Strona 1 z 2

silnik 2,2D 185KM – zatarł się ?!

PostNapisane: 13 sie 2015, 09:13
przez mkw201208
Witam was i proszę o rady.

W zeszłą sobotę silnik w mojej maździe uległ awarii (wstępna diagnoza ASO w Krakowie – zatarcie silnika). Jechałem bardzo dynamicznie (wysokie obroty) by po chwili zwolnić do 70km/h. Międzyczasie zapaliła się czerwona kontrolka "oleju" by po chwili zapaliły się wszystkie kontrolki i silnik zgasł podczas jazdy :/
Jednorazowa próba odpalenia nie przyniosła efektu. Auto zostało zholowane do ASO Mazda w Krakowie.
Auto ma przebieg 115000km (kupiłem od pierwszego właściciela, salon Polska).

Przy przebiegu 113800km został wymieniony olej... uwaga na 10W40 (zorientowałem się dopiero patrząc na naklejkę pod maską czekając na lawetę). W książce serwisowej jest mowa tylko i wyłącznie o oleju 5W30 do tego silnika !!

Czy zły olej mógł być przyczyną przedmiotowej awarii ??

Co radzicie w takim przypadku ?

1. Wymiana silnika (używany z Anglika ?) ??

2. Naprawa w ASO Mazda w Krakowie ??

3. a może jakiś inny warsztat ??

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam,
Krzysztof

Re: silnik 2,2D 185KM – zatarł się ?!

PostNapisane: 13 sie 2015, 13:59
przez smile
Zatarty zapewne ale sądzę, że nie przez olej a przez zatkany smok olejowy. Ściągnięcie miski dużo wyjaśni. Silnik do wymiany, anglik jest rozsądny.
Z ciekawości stary silnik można rozkręcić i sprawdzić gdzie go chwyciło.

Re: silnik 2,2D 185KM – zatarł się ?!

PostNapisane: 13 sie 2015, 15:17
przez tadziol
Popieram przedmówcę w całej rozciągłości idei.

Re: silnik 2,2D 185KM – zatarł się ?!

PostNapisane: 13 sie 2015, 21:32
przez marlad
Nasi mechanicy twierdzą podobnie.
Ale przypomniał się nam jeden klient , który miał 2.2 z AdBlue i opowiadał o problemie osadzania się osadu o konsystencji "galaretki" w ok. smoka

Czy cos na ten temat Wam się obiło o uszy ?

Re: silnik 2,2D 185KM – zatarł się ?!

PostNapisane: 13 sie 2015, 21:37
przez smile
AdBlue nie ma tu nic do rzeczy. "Galaretka" hm.. nic mi nie przychodzi do głowy. Jedynie to nagar powstający przez nieszczelne podkładki pod wtryskami zalepiający smok olejowy.

Re: silnik 2,2D 185KM – zatarł się ?!

PostNapisane: 13 sie 2015, 21:42
przez tadziol
Dokładnie....AB jest podawany do układu wydechowego,więc jego związek z olejem jest żaden.

PostNapisane: 28 sie 2015, 21:30
przez Enduro
ubolewam i polecam w przypadku zakupu angola go solidnie sprawdzic..
niestety w tym silniku jest mozliwosc kontaktu spalin z olejem sil. co w przypadku nieszczelnosci podkladek pod wtryskami , powoduje jego zabrudzenie i w efekcie koncowym zaklejenie skuteczne smoka i zatarcie silnika
P.S.
Aa Bl. nie ma związeku z olejem żadego.

pozdr.E

Re: silnik 2,2D 185KM – zatarł się ?!

PostNapisane: 6 wrz 2015, 20:26
przez mkw201208
Witam was ponownie,

Na wstępie dziękuje za wszystkie odpowiedzi i sugestie.

Ostatecznie silnik został naprawiony w warsztacie w Mysłowicach (MazVagTech). Wymieniono wał korbowy (używany – nominał), oryginalne panewki główne i korbowodowe, korbowód (używany), uszczelka pod głowicą (nowa-oryginał), łańcuch rozrządu (nowa-oryginał), planowanie głowicy, podkładki pod wtryskiwacze oraz oczywiście olej Dexelia DPF 5W/30.

Na całość prac i części (używanych) udzielono gwarancji na 40000km. Koszt obsługi i jakość obsługi na satysfakcjonującym poziomie. Nie chciałbym zapeszać (po naprawie przejechałem dopiero ok. 100km) ale POLECAM ten warsztat.

Mazda Polska poproszona o opinię w przedmiotowej sprawie stwierdziła lakonicznie, iż nie wystawia tego typu opinii. BEZNADZIEJA !!

Na zakończenie dodam, iż jestem mocno rozczarowany faktem, iż Mazda wyprodukowała silnik który potrafi się zatrzeć przy tak niskim przebiegu (115000km).

Jeśli ktoś z was uważa, iż warto jeszcze zwrócić na coś uwagę w tej przedmiotowej sprawie lub przy tym konkretnie silniku to poproszę o kolejne sugestię gdyż wolałbym uniknąć podobnych "niespodzianek"

Re: silnik 2,2D 185KM – zatarł się ?!

PostNapisane: 6 wrz 2015, 20:33
przez smile
Brakuje najważniejszego, dlaczego się zatarł????????

PostNapisane: 6 wrz 2015, 20:46
przez tadziol
mkw201208 napisał(a):Mazda Polska poproszona o opinię w przedmiotowej sprawie stwierdziła lakonicznie, iż nie wystawia tego typu opinii. BEZNADZIEJA
Jak najbardziej logiczna odpowiedź.

PostNapisane: 6 wrz 2015, 21:01
przez Enduro
tadziol napisał(a):
mkw201208 napisał(a):Mazda Polska poproszona o opinię w przedmiotowej sprawie stwierdziła lakonicznie, iż nie wystawia tego typu opinii. BEZNADZIEJA
Jak najbardziej logiczna odpowiedź.
abs. tak, bo ich stwierdzenie ze to jakies przeoczenie producenta dalo by podstawy
do ogromnych roszczen co do uszkodzonych silnikow.

pozdr.
E

Re: silnik 2,2D 185KM – zatarł się ?!

PostNapisane: 6 wrz 2015, 21:31
przez smile
Na 99% przyczyna zatarcia to nie dopilnowanie wymiany na czas uszczelek pod wtryskami... a więc niewłaściwa obsługa.

Jak by auto było serwisowane do końca w ASO, MMPOL lub ASO by się musiało wykazać i wskazać co się stało, że się zesra*o, np. poprzez opinie biegłego rzeczoznawcy.

PostNapisane: 7 wrz 2015, 11:38
przez Enduro
wiele autoryz. ASO bardzo dlugo nie milo pojecia o problemie podkladek a wiele nie przyjmowalo do wiadomosci tego faktu.
jestem pewien, ze nie jeden sewi lub warsztat do dnia dzisiejszego o tym problemie nie wie lub nie chce wiedziec.
wymiana podkladek nie nalezy do stand./rutynowwej obslugi auta.
jeszcze producenci nie doszli do tego etapu by ten proces wpisac w obsluge auta.
bo i po co
w sumie to im lekko na reke , jak Auto kilkuletnie po przebiegu ponad 100tys km. padnie i najlepiej jak wyjaduje na zlomie..

pozdr.E

Re: silnik 2,2D 185KM – zatarł się ?!

PostNapisane: 7 wrz 2015, 18:26
przez smile
Nie miało pojęcia z lenistwa, bo biuletyn na ten temat był dosyć szybko wydany i dostępny w dokumentacji wewnętrznej ASO.

TapTalk na Sony M2

PostNapisane: 8 wrz 2015, 14:14
przez Enduro
smile napisał(a): dostępny w dokumentacji wewnętrznej ASO.

co oznczac moze ze na zew. nie wychodzi takie info.

E

Re: silnik 2,2D 185KM – zatarł się ?!

PostNapisane: 8 wrz 2015, 16:28
przez Marianek
Samo za siebie mówi biuletyn wewnętrzny. Biuletyny nie maja prawa wychodzić na zewnątrz i dotyczy to każdego producenta, nie tylko Mazdy. Po za tym ASO robiąc przegląd otwiera listę serwisową dotyczącą danego auta i tam ma jak byk wpisane, kontrola i wymiana. Oczywiście jak klient zaakceptuje <diabełek> .

PostNapisane: 8 wrz 2015, 19:56
przez mkw201208
smile napisał(a):Brakuje najważniejszego, dlaczego się zatarł????????


zatkany smok olejowy. Warsztat MazVagTech jednoznacznie określa, iż przyczyną awarii były nie wymienione podkładki pod wtryskami...

ASO Mazdy w Krakowie wydało opinię, iż zły olej (wspomniany 10W40) znacząco przyczynił się do awarii.

Wezwany przeze mnie niezależny rzeczoznawca również był zdania, iż zły olej miał wpływ na przedmiotową awarię.

Wierzyłem w te opinie gdyż auto jak dotąd spisywało się bez zarzutu (ostatnimi czasy przejechałem m.in. bez problemu ponad 2500km w czasie wakacyjnych wojaży). Po powrocie zmieniłem olej i niebawem stało się to co się stało :(

Re: silnik 2,2D 185KM – zatarł się ?!

PostNapisane: 8 wrz 2015, 20:18
przez smile
Zły olej plus podkładki i się stało. Niewłaściwy olej mógł przyspieszyć koksowanie się oleju w połączeniu ze spalinami.

TapTalk na Sony M2

PostNapisane: 18 paź 2015, 12:14
przez Enduro
wymiana oleju nie niweluje problemu zaklejania sie smoka pompy olejowej , jesli nieszczlne sa podkladki pod wtryskami.
E

PostNapisane: 25 gru 2015, 21:09
przez muzyk
Panowie, piszecie o niewymienionych podkladkach, zlym oleju...
A co powiecie na to:

Moja mazda CX 7 2.2 przebieg 78tys mil, rok temu wymieniany rozrzad w ASO w katowicach, wymienione podkladki, olej w normie... Padla panewka!!!!! w czasie jazdy na autostradzie 110km/g

Wczesniej mialem Mazde 6 2.0, przebieg 90tys mil – TO SAMO!!!!!!!


Na prawde dbam o swoje samochody, nie szaleje!

Mazda w PL nie widzi zadnej winy po stronie ASO.

Jakies pomysly?

Dopisano 25 gru 2015 20:13:

Chcialem jeszcze zapytac czy mam szanse udowodnic wine ASO po wymianie rozrzadu?