Strona 1 z 1
Napinacz paska klinowego

Napisane:
4 wrz 2014, 22:00
przez ercne
Witam.Czy w napinaczu i rolce w silniku 2.2 da radę wymienić łożyska tak jak to jest w silniku 2.0,czy trzeba cały napinacz i rolkę,nie mogę nigdzie znależć konkretnej odpowiedzi
Re: Napinacz paska klinowego

Napisane:
5 wrz 2014, 01:32
przez CudownyBocianek
Wymienisz lozyska bezproblemowo

. 2 x 6303 2RS i 1 x 6203 2RS. Wszystkie z luzem C3 najlepiej. Najwiecej czasu zajmie ci wyciagniecie napinacza (kiepski dostep do jednej ze srub, ktora jest przykrecony do silnika). Wprasuj nowe na dokladnie ta sama glebokosc co stare.Powodzenia

Re: Napinacz paska klinowego

Napisane:
5 wrz 2014, 17:48
przez ercne
Przyglądałem się napinaczowi i rzeczywiście dostęp jest kiepski,ale dzięki za dobre wiadomości z tymi łożyskami
Dopisano 5 wrz 2014, 18:02:Podpowiedz mi jeszcze kolego, jakiej najlepiej firmy te łożyska?
Re: Napinacz paska klinowego

Napisane:
5 wrz 2014, 19:34
przez CudownyBocianek
SKF, INA, FAG lub Ruville. Jakiekolwiek z tych beda dobre.
Re: Napinacz paska klinowego

Napisane:
5 wrz 2014, 19:50
przez ercne
A wiesz może, czy ta rolka na alternatorze też ma jakieś łożysko,da się to naprawić, czy pozostaje wymiana całej rolki?
Re: Napinacz paska klinowego

Napisane:
5 wrz 2014, 21:38
przez rumpek
Na alternatorze jest w rolce sprzęgło jednokierunkowe i tu już sie nie da tak tanio,bo trzeba wymieniać całe kolo pasowe
Re: Napinacz paska klinowego

Napisane:
6 wrz 2014, 11:53
przez ercne
Rozumiem,dzięki.

Napisane:
12 wrz 2014, 08:53
przez aroz78
witam, czyli jeśli dobrze rozumiem idzie jedno lozysko do rolki napinacza i dwa do tej dużej rolki prowadzącej. Dzieki
Re: Napinacz paska klinowego

Napisane:
16 wrz 2014, 21:49
przez aroz78
Jestem po wymianie lozysk, zajelo mi to około 2 godzin, trzeba sciagnac kolo, nadkole, oslone kola pasowego walu, oslone silnika pod spodem, podwiesić (podlewarowac) silnik i zdemontować poduszke silnika. Apropo poduszki, przy okazji okazało się ze plyn z niej wyplynal i pewnie dlatego drgania przenosza się na nadwozie. Ogolnie nic ciężkiego, lozyska wychodzą bez zadnych problemów, Powodzenia temu co będzie to robil. trochę rozbierania, ale poszlo gładko.

Re: Napinacz paska klinowego

Napisane:
20 wrz 2014, 02:05
przez CudownyBocianek
aroz78 ja u siebie podczas wymiany nie podnosiłem silnika i nie odkręcałem poduszki. Może tą poduszkę sam załatwiłeś tym "podlewarowaniem"

. Może za bardzo ją naciągnąłeś czy coś....
Tak czy siak gratuluję udanej operacji wymiany łożysk

Re: Napinacz paska klinowego

Napisane:
22 wrz 2014, 21:21
przez aroz78
poduszka już dawno padla, tylko nie miałem pewności. Tak poza tym po zdemontowaniu poduszki jest latwiejszy dostep do srub napinacza

Re: Napinacz paska klinowego

Napisane:
5 lis 2016, 19:19
przez waltanick
Potrzebuje pomocy.Mianowicie odkręciłem rolkę prowadzącą w celu wymiany łożysk i teraz nie mogę za cholerę założyć paska.Nie mogę się dostać do napinacza.Może macie jakiś patent na założenie paska

Re: Napinacz paska klinowego

Napisane:
24 wrz 2018, 20:58
przez SHY
Witam
Czy aby wymienic rolke nalezy zdejmowac napinacz czy istnieje opcja, ze uda sie wykrecic sama rolke?
Gdyby istniala koniecznosc demontazu napinacza.. czy te trzy nakretki schodza bezproblemowo (w sensie mozliwosci ukrecenia szpilek) czy trzeba dac na msze?

Napisane:
25 wrz 2018, 07:31
przez maver88
Zdecydowanie polecam odkręcić cały napinacz – nakrętki schodzą bezproblemowo – lecz już śruba rolki siedzi dobrze
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Re: Napinacz paska klinowego

Napisane:
25 wrz 2018, 08:03
przez SHY
Dzieki maver88.. a czy dam rade sprawe ogarnac od gory i nadkola bez kombinacji z silnikiem?

Napisane:
27 wrz 2018, 07:50
przez maver88
Może być ciężko bo miejsca tam naprawdę niewiele – może trzeba będzie odkręcić prawą poduszke i pomanewrowac motorem