2621:00, P2622:00, P242F:00*, P253F:00, P2463:00*.
*:For P242F:00 and P2463:00, manual regeneration will only be blocked if an excessive amount of soot is in the diesel particulate filter.
No i kod P0299 tez tu jest także wszystko jest powiązane ze sobą. A więc panowie wszelkie kody z tej tabeli dają jasną odpowiedz co do waszych filtrów DPF. Więc w moim wypadku czas wyciąć mu bebechy i wgrać oprogramowanie.
Dopisano 22 maja 2016, 21:54:
No i kolejny kod doszedł P2436 treść `DTC definitions not found! Please refer to vehicle service manual! I kolejny P0113 Intake Air Temperature Sensor 1 Circuit High. Próbowałem resetować udało sie tylko jeden ten P0113, drugi wciąż świeci. Chyba jakieś fatum nad tym autem ciąży.
Dopisano 22 maja 2016, 22:45:
P0113 znalazłem odpowiedz-P0113:00 i P2463:00*
Intake air temperature (IAT) sensor No.1 circuit high input- oba kody które podałem odpowiadają za DPF-a If any of the below DTCs are stored in the PCM, manual regeneration will be blocked by the PCM. Carry out the appropriate DTCs inspection procedure first.Then, perform manual regeneration procedure again.
P0045:00, P0093:00, P0097:00, P0098:00, P0101:00, P0102:00, P0103:00, P0106:00, P0107:00, P0108:00, P0112:00, P0113:00, P0117:00, P0118:00, P0131:00, P0132:00, P0151:00, P0152:00, P0154:00, P0191:00, P0192:00, P0193:00, P0201:00, P0202:00, P0203:00, P0204:00, P0299:00, P0301:00, P0302:00, P0303:00, P0304:00, P0313,00, P0337:00, P0406:00, P0500:00, P0545:00, P0546:00, P0548:00, P0549:00, P0605:00, P0606:00, P062A:00, P115A:00, P1378:00, P1379:00, P1589:00, P1675:00, P1676:00, P2002:00, P2105:00, P2146:00, P2147:00, P2148:00, P2149:00, P2150:00, P2151:00, P2228:00, P2229:00, P2454:00, P2455:00, P2456:00, P2459:00, P2621:00, P2622:00, P242F:00*, P253F:00, P2463:00*.
*:For P242F:00 and P2463:00, manual regeneration will only be blocked if an excessive amount of soot is in the diesel particulate filter.
No i kod P0299 tez tu jest także wszystko jest powiązane ze sobą. A więc panowie wszelkie kody z tej tabeli dają jasną odpowiedz co do waszych filtrów DPF. Więc w moim wypadku czas wyciąć mu bebechy i wgrać oprogramowanie.