silnik 2,2D 185KM – zatarł się ?!

Postprzez mkw201208 » 13 sie 2015, 08:13

Witam was i proszę o rady.

W zeszłą sobotę silnik w mojej maździe uległ awarii (wstępna diagnoza ASO w Krakowie – zatarcie silnika). Jechałem bardzo dynamicznie (wysokie obroty) by po chwili zwolnić do 70km/h. Międzyczasie zapaliła się czerwona kontrolka "oleju" by po chwili zapaliły się wszystkie kontrolki i silnik zgasł podczas jazdy :/
Jednorazowa próba odpalenia nie przyniosła efektu. Auto zostało zholowane do ASO Mazda w Krakowie.
Auto ma przebieg 115000km (kupiłem od pierwszego właściciela, salon Polska).

Przy przebiegu 113800km został wymieniony olej... uwaga na 10W40 (zorientowałem się dopiero patrząc na naklejkę pod maską czekając na lawetę). W książce serwisowej jest mowa tylko i wyłącznie o oleju 5W30 do tego silnika !!

Czy zły olej mógł być przyczyną przedmiotowej awarii ??

Co radzicie w takim przypadku ?

1. Wymiana silnika (używany z Anglika ?) ??

2. Naprawa w ASO Mazda w Krakowie ??

3. a może jakiś inny warsztat ??

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam,
Krzysztof
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 00:42
Posty: 3 (0/1)
Auto: mazda 6 II hatchback 2,2D (185KM) 2008r.

Postprzez smile » 13 sie 2015, 12:59

Zatarty zapewne ale sądzę, że nie przez olej a przez zatkany smok olejowy. Ściągnięcie miski dużo wyjaśni. Silnik do wymiany, anglik jest rozsądny.
Z ciekawości stary silnik można rozkręcić i sprawdzić gdzie go chwyciło.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 13 sie 2015, 14:17

Popieram przedmówcę w całej rozciągłości idei.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marlad » 13 sie 2015, 20:32

Nasi mechanicy twierdzą podobnie.
Ale przypomniał się nam jeden klient , który miał 2.2 z AdBlue i opowiadał o problemie osadzania się osadu o konsystencji "galaretki" w ok. smoka

Czy cos na ten temat Wam się obiło o uszy ?
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 18:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez smile » 13 sie 2015, 20:37

AdBlue nie ma tu nic do rzeczy. "Galaretka" hm.. nic mi nie przychodzi do głowy. Jedynie to nagar powstający przez nieszczelne podkładki pod wtryskami zalepiający smok olejowy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 13 sie 2015, 20:42

Dokładnie....AB jest podawany do układu wydechowego,więc jego związek z olejem jest żaden.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Enduro » 28 sie 2015, 20:30

ubolewam i polecam w przypadku zakupu angola go solidnie sprawdzic..
niestety w tym silniku jest mozliwosc kontaktu spalin z olejem sil. co w przypadku nieszczelnosci podkladek pod wtryskami , powoduje jego zabrudzenie i w efekcie koncowym zaklejenie skuteczne smoka i zatarcie silnika
P.S.
Aa Bl. nie ma związeku z olejem żadego.

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mkw201208 » 6 wrz 2015, 19:26

Witam was ponownie,

Na wstępie dziękuje za wszystkie odpowiedzi i sugestie.

Ostatecznie silnik został naprawiony w warsztacie w Mysłowicach (MazVagTech). Wymieniono wał korbowy (używany – nominał), oryginalne panewki główne i korbowodowe, korbowód (używany), uszczelka pod głowicą (nowa-oryginał), łańcuch rozrządu (nowa-oryginał), planowanie głowicy, podkładki pod wtryskiwacze oraz oczywiście olej Dexelia DPF 5W/30.

Na całość prac i części (używanych) udzielono gwarancji na 40000km. Koszt obsługi i jakość obsługi na satysfakcjonującym poziomie. Nie chciałbym zapeszać (po naprawie przejechałem dopiero ok. 100km) ale POLECAM ten warsztat.

Mazda Polska poproszona o opinię w przedmiotowej sprawie stwierdziła lakonicznie, iż nie wystawia tego typu opinii. BEZNADZIEJA !!

Na zakończenie dodam, iż jestem mocno rozczarowany faktem, iż Mazda wyprodukowała silnik który potrafi się zatrzeć przy tak niskim przebiegu (115000km).

Jeśli ktoś z was uważa, iż warto jeszcze zwrócić na coś uwagę w tej przedmiotowej sprawie lub przy tym konkretnie silniku to poproszę o kolejne sugestię gdyż wolałbym uniknąć podobnych "niespodzianek"
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 00:42
Posty: 3 (0/1)
Auto: mazda 6 II hatchback 2,2D (185KM) 2008r.

Postprzez smile » 6 wrz 2015, 19:33

Brakuje najważniejszego, dlaczego się zatarł????????
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 6 wrz 2015, 19:46

mkw201208 napisał(a):Mazda Polska poproszona o opinię w przedmiotowej sprawie stwierdziła lakonicznie, iż nie wystawia tego typu opinii. BEZNADZIEJA
Jak najbardziej logiczna odpowiedź.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Enduro » 6 wrz 2015, 20:01

tadziol napisał(a):
mkw201208 napisał(a):Mazda Polska poproszona o opinię w przedmiotowej sprawie stwierdziła lakonicznie, iż nie wystawia tego typu opinii. BEZNADZIEJA
Jak najbardziej logiczna odpowiedź.
abs. tak, bo ich stwierdzenie ze to jakies przeoczenie producenta dalo by podstawy
do ogromnych roszczen co do uszkodzonych silnikow.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 6 wrz 2015, 20:31

Na 99% przyczyna zatarcia to nie dopilnowanie wymiany na czas uszczelek pod wtryskami... a więc niewłaściwa obsługa.

Jak by auto było serwisowane do końca w ASO, MMPOL lub ASO by się musiało wykazać i wskazać co się stało, że się zesra*o, np. poprzez opinie biegłego rzeczoznawcy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 7 wrz 2015, 10:38

wiele autoryz. ASO bardzo dlugo nie milo pojecia o problemie podkladek a wiele nie przyjmowalo do wiadomosci tego faktu.
jestem pewien, ze nie jeden sewi lub warsztat do dnia dzisiejszego o tym problemie nie wie lub nie chce wiedziec.
wymiana podkladek nie nalezy do stand./rutynowwej obslugi auta.
jeszcze producenci nie doszli do tego etapu by ten proces wpisac w obsluge auta.
bo i po co
w sumie to im lekko na reke , jak Auto kilkuletnie po przebiegu ponad 100tys km. padnie i najlepiej jak wyjaduje na zlomie..

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 7 wrz 2015, 17:26

Nie miało pojęcia z lenistwa, bo biuletyn na ten temat był dosyć szybko wydany i dostępny w dokumentacji wewnętrznej ASO.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 8 wrz 2015, 13:14

smile napisał(a): dostępny w dokumentacji wewnętrznej ASO.

co oznczac moze ze na zew. nie wychodzi takie info.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marianek » 8 wrz 2015, 15:28

Samo za siebie mówi biuletyn wewnętrzny. Biuletyny nie maja prawa wychodzić na zewnątrz i dotyczy to każdego producenta, nie tylko Mazdy. Po za tym ASO robiąc przegląd otwiera listę serwisową dotyczącą danego auta i tam ma jak byk wpisane, kontrola i wymiana. Oczywiście jak klient zaakceptuje <diabełek> .
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez mkw201208 » 8 wrz 2015, 18:56

smile napisał(a):Brakuje najważniejszego, dlaczego się zatarł????????


zatkany smok olejowy. Warsztat MazVagTech jednoznacznie określa, iż przyczyną awarii były nie wymienione podkładki pod wtryskami...

ASO Mazdy w Krakowie wydało opinię, iż zły olej (wspomniany 10W40) znacząco przyczynił się do awarii.

Wezwany przeze mnie niezależny rzeczoznawca również był zdania, iż zły olej miał wpływ na przedmiotową awarię.

Wierzyłem w te opinie gdyż auto jak dotąd spisywało się bez zarzutu (ostatnimi czasy przejechałem m.in. bez problemu ponad 2500km w czasie wakacyjnych wojaży). Po powrocie zmieniłem olej i niebawem stało się to co się stało :(
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 00:42
Posty: 3 (0/1)
Auto: mazda 6 II hatchback 2,2D (185KM) 2008r.

Postprzez smile » 8 wrz 2015, 19:18

Zły olej plus podkładki i się stało. Niewłaściwy olej mógł przyspieszyć koksowanie się oleju w połączeniu ze spalinami.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 18 paź 2015, 11:14

wymiana oleju nie niweluje problemu zaklejania sie smoka pompy olejowej , jesli nieszczlne sa podkladki pod wtryskami.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez muzyk » 25 gru 2015, 20:09

Panowie, piszecie o niewymienionych podkladkach, zlym oleju...
A co powiecie na to:

Moja mazda CX 7 2.2 przebieg 78tys mil, rok temu wymieniany rozrzad w ASO w katowicach, wymienione podkladki, olej w normie... Padla panewka!!!!! w czasie jazdy na autostradzie 110km/g

Wczesniej mialem Mazde 6 2.0, przebieg 90tys mil – TO SAMO!!!!!!!


Na prawde dbam o swoje samochody, nie szaleje!

Mazda w PL nie widzi zadnej winy po stronie ASO.

Jakies pomysly?

Dopisano 25 gru 2015 20:13:

Chcialem jeszcze zapytac czy mam szanse udowodnic wine ASO po wymianie rozrzadu?
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2008, 21:20
Posty: 48
Skąd: Tamworth UK
Auto: Mazda cx7 2.2 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6