silnik 2,2D 185KM – zatarł się ?!
1, 2
Witam was i proszę o rady.
W zeszłą sobotę silnik w mojej maździe uległ awarii (wstępna diagnoza ASO w Krakowie – zatarcie silnika). Jechałem bardzo dynamicznie (wysokie obroty) by po chwili zwolnić do 70km/h. Międzyczasie zapaliła się czerwona kontrolka "oleju" by po chwili zapaliły się wszystkie kontrolki i silnik zgasł podczas jazdy :/
Jednorazowa próba odpalenia nie przyniosła efektu. Auto zostało zholowane do ASO Mazda w Krakowie.
Auto ma przebieg 115000km (kupiłem od pierwszego właściciela, salon Polska).
Przy przebiegu 113800km został wymieniony olej... uwaga na 10W40 (zorientowałem się dopiero patrząc na naklejkę pod maską czekając na lawetę). W książce serwisowej jest mowa tylko i wyłącznie o oleju 5W30 do tego silnika
Czy zły olej mógł być przyczyną przedmiotowej awarii
Co radzicie w takim przypadku ?
1. Wymiana silnika (używany z Anglika ?)
2. Naprawa w ASO Mazda w Krakowie
3. a może jakiś inny warsztat
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam,
Krzysztof
W zeszłą sobotę silnik w mojej maździe uległ awarii (wstępna diagnoza ASO w Krakowie – zatarcie silnika). Jechałem bardzo dynamicznie (wysokie obroty) by po chwili zwolnić do 70km/h. Międzyczasie zapaliła się czerwona kontrolka "oleju" by po chwili zapaliły się wszystkie kontrolki i silnik zgasł podczas jazdy :/
Jednorazowa próba odpalenia nie przyniosła efektu. Auto zostało zholowane do ASO Mazda w Krakowie.
Auto ma przebieg 115000km (kupiłem od pierwszego właściciela, salon Polska).
Przy przebiegu 113800km został wymieniony olej... uwaga na 10W40 (zorientowałem się dopiero patrząc na naklejkę pod maską czekając na lawetę). W książce serwisowej jest mowa tylko i wyłącznie o oleju 5W30 do tego silnika
Czy zły olej mógł być przyczyną przedmiotowej awarii
Co radzicie w takim przypadku ?
1. Wymiana silnika (używany z Anglika ?)
2. Naprawa w ASO Mazda w Krakowie
3. a może jakiś inny warsztat
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam,
Krzysztof
Zatarty zapewne ale sądzę, że nie przez olej a przez zatkany smok olejowy. Ściągnięcie miski dużo wyjaśni. Silnik do wymiany, anglik jest rozsądny.
Z ciekawości stary silnik można rozkręcić i sprawdzić gdzie go chwyciło.
Z ciekawości stary silnik można rozkręcić i sprawdzić gdzie go chwyciło.
Nasi mechanicy twierdzą podobnie.
Ale przypomniał się nam jeden klient , który miał 2.2 z AdBlue i opowiadał o problemie osadzania się osadu o konsystencji "galaretki" w ok. smoka
Czy cos na ten temat Wam się obiło o uszy ?
Ale przypomniał się nam jeden klient , który miał 2.2 z AdBlue i opowiadał o problemie osadzania się osadu o konsystencji "galaretki" w ok. smoka
Czy cos na ten temat Wam się obiło o uszy ?
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
ubolewam i polecam w przypadku zakupu angola go solidnie sprawdzic..
niestety w tym silniku jest mozliwosc kontaktu spalin z olejem sil. co w przypadku nieszczelnosci podkladek pod wtryskami , powoduje jego zabrudzenie i w efekcie koncowym zaklejenie skuteczne smoka i zatarcie silnika
P.S.
Aa Bl. nie ma związeku z olejem żadego.
pozdr.E
niestety w tym silniku jest mozliwosc kontaktu spalin z olejem sil. co w przypadku nieszczelnosci podkladek pod wtryskami , powoduje jego zabrudzenie i w efekcie koncowym zaklejenie skuteczne smoka i zatarcie silnika
P.S.
Aa Bl. nie ma związeku z olejem żadego.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam was ponownie,
Na wstępie dziękuje za wszystkie odpowiedzi i sugestie.
Ostatecznie silnik został naprawiony w warsztacie w Mysłowicach (MazVagTech). Wymieniono wał korbowy (używany – nominał), oryginalne panewki główne i korbowodowe, korbowód (używany), uszczelka pod głowicą (nowa-oryginał), łańcuch rozrządu (nowa-oryginał), planowanie głowicy, podkładki pod wtryskiwacze oraz oczywiście olej Dexelia DPF 5W/30.
Na całość prac i części (używanych) udzielono gwarancji na 40000km. Koszt obsługi i jakość obsługi na satysfakcjonującym poziomie. Nie chciałbym zapeszać (po naprawie przejechałem dopiero ok. 100km) ale POLECAM ten warsztat.
Mazda Polska poproszona o opinię w przedmiotowej sprawie stwierdziła lakonicznie, iż nie wystawia tego typu opinii. BEZNADZIEJA
Na zakończenie dodam, iż jestem mocno rozczarowany faktem, iż Mazda wyprodukowała silnik który potrafi się zatrzeć przy tak niskim przebiegu (115000km).
Jeśli ktoś z was uważa, iż warto jeszcze zwrócić na coś uwagę w tej przedmiotowej sprawie lub przy tym konkretnie silniku to poproszę o kolejne sugestię gdyż wolałbym uniknąć podobnych "niespodzianek"
Na wstępie dziękuje za wszystkie odpowiedzi i sugestie.
Ostatecznie silnik został naprawiony w warsztacie w Mysłowicach (MazVagTech). Wymieniono wał korbowy (używany – nominał), oryginalne panewki główne i korbowodowe, korbowód (używany), uszczelka pod głowicą (nowa-oryginał), łańcuch rozrządu (nowa-oryginał), planowanie głowicy, podkładki pod wtryskiwacze oraz oczywiście olej Dexelia DPF 5W/30.
Na całość prac i części (używanych) udzielono gwarancji na 40000km. Koszt obsługi i jakość obsługi na satysfakcjonującym poziomie. Nie chciałbym zapeszać (po naprawie przejechałem dopiero ok. 100km) ale POLECAM ten warsztat.
Mazda Polska poproszona o opinię w przedmiotowej sprawie stwierdziła lakonicznie, iż nie wystawia tego typu opinii. BEZNADZIEJA
Na zakończenie dodam, iż jestem mocno rozczarowany faktem, iż Mazda wyprodukowała silnik który potrafi się zatrzeć przy tak niskim przebiegu (115000km).
Jeśli ktoś z was uważa, iż warto jeszcze zwrócić na coś uwagę w tej przedmiotowej sprawie lub przy tym konkretnie silniku to poproszę o kolejne sugestię gdyż wolałbym uniknąć podobnych "niespodzianek"
Jak najbardziej logiczna odpowiedź.mkw201208 napisał(a):Mazda Polska poproszona o opinię w przedmiotowej sprawie stwierdziła lakonicznie, iż nie wystawia tego typu opinii. BEZNADZIEJA
abs. tak, bo ich stwierdzenie ze to jakies przeoczenie producenta dalo by podstawytadziol napisał(a):Jak najbardziej logiczna odpowiedź.mkw201208 napisał(a):Mazda Polska poproszona o opinię w przedmiotowej sprawie stwierdziła lakonicznie, iż nie wystawia tego typu opinii. BEZNADZIEJA
do ogromnych roszczen co do uszkodzonych silnikow.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Na 99% przyczyna zatarcia to nie dopilnowanie wymiany na czas uszczelek pod wtryskami... a więc niewłaściwa obsługa.
Jak by auto było serwisowane do końca w ASO, MMPOL lub ASO by się musiało wykazać i wskazać co się stało, że się zesra*o, np. poprzez opinie biegłego rzeczoznawcy.
Jak by auto było serwisowane do końca w ASO, MMPOL lub ASO by się musiało wykazać i wskazać co się stało, że się zesra*o, np. poprzez opinie biegłego rzeczoznawcy.
wiele autoryz. ASO bardzo dlugo nie milo pojecia o problemie podkladek a wiele nie przyjmowalo do wiadomosci tego faktu.
jestem pewien, ze nie jeden sewi lub warsztat do dnia dzisiejszego o tym problemie nie wie lub nie chce wiedziec.
wymiana podkladek nie nalezy do stand./rutynowwej obslugi auta.
jeszcze producenci nie doszli do tego etapu by ten proces wpisac w obsluge auta.
bo i po co
w sumie to im lekko na reke , jak Auto kilkuletnie po przebiegu ponad 100tys km. padnie i najlepiej jak wyjaduje na zlomie..
pozdr.E
jestem pewien, ze nie jeden sewi lub warsztat do dnia dzisiejszego o tym problemie nie wie lub nie chce wiedziec.
wymiana podkladek nie nalezy do stand./rutynowwej obslugi auta.
jeszcze producenci nie doszli do tego etapu by ten proces wpisac w obsluge auta.
bo i po co
w sumie to im lekko na reke , jak Auto kilkuletnie po przebiegu ponad 100tys km. padnie i najlepiej jak wyjaduje na zlomie..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
smile napisał(a): dostępny w dokumentacji wewnętrznej ASO.
co oznczac moze ze na zew. nie wychodzi takie info.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Samo za siebie mówi biuletyn wewnętrzny. Biuletyny nie maja prawa wychodzić na zewnątrz i dotyczy to każdego producenta, nie tylko Mazdy. Po za tym ASO robiąc przegląd otwiera listę serwisową dotyczącą danego auta i tam ma jak byk wpisane, kontrola i wymiana. Oczywiście jak klient zaakceptuje .
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 13:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
smile napisał(a):Brakuje najważniejszego, dlaczego się zatarł????????
zatkany smok olejowy. Warsztat MazVagTech jednoznacznie określa, iż przyczyną awarii były nie wymienione podkładki pod wtryskami...
ASO Mazdy w Krakowie wydało opinię, iż zły olej (wspomniany 10W40) znacząco przyczynił się do awarii.
Wezwany przeze mnie niezależny rzeczoznawca również był zdania, iż zły olej miał wpływ na przedmiotową awarię.
Wierzyłem w te opinie gdyż auto jak dotąd spisywało się bez zarzutu (ostatnimi czasy przejechałem m.in. bez problemu ponad 2500km w czasie wakacyjnych wojaży). Po powrocie zmieniłem olej i niebawem stało się to co się stało
wymiana oleju nie niweluje problemu zaklejania sie smoka pompy olejowej , jesli nieszczlne sa podkladki pod wtryskami.
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Panowie, piszecie o niewymienionych podkladkach, zlym oleju...
A co powiecie na to:
Moja mazda CX 7 2.2 przebieg 78tys mil, rok temu wymieniany rozrzad w ASO w katowicach, wymienione podkladki, olej w normie... Padla panewka!!!!! w czasie jazdy na autostradzie 110km/g
Wczesniej mialem Mazde 6 2.0, przebieg 90tys mil – TO SAMO!!!!!!!
Na prawde dbam o swoje samochody, nie szaleje!
Mazda w PL nie widzi zadnej winy po stronie ASO.
Jakies pomysly?
Dopisano 25 gru 2015 20:13:
Chcialem jeszcze zapytac czy mam szanse udowodnic wine ASO po wymianie rozrzadu?
A co powiecie na to:
Moja mazda CX 7 2.2 przebieg 78tys mil, rok temu wymieniany rozrzad w ASO w katowicach, wymienione podkladki, olej w normie... Padla panewka!!!!! w czasie jazdy na autostradzie 110km/g
Wczesniej mialem Mazde 6 2.0, przebieg 90tys mil – TO SAMO!!!!!!!
Na prawde dbam o swoje samochody, nie szaleje!
Mazda w PL nie widzi zadnej winy po stronie ASO.
Jakies pomysly?
Dopisano 25 gru 2015 20:13:
Chcialem jeszcze zapytac czy mam szanse udowodnic wine ASO po wymianie rozrzadu?
- Od: 12 maja 2008, 21:20
- Posty: 48
- Skąd: Tamworth UK
- Auto: Mazda cx7 2.2 2010
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6