Dziwne klekotanie w górnej części silnika

Postprzez jarekm0180 » 12 kwi 2015, 21:32

Witam panowie od 2 tyg. jestem posiadaczem Mazdy 6 i od paru dni troche jestem zaniepokojony dziwnymi odgłosami z pod maski które dochodza do mojego ucha. Dzwięk przypomina bardziej klekotanie niż stukanie nie towarzyszą mu żadne piski trzaski zgrzyty itp po prostu klekotanie to jest nie ustanne i wciąż w tym samym rytmie.Najbardziej słyszalne na biegu jałowym i podczas gaszenia silnika. Naprawdę ciężko określic ten dzwięk nie słychac go tak jak naprzykład wyjące łożysko które wydaje jeden dzwięk tutaj jest nadany rytm. Moze to dziwnie zabrzmiało. Więc teraz postaram się przybliżyć wam jego połozenie, a więc jest to górna część silnika po prawej stronie auta bliżej podszybia słychać go także od strony prawego koła ale też jak nachylę się nad silnikiem to mniej wiecej w jego połowie nie wiem może to złudzenie wynikajace z tego że silnik jest w karoseri auta inaczej to by brzmiało na zewnatrz.Z wnetrza auta wyglada to tak dzwięk bardziej dobiegajacy do ucha jest po stronie prawej czyli od strony pasażera czyli tak samo jak słyszalne jest to na zewnatrz.Nasłuchiwałem pracę alternatora w moze i smieszny sposób ale sprawdzony przyłożyłem cieńki długi trzonek do alternatora a do trzonka szklanke chyba nie musze tłumaczyc jak to działa nic nie pokojcego nie usłyszałem działa cicho i płynnie. Auto przyspiesza bez żadnych zarzutów skrzynia biegów pracuje poprawnie.Żadnych komunikatów na desce rozdzielczej. Czy ktoś juz spotkał się z czymś takim jesli tak od czego zacząć co sprawdzić i co moge sam sprawdzić nie jadąc do mechanika by ten zaraz wymieniał mi część po części i dalej był to samo, mam nauczke po poprzednim aucie.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2015, 21:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 TS2 2.2 TD 163KM Hatchback 2009 rok produkcji.
Mazda 6 TS2 2.2 TD 163KM Estate 2011 rok produkcji.

Postprzez mario-k » 13 kwi 2015, 20:27

Moze zawory juz klepia a wez wymien olej moze on juz jest bardzo wyrobiony.Inna rzecz jakbys wstawil te klekot to bysmy posluchali.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez jarekm0180 » 13 kwi 2015, 20:40

Dzis rano jak do pracy już się wybierałem odpaliłem silnik i z ciekawości wysiadłem z auta na starcie nic nie klekocze przez około 3-4 minuty jest cisza czyli do momentu rozgrzania silnika jakby to były zawory klekotało by odrazu a tutaj dodatkowo w tym dzwięku słychać jakby coś szarpało albo przeskakiwało i to może wytwarza ten dzwięk to klekotanie jak ja to nazwałem. Coraz bardziej jestem skłony stwierdzić ale to tylko moje zdanie że to któryś z napinaczy czy jak to niektórzy piszą rolek. Jak można je sprawdzić samemu ktoś już to robił????
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2015, 21:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 TS2 2.2 TD 163KM Hatchback 2009 rok produkcji.
Mazda 6 TS2 2.2 TD 163KM Estate 2011 rok produkcji.

Postprzez mario-k » 13 kwi 2015, 22:35

Problem z napinaczem to rzeczywiscie byl i bylo to klekotanie ale to bylo w modelu GG bo to przerabialem.Wiec prosta rada sciagni pasek wielorowkowy co napedza alternator i juz bedziesz wiedzial czy to to.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez jarekm0180 » 13 kwi 2015, 23:19

No dobra ale tam są dwa paski jest jeszcze jeden po za tym od alternatora. Wiesz jak się nachylę przy kole prawym to lepiej to słychać niz przy otwartej masce. Próbowałem dodać dzwiek ale wyskakuje mi jakiś komunikat typu Rozszerzenie amr jest zablokowane.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2015, 21:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 TS2 2.2 TD 163KM Hatchback 2009 rok produkcji.
Mazda 6 TS2 2.2 TD 163KM Estate 2011 rok produkcji.

Postprzez mario-k » 14 kwi 2015, 18:50

Wedlug mnie powinny byc jeden pasek a nie jak piszesz ze masz dwa.We GG byl jeden i kupilem GH i tez jest jeden pasek wiec nie wiem co to masz za model ze dwa paski sa u Ciebie. <faja>
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6