Error kod 299 Turbocharger/Supercharger Underboost

Postprzez jarekm0180 » 22 maja 2016, 14:55

Witam panowie mam pewien problem z moja Mazdą 6 2.2 TD 163KM 2011 rok, auto traci moc na starcie idzie jeszcze jak cię moge ale przy zmianie biegu na 4-ty juz ma problem nie szarpie autem nie dławi się ale rozpedza sie powoli.Póżniej już idzie lepiej po przekroczeniu 60 mph przyspiesza lepiej ale wciąż nie tak jak było przed tym peroblemem. Dodam że poajwił się kod błędu 299 po odczytaniu skanerem treść komunikatu brzmi `Supercharger/Turbocharger Underboost` dodatkowo po jakimś czasie pojawiła się migająca lampka od DPF-a. zaznaczę że lampka miga nie świeci jednolicie. A więc podjechałem do kolegi który posiada skaner profesjonalny wykazało dwa błędy Turbo i DPF-a. Wypalanie DPF-a zrobiliśmy na miejscu w ciagu 30min proces przebiegł pomyślnie po tym zresestowaliśmy wszystkie błędy i zrobilismy jazdę próbną. Auto jechało dobrze ale w moim odczuciu wciąż nie tak jak powinno ale było dużo lepiej niż z tym problemem. Nic nie wyskakiwało przez prawie 5 dni i pierwszy pojawił się znów błąd Turbiny i na drugi dzień pojawił się migający DPF. Kod błedu znów ten sam `299` Jeśli chodzi o DPF-a to zapewne włączony został proces wypalania dlatego miga w przeciwnym razie komunikat byłby ciągły nie migający. A wszystkie problemy zaczeły się po wizycie w warsztacie w celu zrobienia M.O.T-u czyli przeglądu corocznego. Zabrałem auto wróciłem do pracy i w drodze powrotnej do domu zaczeły się problemy. Jeśli ktoś wie coś na ten temat to proszę o pomoc i podpowiedzi. Z ciekawości wpisałem ten komunikat błędu w Google i wyskakuje co pierwsze że to solenoid sensor czy to może rzeczywiście być ten sensor?

Dopisano 22 maja 2016, 21:54:

No i kolejny kod doszedł P2436 treść `DTC definitions not found! Please refer to vehicle service manual! I kolejny P0113 Intake Air Temperature Sensor 1 Circuit High. Próbowałem resetować udało sie tylko jeden ten P0113, drugi wciąż świeci. Chyba jakieś fatum nad tym autem ciąży.

Dopisano 22 maja 2016, 22:45:

P0113 znalazłem odpowiedz-P0113:00 i P2463:00*
Intake air temperature (IAT) sensor No.1 circuit high input- oba kody które podałem odpowiadają za DPF-a If any of the below DTCs are stored in the PCM, manual regeneration will be blocked by the PCM. Carry out the appropriate DTCs inspection procedure first.Then, perform manual regeneration procedure again.
P0045:00, P0093:00, P0097:00, P0098:00, P0101:00, P0102:00, P0103:00, P0106:00, P0107:00, P0108:00, P0112:00, P0113:00, P0117:00, P0118:00, P0131:00, P0132:00, P0151:00, P0152:00, P0154:00, P0191:00, P0192:00, P0193:00, P0201:00, P0202:00, P0203:00, P0204:00, P0299:00, P0301:00, P0302:00, P0303:00, P0304:00, P0313,00, P0337:00, P0406:00, P0500:00, P0545:00, P0546:00, P0548:00, P0549:00, P0605:00, P0606:00, P062A:00, P115A:00, P1378:00, P1379:00, P1589:00, P1675:00, P1676:00, P2002:00, P2105:00, P2146:00, P2147:00, P2148:00, P2149:00, P2150:00, P2151:00, P2228:00, P2229:00, P2454:00, P2455:00, P2456:00, P2459:00, P2621:00, P2622:00, P242F:00*, P253F:00, P2463:00*.
*:For P242F:00 and P2463:00, manual regeneration will only be blocked if an excessive amount of soot is in the diesel particulate filter.
No i kod P0299 tez tu jest także wszystko jest powiązane ze sobą. A więc panowie wszelkie kody z tej tabeli dają jasną odpowiedz co do waszych filtrów DPF. Więc w moim wypadku czas wyciąć mu bebechy i wgrać oprogramowanie.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2015, 21:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 TS2 2.2 TD 163KM Hatchback 2009 rok produkcji.
Mazda 6 TS2 2.2 TD 163KM Estate 2011 rok produkcji.

Postprzez CudownyBocianek » 24 maja 2016, 00:00

jarekm0180 napisał(a):A wszystkie problemy zaczeły się po wizycie w warsztacie w celu zrobienia M.O.T-u czyli przeglądu corocznego. Zabrałem auto wróciłem do pracy i w drodze powrotnej do domu zaczeły się problemy.

W takim razie nie rozumie dlaczego chcesz wycinać DPF skoro ewidentnie coś ci ktoś nakopał w aucie. Zamiast wycinać ustrojstwo to lepiej jedź tam gdzie robili Ci ten serwis i niech naprawiają co skopali.

Nie wiem czy w tym aucie jest coś takiego jak selenoid sensor ale za to jest selenoid valve, który steruje podciśnieniem dochodzącym do gruszki od kierownic vnt na turbosprężarce. Znajduje się zaraz przy pompie podciśnienia z tyłu silnika. Jak patrzysz na silnik od tyły z kanału i widzisz turbosprężarkę to zawór jest poniżej jej po prawej stronie w odległości około 15-20 cm. Idą do niego 2 gumowe czarne wężyki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez emerahl » 3 sty 2017, 15:16

jarekm0180 – doszedłeś do czegoś w końcu? Wyciąłeś DPFa, sypie dalej błędami czy już nie?
Miałam w swojej Mazdzie błąd z turbosprężarki. Mechanik mówił, że to przez zapchaną turbinę. Przeczyścił ją, mówił też, że przeczyścił DPFa. Po tym czyszczeniu Maździe mocy przybyło, wreszcie miała znowu kopa, ale po 1500km kolejny błąd mi wyskoczył – tym razem P0546. Do mechanika nie mogę się dodzwonić i na razie błąd sama zczytałam, opisu brak, ale znalazłam w Internecie informację, że to Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit High Bank 1 Sensor 1.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2015, 13:37
Posty: 5
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 diesel 2.0 143KM 2006r.

Postprzez Madziol » 3 lis 2017, 18:48

Witam
Dotyczy M6 II 2,2D 136kw 09'
Przeczytałem twojego mail-a, z tego co widzę ta sama awaria. Zaczęło się od P0299-skasowane. Wymiana oleju na nie właściwy, Zapala się i mruga DPF. Kasowanie błędów, wypalanie DPF. Wymiana oleju, kasowanie błędów. Wyjazd na groby 70 km najpierw kontrolka silnika skutek brak Turbo, za 50km mrugający DPF. Z czytanie błędów P0106, P0299, P242f, P2463. Wszystko dzieje się w ciągu 2-ch tygodni od zakupu Madzi.
Szukam pomocy i warsztatu i mechanika, który wiedziałby co naprawić. Dzięki forum wiem że ktoś wyczyścił turbinę, ale po kilku tysiącach problem powrócił. Ktoś wymienił zaworki sterujące turbiną. Liczę na pomoc.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2014, 19:48
Posty: 230 (2/5)
Skąd: Łódź
Auto: M6 II 2,2D 185kM Poprzed M 626 GW 2.0 turbo DI 74kW 350tyś
Poprzed M 626 GD 2D 550tyś

Postprzez MAZVAGTECH » 4 lis 2017, 00:24

Sprawdz jak wstaje turbo po skasowaniu bledow, czyli przeplyw powietrza przez przeplywomierz i cisnienie doladowania. Najlepiej jeszcze sprawdzic EGR i jak szybko zapycha sie dpf po wypaleniu. Wszystko to widac na komputerze
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez CudownyBocianek » 5 lis 2017, 00:21

MAZVAGTECH napisał(a):... Wszystko to widac na komputerze

Czy mógłbyś rozwinąć myśl? Które parametry jakie powinny mieć wartości? Może jakieś screeny? Cokolwiek, co mogło by pomóc w ocenie samemu – niefachowym okiem....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez MAZVAGTECH » 5 lis 2017, 12:04

Ok Bede mial chwike wsiade do swojego i porobie screeny
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Madziol » 5 lis 2017, 14:02

Witam
Chciałbym się włączyć. Dopisałem się do tego wątku. Może ktoś mi pomóc.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2014, 19:48
Posty: 230 (2/5)
Skąd: Łódź
Auto: M6 II 2,2D 185kM Poprzed M 626 GW 2.0 turbo DI 74kW 350tyś
Poprzed M 626 GD 2D 550tyś

Postprzez MAZVAGTECH » 5 lis 2017, 14:05

Masz jakis program zeby wyciagnac parametry silnika?
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Madziol » 5 lis 2017, 14:21

Witam
Błędy sczytałem przez OBDII i przez bleutooth-a na smartfonie. Mam laptopa ale bez żadnych aplikacji. Nie wiem czy czuje się na siłach robić to samemu, że nie zepsuć czegoś.
PZDR
P.S.
Muszę wyjść odpiszę ok 18,00
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2014, 19:48
Posty: 230 (2/5)
Skąd: Łódź
Auto: M6 II 2,2D 185kM Poprzed M 626 GW 2.0 turbo DI 74kW 350tyś
Poprzed M 626 GD 2D 550tyś

Postprzez Madziol » 23 lis 2017, 13:00

Witam
Chyba tylko mnie wyskoczył P0299
PZDR
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2014, 19:48
Posty: 230 (2/5)
Skąd: Łódź
Auto: M6 II 2,2D 185kM Poprzed M 626 GW 2.0 turbo DI 74kW 350tyś
Poprzed M 626 GD 2D 550tyś

Postprzez aj75 » 20 lut 2019, 20:10

U mnie błąd P0299 pojawia się tylko przy jeździe po autostradzie. Podczas jazdy miejskiej oraz zwykłymi drogami (nie szybkiego ruchu ani autostrady) błąd nie pojawia się. Podciśnienia i inne przewody niby sprawdzone przez mechaników i twierdzą, że są ok. Nie odnotowałem spadku mocy ani dynamiki podczas jazdy. czy macie jakieś pomysły co sprawdzić?
aj75
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6